Ocjene momčadi i vozača nakon 5 utrka

Izdvojeno / Kolumna / Nemojte propustiti

Iza nas je skoro četvrtina sezone. Predsezonski testovi i prvih nekoliko utrka brzo su prošli i već nam je stigao europski dio sezone – dio sezone koji je većini navijača najdraži period tijekom godine. Iako je prerano za zaključke o tome tko je razočarao, a tko iznenadio nakon prvih pet utrka, ovaj kratak pregled po momčadima donosi stanje uoči najzanimljivijih utrka sezone.

Mercedes

Svatko tko pogleda trenutno stanje u vozačkom i konstruktorskom poretku mogao bi reći da nema velike promjene u odnosu na prošle godine – Mercedes na vrhu, Hamilton na vrhu. Ipak, mnogi se ne bi složili s tom konstatacijom. Dojam je da je njemačka momčad ušla najnesigurnije u sezonu još od početka hibridne ere. To najviše dokazuju kvalifikacije – segment u kojima je Mercedes bio superioran tijekom svih ovih godina. Nakon što su bili nedodirljivi u kvalifikacijama Melbournea, slijedio im je niz od tri utrke bez pole positiona u kojima je Ferrari redao najbolje startne pozicije. Nešto takvo nije im se nikada dogodilo tijekom četiri sezone dominacije. Čak su i do prve pobjede stigli tek nakon četiri utrke. Slab ulazak u sezonu imao je i Hamilton. Čim nije sve posloženo kako treba, Britanac nikako da pronađe pravi ritam. Bez obzira na to, aktualni prvak je opet vodeći i pobjede na zadnje dvije utrke daju naslutiti kako bi mogao krenuti njegov ‘hammer time’. Ni Bottas nije imao sjajan uvod u novu sezonu, ali ipak smo stekli dojam da se poprilično približio momčadskom kolegi. Njegov trenutni zaostatak možda to ne sugerira, no da nije bilo nesretne krhotine u Bakuu, Finac bi bio u puno boljoj poziciji.

Mercedes 7 7/10
Lewis Hamilton 7 7/10
Valtteri Bottas 8 8/10

Ferrari

Nikad bolji početak sezone za Ferrari u posljednjih desetak godina. Zvuči pomalo čudno s obzirom na to da opet zaostaju za Mercedesom, ali momčad iz Maranella je pokazala mnogo na početku sezone. Talijani se godinama muče s formom u kvalifikacijama, a ove su godine poboljšali i taj dio. Po prvi je puta u hibridnoj eri netko uspio poraziti Mercedes na temelju čiste brzine u jednom krugu. Istina, to im nije uspjelo na svim utrkama, ali Vettelova tri pole positiona zaredom dokazuju da su u Maranellu ipak “skuhali” nešto dobro. Do utrke u Španjolskoj bili su najbolji konstruktori, a sada im je skliznula i ta vodeća pozicija. Nesretni pit-stop u Bahreinu, problemi s pouzdanošću u Španjolskoj te nekoliko krivih odluka u utrkama uzeli su danak. Raikkonen je tu izvukao deblji kraj. Sezonu kao da je započeo bolje od Vettela, činilo se da se osjeća bolje u bolidu od Nijemca, ali u kvalifikacijama se uvijek pojavila neka greška koja ga je stajala boljeg rezultata. Te greške utjecale su na njegove utrke pa je Vettel skoro uvijek iskoristio bolju startnu poziciju. Vettel se i ove godine prometnuo kao glavni izazivač Mercedesa i Hamiltona. Dio bodova je izgubio zbog svojih grešaka, a dio zbog nekih drugih faktora na koje nije mogao utjecati. Ferrari kao da se boji te vodeće pozicije, uvijek im se potkradu neke sitne greške koje ih na kraju skupo koštaju. Odličnu brzinu napokon imaju, a na njima je da se srede i nastave veliku borbu s Mercedesom.

