Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Statistika vozača i momčadi uoči Vn Kanade 2015.

Piše: Marko Rakić

Prije 7 godina, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Pozdrav Gillesu Villeneuveu na startno ciljnoj ravnini istoimene staze.

Pozdrav Gillesu Villeneuveu na startno ciljnoj ravnini istoimene staze.

Salut Gilles znači pozdrav Gilles, tragično preminulom vozaču i prvom pobjedniku kanadskog gp-a, Gillesu Villeneuveu. Bit će ovo 46. izdanje Vn Kanade, a po 36. put na ovoj stazi, koja se prvotno zvala Circuit Le Notre-Dame. Vn Kanade se uvijek željno isčekuje kod vozača i ljubitelja sporta, što i ne čudi s obzirom da gotovo svaka utrka bude iznimno zanimljiva. Podsjetimo da je 2011. ovdje odvožena najduža utrka u povijesti Formule 1, koja je trajala četiri sata, četiri minute i 39 sekundi, a pobjedu je s(p)retno odnio Jenson Button. Staza u Kanadi je jedna od bržih u kalendaru, a sadrži 14 zavoja (8 desnih i 6 lijevih) od kojih je većina “brze prirode”, a tu su još i četiri duga pravca. Michael Schumacher je, može se reći, vladar Kanade sa 7 pobjeda, a najbliži su mu Nelson Piquet i Lewis Hamilton s tri pobjede. Kod momčadi je najuspješniji Ferrari s 10 pobjeda, pa slijede McLaren, Williams i Red Bull.

Vozači:

Lewis Hamilton – Britanac je svoju prvu pobjedu u Formuli 1 osvojio upravo na ovoj stazi 2007. Slavio je još 2010. i 2012., također s McLarenom, dok je sa svojim aktualnim timom, Mercedesom, osvojio jedno postolje, treće mjesto 2013. Osvojio je tri pole positiona (2007., 2008. i 2010.), isto koliko i Sebastian Vettel, s kojim drži rekord po tom pitanju.
Zanimljivost: Nakon svake pobjede u Kanadi, Lewis Hamilton zasjeo bi na čelno mjesto u poretku vozača.

Nico Rosberg – Prošlogodišnji “junak” je tadašnjim drugim mjestom osvojio prvo postolje u Kanadi, a dan prije je osvojio pole position i tako postao prvi Hamiltonov momčadski kolega koji ga je porazio u kvalifikacijama za ovu Veliku nagradu.

Daniel Ricciardo – Australac je u svom 57. nastupu u Formuli 1 osvojio prvu pobjedu u karijeri, nakon što je dva kruga prije kraja pretekao Rosberga i njegov ranjeni Mercedes. Prije toga nikad nije osvojio bodove u Kanadi.

Felipe Massa – Jedna od rijetkih staza na kojoj Felipe Massa nije uspio osvojiti postolje, a najbolji plasman mu je četvrto mjesto iz davne 2005. dok je još vozio za Sauber. S Ferrarijem je najuspješniji bio 2008. kada je osvojio 5. mjesto. Prošle godine je doživio veliki sudar nakon pokušaja prestizanja Sergia Pereza.

Sebastian Vettel – Startao je tri puta s pole positiona (2011. – 2013.), no samo je u zadnjoj godini V8 motora uzeo pobjedu. 2011. je pobjedu prepustio Jensonu Buttonu zbog greške u zadnjem krugu, dok je 2012. došao do četvrtog mjesta. Prošle je godine završio treći, a jedan od boljih nastupa u Toro Rossu je bio upravo na ovoj stazi 2008. godine, kada je startao zadnji i osvojio 8. mjesto.

Kimi Raikkonen – Samo jednom nije osvojio bodove u Kanadi, i to 2008. kada se Hamilton zabio u njegov zadnji kraj na izlasku iz boksa. Slavio je 2005., a godinu poslije je trećim mjestom osvojio svoje zadnje postolje na ovoj stazi. Pole position nikad nije osvojio.

Jenson Button – Jenson je u Kanadi odvozio 14 utrka, od kojih je u samo četiri osvojio bodove. 2011. kao pobjednik, godinu prije drugo mjesto, 2004. treće mjesto s BAR Hondom i prošle godine kao četvrti. Vrijedi napomenuti da je 2005. osvojio pole position.

