Okrugli stol: Plave zastave

Izdvojeno / Nemojte propustiti / Okrugli stol

Ante Vetma

Prije 6 godina 9 min 25 komentara

Lovro Andaka

Po mom mišljenju sistem plavih zastava radi sasvim dobro. Naravno, ponekad se dogode situacije poput ove s Grosjeanom u Singapuru, ali u većini slučajeva sistem funkcionira. Mislim da promjene nisu potrebne i da je ovako kako je sasvim zadovoljavajuće. Ako netko ignorira plave zastave, lako ga se kazni, ne treba odmah mijenjati cijeli sistem zbog jednog incidenta. Kazne ne trebaju biti drakonske.

Ukidanje plavih zastava bi moglo biti zanimljivo i ne bih imao ništa protiv toga. Sigurno bi stvorilo određenu zanimljivost jer bi otežalo posao vodećima, ali nisam veliki zagovornik toga.

Nikola Klobučarić

Mislim da nije potrebno trošiti previše vremena na plave zastave. Pravila su jasna, a situacija s Grosjeanom je bila specifična. Dio te krivice može se pripisati postavi staze zbog koje je teže propuštati brže vozače, a dio ide na dušu Grosjeana. Kazna koju je dobio je sasvim dovoljna i zaslužena. Iako možda ne bi bilo loše da se malo preispita cijela situacija s plavim zastavama (pogotovo na uličnim stazama), F1 trenutno ima većih problema od te sitnice. Uostalom, na 90 posto ostalih staza do ovakve situacije ne bi ni došlo. Pod trenutnim pravilima najveći gubitnici su vozači koji zaostaju za krug jer se obično nalaze u velikim borbama. No rješenje za taj problem je jednostavno – izjednačeniji grid.

Luka Kolak

Plave zastave u Formuli 1 postale su glavni subjekt za koji znaju čak i ljudi koji ne prate toliko samu Formulu ili pak prate nekakav drugi sport. Oduvijek su postojale, no u posljednje vrijeme, odnosno, zadnji nekoliko sezona su sve aktualnije. Mišljenja sam kako bi zastave trebalo skroz ukinuti jer se njima, vozača koji mora propustiti vodeće, na neki način kompromitira utrka te on u tom trenutku je u situaciji izgubiti poziciju, kao i onaj vodeći koji ga zaobilazi. Jest da su tu najčešće u pitanju vozači sa začelja, ali ako će se tako postupati, postoji li potreba da onda uopće i voze utrke? Problema sa zastavama najčešće imaju vozači iz top 3 momčadi, pa se onda zapitam, ako si već u top 3 momčadi i daleko si po brzini i performansama od ostalih, zašto ti je onda toliki problem zaobići slabijeg od tebe? Sukladno tome i trenutnim pravilima, slučaj oko Grosjeana je nepotrebno komentirati, bar s moje strane.

Zvonimir Martinčević

Što se tiče ovog problema, potpuno se slažem da plave zastave moraju biti pravovremeno pokazane u utrci vozačima koji zaostaju za cijeli, ili više krugova u odnosu na vodeće. Pogotovo u današnje doba F1 bolida koji su iznimno ovisni o aerodinamičkim postavkama za pojedinu utrku. Pri tome mislim na bolide koji se nađu u situaciji kada moraju prestići bolid ispred sebe i teško im je održavati automobil stabilnim pri velikim brzinama vrlo blizu onom ispred sebe. Stvar je naravno, puno složenija na sporim i uskim stazama poput Monaka, Azerbajdžana, Mađarske, Singapura, Meksika,… jer ako se vozači koji zaostaju u pravom trenutku ne maknu tada imamo situaciju kao na prošloj utrci u Singapuru, kada je Max skoro prestigao Lewisa dok je ovaj čekao da zaobiđe backmarkere. A, to ne bi bilo fair! Na stranu, ogromne višegodišnje razlike u bolidima, no to je već tema za neku drugu raspravu. Slažem se da kazne moraju biti drastične za one koji se toga ne pridržavaju. Mislim da je razmak od 1,2 sekundi dovoljan da se plave zastave pokažu, iako bi i to trebalo prilagoditi pojedinim stazama, a ne da to bude pravilo za sve staze.