Ferrari 8 8/10
Sebastian Vettel 8 8/10
Kimi Raikkonen 7 7/10

Red Bull

Predsezonski testovi dali su nadu austrijskoj momčadi da bi napokon mogli sasvim približiti Mercedesu i Ferrariju. I tako je i bilo. No, Renaultov motor ipak im ne dozvoljava da naprave još jedan korak prema naprijed. Najveća boljka su im kvalifikacije. Svaki petak uoči utrke izgledaju dobro u simulacijama utrke, pa čak im ni brzina u jednom krugu nije loša. Problemi kreću u kvalifikacijama, ponajviše u Q3. Kako kaže Verstappen, nemaju posebni mod za taj najvažniji krug u Q3. Međutim, razlika je manja nego prošlih godina pa ih to može tješiti. U utrci izgledaju puno bolje, ali i tu kao da im fali nešto snage kako bi se borili za postolja i pobjede. Ricciardova pobjeda u Kini dokazala je da su napravili dobar posao tijekom zime, a nove pobjede bi, bez obzira na očiti nedostatak snage, mogli vidjeti i u nastavku sezone. Verstappen je započeo sezonu na skandalozan način. Vrhunac ludarija stigao je u Bakuu kada smo vidjeli udes s momčadskim kolegom. Nizozemac je na zadnjoj utrci u Španjolskoj stigao do postolja i to bi moglo značiti da se napokon smirio. Osim utrka, u kvalifikacijama su dvoboji između Red Bullovih vozača također vrlo uzbudljivi pa će biti zanimljivo vidjeti kako će se ovaj okršaj razviti do kraja sezone.

Red Bull 7 7/10
Daniel Ricciardo 7 7/10
Max Verstappen 5 5/10

Renault

Lijepo je vidjeti kako francuska momčad iz sezone u sezonu ostvaruje solidan napredak. Isto je i ove godine. Najbolji rezultat od njihovog povratka u Formulu 1 2016. stigao je u Bakuu sa Sainzovim petim mjestom. Prometnuli su se kao četvrta najbolja momčad i to mjesto trenutno i drže. U kvalifikacijama su redovito u Q3, a u utrkama su obično u velikoj borbi s ostalim momčadima iz sredine poretka. Sainz je na prve tri utrke zaostajao za kolegom Hulkenbergom. Dio se mora pripisati na njegovu prilagodbu na francusku momčad koja još uvijek nije završila, a dio na činjenicu da je Hulkenberg iskusan i sjajan vozač. Španjolac je na posljednje dvije utrke smanjio zaostatak za kolegom i to će mu biti veliki poticaj za nastavak sezone. Zaostatak se smanjio zbog serije problema koji su zadesili Nijemca. Hulkenberg je krivac za odustajanje u Bakuu, a u Španjolskoj jednostavno nije bio njegov vikend. U kvalifikacijama su se desile poteškoće s bolidom, a u utrci Grosjean. Za Renault je ključno da nastavi s razvojem bolida kako bi zadržali to četvrto mjesto, a u tome će im pomoći vozači koji su za to sposobni.

Renault 7 7/10
Nico Hulkenberg 8 8/10
Carlos Sainz 7 7/10

McLaren

Nije loše, moglo je i gore, a moralo bolje. Najbolja rečenica kojom se može opisati početak McLarenove avanture s Renaultom. Još jedni očajni predsezonski testovi bili su naznaka da bi Britanci mogli imati još jednu sezonu za zaborav, nešto slično kada su bili pogonjeni Hondom. Od početka sezone muče se u kvalifikacijama. Pouzdanost je sada tu, ali još uvijek su spori na pravcima, a priče o najboljoj šasiji možemo zaboraviti. Nadogradnje u Barceloni pomogle su im da se približe momčadima u sredini poretka, ali za najavljivani napad na Red Bull i sam vrh potrebno je puno više. Donedavno četvrto mjesto u poretku konstruktora nije realno. Renault i Haas zasad su brži, a tu je i Force India koja in može praviti probleme na određenim stazama. Veliko je pitanje gdje bi bila britanska momčad da nemaju Alonsa. Španjolac je jedini uz Hamiltona i Vettela koji je ove sezone svaku utrku završio u bodovima. Nije potrebno pričati o njegovim sposobnostima, ali trenutno ih on drži na ovoj petoj poziciji i u borbi s Renaultom i Haasom. Osim već znanih problema za momčad iz Wokinga, tu je i Vandoorne. Belgijca nema ove sezone – 5:0 u kvalifikacijama, 5:0 u utrkama za Alonsa. Norris, trenutno vodeći u Formuli 2, strpljivo čeka svoju priliku.

