Analiza uoči utrke: Kako bi gume mogle odrediti i utrku

Izdvojeno / Kolumna / Nemojte propustiti

Ante Vetma

Prije 6 godina 5 min 44 komentara

Pirelli je za ovaj vikend momčadima pripremio supersoft, soft i medium gume, a iako se supersoft koristio na svim GP vikendima ove sezone osim Kine – ispostavilo se da momčadi zapravu nemaju pojma kako te gume funkcioniraju.

Zašto? Novi asfalt položen je na stazu u Barceloni i Pirelli je odlučio da će iz sigurnosnih razloga promijeniti konstrukciju te gume pa je mnogima palo u vodu fino uštimavanje obavljeno prije sezone i u prve četiri utrke. Tako smo došli do situacije da se najbrža vremena u Q3 traže na srednje tvrdim gumama ovog vikenda (soft) što se za top ekipe u ovim okolnostima nije dogodilo apsolutno nikad.

Nagomilale su ekipe crvene supersoft gume u izboru za ovaj vikend – Ferrari po 7 za oba vozača, Williamsi 9, odnosno 10, Renaulti po 8 setova, Haas po 7 i tako dalje. Najmanje crvenih guma odabrao je Mercedes – jedini samo po 5 za svakog vozača. Nakon treninga u Barceloni postalo je jasno – crvene gume ovog vikenda neće služiti ničemu jer većina bolida ne može doći do trećeg sektora brzog kruga bez da one već izgube ono najbolje iz sebe.

Gledajući najbolja vremena na treninzima – opet se pokazuje da bi supersoft mogao biti nužno zlo u utrci samo za jednog vozača, a svi ostali koji budu imali taj luksuz da imaju drugih guma na raspolaganju – mogli bi se držati podalje od supersofta. Najbolje vrijeme na softu i na FP1 i na FP2 bilo je značajno brže od najboljeg vremena na supersoftu.

Sve ove neobične informacije dolaze u jeku VN Azerbajdžana na kojoj je Pirelli u svojim predviđanjima o trajanju guma promašio za dobrih 20 krugova (na stazi od 6 kilometara!). Štoviše, Bottas je u svom stintu na supersoftu najbolje krugove utrke radio upravo nekih 15-tak krugova nakon što su te gume, sudeći prema Pirelliju koji ih je radio, trebale biti već gotove.

Bez ikakvih špekulacija i teorija kome se pogoduje s gumama, samo ove navedene informacije su dovoljne da se donese zaključak kako, u najmanju ruku, Pirelli trenutno ne zna gdje mu je glava, a gdje rep. Utrkivanje bolida nije i ne bi trebalo biti lutrija s gumama. To smo zaključili 2012. u početku sezone, to smo zaključili sredinom 2013., a isto vrijedi zaključiti i sad. Dragi Pirelli, dajte nam tri različite gume koje će biti +0,7s jedna od druge i neka to bude vaš cijeli zadatak.

Kao da nije dovoljno neobično da supersoft za većinu ekipa ne ide brže od softa – vrijedi spomenuti da je kiša isprala stazu u Barceloni i sad je još manje jasno kako će se koje gume ponašati na potpuno čistom asfaltu. Pirelli se nadao kako će momčadi odabrati strategiju dva zaustavljanja u boksu, ali to izgleda vrlo optimistično. Jedini vozač unutar top 10 koji kreće na supersoft gumama je Fernando Alonso, a za ove izvan top 10 još nemamo tu informaciju, iako je realno za očekivati da ih neće biti previše s istom taktikom. Za Alonsa bi možda moglo funkcionirati supersoft-soft-soft. Ostali? Soft-medium. Osim ako se nešto drastično ne promijeni u ponašanju guma, a vjerujem da će svi pažljivo motriti što radi Alonso na supersoftu i koliko dugo je kompetitivan na njima.