„Plave zastave“ postoje i u drugim motorsport natjecanjima, pa tako iz svog iskustva one „vrijede“ i na Dakru. Naravno, riječ je o potpuno različitim uvjetima utrkivanja, ali ništa manje složenim, naprotiv. Tamo ne pretječete nikoga za cijeli krug, već ste jednostavno brži od onoga ispred vas, ali to je gotovo i kao da je isto kao i u gornjem slučaju u Formuli1 s backmarkerima. Kada jurite iza nekoga u oblaku prašine ili pijeska po nekoj stazici po Africi (po dinama pak vrijedi „širok Dunav, ravan Srijem…“) u nastojanju da ga prestignete stvar je još kompliciranija, i posljedice su često kobne. Mi smo tako 2006. uništili  prednji ovjes i diferencijal jer smo u nastojanju da pređemo auto ispred sebe (koji se nije htio maknuti jedno 50-tak kilometara) pokušali ga prijeći izvan prilično grbave stazice, pa smo sa 130 km/h uletjeli u neku grabu koja se k’o za peh, baš našla na putu. Izgubili smo 5-6 sati u saniranju kvara, i skoro si uništili cijelu utrku. Ima vozača koji „ne vide“ ili nisu nikada čuli za fair-play, pa ne propuštaju brže od sebe (ponovno, na stranu, kvaliteta vozača i brzina vozila), pa su organizatori uveli jednu napravu koja se zove Sentinel. Kako ona funkcionira? Približite li se na 150 metara vozilu ispred sebe signalizirate iz kabine vozilu ispred sebe i njemu se u slušalicama oglasi vrlo glasni, iritirajući „beep“ ton od 100-120 dB. I sve tako dok se ne makne! Vratimo se u Formulu1, vozači vide ili ne vide plave zastave sa strane staze, a na displejima na volanu im se pokaže plava zastava, no mislim da pri brzinama oko 300 km/h gotovo ništa i ne primjetite. Sve je to tako „damn“ brzo! Uvedimo Sentinel u Formulu1!

P.S. za one koji žele ocjenu više sve o ovom sigurnosnom uređaju:
https://www.dakar.com/en/the-competitors/practical-information/safety-material

Ivan Papak

Obilaženja za puni krug oduvijek su bila jedan od najfrustrirajućijih elemenata F1 utrka. Sport u kojem se okreću milijuni nikako ne uspijeva riješiti jedan naoko bezazlen problem. Međutim, taj problem se nametne u prvi plan u uskim i uličnim utrkama gdje su praktički nemoguća ikakva zaobilaženja i pretjecanja. Mislim da će se ovaj problem teško riješiti na način da će postojati neki unificirani model rješenja budući da postoji bezbroj raznih kombinacija i situacija koje se mogu dogoditi. Jedini način je razgovor s vozačima koji moraju razumjeti da u nekoj određenoj fazi utrke postoje bolidi koji obilaze druge bolide za jedan krug te kao takvi imaju “svoju” utrku.

Isto tako i oni koji zaobilaze za krug moraju razumjeti da ne mogu bolidi  izaći izvan staze da oni mogu normalno proći, kao što je možda očekivao Bottas. Uvijek će se naći netko kojem će propuštanje jednog bolida za puni krug kompromitirati utrku i bojim se da je to nemoguće popraviti. Alternativa koja jamči bolju situaciju jest potpuno ukidanje pravila plavih zastava i jednostavno borba sa svima cijelu utrku. Taj pristup jedino ostavlja mogućnost igranja određenih igrica sa satelitskim ekipama odnosno ekipama koje koriste motore nekih od top ekipa. Bilo kako bilo, nijedna opcija neće donijeti mir u kući i uvijek će biti onih koji se će se osjećati zakinutima.