McLaren 6 6/10
Fernando Alonso 8 8/10
Stoffel Vandoorne 6 6/10

Haas

Odlična forma za američku momčad s predsezonskih testova nastavila se i na prvih pet utrka nove sezone. Jedno od najvećih i najugodnijih iznenađenja sezone trenutno je na šestom mjestu konstruktora, ali prema svemu viđenom, Haas je ispred Renaulta i McLarena. To mjesto ne drže zbog katastrofe u Melbourneu i Grosjeanovih mušica za koje smo mislili da su nestale. Magnussen odrađuje najbolju sezonu karijere, a Grosjean jednostavno nema odgovora na sjajne vožnje svog kolege. Mnogi sumnjaju u Haas i ne vjeruju da mogu voditi bitku s Renaultom i McLarenom na području razvoja bolida, ali zasad un ide sasvim dobro. Izgubljene bodove teško će nadoknaditi i upravo bih to moglo stajati u borbi za četvrtu poziciju. Grosjeanovih nula bodova govori previše.

Haas 8 8/10
Kevin Magnussen 9 9/10
Romain Grosjean 4 4/10

Force India

Ako je Haas najveće iznenađenje, onda je Force India jedno od najvećih razočarenje ove sezone. No, nije sve tako sivo. Indijska momčad napreduje svaku utrku i nikako ih ne smijemo otpisati u borbi za “njihovo” četvrto mjesto u poretku konstruktora. Međutim, ovo nije Force India iz prošle godine. Postolje iz Bakua moglo bi nas zavarati da su i dalje tu, ali ipak nije tako. Odgovaraju im staze poput Bakua, no na ostalim se stazama muče više nego prošle godine. Perez je s novim postoljem, bez obzira na to što je bilo sretno, ponovno dokazao svoju kvalitetu i na neki način bacio rukavicu Oconu. Mladi Francuz nekako je ostao nedorečen na početku sezonu, a jedan od krivaca je i bolid koji nije na prošlogodišnjoj razini. Vjerujemo da će i oni nastaviti s razvojem bolida i očekujemo ih u borbama s Renaultom, McLarenom i Haasom.

Force India 6 6/10
Sergio Perez 8 7/10
Esteban Ocon 6 6/10

Toro Rosso

Talijanska momčad također nas je ugodno iznenadila. Promijenili su motor i u nekoliko navrata pokazali odličnu formu. Nešto na što bi se mogao ugledati McLaren s obzirom na razliku u veličini između ovih dviju ekipa. Velike pohvale idu i Hondi koja je posložila neke stvari. Maksimalna brzina je znatno bolja, a i pouzdanost. Naravno, to još uvijek nije na razini s kojom bi Japanci bili zadovoljni, ali napredak je i više nego očit. Gasly se odlično uklopio u “novu” ekipu, a četvrto mjesto u Bahreinu pokazatelj je da ova momčad može do dobrih rezultata. Hartley je, s druge strane, u dosta težoj poziciji. Prvi bod u Bakuu daje mu neku nadu, ali ne sumnjamo da Helmut Marko i ekipa već traže zamjenu za Novozelanđanina.