Kvalifikacijska vremena

Vozač Momčad Q1 Q2 (vs Q1) Q3 (vs Q2)
1 Lewis Hamilton Mercedes 1’17.633 1’17.166 (-0.467) 1’16.173 (-0.993)
2 Valtteri Bottas Mercedes 1’17.674 1’17.111 (-0.563) 1’16.213 (-0.898)
3 Sebastian Vettel Ferrari 1’17.031 1’16.802 (-0.229) 1’16.305 (-0.497)
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1’17.483 1’17.071 (-0.412) 1’16.612 (-0.459)
5 Max Verstappen Red Bull 1’17.411 1’17.266 (-0.145) 1’16.816 (-0.450)
6 Daniel Ricciardo Red Bull 1’17.623 1’17.638 (+0.015) 1’16.818 (-0.820)
7 Kevin Magnussen Haas 1’18.169 1’17.618 (-0.551) 1’17.676 (+0.058) 
8 Fernando Alonso McLaren 1’18.276 1’18.100 (-0.176) 1’17.721 (-0.379)
9 Carlos Sainz Renault 1’18.480 1’17.803 (-0.677) 1’17.790 (-0.013)
10 Romain Grosjean Haas 1’18.305 1’17.699 (-0.606) 1’17.835 (+0.136) 
11 Stoffel Vandoorne McLaren 1’18.885 1’18.323 (-0.562)
12 Pierre Gasly Toro Rosso 1’18.550 1’18.463 (-0.087)
13 Esteban Ocon Force India 1’18.813 1’18.696 (-0.117)
14 Charles Leclerc Sauber 1’18.661 1’18.910 (+0.249)
15 Sergio Perez Force India 1’18.740 1’19.098 (+0.358)
16 Nico Hulkenberg Renault 1’18.923
17 Marcus Ericsson Sauber 1’19.493
18 Sergey Sirotkin Williams 1’19.695
19 Lance Stroll Williams 1’20.225
20 Brendon Hartley Toro Rosso

Vremena po sektorima

Vozač 1. sektor 2. sektor 3. sektor
Lewis Hamilton 21.525 (1) 28.316 (1) 26.326 (5)
Valtteri Bottas 21.528 (2) 28.366 (2) 26.319 (4)
Sebastian Vettel 21.551 (3) 28.555 (3) 26.199 (2)
Kimi Raikkonen 21.697 (4) 28.561 (4) 26.340 (6)
Max Verstappen 21.900 (8) 28.609 (5) 26.307 (3)
Daniel Ricciardo 21.819 (5) 28.687 (6) 26.159 (1)
Kevin Magnussen 21.842 (6) 28.894 (7) 26.771 (9)
Fernando Alonso 22.048 (12) 28.913 (8) 26.689 (8)
Carlos Sainz 21.990 (9) 29.074 (10) 26.681 (7)
Romain Grosjean 21.867 (7) 29.011 (9) 26.810 (10)
Stoffel Vandoorne 22.196 (16) 29.199 (11) 26.858 (12)
Pierre Gasly 22.119 (14) 29.289 (12) 26.843 (11)
Esteban Ocon 22.025 (10) 29.560 (15) 27.028 (14)
Charles Leclerc 22.078 (13) 29.358 (13) 27.157 (16)
Sergio Perez 22.027 (11) 29.564 (16) 27.106 (15)
Nico Hulkenberg 22.412 (19) 29.544 (14) 26.967 (13)
Marcus Ericsson 22.279 (18) 29.750 (17) 27.360 (17)
Sergey Sirotkin 22.190 (15) 29.779 (18) 27.544 (18)
Lance Stroll 22.219 (17) 30.066 (19) 27.576 (19)
Brendon Hartley

