F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

McLaren otkrio aerodinamički problem kao razlog lošoj formi

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

McLaren kaže da je uzrok loše forme u posljednjih nekoliko tjedana aerodinamički problem na njihovom bolidu.

Danas su i Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne bili eliminirani već nakon prve kvalifikacijske runde, a Zak Brown kaže da bolid ima aerodinamički problem kojeg nisu uspjeli otkriti u zračnom tunelu.

“Identificirali smo područja u kojima imamo probleme,” kaže Brown. “Radi se o aerodinamici, ali više od toga ne mogu i ne želim trenutno otkriti.”

“Taj problem se nije pokazivao u zračnom tunelu. Prema tome, ne možemo ga pokušati riješiti u zračnom tunelu jer tamo ne možemo replicirati probleme koji se pojavljuju.”

Momčad će u narednih par utrka testirati različite dijelove kako bi riješili misteriozni problem.

“Pokušat ćemo riješiti te probleme direktno na stazi. Nemamo testiranja, odnosno imamo jako ograničena testiranja… Mislim da ćete vidjeti iz vikenda u vikend kako testiramo različita krila i podnice.”

“Nažalost moramo eksperimentirati na stazi. Dok većina drugih radi na svom razvojnom planu jer je njihov temelj uspješan, mi moramo identificirati i raditi na rješavanju ovih problema.”

“Imali smo neke aerodinamičke uređaje prošle godine koje sad nemamo i pokušavamo to riješiti na stazi.”

Iako McLaren ima svoj zračni tunel, oni svejedno koriste Toyotina postrojenja u Koelnu. Na istoj lokaciji rade i Force India, kao i WEC momčad Toyote za njihov LMP1 automobil. Brown kaže da problem nije u zračnom tunelu:

“Mislim da je Toyotin zračni tunel u redu. Karakteristike bolida su takve da ne možete simulirati sve u zračnom tunelu. Mi smo identificirali slabija područja koja se ne vide u zračnom tunelu, bilo Toyotinom ili bilo kojem drugom. Prema tome, na tome moramo raditi direktno na stazi.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3336 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

35 komentara

  1. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    GP2 chsssis ?



    34

    1
  2. Aston Martin nando1 Prikaži

    U narednih par utrka ? Pa to je već kraj sezone. .Ostaje samo jedno pitanje : da li ćete biti deveti ili deseti na kraju sezone.



    17

    0
  3. Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

    Svima Toyotin tunel valja samo vama ne? Mislim da vi neznate dobro shvatit podatke iz tunela. I sad će te F1 bolid razvijati na principu pokušaj pogreška, pa vi stvarno niste normalni! Što je sa fluid dynamics simulacijama, kakve inžinjere, dizajnere vi imate tamo? Problem današnje aerodinamike je što se potpuno razlikuje od predhodnih rješenja. Prije se pokušavalo smanjiti drag idealnim oblikom, ne dozvoliti zraku da se odljepi od aerofolija i proizvrsti čim manje turbulencija koje troše energiju, te dovest čim više zraka na zadnje krilo i difuzor. Takva aerodinamika se puno lakše proučavala u zračnom tunelu. Danas su stvari neintuitivne, na prvi pogled nelogične, prisilno se stvaraju turbulencije, zrak se odvaja od šasije da bi se dobili pozitivi aerodinamički efekti na naoko nepovezanim dijelovima bolida. Uz pomoć vrtloženja se aerodinamički odvajaju gume od šasije i proizvodi ground effekt na podnici. Na taj način se troši svijesno energija da bi se negdje na drugom dijelu bolida dobila veća efikasnost. To je razlog zašto su današnji bolidi prepuni slotova, zareza, krilaca i usmjernika imaju šuplje osovine i noseve. Ovakve bolide ne možeš “popravljati” mijenjanjem dijelova, pa moliti boga da profunkcionira. Kakve droge stavljaju u te Freddo čokoladice da su svi tako zabijeni stvarno neznam.



    39

    4
  4. Formula1 f1zd Prikaži

    Ali unatoč tome problem neće biti riješen za sljedeću utrku…?



    8

    0
  5. Jos da otkriju pojam otkaz za bojlera gdje bi im bio kraj



    22

    1
  6. Ahaaa sad nije problem u pogonskoj jedinici nego sa aerodinamikom….

    A gdje je ona teorija da imaju najbolju sasiju i aero paket???

    Bojler smijesan si…



    15

    0
    • “ZAK BROWN kaže da bolid ima aerodinamički problem kojeg nisu uspjeli otkriti u zračnom tunelu.

