Todt: Pravila u hibridnoj eri F1 su otišla predaleko

Izdvojeno

Luka Kolak

Prije 6 godina 2 min 13 komentara

FIA-in predsjednik Jean Todt je rekao kako su trenutna pravila vezana za pogonske jedinice otišle ipak malo previše što se tiče kompleksnosti.

Todt je također izjavio kako F1 mora biti kombinacija sporta te istraživanja i razvoja za proizvođače.

Međutim, priznaje kako pravila vezana uz hibridne V6 motore, koji su u Formuli od 2014, su možda previše fokusirana na kasnija događanja.

FIA i F1 su radili zajedno kako bi stvorili revidiranu verziju trenutnih pogonskih jedinica za 2021., bez korištenja kompleksnog MGU-H.

“Htjeli smo uzeti što je više moguće od onoga što smo naučili od trenutnih pravila,” rekao je Todt.

“Te smo pokušali napraviti stvari manje kompleksima.”

“Lijep je to dio umjetnosti, tehnologije, ali to nije možda ono što su navijači očekivali.”

“To nije nešto što je potrebno za dobro prvenstvo. Zato mislim da je važno da nešto naučimo iz toga i predložimo nešto jednostavnije.”

“Na kraju sam siguran kako će narednih godina motori biti puno učinkovitiji bez MGU-H.”

Todt je također potvrdio kako su konačna pravila uskoro gotova te se nada kako će ona potaknuti nove dobavljače da dođu u Formulu 1.

“Dobro napredujemo po pitanju motora. Blizu smo roka do kojeg trebamo objaviti konačna pravila za pogonske jedinice za 2021. te se nadam kako će to stvoriti određeni interes kod nekih novih proizvođača.”

“Postoji interes, ali između interesa i obvezivanja postoji velika razlika.”


Odgovor

13 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    Majki2111 Prikaži

    Prazna magla. Di su mu ankete? Govori u tuđe ime s kojim dokazima? Prodavanje magle. Korak unatrag. Bio je dobar u Ferrariju, ali u ovoj funkciji degradira formulu i prodaje maglu. Ovakvi ljudi dobivaju medijski prosor, a inženejeri u tvornici jako malo, a oni su najbitniji. Todt odlazi!



    7
    0

    7
  2. kikijv97 Prikaži

    oces spasiti f1? onda napravi ovo:

    1. ne ogranicavaj motore, neka bude ko nekad… jedan za kvale koji je jaci al nemre izdrzat 100km.
    neka proizvodjaci motora nemaju ogranicenja, neka rade na motorima koliko i kada hoce. I neka ih imaju koliko hoce.
    2. stavi dolijevanje goriva
    3. gume neka si izabere kakve god hoce tko.
    4.svaki proizvodjac motora mora davat iste specifikacije motora svim momcadima koje snadbjeva kakve on stavlja u svoju momcad.
    5. aero pravila mijenjaj svake trece godine.
    6. davajte vise love momcadima da se mogu pokriti… a ako netko nemoze neka ode. Ovo je uvijek bio skup sport, ako nemas .. sorry nemas sto traziti tu.
    7. ukinuti sestrinske momcadi….
    8. neka testira koliko i kada hoce.



    18
    -2

    20
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      1. Ne
      2. Ne
      3.Ne
      4. Koliko stvari mimo samog motora igra veliki faktor – to nije ni problem
      5. Dalo bi se pricat ali ne – bilo kakva pravila bi u sustini trebalo manje mijenjat- eventualno
      nadogradjivat
      6. Lova je uvijek problem, sta god netko napravio
      7. Da
      8. Ne



      7
      3

      4
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      1. treba ograničiti broj motora koje mogu imati na stazi, u sezoni neka imaju koliko hoće. Ništa se ne štedi novaca brojem motora u sezoni (jer motor ne košta da se napravi, nego da se razvije, a broj ljudi u tvornici radi razvoj motora cijelu godinu ovako i onako), samo se umjetno miješa startni grid.
      2. ne
      3. da, ali od jednog dobavljača iz seta svih guma (istih cijele godine na svim stazama)
      4. teško provjerivo
      5. 5 godina, aero razvoj je najskuplji
      6. Eh, Liberty je kupio F1 da bi zaradio – teško da će povećati nagrade.
      7. samo je jedna – Torro Roso
      8. slažem se (@crash zašto si protiv testiranja)