Brzinska zamka

Vozač Bolid Motor Brzina (km/h) Zaostatak
1 Sergio Perez Force India Mercedes 326.0
2 Esteban Ocon Force India Mercedes 324.7 -1.3
3 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 323.5 -2.5
4 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 322.5 -3.5
5 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 322.3 -3.7
6 Sergey Sirotkin Williams Mercedes 322.0 -4.0
7 Romain Grosjean Haas Ferrari 321.9 -4.1
8 Pierre Gasly Toro Rosso Honda 321.1 -4.9
9 Kevin Magnussen Haas Ferrari 321.0 -5.0
10 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 320.6 -5.4
11 Charles Leclerc Sauber Ferrari 320.1 -5.9
12 Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 319.3 -6.7
13 Lance Stroll Williams Mercedes 318.5 -7.5
14 Max Verstappen Red Bull TAG Heuer 318.2 -7.8
15 Daniel Ricciardo Red Bull TAG Heuer 318.0 -8.0
16 Carlos Sainz Renault Renault 314.6 -11.4
17 Fernando Alonso McLaren Renault 313.8 -12.2
18 Stoffel Vandoorne McLaren Renault 312.3 -13.7
19 Nico Hulkenberg Renault Renault 309.8 -16.2

[donacija]


Odgovor

44 komentara

  1. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Sta ces kad Meca zna..



    7
    6

    1
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Jos kad bi vremena u tablicu bila dopunjena informacijom o gumama na kojima su postignuta….. To bi bilo ober dobro.



    2
    2

    0
  3. F1puls
    David Vidović Prikaži

    Utrkivanje bolida nije i ne bi trebalo biti lutrija s gumama.

    :thumbs:
    Ali ona stara tema, jedno je utrkivanje a drugo je proizvod koji se plasira široj javnosti. (komentar nevezan za ovaj slučaj i trenutna događanja u Barceloni!)

    Vrijedi napomenuti da je jučer u Q2 i Q3 pala temperatura što je išlo u korist softu i pomoglo da sva zbrka oko soft>supersoft postane još veća. Ne znam jesi li gledao Tedov notebook od jučer, pominjao je nekakve sastanke gdje je jedna strana uvjerila Pirelli kako bi se informacije s testiranja mogle zloupotrijebiti u korist dosadne utrke pa je zato stigla promjena, ali opet treba stisnuti pa vjerovati Britancima. :mrgreen:



    2
    1

    1
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Britanci su ovu vijest o novim gumama prenijeli jedva ikako, šturo da šturije ne može. Da ne pratim Gruenera iz AMuS – vjerojatno ne bih ni naišao na to. To dovoljno govori o njihovom izvještavanju. Na slobodnim treninzima je Crofty odgovorio na jedan tvit koji ga je baš pitao u tom smislu “dobro, hoćemo li ignorirati da ovdje imamo nove gume nakon upozorenja iz Mercedesa”, a Crofty je samo odgovorio – nije samo Mercedes nego “još neke ekipe” – i to je bio kraj priče.



      18
      13

      5
  4. sennacher Prikaži

    Prema odabiru komponenti ispada kako su nekim čudom u Mercedesu unaprijed znali koje će se gume najbolje ponašati na novom asfaltu Barcelone, a ostali su to saznali tek tokom treninga.



    13
    11

    2
    • Marlboro
      McKruno Donator Prikaži

      A kako bi znali? FIA je transparentna i ne pogoduje pojedinim momčadima. Npr. notorna je laž da je svojevremeno Ham bio na testiranjima s Pireliem imajući drugačiju kacigu i usput twitao slike s Maldiva (mislim), kao da je na odmoru.



      14
      13

      1
  5. Marlboro
    McKruno Donator Prikaži

    Pjevušim si cijeli dan onu od Dugmeta: – Ima neka tajna veza …!



    10
    10

    0
  6. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Analiza baš kao prava analiza.
    Zaista je šteta što su pojedini tekstovi sa ovog portala, su jezično ograničeni. Da pripadamo engleskom govornom području drugačije bi sve to izgledalo. Ali živimo gdje živimo …
    Malo me nervira ova tajnovitost oko guma.
    Nema protesta, nema pohvala, nema izjava, a gume ne razumiju čak ni u Pirelliju.
    Pitanje za autora: Ako su samo Medium gume imale sigurnosni propust, da li se moglo desiti, po pravilima, da se promijeni gazna širina samo kod Medium guma? Da li su se sve morale mijenjati?



