F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Intervju: Toto Wolff o spornoj odluci u Monaku

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Screenshot: Sky Sports

Screenshot: Sky Sports

Pročitajte intervju s Totom Wolffom, šefom Mercedesa. Toto na kraju utrke pokušava objasniti što je to pošlo po zlu u Mercedesovom boksu i kako su Lewisu ukrali dobivenu utrku.

P: Toto, ovo je iznenađujući rezultat. Kako je došlo do toga? Lewis je izgledao kao siguran pobjednik, na kraju je završio tek na 3 poziciji…
Toto Wolff: Jednostavno smo napravili loše kalkulacije. Mislili smo da imamo veći razmak – nekoliko sekundi više – ali očito nismo imali.

P: Bila je to čista odluka inženjera? Treba li još koga kriviti?
TW: Ne, to je bila odluka ekipe. Svi smo zajedno u ovome. Donosimo odluke zajedno. Slavimo i gubimo zajedno.

P: Koliko je odigrala ulogu činjenica da je prvo bila obavijest o virtualnom sigurnosnom automobilu, ali se pretvorila u pravi sigurnosni automobil? Da li je to zbunilo i navelo inženjere na pogrešne kalkulacije?
TW: U Monaku nemate GPS – zbog toga je svaka odluka teža. Zbog toga smo pogriješili kad se sa virtualnog prebacilo na stvarni sigurnosni automobil.

P: U kojem trenutku nakon nesreće Maxa Verstappena je odaslana poruka Lewisu da uđe u boks?
TW: U Rascasseu. Konačna odluka je donesena 50 metara prije ulaska u boks.

P: Postoje glasine koje govore da je Lewis bio zadržavan od strane sigurnosnog automobila prije Rascassea. Što mislite o tome?
TW: Moramo provjeriti brzinu sigurnosnog automobila. Istina je da je neko vrijeme zapeo iza SC-a i izgubio nekoliko sekundi.

P: Kada ste rekli sve ovo, nije li bilo logično ostaviti ga na stazi? Da li se stvarno jedino oslanjate na podatke?
TW: Bili smo u situaciji vaganja logične odluke nasuprot podataka sa računala. Zdrav razum je ok, ali ne osvaja utrke na duge pruge. Morate se osloniti na dostupne podatke – i sada moramo saznati gdje je pošlo po zlu danas.

P: Zašto ste se ipak odlučili kockati da su realane informacije bile tako ograničene? Lewis je imao znatnu prednost u utrci, zašto ste ga pozvali?
TW: Potencijalni rizik je bio taj što je Sebastian (Vettel) mogao promijeniti gume na super-mekanu komponentu i izaći ispred Nice. Sada moram priznati da su dostupne informacije bile krive.

P: Dakle, točno je da je cijela ova situacija rezultat straha da Sebastian eventualnom promjenom na super-meku komponentu dolazi ispred Nice? Mogao je tim potezom završiti iza dva Red Bulla…
TW: …ne, bio bi na trećoj poziciji…

P:… iza Nice! Zbog čega ste se onda bojali za Lewisovu poziciju?
TW: To je očito zdrav razum o kojem smo pričali – čak i kada vozite na novim super-mekanim komponentama na trećoj poziciji jako je teško prestići jedan automobil, kamoli dva! Vjerojatno bi rezultat bio prvo i treće mjesto za nas – drugačijim redoslijedom. Vrlo vjerojatno bi završilo tako.

P: Zašto onda niste čekali s pozivom Lewisa nakon što bi vidjeli Sebastianov potez?
TW: Zato što je bio iza nas. Nekih 13 sekundi iza nas.

P: Da li je Lewis preispitao preko radia odluku o ulasku u boks?
TW: Razgovarali smo o tome. Postojala je informacija da je temperatura pala i da nema gripa na srednjim komponentama guma – ali to nije bio pravi razlog pozivanja u boks.

P: Kakvu aktivnu ulogu u ovom kaosu je Lewis odigrao? Upravo ste spomenuli pad temperature i gubitak gripa…
TW: Donijeli smo odluku zajedno. Donosite odluku u djeliću sekunde. Probali smo dobiti što više informacija o situaciji – od inženjera, menadžmenta i vozača – i donijeli smo odluku. Algoritam u ovom slučaju je bio pogrešan.

P: Kako planirate nadoknaditi mu štetu?
TW: Ispričao sam se. Ovo je jasna odgovornost ekipe. Lewis je sjajan vozač i siguran sam da će shvatiti da je u ljudskoj prirodi ponekad pogriješiti. To je to…

P: Koje su bile prve Lewisove riječi za vas?
TW: Bio je okružen medijima kada sam mu se ispričao i iz njegovog pogleda mogu zaključiti da je sve u redu između nas.

P: Što mislite, kako će se Lewis nositi i oporaviti od toga?
TW: On ima veliku mentalnu snagu i može prevladati ovo. Naravno, sigurno je veoma bolno na ovakav način izgubiti dobivenu utrku. Nemam sumnje da će se oporaviti veoma brzo kao što se i uvijek oporavi.

P: Što bi bilo da je Lewis izašao iza Nica, ali ne i Sebastiana? Da li bi tražili od Nice da ga pusti naprijed?
TW: Imam i ovako dosta problema – nema potrebe za ovakvim stvarima! Imali smo kratke rasprave o tome što će biti ako Lewis prestigne Sebastiana i vrlo vjerojatno se ne bi umiješali.

P: Neki idu toliko daleko da je Dr. Dieter Zetsche (Šef Mercedes – Benza) koji je bio na utrci htio njemačkog pobjednika?
TW: Dr. Zetsche je vrlo nezadovoljan nastalom situacijom. Vjerujte mi, nema favoriziranja u ovoj ekipi iz bilo kojeg razloga.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    To je bila velika greška tima koja se mogla desiti svima. Hamilton je to primio sasvim dobro, čak je pohvalio svoju momčad što radi izvrstan posao i što su mu i ove sezone omogućili pobjednički bolid. Još je puno utrka ostalo i brži je od Rosberga tako da ovo nebi trebalo znatnije utjecati na ostatak sezone. Što se tiće Rosberga mislim da mu ovo može biti dodatni poticaj jer se bodovno približio kolegi, imao je sreće, ali ponekad i tu sreću treba znati iskoristiti, čemu se toplo nadam da učini prvenstvo zanimljivijim.


    0

    0