Toro Rosso 7 7/10
Pierre Gasly 7 7/10
Brendon Hartley 5 5/10

Sauber

Sauber se napokon maknuo s dna poretka. Još uvijek nisu u bajnoj situaciji, ali promjene na bolje u odnosu na prošlu godinu se vide. U kvalifikacijama se još uvijek muče s prolaskom u Q2, ali u utrkama pokazuju nešto bolji tempo i nisu predaleko ako im se ukaže šansa za bodove. Momčad može biti zadovoljna i s vozačima. Ericsson je pod salvom kritika već godinama, no Šveđanin je dokazao da ipak nešto vrijedi. Deveto mjesto u Bahreinu pomoglo mu je oko samopouzdanja koje mu može pomoći u borbi s mladim momčadskim kolegom. Od Leclerca se očekivalo puno. Nije dobro ušao u svoju prvu sezonu u Formuli 1, no tko ga može kriviti za to? Ipak je ovo jedna viša razina u odnosu na razvojne serije. Leclerc je dokazao zašto ima ovakvu reputaciju već u Bakuu sa sjajnim šestim mjestom. Prolazak u Q2 u Azerbajdžanu i Španjolskoj bio je znak da se aktualni F2 prvak osjeća sve bolje u bolidu. Novi top deset rezultat stigao je i na Catalunyi pa je tako Leclerc dvije utrke zaredom stigao do bodova, nešto što Sauberu nije uspjelo još od 2015. Sauber je ove sezone definitivno napravio korak naprijed, a Ericsson će imati veliki zadatak obuzdati mladog Leclerca željnog dokazivanja.

Sauber 7 7/10
Charles Leclerc 8 8/10
Marcus Ericsson 7 7/10

Williams

Uvjerljivo najlošija i najsporija momčad na početku prvenstva. Nešto takvo mogli smo i očekivati. Jedina svijetla točka britanske momčadi ove sezone je Strollovo osmo mjesto iz Bakua. Sirotkinu je ovo prva sezone i od njega ne možemo očekivati nešto previše, a ni bolid mu ne ide na ruku. Trenutno je zajedno s Grosjeanom jedini vozač koji nije osvojio ni bod. Ne vidim pravo rješenje za slavnu britansku momčad. Čak ni angažiranje Roberta Kubice ne bi donijelo neka poboljšanja jer je bolid jednostavno prespor. Nadamo se da nas mogu iznenaditi do kraja sezone.

Williams 4 4/10
Lance Stroll 5 5/10
Sergey Sirotkin 4 4/10

[donacija]


Odgovor

26 komentara

  1. F1puls Portal
    Sarma Donator Prikaži

    Grosjeanovih nula bodova govori previše. Grozan si Romaine. :facepalm:



    8
    8

    0
  2. Ferrari
    Black Queen Prikaži

    “Vettel se i ove godine prometnuo kao glavni izazivač Mercedesa i Vettela“ – nadam se da izaziva Hamiltona, a ne sam sebe ?



    7
    6

    1
  3. Kimi Raikkonen
    Vazda Prikaži

    Kimi bar 8/10! :)



    2
    0

    2
  4. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Nasmijao se kad sam pročitao za Bottasa 8/10, prestao čitati kad sam vidio Ferrari 8/10



    7
    0

    7
    • F1puls
      Nikola Klobučarić Prikaži

      Svatko ima pravo na svoje mišljenje :) A Bottas i Ferrari su dobili malo veće ocjene za poticaj, pa ipak su hrabro ušli u novu sezonu :)



      2
      -7

      9
    • Sebastian Vettel 5
      Nikola Krajina Donator Prikaži

      Slažem se za Bottasa, zbog amaterske greške u Australiji i gubitka pozicije jučer od Vettela na startu i dosta lošijeg tempa s Mercedesu od momčadskog kolege (jučer), mislim da ne zaslužuje veću ocijenu od 7, iako je u 3 od 5 utrka dosad bio bolji od momčadskog kolege, samo što ga sreća kadkad nije mazila.

      A zašto si prestao čitati kad si vidio da je Ferrari dobio 8/10 ocjenu? Misliš da je trebao dobiti veću ili manju?