    4
    3

    1
  7. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Ne znam…nisam pametan…

    Gume su ogromna misterija ovaj vikend…to se moglo i predvidjeti s obzirom da smo znali za promjenu konstrukcije gume za ovaj vikend (i još 2)…

    Ferrari je koliko sam vidio u talijanskim medijima baš uzrujan zbog ove promjene i to opravdano…vidjeli smo Vettela nakon kvalifikacija kako govori da su gume iz nekog razloga tvrđe ovaj vikend…iako Pirelli tvrdi da su “indetične” te da je samo debljina drugačija…

    Dok ipak oni koji voze ove bolide, rade tisuće kilometara u njima i znaju svaki detalj i osjećaj kao i najsitnije promjene balansa (pogotovo oni najiskusniji i top vozači)….tvrde nešto drugo.

    Vettel, Kimi, Alonso, Ricciardo….svi su u zadnji trenutak otišli na Soft jer su vidjeli da nešto ne štima…Mercedes je očito jedini znao kako SuperSoft radi i jedino su oni napravili prava vremena na njima…
    Znači svi osim Mercedesa i Maxa u Q3 su išli na Soft po svoje najbrže vrijeme…ja ne pamtim takvu situaciju.

    Uglavnom vidjet ćemo…sve je nekako u sjeni ostalo…

    Samo ću kazati da iako sam naravno navijač Ferrarija i da očito ovo nama nije pogodovalo (ali i ostalim ekipama iz gornjeg doma, osim Mercedesa) ovo se jednostavno ne smije raditi…ekipe rade bolid oko tih guma da ih najbolje iskoriste…i brate, ako prebrzo jedeš gume ili ih ne možeš dovesti u pravu radnu temperaturu…riješi taj problem…ako ostali mogu onda možeš i ti (hint. Merc)…ako ti se pojave mjehuri na gumama…idi u boks po nove.

    To je čar natjecanja i različitih konstruktora…



    23
    22

    1
    • Michael Schumacher
      senna66 Donator Prikaži

      Upravo to, ali bitno da se nas takvog mišljenja proziva kao teoretičare zavjere i ne znam šta sve ne. Na stranu što smo navijači Ferrarija, jer nije samo Ferrari ovdje zakinut….da nebi bilo vi ferrarijevci ovo vi ono.

      Imate jednu ekipu koja je svoja vremena postavila odmah na supersoftu, dok su drugi bili šokirani koliko se ta guma promjenila i morali su postaviti najbrža vremena na softu.
      I baš ta jedina ekipa je Pirelliju plakala da gume predstavljaju “sigurnosni problem”. A gle čuda baš te gume im nikako nisu pasale pred 2 tjedna i sad magično pašu.
      Nema tog razvoja ili nadogradnje koja bi nekim čudom u 2 tjedna takvo što napravila. Kao što kaže kolega @Ferrari,atkve se stvari moraju testirati na tisuće kilometara, zato postoje predsezonski testovi. I ovakvi vozači poput Kimija, Seba i Riccija će odmah prepoznati da nešto nije u redu.

      I gdje u toj priči mi “teoretičari zavjere” blebetamo gluposti?

      Jao Mercu nakon te 3 utrke ako su drugi na softu toliko blizu njima na supersoftu. Onda nemam straha, strah me jedino da se nebi opet plakalo Pirelliju pa da gledamo još cirkusa tokom sezone.



      12
      12

      0
  8. Nando
    Mario560 Prikaži

    Kakva je prognoza? oce biti kise? :D



    1
    1

    0
  9. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Nedavno smo malo raspravljali o vise gumara u F1.
    Dosta forumasa se izjasnilo kako nebi da gumari odlučuju ishod prvenstva i prvaka.
    Nije li ovo ironično?



    14
    11

    3
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Više gumara u F1 je od svih ideja u zadnje vrijeme daleko najgora. Siguran sam da 9 od 10 zagovaratelja te ideje nije nikad gledalo F1 dok je bilo više gumara.