      “Identificirali smo područja u kojima imamo probleme,” kaže BROWN “Radi se o aerodinamici, ali više od toga ne mogu i ne želim trenutno otkriti.” malo je reč smišan , čak je da izjavu pod tuđim imenom i prezimenom ( vjerovatno i sa gumenom maskom zaka da ga ne prepoznaju ) ali ne može boullier time privarit tebe i još
      nekolicinu forumaša . možda bi bilo dobro prije komentiranja pročitat cili članak i shvatit ko je šta izjavija ? mada to i nije toliko važno jer neki zaista vole mrzit onoga koga odaberu bez obzira na sve . primjer … montezemolo i domenicali . pod montezemolom ferrari je osvojia 8 konstruktorskih ( od 16 , znači 50 % je montezemolovih ) i 6 vozačkih ( od 15 ) p a ipak su mnogi gotovo slavili kad je otiša iz ferraria . domenicali … od 2008. do 2014. ferrari je pod njegovim vodstvom konstruktorsko prvenstvo završava 1 X 1. , 1 X 2 . , 3 X 3 . i 2 X 4. 2009. kad su završili 4. ne treba uzimat za relevantnu jer je massa u 10. trci nastrada pa ga je 2 trke minja badoer , a ostalih 5 fisichella koji timu nisu donili ni bod . do ozljede masse ferrari je u kostruktorskom bija 3. sa 12 bodova više od McL . u vozačkom massa se 2008. do zadnje trke borija za titulu , 2009. kimi je “spava” pola prvenstva , massa se ozljedija , FA je 2010./12. ostaja bez titule za 4 – 5 bodova . 2013 . ponovo 2 . iako sa popriličnim bodovnim zaostatakom ka i 2011. kad je zaostatak bija još veći , a FA 4 . 2014 . je povratnik kimi “spava” ( tek 55 osvojenih bodova ) , FA završija prvenstvo tek 6 . , a to je i sezona kad se prešlo na turbo i ferrari se tu nije dobro snaša za razliku od mercedesa pa ih je u konstruktorskom “zgazija” williams koji je koristija mercedesovu PU . suma sumarum …. u 7 sezona omalovažavanog domenicalia ferrari je osvojia jednu konstruktorsku titulu , a vozači su 4 X sezone završavali ka vice prvaci . kad se uzme u obzir 4 sezone dominacije RB stefano ( i luca dakako ) je odradija više nego solidan posao , a ipak su i on i luca bili pljuvani , ismijavani . da je boullier ovako odradija u McL samo najzagriženiji fanovi bi žugali , a ostali virujem da bi bili solidno zadovoljni jer bi McL stalno bija blizu vrha ( i vozački i konstruktorski ) mada bi im falila titula ali jbga kad na vrhu ima mista samo za jednoga … prije RB , sad mercedesa . boullier nije veliki igrač ( no u lotusu se pokaza vrlo solidan zar ne ? ) ali ne treba svaku izjavu koja otkriva slabosti McL prepisivat njemu . ima tu krivice i drugih … npr tvrdoglavom dennisu koji je stavija veto hondi koja zbog njega nije mogla PU (pro)davat drugima . ron je želija ekskluzivu čime su u hondi ostali uskračeni za dodatne informacije o PU itd , itd . zapravo boullier je u vrime prelaska na hondu i neboloznih izjava araia , a stalnih kikseva , kvarova , nepouzdanosti češće “napada” hondu . sad svi “znaju” kako je zapravo šasija u kur*u jer honda je zapravo bila i jest OK ali se zaboravlja da je od tada do danas prošlo 4 sezone , honda je evoluirala no treba se sjetit predsezonskim testiranja 2014 . , broja odvoženih km na testovima , 16 odustajanja alonsa zbog teh problema ( 6 buttona , 2 vandoorne – a u 5 trka ) , alonsovog “GP 2 , GP 2 ” manjka snage i brzine u odnosu na druge . sad posli 4 sezone u 5 . honda se priključila , sredila pouzdanost , snagu , a prošlost ? ma ko će se toga sjetiti mada je to tako bliska prošlost . uostalom , za sve je kriv boullier zar ne ? :) :) :)



      6

      3
      • Fernando Alonso 14 AlonsoForever Prikaži

        @avalon sine, radi u nekoj agenciji novinskoj pa tamo članke piši. 95% ljudi ovo neće detaljno pročitati. Kako ti se sine da ovoliko pisati, otkud ti snaga, volja, razum? ja bih morao nakon ovoliko napisanog komentara uzet osobnu podsjetit se kako se zovem..



        3

        8
    • Nebitno da li je to Zak ili Bojler… Cinjenica je da su smijesni sa ovim izjavama…
      A kao jos i znaju u cemu je problem ali nezele izaci u javnost sa detaljima…
      Ovo me podsjeca na nase politicare… Kao da su ucili od nasih najboljih lazova i prevaranata…



      3

      0
  7. Mclaren AlkY Donator Prikaži

    Steta i zalosno. Lako fanovi ostalih ekipa kipaju po svemu , ali nama navijacima McLarena misim da je najteze gledati ovu ekipu zadnjih godina. A ne nazire se bolja buducnost



    6

    0
    • Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

      Ako si pravi navijač mora da ti je jako teško gledati ovu sramotu, ali isto tako ako si pravi navijač znaš da u McL treba čistka po Staljinovom modelu, posuti se pepelom, oformiti novi tim i krenuti punom parom u razvoj za 2019. g. Ovaj bolid je nepopravljiv.