Ante Vetma

Često se u priči oko plavih zastava provlači ideja o njihovom potpunom ukidanju, što bi za Formulu 1 bilo katastrofalno. Zamislite kako bi samo izgledalo grupiranje klanova na stazama poput Monaka ili Singapura pa da Ferrarijev vozač zapne iza Force Indije koja se parkira na vrhu svakog zavoja, a recimo Mercedes zapne iza Saubera. Plave zastave u ovom obliku su vjerojatno najbolji mogući sistem. Smatram samo da bi od utrke do utrke trebalo razmisliti o potrebnom razmaku jer 1,2s nisu iste u Singapuru i u Monzi. Osim toga, glavna zadaća pada na suce. Zašto?

Zato jer je Formula 1 visokotehnološki sport koji ima očigledno nesrazmjerno šlampavu provedbu sportskog pravilnika. U toliko detalja se gleda milimetar i mikrosekunda, a onda se u toliko drugih detalja stvari uzimaju “odokativno”, što je pokazatelj koliko je nakaradno i zastarjelo (ne po godinama) vodstvo F1, od direktora utrke do sudaca iz utrke u utrku.  Ako pravilo kaže da se vozač ispred mora maknuti u prvom idućem zavoju ili na prvom idućem pravcu nakon plavog svjetla na volanu – onda nema iznimki, nema razmišljanja “što ako”, ni o kojem se vozaču radi. Kazna ide i ako vozač blokira svog timskog kolegu, kazna ide i ako se vozač bori za naslov. Nema povlaštenih, nema kontekstualizacije ni gledanja kroz prste. Pet sekundi na vrijeme u svakoj prigodi za svako kršenje pravila i ignoriranje plavih zastava, pa će Grosjean i Steiner dvaput promisliti što rade.

David Vidović

Plave zastave kao da su oduvijek bila ozbiljna boljka ne samo Formule 1 već svih trkaćih serija, jer ih svaka utrka ima i one su neizbježne zbog manjka boljih, efikasnijih i pametnijih opcija. On su daleko od savršenog sistema, ali upravo zbog tog manjka opcija se koriste jer su one najprihvatljiviji izbor. Sport koji ima više-manje točno određen sportski pravilnik (nećemo ulaziti u to) prepušta vozaču da svjesnom odlukom donese zaključak kako ispravno postupiti u pravom trenutku, i zbog toga proizlaze tolike polemike o plavim zastavama. Da postoji pravilo koje određuje da se vozač koji dobije plavu zastavu mora pomjeriti u istom tom trenutku na određeni dio staze i pir određenoj brzini, kazne bi bilo dosta lakše odrediti i prepoznati, ali bi u isto vrijeme vozačima bilo teže.

Jedan još važniji razlog zašto jednostavno ne možemo imati takvo pravilo jeste što pomicanje sporijeg vozača zavisi od situacije i trenutka, što se na papiru ne može predvidjeti. I sve dok tehnološki ne budemo dovoljno napredni da nekim pametnijim i na površini jednostavnijim sustavom rješavamo problem pozicije na stazi i razlike brzine vodećih i onih koji kaskaju, plave zastave nam ostaju najbolja opcija koliko god one nesavršene bile.

Kakvo je vaše mišljenje o plavim zastavama?


Odgovor

25 komentara

  1. Shell
    Roki123 Prikaži

    Vrlo jednostavno.. potpuno ukidanje i tocka. Kakvih bi samo zanimljivih stvari gledali .. A ono da ce neka ekipa namjerno drzat top ekipe je nonsense. Pa pogledajmo samo kad se top ekipe probiju sa zacelja, makar su u igri npr za 11 – 10 poziciju se maknu tako rec ne zele gubit vrijeme. A ne da ce kad ih za cijeli krug do krvi se borit.. uostalom sumljam ce npr. FI se krvit sa ferrarijem a u 10 bodova je npr. 3 ekipe.