      1
      -3

      4
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Da je nastavio vidio bi i da npr. Hulk ima 8/10, kao i Leclerc, te Alonso i Haas, dok K-Mag jedini ima 9/10. :mrgreen:



        2
        2

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Možeš li mi molim te reći u koliko utrka je Ferrari ove sezone uništio utrku jednom od vozača?
        Bottas je jedino bio bolji u Kini.
        A prošloj utrci i jest i nije imao sreće.
        Hamilton ga je izdominirao u dvije utrke.
        U Bahrein-u je drugačiji splet okolnosti bio.
        Nisam odolio pa sam ipak pročitao ostatak :)



        3
        1

        2
      • F1puls Portal
        Sarma Donator Prikaži

        U Bakuu nije bio bolji Bottas gdje mu je pukla guma nadomak pobjede?! Zaslužio je da tu pobjedi i bio je bolji.



        7
        5

        2
      • Sebastian Vettel 5
        Nikola Krajina Donator Prikaži

        Pa skoro na svakoj, što je zabrinjavajuće, ali zbog performansi koje ima kolega mu je dao predpostavljam ocijenu 8.

        Po meni, cijelokupno kad se sve sagleda Ferrari zaslužuje ocijenu manje od Mercedesa, jer bodovno stanje pokazuje da je Mercedes zasad vodeća momčad i da uspjevaju biti ispred Ferrarija iako je Ferrari u na papiru brža ekipa, tj. bila je na većem broju dosadašnjih utrka.



        2
        -1

        3
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Možda sam subjektivan, ali meni nije bio bolji u Bakuu.
        Ako ništa zbog slabijeg zagrijavanja guma na restartu.
        A nije ništa pokazao da bih rekao da je zaslužio pobjedu (nije ni LH da se razumijemo).

        Edit: @Nikola Zato i kažem da su neke ocjene pretjerane.
        Ferrari je prosuo puno bodova. Podsjeća na prošlu sezonu.
        I da ispravim autora, mislim da je Vettel prošle godine bio vodeći u ovo vrijeme.



        3
        2

        1
    • Sebastian Vettel 5
      ZamaF1 Prikaži

      Za Botasa se slazen ali Ferrari nikako nije mogao dobit 8, ako ce vec i dobit 8 onda sigurno Mercedes je sigurno ovaj dio odradio za jednu ocjenu vise



      2
      1

      1
  5. Sebastian Vettel 5
    Nikola Krajina Donator Prikaži

    Bravo kolega, jako dobra i realna analiza :thumbs:

    S dodjelom ocijena mislim da će se svako složiti s maksimalnim odstupanjem od jedna ocjena gore ili dole, što je više već dobro :)



    7
    7

    0
  6. Nando
    rajus Prikaži

    Odlicna analiya.Možda je ipak mnogo dati hULKENBERGU OCJENU 8



    4
    0

    4
  7. Jim Clark
    VekiVedro Prikaži

    Alonso 10/10 čovjek radi sve što to mu je u moći da spasi Mclarenov “san” .. To govori i usporedba sa inače dobrim vozačem Vandoorneom. Ne sjećam se da je imao neku grešku ove sezone, dok je K-Mag sklon incidentima na stazi (pitajte Gaslyja).
    Kad smo kod Gaslyja, jadan stalno ga tjeraju da se razbije, u Bakuu Hartley u kvalama i Mag u utrci, i sad Grosjean u utrci.



    17
    13

    4
  8. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    U članku o Mercedesu je napisano da je Merc do prve pobjede došao tek nakon tri trke, što nije istina, jer je treću trku u Kini dobio Ricciardo, a oni su prvu ove sezone dobili u Azerbajđanu, koja je četvrta po redu.



    3
    2

    1
  9. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    S mojeg stanovišta,ovu trku treba što prije zaboraviti.Za to ima više razloga.
    Koji dan prije početka Wolff izjavljuje-Laže svatko tko tvrdi da je u tjedan dana moguće napraviti prednost od pola sekunde!?-.S tim se zapravo slažem ali trka tu konstataciju demantira i ponovo pokazuje licemjerje F1 u punoj raskoši.Tu naravno mislim na deal na relaciji Pirelli-Mercedes,kojeg ne mislim dokazivati jer ga dokazuju rezultati trke,nego se pitam gdje je kraj pogodovanju Mercedesu?



    1
    -3

    4
  10. Michael Schumacher
    izbrisano Prikaži

    Nikola zar nisi ti bio novinar na GP1?


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.