      2

      0
  8. Mclaren wilson Prikaži

    Gospon Bulijer, vaša izjava je za momentalni otkaz. Prvo, potpuno ste obezvrijedili svoje tehničare. Drugo, vodite ekipu kao krdo ovaca. Treće, niste sposobni koordinirati odjele u MTC-u. Četvrto…..ma dosta su ova tri. I još sada, kad je sve ovako kompleksno, od aerodinamike do PU vi izjavite da će se raditi metodom pokušaja i pogrešaka? Ak mastavite ovim tempom, slijedeće godine ćete imati zaostatak veći nego onaj u prvoj utrci sa Hondom, dakle 5 sec. Nemate blage veze gdje je problem, još manje kako ga riješiti….pa još toliko utrka u kratkom roku. Ako nastavite tim tempom u razvoju, možete biti sretni ako osvojite koji bod u utrkama do kraja sezone u normalnim uvjetima na stazi. Ako ne razumijete ovaj bolid, ako ne riješite probleme s ovim, kakav rasplet očekujete s razvojem za 2019?



    2

    2
  9. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Zanimljivo.
    Bolid je na početku sezone bio “go”, sa puno manje auro dodataka nego kod konkurencije.
    Osvojili su sretno neke bodove, koje možda ne bi osvojili, ali barem zaostatak nije bio ovako velik.
    Kako su uveli neke aero dodatke, ljudi potonuše, ali to je potonuće ko Titanik.
    Nisu ispali iz prvih 10, već evo ne mogu ni u Q2.
    Cca. 2sec za Hamiltonom u Q1.



    9

    0
  10. Mislim da i obicni laik kao i ja bi na njihovom mjestu zumiro fotografije RB,Ferr,Merc i nesto od njih kopiro na bolid..pogotovo prostor ispred bocnih usisnika..kod mcl ono izgleda jadno i bez promjene od prosle godine…samo da nesto od tog kopiraju dobili bi napredak jer gore i losije od ovog nemoze!!!



    2

    1
    • Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

      Nema šanse jer mora bit potpuna sinergija od prednjeg do zadnjeg krila, Ako kopiraš ne znaš gdje će se vrtloženje desiti ako ti se zavuče ispod podnice ili ispred zadnjeg krila ode tvoj downforce u bananu, a drag u nebo. Tako nešto im se i događa najvjerovatnije u sprezi s rotaciom kotača što ne mogu simulirati u zračnom tunelu.


      0

      0
  11. Ferrari 07drogo Prikaži

    Isprike isprike… sta vam vrijedi da znate di je problem ako ga ne znate rijesiti. Vec smo culi sto puta da ste okrivili nekoga ili nesto i opet se ne micete sa zacelja



    6

    0
  12. Fernando Alonso 14 AlonsoForever Prikaži

    mclaren je prošle godine imao, ne šasiju, već šasijetinu. Mnogi misle kako je i to varka, nije, vidjeli ste KOLIKO JE BOLID STABILAN PROŠLE SEZONE NA STAZI DOK GA VOZE Nando i Stoff. Vidjeli ste Madjarsku, kvale Singapura, stabilnost na svim stazama i ulasci u zavoje…sve je ovo problem samo jer je drugi motor pa drukciji koncept svega mora biti, I SADA TREBA PONOVO DA PROĐE 2-3 GODINE da se tim ušteli i SKONTA pravi aero paket za motor koji sad imaju.



    5

    8
    • Williams Montoya Prikaži

      Tješi se ti, tješi.



      8

      4
    • Fernando Alonso Alonso king Prikaži

      Nazalost sve je to nebitno ako ih ove sezone Sauber pobjeduje. Od Mclarena se ocekivao sezonski napredak zbog novcane prednosti koju imaju, no ispostavilo se da su pali iza tima koji se prije dvije sezone borio za ostanak u F1. Smatram da Prodromou ne obavlja svoj posao kako bi trebao i da se za njega potrazi zamjena sto prije, a onda i za Boulliera koji ocito ne moze okupiti tim. Nazalost Monza (najteza staza u kalendaru za Mclaren) je posljednja prilika za Mclaren da nagovore Alonsa na ostanak jer nakon toga sve je na njemu. Vidimo sto se dogada s Williamsom koji je u teskim problemima, a dva vozaca koja ne mogu nista napraviti im uopce ne pomazu. Mclaren ako ostane na rookieju (koji doduse je dobar) i Vandoorneu imat ce problema u prodoru u vrh. To je Mclaren, tim s novcima i imenom i u boljoj su situaciji nego Williams, ali treba ohladit glavu i u sljedecu sezonu uci maksimalno pripremljen. Dok mehanicari ne postuju glavne ljude u Mclarenu, a pol tima vec izgubilo nadu, nema tu uspjeha. Bojler ili nek poslozi ljude ili nek ode jer kako se dosad cini nije napravio nista po pitanju toga, a autoritet u momcadi mu je -100.



      5

      0
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Kvale Singapura? Iza Renaulta, isto kao i ove sezone…



      2

      0
  13. Ayrton Senna Ayrton_Honda Prikaži

    “We can fight” F.A.



    3

    0
  14. Kako to? Pa oni imaju Alonsa kojem ne treba zr. tunel, on sam razvija bolid :)))


    0

    0