    2
    -8

    10
  2. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Ukidanje plavih zastava, sa ovim B timovima bi uništilo sport. Ante je jako dobro objasnio.
    Meni je jako žao RG, što je dobio kaznu. Čovjek se borio za poziciju i LH je došao u nezgodnom trenutku. Ali ipak je morao odustati od svoje borbe, propustiti vodeće pa onda nastaviti.
    Nije problem u plavim zastavama, problem je u nedorečenom pravilniku.
    Tačno definisati kad, šta, kako i koja je kazna za to. I to se mora pridržavati, bez obzira za okolnosti i o kojem se vozaču radi.



    6
    5

    1
    • Ferrari
      Markozaja Prikaži

      Ovdje se je to desilo mercedesu pa zato i ima toliko polemike.. Nisam vidio da se ekipa buni kad rici ima problema ili neko iz sredine poretka.. Kad se alonso borio sa lujom u monci prosle god svima je to bilo fora za vidit.. Sad je grozni a ne alonso pa nije tak zabavno.. Moje neko misljenje je u stilu sranja se desavaju.. Bilo i bit ce.. Trka prosla i tjt.. Kaznu je dobio.. Kome krivo a kome pravo cak nije ni bitno..


      0
      0

      0
  3. Narain Karthikeyan
    Narain Karthikeyan Prikaži

    Vettelu je to najdraza boja :)



    4
    3

    1
  4. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Ukidanje plavih zastava bi bilo ravno katastrofi ali da treba poraditi na pravilniku oko toga, treba.. Uvijek ce neko imat vise a neko manje srece.. Jedan ce ih dobit na ravnici a drugi u najuzem mogucem zavojitom dijelu staze, to se ne moze regulirat.. Ove price oko borbi satelitskih timova neki shvacaju krivo, nece se niko borit cijeli krug jer ne moze (da moze, ne bi zaostajo za cijeli krug) dovoljno je zasmetat u par zavoja vise ode sekunda a to je puno, tko ne vjeruje nek pita Seba i Sainza, najsvjeziji primjer.. Nije najcisci zbog greske boxa ali je mjerodavan..



    4
    3

    1
  5. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    2019 bi trebala rjesit taj problem radi drugacijeg bolida kojindopusta pracenjw, a ukidanje bi bila najveca glupost, jer bi forzebindia i williams se micali mercedesu kocili ferrari, isto to bi radio has i sauber, tako da nebi imalo smisla ista mjenjati



    2
    1

    1
  6. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Svakako sam protiv ukidanja plavih zastava.. Mislim da bi to uništilo sport i utrkivanje.. Nastale bi borbe klanova.. Sestrinske ekipe obavljale bi “prljavi posao” za svoje glavne ekipe i tu bi moglo doći i do sukoba na stazi.. Nekome popuste živci.. Primjer Pereza i Sebastijana.. Pri brzinama od 300 km/h to može biti opasno i pogubno..
    Sviđa mi se ova ideja gospodina Martinčevića o uređaju.. Saintel.. Super stvar.. Vozač dok vozi fokusira se na stazu i bolid ispred sebe i sve podatke ima na upravljaču.. Jednostavno dodati plavu lampicu ili tako nešto na volan i automatika sve rješava.. Čudi me da jedna Formula 1 takvo nešto već nije uvela..



    3
    1

    2
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Nisi ti to dobro skonto. Oni već imaju na volanu plavu lampicu, kao i pored staze semafore i zastave. A on priča o nekom zvuku upozorenja za vozača kada dobije plave zastave, ako ih nije registrirao zbog borbe na stazi.



      1
      1

      0
  7. Ferrari
    racer 29 Prikaži

    Hmm.. Uvijek sam bio i uvijek ću biti protiv svih onih staza:
    1. čiji krug završava za 60-70-ak sekundi.. Totalna besmislica! Pa nismo na kartingu..
    2. koje su katastrofalno projicirane – Singapur tu posebno prednjači.. Teško pretjecanje.. Razlike između top ekipa i onih lošijih iznosi i više od 3 sekundi po krugu.. dolazak do njih dolazi do žešćeg problema budući da su zbog konfiguracije staze najslabiji (Sirotkin) u mogućnosti stvoriti vlakić pa je svako propuštanje top bolida (Hamster) od strane onih bržih, zapetih nekoliko krugova, u vlakiću (Perez, Hulk) ogroman rizik za gubitak vrijedne pozicije.. I hajde ti propusti da te netko prijeđe za krug kad znaš da je iza tebe tvoj suparnik u tvom rangu i jedva čeka tvoju grešku..



