F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Agag demantira Brawna: F1 ne može postati potpuno električna do 2039.

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Sportski direktor Formule 1 Ross Brawn nedavno je kako izjavio ništa ne sprečava Formulu 1 u tome da u idućih nekoliko godina postane potpuno električna. Električni automobili sve su popularniji u svijetu, brojne zemlje čak i zakonskim odredbama promoviraju takve automobile te Brawn smatra da bi jednog dana i F1 mogla krenuti tim smjerom.

“U idućih 5 ili 10 godina ili kad god dođe do potrebe ili želje za drugačijim tipom pogonske jedinice, mi ćemo to napraviti.”

Iako je Brawn o tome govorio (zasad) samo teoretski, izvršni direktor i osnivač Formule E Alejandro Agag morao je demantirati tu izjavu te pojasniti kako F1 ne može samo tako postati potpuno električna u bliskoj budućnosti.

“Ross je rekao da Formula 1 može postati električna za 10 godina – a ustvari ne može.”

“Formula E ima ekskluzivnu FIA-inu licencu za 25 sezona, a odradili smo samo četiri. Stoga Formula 1 može postati električna najranije 2039.  ako mi tad ne obnovimo ugovor s FIA-om, ali ne vidim razlog zašto ga ne bismo produžili.”

“Imamo ekskluzivnost do barem 2039. – dakle barem do tad ništa od električne F1. Ako žele razgovarati sa mnom, onda je to naravno drugačije pitanje – ja sam uvijek otvoren za razgovor. Ali bez razgovora sa mnom nema šanse da postanu potpuno električni.”

Brawn je također komentirao Formulu E koja je pokrenuta 2014. te je nedavno završila svoju četvrtu sezonu. Izjavio je kako se ta klasa ni po čemu ne može mjeriti s Formulom 1 te kako je ona ustvari juniorska kategorija u usporedbi s F1.

Agag to nije shvatio kao nikakvu uvredu te je naglasio kako su F1 i FE dvije odvojene klase koje mogu postojati bez međusobnog rivalstva.

“Nema tu nikakvog natjecanja, to su dvije potpuno kompatibilne serije. Jako se divim Rossu Brawnu, ali u ovom slučaju jednostavno ima krivu računicu.”

“Veliki smo obožavatelji Formule 1 i to nikako nećemo mijenjati. Ali zanimljivo je kako ovi komentari dolaze sad kad Formula E ubrzano raste.”

“Mislim da to ima dosta smisla – nakon što su vidjeli kako Formula E raste, mogu razumjeti da neki ljudi u Formuli 1 razmišljaju o prelasku na potpuno električni pogon. Čak je i Bernie Ecclestone prije nekoliko mjeseci rekao da bi F1 trebala postati potpuno električna.”

Ponovio je da Formula E ima ekskluzivna prava na potpuno električnu seriju pod okriljem FIA-e te zaključio:

“Mogli bi to napraviti izvan FIA-e, ali onda to ne bi mogli zvati Formulom 1 jer to ime pripada FIA-i, tako da je cijela situacija prilično zaključena.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
695 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

19 komentara

  1. Agag, prijatelju, sve najbolje želim tebi i tvojoj seriji i od srca vam želim da nakon 2039. produžite ugovor sa FIA-om na još bar 100 godina.



    34

    1
  2. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Da FIA s Libertyjem odluči ići na elektriku, rado bi mu platili odštetu i raskinuli ugovor ili bi kodEU pokrenuli spor o ilegalnosti takvog ugovora….



    4

    1
  3. Fernando Alonso 14 AlonsoForever Prikaži

    F1 ne može, niti smije, niti treba biti električna, treba biti samo motor s unutrašnjim izgaranjem, gorivo, ulje, mazivo. Samo budale kojima je do para, interesa i dosade o ovom razmislja….
    Brawne, radije ugriraj, smjesti Alonsa i Ricciarda u konkuretne bolide za titule, ukini MGU-H i DRS. Budeš vidio matori koliko ce ti se vratit fanova ;) pozz



    16

    16
  4. Kimi Raikkonen Michael Schumacher Prikaži

    Je je kako da ne, kad u zamirišu zelembaći pod nosom brzo bu se ploča promijenila i nastupali pa znate nisam ja to tak baš doslovce mislio. Za lovu bi i mater prodali da ne bih jednu licencu.



    13

    3
  5. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Ponovio je da Formula E ima ekskluzivna prava na potpuno električnu seriju pod okriljem FIA-e

    Ovaj nisam znao.
    Što se tiče SUS motora mislio sa da je svima jasno da su oni prošlost.
    Pitanje je samo vremena.



    5

    2
  6. Honda zekohonda Donator Prikaži

    ova vijest mi više izgleda kao promocija formule e nego išta drugo vrijedno spomena.



