F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

F1 uvodi 18-inčne kotače te zabranjuje grijače guma od 2021.

Lovro Andraka

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Ono o čemu se već dugo spekuliralo sad je i potvrđeno od strane FIA-e – 2021. Formula 1 prelazi s 13-inčnih na 18-inčne kotače. Uz to će se i zabraniti korištenje grijača guma.

FIA je objavila službeni natječaj za ekskluzivnog dobavljača guma za Formulu 1 od 2020. do 2023. u kojem su navedene smjernice za potencijalne dobavljače vezane uz karakteristike guma.

Osim povećanja dimenzija kotača, prednje gume bit će široke 270 milimetara što je 35 mm manje od sadašnjih. Širina stražnjih guma ostat će na 405 mm, ali će zato promjer narasti s trenutnih 670 na 700-720 mm.

Problem za potencijalne nove proizvođače definitivno je prva godina ugovora. 2020. će na snazi i dalje biti stara pravila te bi taj novi proizvođač morao proizvesti dvije potpuno različite vrste guma za 2020. i 2021. čime je Pirelli svakako u prednosti.

Zabrana grijača guma također se dugo pokušavala uvesti u F1, ali dosad to iz sigurnosnih razloga nije prolazilo. FIA je stoga u natječaju naglasila kako nove gume moraju pružati sigurne performanse kad hladne izlaze iz boksa. Također, FIA traži i posebnu specifikaciju guma za zimska testiranja, a traže i da obje komponente za mokro (intermediate i wet) mogu funkcionirati bez zagrijavanja.

Kao glavni prioritet FIA naglašava poboljšanje showa, žele povećati uzbudljivost utrka mogućnošću različitih strategija. I dalje će tijekom GP vikenda biti dostupne tri komponente koje će se od iduće sezone pojednostavljeno zvati hard, medium i soft na svakom vikendu.

Što se tiče trajnosti, hard guma bi nakon 22% utrke trebale imati degradaciju od 2 sekunde, medium bi trebao tu razinu degradacije doseći nakon 18% utrke, ali bi trebao biti brži 1.2 sekunde po krugu od harda, dok bi soft trebao biti 2.2 sekunde brži od harda s istom degradacijom nakon 10% utrke.

Natječaj je otvoren do kraja kolovoza, FIA zatim ima rok do 14. rujna za pregled tehničkog i sigurnosnog aspekta, dok nakon toga Liberty Media odabire kandidata s kojim dogovora komercijalni dio. Konačno odobrenje na kraju daje FIA.

Podrži nas

Naši zadnji donatori su: Crash i Superhik.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Lovro Andraka
Pulsmedia autor
705 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

18 komentara

  1. Uzas , sa cime se oni bave haha.. i stvarno lose izgleda :O



    21

    3
  2. Fernando Alonso Lux14 Prikaži

    Hot Wheels :prcnjau:



    3

    0
  3. Felipe Massa Warrior Prikaži

    Znam da ću ispast glup al ne znam zašto se ne uvede 4.komponenta guma. Otvorilo bi mnoge strateške puteve zato što bi bilo više razlike u odabiru i više rizika bi bilo moguće. A 18inča gume i nisu toliki problem, iako “meso” ljepše izgleda.



    1

    4
  4. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Ajmo pojeftinit formula, sad ćemo i ovjes raditi ispočetka…. Sve što smo do sada naučili o gumama ide u smeće. Koja momčad ima najviše problema s gumama – pitam se pitam :)



    22

    2
  5. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Dosadno in je, tribaju nac neke jeftine k*rve pa ce dat i koju pametnu ideju



    7

    2
  6. Honda zekohonda Donator Prikaži

    Podrzavam promjene.



    1

    2
  7. Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

    Ljepše mi je ovako, ali naviknut cu se. Mislim da bi razlika u degradaciji trebala bit veća između komponenti.



    4

    0
  8. Ferrari superx Prikaži

    U ove dvije godine vise promjena, nego u Bernijevih 30 i kusur…
    A mogli bi koju trku stavit u Finsku, taman za predkraj sezone i na biranje stavit soft, medium i hard lance il carape



    11

    3
  9. Ferrari sisavac Donator Prikaži

    pimp my ride :D
    ovi 13 colni su već “100” godina u formuli pa me ne iznenađuje prelazak na 18. u današnje vrijeme sve više takvih kotača na cesti.
    a ukidanje grijača mi je bzvz. kako misle postići “nove gume moraju pružati sigurne performanse kad hladne izlaze iz boksa”? i koje su to sigurnosne performanse?



    4

    0
  10. Safety Car bulletdodger Donator Prikaži

    Dođe mi da se prijavim za dobavljača. :D



    4

    1
  11. Mattia Binotto monkeyseat Prikaži

    Kažu da Ham zahtjeva bar 28 cola i spinerse da može bit cool na gridu.



    18

    3
  12. Znaci prva sezona s tim felgama i gumama ce bit kaos!!



    5

    0
  13. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Sve na stranu, ali meni je najdebilnije to da se novi dobavljač guma bira 2020., a nove gume se uvode 2021. :facepalm:
    Tipična balkanska posla sa javnim nabavkama :chill:



    11

    0
HrvatskiEnglish