    3
    3

    0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      Ma Singapur je katastrofa.
      Bernijevo preseravanje.
      Ne može proći bez Safeta.
      Neki dan smo @wapi i ja popili po par minusa na ovu konstataciju.
      Što se tiče vremenskog trajanja kruga, ja ne bi dozvolio ispod 60 sekundi.
      Austrija je najbliža tome.
      Ali, vrijeme trajanja jednog kruga je vrlo lako “produžiti”.
      Samo je pitanje koliko će se narušiti druge stvari.
      U principu, potrebno je napraviti “izjednačeniji2 grid i takav tehnički pravilnik koji omogućava lakše (i bliže) praćenje bolida.
      Samo plave zastave – ni pod razno ih ne treba ukidati, jer bi dobili haos na stazi.
      Naravno, kao i kod mnogih drugih stvari, suci samo trebaju da porade na konzistentnosti u odlukama, pa tako i oko plavih zastava. ;)



      3
      3

      0
  8. Nando
    Lux14 Prikaži

    Nikola je uboja. Normalno je da se događaju ovakve stvari kad su svi timovi izvan top 3 minimalno sekundu sporiji od prvih, pogotovo kad su u borbi za bodove ili u probijanjima.



    2
    2

    0
  9. Nelson Piquet
    Piquet Brabham Prikaži

    “Zato jer je Formula 1 visokotehnološki sport koji ima očigledno nesrazmjerno šlampavu provedbu sportskog pravilnika. U toliko detalja se gleda milimetar i mikrosekunda, a onda se u toliko drugih detalja stvari uzimaju “odokativno”, što je pokazatelj koliko je nakaradno i zastarjelo (ne po godinama) vodstvo F1, od direktora utrke do sudaca iz utrke u utrku”

    odokativni šlamperaj..tako bih ja isto nazvao trenutnu situaciju sa plavim zastavama…..mišljenja sam da na ovakvoj stazi ne bi trebalo tako olako dijeliti kazne, a u ovom slučaju pošto se radi o RG mislim da su jedva dočekali nakamariti još nekoliko kaznenih bodova na licenci istom….crni pedro….udri sve na njega



    1
    0

    1
  10. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    I da se ukinu, backmarkeri bi se micali bez ikakvog problema kao što se micaju ispred nekog Ferrarija/Mercedesa koji starta zadnji. Ukidanjem se samo stvara problem da se FI neće micati Ferrariju, Sauber Mercedesu i slično (iako čak mislim da to ne bi bilo često)… Treba smanjit razmak između bolida.


    0
    0

    0
  11. stefan BELLOF Prikaži

    Plave zastave? Trenutno je to najbolje rješenje,ne vidim nacin da se problem zaostalih bolida rjesi nekako drugacije. Opet,danas je cesta situacija da prvih 5 obiđu onog 7-og za krug i tu dolazi do odredjenih “situacija”.
    Naravno,pravila su jasna,treba ih postivat ali opet sa druge strane,dogadja se situacija u kojoj se 7 i 8 bore za to 7 misto. Ekipama iz tzv druge lige to 7 misto je pobjeda i ne bas zanemariva svota miljuna eura. Koliko je nepostena situcaija u kojoj je Ham skoro izgubio misto od Maxa toliko je neposteno da netko drugi izgubi prikljucak ili jos gore svoje misto jer mora propustit nekoga.

    Plave zastave se moraju postivat,ali bi bilo pametno razmislit o promjeni uvjeta koji se odnose na propustanje. Nemam pojma za koliko tocno se mora propustit netko,ali eto ako je situacija borbe za bitne pozicije,znaci bodove,povecaj potrebno vrime za propustanje.