      6
      1

      5
    • sennacher Prikaži

      Po meni jest. FIA i F1 bi bili transparentniji da uvedu barem još jednog gumara između kojih bi postojala konkurencija jednako kao među ekipama. U takvim uvjetima FIA i F1 ne bi imala takav utjecaj na gume, a Pirelli zacijelo radi takve gume kakve od njih zatraže.
      Neke staze ili vremenski uvjeti bi više odgovarali jednim ili drugim gumama što je uvijek u F-1 dodatno začinilo cijelu priču. Bilo je dosta takvih sezona u povijesti i ne bih rekao da postoji iskustvo štetnog utjecaja kad je bilo više gumara.
      A kad bi postojala dva gumara Mercedes i Ferrari sigurno ne bi koristili istog proizvođača



      7
      5

      2
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Točno, dva proizvođača bi se natjecala, što znači da bi svatko od njih odabrao jednu ekipu (očito jedni Mercedes, drugi Ferrari), i prema njima bi usavršavali gume. Ostale ekipe se mogu slikati i pozdraviti s pravom ravnopravnom borbom. Osim toga, sve što se radi na motoru i/ili aerodinamici pada u drugi plan jer bi gume bile još veći faktor nego što su sad. Već viđeno, znamo kako je završilo.



        10
        9

        1
      • sennacher Prikaži

        Ali, Ante, ako ima imalo istine u ovome što se događa ovog vikenda zar i danas nije tako?



        10
        9

        1
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        Dragi Ante, upravo si sam sebi skocio u grlo.



        3
        2

        1
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Ne razumijem, može pojašnjenje? Uvođenjem novog gumara dobiješ nužno još jedan eksterni faktor koji bi favorizirao jednu ekipu (odnosno po jednu iz svakog tabora), to mi se čini 100% neizbježno. Neka mi netko pojasni kako bi dva gumara povećala kompetitivnost više ekipa?



        3
        -1

        4
      • sennacher Prikaži

        I ove promjene guma u slučaju jednog gumara nekim su ekipama donijele, a nekima odnijele što otvara špekulacije da li je to sasvim “slučajno”.



        6
        5

        1
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Točno, to je nefer, ako je istina. Ali, pričaš o iznimci, jer sad imaš iste gume za sve, bez obzira na promjene. S dodatnim gumarom sve što rade ekipe pada u drugi plan jer je pitanje jesu li odabrali boljeg gumara. To je preogroman utjecaj na konačnu brzinu da bi eksterni faktor bio odlučujući.



        5
        3

        2
      • sennacher Prikaži

        Ogroman utjecaj ima i npr. motor, a poslije one Grosjeanove priče (kad je bolid samo u jednoj utrci dobio nevjerojatnu snagu) ispada da ni sve ekipe koje imaju Mercedesov motor ne dobivaju isto, a kako je tek onima s drugim motorima. Pa ako može tako s motorima, zašto ne bi moglo i s gumama?



        7
        6

        1
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Radi se na izjednačavanju performansi motora i već sad je drastično bolje nego 2014., zašto bi se onda išlo u suprotnom smjeru i uveo još veći eksterni diferencijator u obliku dva gumara?



        2
        0

        2
      • sennacher Prikaži

        Zato što imamo 10 ekipa, više proizvođača svih ostalih bitnih komponenti pa bi više gumara bilo u istom tom smislu.
        Ne može se tvrditi ništa bez dokaza, ali dok postoje sumnje u teorije zavjere mnogi misle kako svi moraju voziti na gumama kakve odgovaraju Mercedesu što je baš ovaj vikend aktualno.
        Ponavljam, nije da ja to tvrdim bez ikakvih dokaza, ali dobar dio publike stječe takav dojam, a ekipi iz FIA i F1 bi trebalo biti važno mišljenje javnosti od koje zarađuju veliku lovu



        5
        4

        1
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Teorije zavjere su vrlo popularne kod ljudi koji ne znaju ili ne razumiju prave razloge. Onda se pribjegne takvim “laganim” objašnjenjima. Što je najgore – zbog takvih gluposti se onda i prava muljanja provuku ispod radara jer akteri mogu jednostavno reći “pih, opet teorija zavjere”. Ne vjerujem da će FIA trepnuti na to.

