F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Mutni planovi velike četvorke

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Mercedes

Ovih dana aktualne su rasprave i govorkanja o budućnosti F1. Kojim putem krenuti, što izmijeniti, što ostaviti, na koga računati, a koga otpisati? Očito je da se iza pozadine skriva nešto veliko. Tome svjedoče sastanci strateške grupe pa tajni sastanci “velike četvorke” (Ferrari, Mercedes, RB i McLH).

Bob Fernley iz Force Indije je nedavno optužio ekipe “velike četvorke” da planiraju urotu protiv malenih ekipa, i to u pokušajima da ih izguraju sa grida. Spornim smatra sastanak koji se odvijao u petak u Montrealu, za vrijeme VN Kanade, kojeg je sazvao Ron Dennis iz McLarena. Ron je pozvao šefove i predstavnike samo 4 najveće ekipe. Sumnjivo je to što sastanku nisu prisustvovali ostali članovi “strateške grupe” – Williams i Force India. Razlog izostavljanja svoje ekipe Fernley je objasnio ovako:

“Namjera je jasna, žele nas izbaciti van!,” rekao je za Autosprint.

Tema sastanka “bande četvorice” – kako ih popularno nazivaju u medijima je rasprava o sudbini franšiznih momčadi, kako ih sada naziva Mercedesov Toto Wolff.

“Znamo da ih ostale momčadi ne žele, ali moramo razmišljati o alternativama. Ne možemo završiti sa 14 ili 16 automobila na utrci. Ako stvari ostanu takve kakve su sada, neće biti potrebe za tim,” izjavio je Toto nakon sastanka u petak.

Uglavnom, na sastanku je dogovoreno da bi se zainteresiranim momčadima ponudio “puni trkaći paket” za 50 milijuna eura na sezonu.

Bernie Ecclestone je reagirao na način da je izrazio sumnju da će dopustiti da se takvo što sprovede u djelo.

“Kako da dopustimo da jedan natjecatelj isporučuje materijale drugom natjecatelju?”

Za to vrijeme Fernley iz Force Indije nastavlja svoju paljbu po velikima:

“Ne samo da nisu prihvatili naše prijedloge smanjenja troškova pogonske jedinice, nisu uveli proračunsku kapu niti su revidirali distribuciju dohodaka, sada nam žele uzeti sve – čak i naš novac. Žele da samostalne male momčadi nestanu kako bi nas zamijenili sa franšiznim momčadima. Na taj način će sav ostali novac završiti kod njih. Momčadi – franšize su samo način za njih kako da uzmu dio prihoda koji trenutno nemaju.”

Ne trebate biti iznimno mudri da bi shvatili kamo sve ovo vodi. Formuli 1 je cilj ostati – skupi sport, ponekad bezobrazno skupi sport. Cilj je okretati novac i masno zarađivati, a u takvim uvjetima opstaju najveći i najjači. Možda sva ova pravila i regulacije možemo zaista shvatiti kao teoriju zavjere protiv malih ekipa. Gdje je tu na kraju utrkivanje? Da li uopće postoji ono pravo utrkivanje ili je ovo postalo utrkivanje dolara?

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. David Croft Ferrari Prikaži

    Bajo moj utrkivanje dolarima…


    0

    0
  2. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Voziti brzo i gurati tehnologiju u tome leži vražiji posao.. jer je vrag izmislio novac, no također dao čovjeku da u svemu tome ide do krajnjih granica što mu dopušta tegnologija (po odrađenim pravilima i okvirima).. tu naravno popuše slabi i slabo potkovane firme koji nisu uletili sa budžetima i poleđinom kao glavnina jakih ulagača koji tvore “većinu” za odlučivanje, i zbog određenih problema takvog sporta se nalaze u nezavidnoj poziciji. To je sport-shou-biznis.. to je F1 i tu nema drugog recepta.. onaj tko zna od kuda riječ Formula u Formuli jedan (1) njemu je sve to jasno kao dobar dan.. onaj tko nije vjerovatno je izostavio onu broju jedan(1) i zalutao u ovoj seriji automobilizma. Njima predlažem da se resetiraju u nekim nižim serijama i pokušaju ponovo sa nekom novom ambicioznom i financijski uspješnijom konstrukcijom u periodu kad smatraju da mogu tražiti svoju novu šansu.


    0

    0
    • Jasno, u pravu si ako gledamo cistu ekonomsku stranu… Ali uvijek je bilo nesto romanticno i zabavno gledati momcadi poput Jordana, Force Indie, Saubera itd
      Kako pokusavaju doci do bodova, cak i postolja.