    20

    2
  7. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Budućnost F1 su eventualno gorive ćelije.. struja, jedino u kobinaciji kao što je i u ovom vremenu sa samoizgarajućim na benzin.
    LINK



    3

    5
    • Brawn Gp Majki2111 Prikaži

      Volio bih da je tako, ali ne znam. Ova tehnologija je isto stara jedno 130 godina. Mislim da je dobivanje vodika skupo (elektrolizeri). Iz fosilnih goriva ne dolazi u obzir.

      Kisik nije problem.



      1

      2
      • Chase Carey hattrick Donator Prikaži

        Svaka tehnologija je skupa dok je u začetcima.. sjetimo se koliko je koštao prvi PC. MIslim da trenutno imaš u Njemačkoj samo 16 punionica za auto (toči se naravno čisti vodik (H)), a nus produkt izgaranja je čista voda. Performanse su jednake ili čak i bolje nego što je to sa klasičnim motorima na benzin ili naftu, u biti tu energiju iz vodika možeš opet koristiti kao električnu. Toyota ima model Mirai (u prijevodu Budućnost), te se auto puni sa vodikom svega tri minute.. dok bi se neki auto na struju morao puniti i satima za istu energiju. Toyota Mirai koristi el. pogon na vodik u gorivim ćelijama, tko bi trebalo to biti ista stvar kao današnji el. motori u automobilima, samo drukčiji način skladištenja energije.

        Što se tiče dobivanja vodika ima više načina, elektroliza nije jedini, ovisno o zemlji gje se proizvodi i islativosti određenih energenata tako se primjenjuje drukčiji način dobivanja vodika. U biti elektroliza je najpraktičnija, što znači da bi netko doma mogao na solare konstrantno godišnje proizvoditi vodik iz svog bunara i točiti njega u auto preko pumpe.
        Što se tiče sigurnosti, iako je vodik samozapaljiv danas postoje tako sigurni materijali i tehnologija tako da je rizik nikakav.

        Da sad ne pilim bezveze.. ono što sam htjeo ukazati je to kako je tehnologija koja se sada propagira, el. motor na baterije, čisti promašaj. Što se tiče ekologije čak nečistija tehnologija nego što je to danas slučaj sa benzinom.. za ne vjerovat ali to je tako. Energija će ostat uvijek energija, samo je pitanje na koji način ćemo je koristiti, a definitivna budućnost i dalje ostaje gorivi način dobivanje energije iz kemijskih veza, jer energija koja je skladištena između kemijskih veza (ne kao što je to u baterijskom slučaju) i koja se izdvaja nekom vrstom izgaranja je najoptimalniji način , jedan od glavnih faktora je da u kemijski materijal kojii već ima “memoriranu” energiju jednostavno natočimo, dok to nije slučaj sa baterijama bilo koje vrste. Znanstveno dokazano.



        10

        2
      • Brawn Gp Majki2111 Prikaži

        Slažem se sa svime, kužim te o čemu pričaš, studiram inženjerstvo materjale. Al ima granica gdje jednostavno ekonomist veli inženjeru, ne može, preskupo je. Tako je kako je nažalost.



        4

        0
      • Chase Carey hattrick Donator Prikaži

        Kao što je to danas slučaj sa F1 agregatima?


        0

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Trenutno stanje tehnologije je da samo cetvrtina energije potrosene za proizvodnju vodika izađe kao korisna iz gorive ćelije. Kod baterija je to 3x više – preko 75%. Vodik ima neospornu prednost brzog punjenja i male mase, ali energetski jos uvijek nije efikasan. Ima manu da je potreban puno veci volumen nego za benzin…. za istu količinu energije.

        Ja više vjerujem u standardizaciju i napredak tehnologije baterija nego u vodik.



        1

        0
      • Polako polako naftni lobi je prejak i ogromna para se tu vrti, da se odjedanput pređe na nešto drugo, prvo kad iscjede resurse onda budu zavukli ruke u ladice gdje stoje patenti i okrenuli se nečemu drugome….. struja je relativno dobra ali je još uvjek nemogu kontrolirati pa zato se to i nekomercionalizira….. zamislite samo da danas svi možemo doči do goriva (benzina) kao što možemo doči do električne energije to gorivo bi bilo bezvrijedno…. i u tome grmu leži zec…. primjera samo da od sutra zažive EL.auti potrošnja EL energije bi porasla za 1000%, a trenutno nismo za to spremni. Cjene el energije bi drastično porasle…. Ok ljudi bi nakupovali panele, vjetrenjače i neznam kaj sve ne samo da bi uštedili na struji a gdje su u toj priči ljudi koji danas drže naftni lobij? mislite da bi se oni odrekli svojeg djela kolača malo sutra…. Kad budu uspjeli struju uskladištiti kao danas gorivo tada je budu i komercijalizirali umeđuvremenu traže bolje riješenje naravno za sebe ne za nas…… jer bitan je novac a ne ono što narodu odgovara… nažalost..



        1

        1
  8. Alfa Romeo ficola Prikaži

    Ako do toga dođe,za mene će to biti kraj praćenja formule 1!



    26

    7