        Ali, da se vratim na temu – eksterni faktori se po meni trebaju izjednačiti ili svesti na minimum. Jedan gumar, slični motori, a onda tko napravi najbolji bolid i tko ima najboljeg vozača – on će isplivati na vrh. Idem sad pratiti utrku, živio :thumbs:



        4
        2

        2
      • sennacher Prikaži

        Pozdrav, idem i ja.
        Samo da dodam, sve nije započelo od ljudi koji ne kuže tematiku već valjda od Vettelovih izjava. On je ipak najveći mogući insajder, sad ne možemo znati da li cvili i vadi se na to ili stvarno ima nešto u tome



        2
        1

        1
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Sa gumama bi bilo slično kao s motorima, ali danas imamo 4 proizvođača motora pa je situacija ipak malo bolja. Broj gumara ne bi prešao broj motorista pa bi to samo pogoršalo situaciju na ovo što AVetma kaže. Zato gumar treba biti samo jedan, ali treba biti puno stabilniji nego što je Pirelli. Pirelli je previše puta popuštao zahtjevima da se “poboljša show”. Na “poboljšanje showa” mi se digne ovo malo kose na glavi. F1 je sport, a ne show.


        0
        0

        0
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        I sam si rekao kako bi svaki proizvođač izabrao jednu ekipu i gume radio “za njih”.
        Pa upravo to radi pirelli za Mercedes i izgleda da to rade dobro. Ali ajde, sačekajmo jos dvi utrke pa da vidimo.


        0
        0

        0
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Naravno da nije.
      Svi su bili tu, na ovoj stazi na testovima, ucili o gumama
      Mercedes je imo nekih problema, nesto i RB
      Da li su problemi bi sigurnosne prirode? Nisu
      Pirelli mijenja karakteristike gume da se poniste eventualni problemi dvije ekipe koje su na testiranju imale odredje probleme, kako je to fer..
      Dva gumara su jedna velika glupost jer vidis koliki je dns utjecaj guma, veci nego motora..



      2
      2

      0
  10. sennacher Prikaži

    Nakon ove dobre kolumne naziva “Analiza uoči utrke: Kako bi gume mogle odrediti i utrku” predlažem nastavak s naslovom koji je kao neka parodija navedenog kao npr. “Analiza nakon utrke: kako su gume odredile i utrku”.
    Uz nevjerojatan obrat u odnosu snaga između ekipa, neobjašnjivih razlika po pitanju brzine u jednom krugu, kvalama i utrci, trajanja različitih komponenti i sve to protiv svake fizičke logike zaista možemo biti prezadovoljni s trenutno ekskluzivnim dobavljačem guma koji jamči jednake uvjete za sve ekipe po pitanju ove izuzetne važne komponente bolida



    8
    8

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Pirelli je i prije bio otvoren za poboljšanje showa. Sad i novi gazda također treba shvatiti da mu to nije pametno. Vrijeme je da se u F1 vrate ozbiljniji gumari kao Michelin, Good Year ili Bridgestone. Oni ovakve svinjarije nisu radili.



      8
      8

      0
      • sennacher Prikaži

        Ja ne krivim Pirelli jer očito radi gume prema narudžbi FIA-e u datom trenutku. Stoji činjenica kako je Pirelli u novije vrijeme ekskluzivni dobavljač F-1, a kad si već spomenuo (po meni renomiranije) proizvođače dublji pogled u povijest pokazuje kako je i ranije bio pristuan, ali samo kao konkurencija i nikad se nije baš proslavio u vremenima gumarskih ratova.
        Bila su to vremena Sene, Prosta, Piqueta, Mansella.. Upravo ona za kojima većina ovdje danas žali, ali danas nailazim na mišljenja prema kojima kojima je najbolje da svi voze na jednakim Pirellijevim gumama



        2
        2

        0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Slažem se da voze s jednakim Pirellijevim gumama, ali ne samo da sve momčadi dobiju iste gume, nego i da te gume budu iste 3 godine za redom, a ne 3 utrke za redom.



        4
        4

        0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.