    Situacija u Singapuru je pomalo specificna,nema bas prostora,ali ni Grosjean nije bas da je ignorira zastave. Konkretno on je bija u napadu na Sirotkina,tokom napada je dosla plava zastava. Problem je sto je napad traja dugo,nije bas da se nije tija maknit.

    Na kraju krajeva,nije propustija na vrime,skoro je ostetija Hama za pobjedu i zato je kaznjen,prica gotova.

    Bottasovo plakanje necu kometirat,vozeci Mercedes nije bija u stanju pric dovoljno blizu Renaultu,mislim da je tu sve jasno koliko je brz bija



    1
    1

    0
    • Marlboro
      AMG Donator Prikaži

      Ne moze biti isto boriti se za prvo mjesto (pobjedu) i boriti se za 7. mjesto. Sama cinjenica da netko tko je prvi obilazi nekoga tko je 8. ili 7. dovoljno govori koliko se vremena gubi iza njih kad su ih uspjeli prestici za jedan citav krug.

      Grosjean je trebao zaboraviti na napad na Sirotkina, jer propustanjem ne bi usporio samo Grosjean nego i Sirotkin, odnosno Sirotkin ne bi toliko znacajno povecao prednost nad Grosjeanom. Kazna je opravdana jer nije propustio Hamiltona (citaj: osobu koja se bori za prvenstvo), i time pomogao Verstappenu da dobije priliku za napad.

      Pored toga jos jedan je krivac je staza.

      Bottasovo plakanje i ja ne bih komentirao, nije vrijedno spomena…


      0
      0

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Meni je samo problem što nekada i vodeći znaju smetati ovima nazad u njihovoj borbi, kada pređu nekoga za krug pa uspore, jer imaju sigurnu prednost. A ovome iza se teško vratiti u isti krug…
      Ovo sa Bottasom na primjer. Bio je tu Hulk, Bottas mu ne može prići. Samo ne znam kako je on jedini koji ne može prići. Kimi je bio njemu ispod sekunde, Riccirado Kimiju ispod jedne sekunde. Vettel i Max iza Hamiltona na početku utrke. Niko se nije žalio da ne može dovoljno prići Sirotkinu… Glavni problem mi je tu bio što je Ericsson bio stigao Ricciarda, dakle tu kolonu iza Bottasa. Ne mogu reći iza Hulka, jer ih Hulk nije zadržavao, nego Bottas. Da su ova trojica stigli Hulka (a nisu zbog Bottasa) on bi se morao micati trojici, čime bi izgubio nešto vremena, i onda bi mogli gledati borbu Hulka i Ericssona do kraja, a Ericsson je bio na svježim gumama. Nije da bi se nešto promijenilo na ovakvoj stazi, ali bi bilo zanimljivije za gledati.



      2
      2

      0
    • Ferrari
      MUOLJI Prikaži

      Mozda da se doda dodatno pravilo za te vozace koji se bore za 7 ili 8 puziciju da ako su u direktnoj borbi ili recimo unutar jedne sekunde da se ne mora odmah na prvom pravcu ili zavoju maknut vozacu koji ga zaobilazi za krug (kad mu se upali plava zastava) nego da prvo proba na tom pravcu preteci vozaca ispred i ako ne uspije onda odmah odustat od napada i prepustit vozaca i dalje nastaviti borbu (nikakvo duze zadrzavanje nego odgoda propustanja i samo jedan jedini pokusaj napada na vozaca ispred). Znaci da se vozacu koji je uhvatio vozaca ispred i bori se za tu neku7-8 poziciju prvo dade prilika jednog napada na pravcu pa se maknut, a ne da se vozac mozda jedva priblizio u drs zonu i onda nema pravo napada (jer mu se u tom trenutku upalila plava zastava) nego propustiti vozaca za puni krug i izgubiti prikljucak za vozacem i izlazak iz drs-a. Znam da su to specificne i rijetke situacije, ali neka dopuna pravilnika za te situacije bi mozda bila dobra jer kao sto znamo savrsenog pravila nema niti ce ga biti, ali bi mozda malo pomoglo vozacima u ne dobijanju raznih kazni pa da poslije svake utrke te kazne ne budu glavna tema rasprava?