Fernando Alonso – 2006., u svojoj zadnjoj godini za Renault, osvojio je pole position i pobjedu, a ostala sva postolja je osvojio 2010. i 2013. s Ferrarijem. Prošle je godine završio na 6. mjestu.

Sergio Perez – 2012. je osvojio treće mjesto dok je vozio za Sauber, što mu je bilo drugo postolje u karijeri. To mu je jedini plasman u bodovima za Vn Kanade.

Romain Grosjean – On je također svoje drugo postolje u karijeri osvojio 2012. u Kanadi, završivši na drugom mjestu. To mu je također jedini plasman u bodovima.

Momčadi:

Mercedes – Momčad iz Brackleya nije uspjela osvojiti pobjedu na ovoj stazi, a najveća postignuća su pole position i drugo mjesto Nica Rosberga iz 2014. godine.

Red Bull – Austrijska momčad je zadnje dvije godine odnijela pobjedu na kanadskom tlu. 2013. je to učinio Sebastian Vettel s pole positiona, dok je prošle slavio Daniel Ricciardo. Tu je još nekoliko osvojenih postolja, a prvo od njih je osvojio Coluthard 2008. godine. Vrijedi istaknuti i još dva pole positiona, koja je osvojio Vettel 2011. i 2012. godine.

Williams – Sa 7 pobjeda i 8 pole positiona, Williams je treća najuspješnija momčad na ovoj stazi. Alan Jones je pobijedio 1979. i 1980., Nigel Mansell 1986. u Williams Hondi, Thiery Boutsen 1989., Alain Prost 1993., Damon Hill tri godine poslije, a zadnju je osvojio Ralf Schumacher 2001. Pole positione su osvojili Jones (1979.), Mansell (1986.), Patrese (1991.), Prost (1993.), Hill (1996.), Montoya (2002.) i jedini dvostruki osvajač pole za Williams, Ralf Schumacher (2003. i 2004.).

Ferrari – Zadnju pobjedu je ostvario Michael Schumacher 2004. godine, koji je osvojio još 5 pobjeda s Ferrarijem na ovoj stazi (1997., 1998., 2000., 2002. i 2003.). Za Ferrari su pobijedili i Gilles Villeneuve 1978. godine na otvorenju staze, Rene Arnoux 1983. godine, Michele Alboreto 1985. i Jean Alesi 10 godina poslije, što mu je ostala jedina pobjeda u karijeri. Po pitanju osvojenih pole positiona, nalaze se na trećem mjestu, a uspješni za talijansku momčad su bili Didier Pironi (1982.), Rene Arnoux (1983.) i Michael Schumacher (1997., 1999., 2000. i 2001.).

McLaren – Druga momčad po broju pobjeda te izjednačena s Williamsom po broju pole positiona. Višestruki pobjednici su Lewis Hamilton (2007., 2010. i 2012.) i Ayrton Senna (1988. i 1990.), dok su ostale četiri pridodali Gerhard Berger (1992.), David Coulthard (2001.), Kimi Raikkonen (2005.) i Jenson Button (2011.). Po tri pole positiona su osvojili Ayrton Senna (1988., 1990. i 1992.) i Lewis Hamilton (2007., 2008. i 2010.). Prost (1989.) i Coulthard (1998.) su osvojili preostala dva.

Force india – Prošlogodišnje 5. mjesto Nice Hulkenberga najbolji je rezultat Force Indije na stazi Gilles Villeneuve.

Toro Rosso – 6. mjesto Jeana Erica Vergnea iz 2013. je trenutno najbolji rezultat malog Red Bulla. Prošle je godine Vergne također osvojio bodove 8. mjestom.

Lotus – Momčad iz Enstona bilježi jedno postolje u Kanadi, koje je osvojio Romain Grosjean 2012. Ostali rezultati baš i nisu za pamćenje.

Sauber – Pobjeda Roberta Kubice 2008. godine jedina je koju je švicarska momčad ostvarila od ulaska u Formulu 1 1993. godine. Kao samostalna momčad, uspjeli su zabilježiti treće mjesto 2012. godine, koje je osvojio Sergio Perez.

 

 

Komentiraj

1 komentar

  1. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Max Chilton je prošle godine na ovoj stazi prouzorkovao sudar s Bianchijem i tako prekinuo niz od 25 utrka bez odustajanja.
    2013. je postao prvi debitant koji je završio sve utrke. Njegovo prvo odustajanje u karijeri.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni