F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Wolff: Formula 1 mora izbjeći dupli trošak

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Mercedesov šef Toto Wolff kaže da proizvođači motora u Formuli 1 ne bi trebali imati dupli trošak, odnosno razvijati dva motora u isto vrijeme.

Očekuje se da bi ovog mjeseca mogli dobiti konačan tehnički pravilnik za 2021. godinu i nakon toga, teoretski, proizvođači mogu početi raditi na razvoju novog motora. No, istovremeno neće moći napustiti razvoj trenutnih pogonskih jedinica koje će se upotrebljavati još dvije sezone.

Cyril Abiteboul je još prije dva mjeseca pozvao na zamrzavanje razvoja trenutnih motora kako bi se sva 4 proizvođača mogla posvetiti novom proizvodu. O toj njegovoj ideji se još raspravlja, a Wolff je svakako zainteresiran:

“Moramo riješiti jednu veliku stvar, a to je činjenica da još trošimo jako puno na razvoj ovog motora,” kaže Wolff.

“Moramo izbjeći dupli trošak kroz idućih par godina – razvijanje trenutnog i novog motora istovremeno.”

Wolff je uvjeren da će pravilnik za 2021. biti dobar iako je već dogovoreno kako neće imati MGU-H, unatoč Mercedesovom protivljenju.

“Odustali smo od nekih naših stajališta. Prihvatili smo gubitak MGU-H. Mislimo da je ta tehnologija korak unatrag, ali “H” svejedno odlazi, kako bismo postigli kompromis. Broj okretaja se podiže, ograničenje goriva odlazi, mislim da ćemo imati glasniji motor, nećemo biti ograničeni gorivom…”

“To nije najodrživija poruka koju šaljemo na vani, ali možemo razumjeti da je to potrebno zbog spektakla. Prema tome, na većini tema imamo konsenzus.”

“Razgovaramo o ograničenjima na dinamometru. Ne želimo se natjecati u masivnosti infrastrukture. Mislim da smo po pitanju motora prilično blizu da se dogovorimo i oko toga.”

Wolff priznaje da ne želi pristati na svaki kompromis, a liniju povlače kad se iz jednadžbe pokuša maknuti potrošnja goriva.

“Imao sam jedan ispad dok smo bili u strateškoj grupi, morat ću porazgovarati s tim sa svojim psihologom… To se dogodilo kad smo razgovarali o uklanjanju ograničenja protoka goriva i sličnom.”

“Mislim da ne možemo zatvoriti oči na ono što se događa u svijetu. Hibridne tehnologije su u cestovnim automobilima i to se treba, po mom mišljenju, događati i u F1.”

“Istovremeno, moramo shvatiti za što su navijači zainteresirani. Moramo poslati tehnološku poruku, bez toga F1 ne može funkcionirati. No, to mora biti na nivou gdje ćemo važnost dati i spektaklu.”

“Šokiranje osjetila zvukom motora je nešto što možda možemo popraviti,” zaključuje Wolff.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3336 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

12 komentara

  1. Blue Flag BrrZiiii Prikaži

    odličan direktor tima…niti jedna zamierka na njegove ideje



    17

    3
  2. Marlboro McKruno Donator Prikaži

    “Ajmo zamrznuti motore dok još imamo prednost” kaže Toto. ☺



    17

    2
  3. Fernando Alonso Lux14 Prikaži

    Najbolje je da kad donesu pravilnik za 2021. zamrznu razvoj pu uz eventualno dopuštenje Renaultu i Hondi da ih doguraju do snage Ferraria i Merca. Tako je bilo i s V8 kad su bile zamrznute, a Mercedes je u trenutku zamrzavanja imao najjači motor (ako se ne varam).
    Btw šteta mgu-h, ali očito će utrkivanje biti bolje bez njega a i lakše će doći novi proizvođači u F1. Vjerovatno će završiti kao i rotacijski (Wenkel) motor.



    2

    2
  4. jedva cekam da ih neko skine s trona da kmece kako im nista nevalja i da ce otici iz f1 kao i prije 5-6 godina. Razumijem ja da ti hoces svojoj ekipi najbolje ali to je po meni licemjerno jer treba mu postaviti pitanje da je sef Torro Rossa ili Renaulta da li bi htio zamrznuti razvoj motora. I moram napomenuti jednu stvar koja me pomalo zivcirala u ovoj i protekloj sezoni, no jeste li primjetili koliko ljudi iz Ferrarija sute kao zaliveni u vezi vecine stvari koje su bitne u f1 kao i oko kazni maxu ili npr o gumama isl. Moram priznat da mi se to sad u jednu ruku cak i svida da sute i rade za razliku od prijasnjih godina gdje su puno pricali a malo pokazali.



    5

    8
  5. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Ako se proizvodacima nametne odredeni rok od kada smiju poceti razvijati motor ( ako donesu tad pravilnik) onda ne bi trebalo vise biti prica kako Honda zaostaje za drugima godinu dvije i slicnog…To i nije losa ideja. Zamrzavanje trenutnih motora ne bi trebala biti glavna tema sada dok ne rijese pitanje sasije i aerodinamike bolida…Timovi izvan top trojke kaskaju u performansama zbog budzeta kojim raspolazu, a od tamo se ne mogu maknuti niti timovi poput Renaulta, Mclarena ili Williamsa jer nema vise onih vremena kada su dolazile neke inovacije. Ovaj pravilnik je previse detaljan i koliko sam ja shvatio nema mjesta za napredak kao prije. To bi se trebalo prvo rijesiti, pa motori, a onda zubima hvatat ove staze tipa Interlagos koje vise ?



    9

    1
  6. Michael Schumacher Kaiser Prikaži

    Možda bi opet mogli uvest tokene da samo uspore razvoj


    0

    1
  7. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Taj trosak razvoja novih motora bi mogao biti razlog za Ferrarijev veto, ako ga odluče odigrati.



    1

    0