      0
      0

      0
  12. Mercedes
    LewisHamilton44 Prikaži

    Jednostavno u Singapuru, Monaku ili u drugom sektoru Azerbajdžana nema mista (aerodinamika, “šporak” zrak, itd.) za približiti se na manje od 1,2s, a k tome nema ni mista da se pretjecani vozači maknu… Grosjean je dosta vremena zadržava Lewisa, a kasnije i Maxa, pusti ga pa se probaj probiti uz njegovu pomoć (Max to najbolje zna iz Monaka 2015.)


    0
    -1

    1
  13. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Pravilo je dobro. I razmak je dobar. Bilo bi glupo da neko mora usporiti čim mu neko priđe na recimo 2 sekunde, i tako kompromitovati svoju utrku. Sad samo zbog Bottasa to mijenjati bi bilo ludilo. Što se tiče Grosjeana, moglo se po komentarima primjetiti kao da je neko bio protiv kazne za Grosjeana. Grosjean je definitivno zaslužio kaznu, ali najveći problem je , kao i uvijek, u kaznama. Jer su iste izostale ranije kada se smetalo Mercedesovim konkurentima. Iz Grosjeanovog ugla, vjerovatno je i sam bio svjestan da će dobiti kaznu, ali je valjda mislio da će svejedno nadoknaditi izgubljeno ako pređe Sirotkina u tom trenutku. Sirotkina se ne može kriviti (vidio sam da neki kažu da je i njega trebalo kazniti), jer ne može se on maknti prije nego to Gorsjean napravi.

    Što se tiče ukidanja, ni govora. Pogotovo sa ovim bolidima, i gumama. Sad da se bore sa vozačima koji već zaostaju krug bi bilo glupost žešća. Kako bi to uticalo i na gume. To bi vjerovatno dovelo do toga da bude više odlazak u boks, ali nebi imalo smisla. Šta bi bilo na ovakvoj stazi kao Singapur? Tri vodeće ekipe bi se naredale iza zadnjeg. Bili bi svi blizu jedan drugom. Ali opet nebi bilo prestizanja. Samo bi povećalo rizik za incident. A ako bi vodeći uspjeli prestići recimo zadnjeg, i onda predzadnji bude tvrd orah, time bi utjecali i na borbu na začelju, jer ovaj zadnji se nebi mogao boriti sa predzadnjim, jer je između njih neko od vodećih…

    Uglavnom, plave zastave su dobre, pravilo o razmaku je dobro. Biće bolje kada se bolidi mognu bliže pratiti narednih godina. Ali kazne ostaju najveći problem, kako i za plave zastave tako i za sve ostalo. Obećaju da će biti bolje, pa ove godine vidimo još goru nekonzistentnost. Smiješno je koliko se na svim sitnicama ove godine progledalo Mercedesu. Valjda su mislili da će Mercedes ove godine teško sam izaći na kraj sa Ferrarijem, pa im obilato pomagali…



    3
    3

    0
  14. Ferrari
    blejky Donator Prikaži

    Pravilo je OK i nema ga smisla mijenjati, a ono što sve više dolazi do izražaja i sa čim bi se FIA trebala pozabaviti su sestrinske momčadi i kako vozači tih istih momčadi propuštaju jedne a sa druge strane zagorčavaju život drugima.
    Primjera ima pregršt pa čak i kad vozač ispred u istom krugu kao onaj iza.
    Primjer Monako i sramotno micanje Ocona da onaj iza prođe naprijed uz izjavu pa svakako bi me prošao prije ili kasnije, a istu obzirnost nije pokazao drugima na stazi.
    Takve stvari i slične njima bi trebala biti tema za raspravu a ne plave zastave koje se ignoriraju po potrebi ili po nalogu većeg tima da se nekoga namjerno štopa i to se sigurno događa. Htjeli mi to priznati ili ne jer prevelike su svote novaca u igri da bi se stvari prepuštale slučaju i čistoj sreći.
    I tih primjera ima u modernoj F1.



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.