      Nekako ne vjerujem da je dobro imati 4 glavne i 4 B ekipe na gridu jer to ubija natjecanje. Ne vjerujem da je B ekipa prava konkurencija ekipi majci.

      Ponekad nije sve u novcu, ponekad moramo pustiti i tehnologiju i napredak i sve i vratiti se malo unazad – u doba kada je sve bilo jednostavnije.


      0

      0
      • Chase Carey hattrick Donator Prikaži

        Ma i tada su te male ekipice došle do postolja spletom okolnosti i nisu mogli ozbiljno konkurirati onim većima.. tih ekipa bit iće uvijek. No trebao bi se postaviti zlatni standard.. a taj standard je na nečiju žalost preskup. Sjećam se jedne Edi Jordanove izjave oko financiranja svog tima. Kaže da jednostavno nije vjerovao kako mu dobro ide nagovaranje sponzora da mu daju novac.. jednostavno su mu iz nekog ludog razloga sponzori vjerovali i to ih je održalo da opstanu u tom šuo. Predpostavljam da je tu igrala ulogu i ta karizmatična strana tog sitnog mršavca sa pepeljarama na glavi, što naravno ne vidimo u slučaju FI i današnjih manjih timova.. vidimo grupicu “tužnih klaunova” i gunđala, i to za sport-šou nije dobro kao niti za njihove moguće sponzore. Mislim da je tu glavni problem.. što ti tom sponzoru nudiš zauzvrat.. kakav image. Previše se tu gunđa.. no na kraju krajeva bi opet bili u toj poziciji manjih timova jer su sami po sebi takvi.

        Kažeš bilo bi “4A tima i 4B tima”, kad gledamo kroz povjest zar je po omjeru snaga bilo drugačije? Uvijek si imao moćene timove koji su mjenjali pozicije na postolju, i one timove koji su se borili za koji bod (čitaj mrvice).. Jesu li tada ti manji timovi radili političku hajku na veće kako bi ih rezali i smanjivali njima mogućnosti razvijanja radi svojih interesa i budžeta.. naravno da nisu, jer tada sport ne bi išao uzlazno gore. Trenutno je glavni problem u F1 je ta prenaglo donešena i nespretna V6 mašina sa svim svojim pripadajućim kompleksnim elementima.. i skakanje Formule 1, tj. timova koji odlučuju o budućnosti F1 samih sebi u usta.

        Prvo… Timovi Formule 1 su sami s godinama takozvane demokracije donijeli niz krivih odluka kako bi skidali trenutne domine sa trona.. kako se neka tehnologija počen razvijati, tako je ukinu jer je jedan tim zna najbolje koristiti i uzimati svoje plodove na duži period ili ima tu tendenciju. Svokom tom odluko su si dizali indirektno glad za većim bužetom.. zašto? Zato što nakon što timovi ulože stanovitu količinu na razvoj npr. nekakve aero-elektro-mehaničkog “stroja” tako se odluči da će se to maknuti sa repertuara i potrebo je opet početi od mule te uložiti ogromni početni novac za pronalaženje novih “rupa” tehničkog pravilnika kako bi izumili i napravili nove čarolije koje će donositi nekakvu prednost. Sa tim rapidnim ukidanjem svega i svačega dobivamo ovu na oko tehnološki super-naprednu F1 no sa nekakvim frigidnim okusom.. pošto se svega dobrog za performanse bolida godinama odbacivalo u interesu miješanja tog plastičnog špila karata.

        Mislim da je u toj cijeloj priči namanje zaslužan toliko napadan Berni E. već su glavni krivci ti isti timovi koji vječno gunđaju i provlače uvjek jedne te iste frigidne zahtjeve kako bi ukinuli ili eventualno smanjili prednost svojih konkurenata na gridu.. i eto, na kraju svi zajedno pomalo kolabriraju i dehidriraju. Sponzorima i organoizatorima takva F1 više nemiriši… “doniraju” manje love, pogotovo za one manje timove.