      0
      -1

      1
      • kikijv97 Prikaži

        1. Zasto je uopce f1 mjesto stednje?
        2. doljevanje goriva daje dinamiku u boxevima i u taktici. ( zasto vam ne odgovara?)
        3. sve gume staviti na raspolaganje pa tko voli neka izvoli… ali i konkurancija je uvijek dobra stvar u svakoj industriji jer tjeraju jedni druge naprijed.
        4. Ako placaju motore onda trebaju dobiti iste a ne neke “okljastene” .
        5. Gledajuci unazad…poredak momcadi kod prve godine drasticne promjene pravila u vecini slucajeva je jako slican sve dok su ta pravila na snazi.
        6. :)
        7. treba ukinuti sve momcadi koje su poligon za testiranje velikih momcadi.



        1
        -1

        2
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Pa cisto ako se rade neke prihvatljive izmjene da se koliko toliko stisne grid, dozvola neogranicenog testiranja bi bila 2 koraka unazad..



        1
        -3

        4
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        @crash
        Testiranje je jeftinije od tunela, pogotovo za momčadi koje ga nemaju.



        1
        1

        0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      1. negdje sam napola između @kikijv97 i @wapija – “morao” bih malo razraditi ideju
      2. može, što da ne (jbga, dešavaće se sranja, ali dešavaju se i ovako, zar ne?)
      3. potpis @wapi
      4. slažem se
      5. može
      6. slažem se, o tome trebaju svi sjesti skupa i pokušati se dogovoriti
      7. naravno
      8. ne baš neograničeno, ali definitvno puuuuno više nego što je to sada (i ne moraju biti zajednička)



      1
      1

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Oni koji su protiv dolijevanja goriva nemaju pojma o F1. Juče gledam sažetak utrke kada je Schumi pobijedio sa 4 ulaska u boks. Čitavu utrku vozio sa kvalifikacijskim vremenima.

      + Bolidi startaju lakši. Svako procijeni koliko će sipati, i koliko će se puta zaustavljati. Veće taktičke mogućnosti.
      + Gume se manje štede, jer ćeš ih svakako promijeniti kada uđeš po gorivo. Dodatni + je da se neće morati žuriti sa promjenom guma, pa neće biti nezašarafljenih točkova, jer dolijevanje goriva je sporije od sadašnje promjene guma od 2 sekunde. Sporiji boksovi nisu problem, jer će biti isto za sve timove.
      + Brže će se voziti. Nećemo više gledati pune bolide do čepa na startu utrke. Ni sporije krugove u utrci po 5+ sekundi.

      Minusa nema. Da je skupo i opasno su gluposti. Svaka trkaća serija ima dolijevanje goriva, a najskupljoj seriji je izgovor da je skupo. Kako da ne. Niti je opasno. Ne vidim da u drugim serijama ljudi ginu zbog dolijevanja goriva.



      6
      6

      0
  3. Adrian Newey
    zgrobnika Donator Prikaži

    Izbaciti MGU-H je iuzetno glupo jer se on ne koristi samo za prikupljanje snage nego i za otklanjanje turbo lag-a. Uklanjanjem se smanjuje drastično efikasnost motora, a to indirektno donosi drastično veće štednje goriva ili povećanje mase sa 105 na bar 145kg. MGU-H unit je relativno lagana komponenta i ne utiče na masu bolida. Sada u auto moto industriji je težište na razvoju električnih komponenti i daleko smo od maksimuma zato tu treba ulagati. Problem s nepouzdanošću se privremeno riješi povećanjem broja dozvoljenih komponenti s 3 na npr. 5.



    3
    3

    0
  4. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Nemoj uzimati navijače kao izgovor. Mi smo dosta trpili ove godine dominacije, da bi se koliko toliko stvari stabilizirale sa ovim motorima. I baš kada se motori izjednače, uvalit će nam nove promjene gdje će opet doći do nečije dominacije. To sigurno nije ono što navijači žele.



    6
    6

    0
  5. Mattia Binotto
    SamoFerrari Prikaži

    Samo nam daj utrku kotač uz kotač i svi sretni, Todte. Nebitno pobijedi li merc ili mi :)



    1
    1

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.