        Mislim da nebi bilo loše napraviti jednu akciju kako bi se naglo digla atraktivnost F1, no za to se trebaju sresti samo veliki timovi koji su u financijskim mogućnostima da to uspiju u ovako govnastoj situaciji koju je snašla F1. Oni koji misle da mogu i dalje ostati u domeni konstruktora (kao npr Force India ili Sauber) neka ostanu, no oni koji nemoogu jednostavno zbog postavljanja toliko bitnog standarda F1 imaju na volju postati klijent nekih većih konstruktorskih ekipa.. pod uvjetom da nesmiju nabavljat sponzorske vozače već mlade kadete moto sporta ubrane sa vrha nižeih serija. Znači dobivamo puno gušći grid, više borbe i napokon vozače koji su u sličnim bolidima kako bi se što više mogli uspoređivati svojim sportskim umijećem.

        Kada i ako ta Formula 1 dobije jedan slađi okus za gledatelje, organizatore i sponzore, tada već postoji mogućnost da im dođe neki novi kvalitetan igrač (npr Audi i sl.) kako bi i on promovirao svoj brend u tako atraktivnom okružju kao što je Formula 1. Za sada je sve samo čemer, muka i jad gole koje se vuku sa određenim problemima na gridu.. i to manje više zavezanih ruku, očiju i nogu. To F1 sigurno ne treba.


        0

        0
  3. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Evo jedna ideja, uvede se obveza velikim timovima tj proizvođačima motora da na zahtjev manjeg tima moraju prodati motor, a cijena motora se za sve proizvođače fiksira na razumnu cifru puno manju nego što je ova sad. Ali glavna stvar je ta da ko što sad recimo Mercedes sa svojim i FIA-inim inžinjerima dođe poslije utrke npr. Force Indiji i uzme motore tako bi samo i isključivo FIA trebala dolaziti po motore i to svima, i Mercedesu i Force Indiji Sauberu Ferrariju itd. Ti motori se na idućoj utrci vraćaju timovima ali ne isti motor u isti bolid iz prošle utrke nego nasumično, tako da nema jačih i slabijih motora istog proizvođača. Isto tako bi sva mapiranja i programi za motore morali biti identični i kod tima proizvođača i kod tima kupca.

    Razmislite malo o tom. Na razini manjih timova Williams, Force India, Lotus, nebi imali toliki zaostatak za recimo Mercedesom, troškovi bi im bili znatno podnošljiviji, postali bi znatno zanimljiviji sponzorima jer ako bi sastavili puno bolju šasiju imali bi realne šanse i pobjeđivati tim prozivođača koji bi eventualnu prednost moga steći boljim pakiranjem i usklađivanjem svih elemenata PU. Pitanje raspodjele zarade od prava prikazivanja po timovima tad bi palo u drugi plan jer bi timovi imali dosta velike mogućnosti za izdašnu zaradu od sponzora, a dosta smanjene troškove konkretno motora.

    S druge strane, Mercedes Ferrari Honda Renault imaju svoju utrku ko će napraviti najbolji motor i tu im i dalje ostaje netaknut njihov korporacijski cilj da jedan ima bolji motor od drugoga, samo njihova nenormalna utrka u troškovima ne utječe na kvalitetu i gustoću samog grida i utrkivanja. I još bolja stvar pošto bi cijena motora bila fiksirana nema razloga za ograničavanje razvoja i za ove tokene. Neka troše i milijardu na razvoj ako im se to isplati to je ok sve dok isporučuju svakom timu koji to od njih zatraži identičan motor za tu fiksiranu cijenu.

    S treće strane, mi gledatelji. Ova sezona je još gora od prethodne. Tamo se znalo tko će biti prvi i drugi, a ove sezone se zna poredak prvih 6. E sad zamislite kako bi se sezona zakuhala čak i u uvjetima ovakve dominacije Mercedesa da identičan motor i postavke imaju još tri tima. Pošto nebi tribalo više rezati troškove razvoja jer veliki su glasno protiv toga nema potrebe ni za tokenima, a kako nema tokena već iduće sezone Ferrari Honda Renault imaju priliku (ove godine nemaju ni to) sustići najbolje. Ne treba ni govoriti koliko bi interes to probudilo kod potencijalnih novih timova i novih velikih prozivođača kao Audi BMW itd. Po meni to bi bile zlatne godine F1.

    Win win win situacija za sve osim za velike timove, njima samo win win, jer se više ne bi mogli iživljavati na manjim timovima s prevelikim cijenama motor koji je znatno slabiji od originala, ali dugoročno gledano oni bi profitirali jer bi imali stabiliziranu F1 sa zadovoljnim gledateljima a samim tim i izdašnim sponzorima.

    Nisan baš stiga razraditi ideju do detalja ali volija bi čuti vaša razmišljanja i kritike na ovu ideju.


    0

    0