F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Vettel: Pirelli donosi nove gume jer su Mercedes i Red Bull imali problema s njima

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Sebastian Vettel tvrdi da je promjena guma Pirellijev odgovor na probleme na koje su nailazili Mercedes i Red Bull tijekom testiranja na stazi u Barceloni.

Službeni dobavljač guma je promijenio debljinu gume za VN Španjolske, VN Francuske i VN Velike Britanije, a u objašnjenju navode da to čine kako bi momčadi mogle “bolje kontrolirati temperature guma”.

Ipak, Vettel vjeruje da je na takve probleme nailazila tek određena momčad, ili momčadi:

“Očigledno, imamo drukčije gume jer je Pirelli reagirao na probleme Mercedesa i Red Bulla na testiranju. Vidjet ćemo kako će se to odviti.”

Zanimljivo, Vettel je još sredinom ožujka i prije službene potvrde govorio kako konkurentske ekipe nagovaraju Pirelli da promijene gume onako kako njima odgovara, a sad se to i ostvarilo.

Uoči pete ovogodišnje utrke Vettel kaže da su razmaci između top ekipa minimalni i da bi svaka i najmanja promjena mogla prevagnuti na neku stranu.

“U Australiji je Mercedes imao najbrži bolid, najbolji paket. Nakon toga mislim da je utrkivanje bilo neizvjesno između nas, Mercedesa i Red Bulla, da budem iskren.”

“U kvalifikacijama smo odradili što smo trebali napraviti i mislim da su se neki drugi možda malo mučili. Ponekad ne razumijem formu petkom naspram subote. Recimo, u Bakuu je Red Bull bio jako brz u petak, a onda ne tako brz u subotu. Zatim su opet u nekim krugovima bili jako brzi u nedjelju.”

“Tijekom vikenda se nekad osjećate bolje u bolidu, nekad ne tako dobro. Uvijek pokušavate fino uštimati setup. Mislim da je tijesno na vrhu i svaka mala promjena može tog dana prevagnuti.”

“Mislim da ovdje svi imamo novi set nadogradnji i vidjet ćemo što će nam to donijeti. Mislim da je prilično lijepo, možete krenuti s prve ili sa šeste startne pozicije i znate da možete biti u igri za pobjedu po čistoj brzini. To je također dobro za ljude koji gledaju utrke jer ne znate uvijek što će se dogoditi,” zaključuje Vettel.

Posljednji put kad je Pirelli mijenjao gume usred sezone bilo je 2013., i to se ispostavilo tada baš u korist Vettela i Red Bulla koji su nakon toga imali značajno bolju formu. Ipak, te godine smo imali situaciju jasan povod – na jednoj utrci je eksplodiralo šest guma, dok ove godine nitko nije imao sličnih problema.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3332 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

32 komentara

  1. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Svi nekako puno slusaju merc i rbr cak i talijanski pirelli al nadan se da ce se njima to sve odbit od glavu Forza Ferrari



    13

    9
  2. Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

    Nema ekipe koja nebi postupila isto kad bi imala iste probleme. Nemam problema s tim.



    9

    8
  3. Već se dogodilo ista stvar kada je Alonso bio u Ferariju!
    Mislim da su Lotus i Fer radili odlično na tim komponentama i onda su odjednom promjenili komponente i usljedio je pad…
    Iako mislim da su tada onda gume pucale usred utrke kod mnogih momčadi…

    Ovo je opet debilana! Usred sezone mjenjat gume iako nije bilo nikakvih incidenata niti ugrožavanja sigurnosti vozača.

    “E Mercedes ima prejak motor, mi bi isto; daj mjenjajte pravila nakon pet trka u sezoni”

    Svi znamo da Mercedes još iz vremena Schumachera i Rosberga užasno jede gume! I kao šta je rečeno do sada su imali predominantan paket te to nije dolazilo do izražaja, a sada kada su drugi tu kukaju po pitanju guma!

    A Red Bull i Horner njurgaju od kada je Vettel uzeo zadnji naslov… Već smaraju….



    30

    1
    • Ferrari Sreten Prikaži

      Svaka cast na komentaru, potpisujem… Samo bih dodao jos da je te 2013 i Mercedes pored RB vrsio pritisak, kao i SAD, jer su im bolidi “przili” gume posle par krugove… Ova trka u nedelju, a posebno kvalifikiacije, ce odrediti nastavak sezone…



      10

      0
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Pa ne bih rekao da sada imaju problema sa potrošnjom. Više sa dovođenjem guma u optimalni “prozor” u kojem djeluju. Na primjer pogledaj Bottasa koliko je vozio na SS u Bakuu, i kakva vremena je vozio.



      6

      0
  4. to su trebali onda reci na testiranjima a ne kad vide nakon 5 utrka da im fali brzine i da vise nisu najbrzi. Zanimljivo je kako im protrkle 4 godine gume nisu bile lose i nisu kukali na njih. Ja se pitam za koji ku…. Ferrari cuva veto?? Mjenjanje icega tokom sezone je glupost zesca jer ce se te stvari itekako osjetiti.



    28

    4
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Ferrarijev “veto” nije nešto čime mogu mahati okolo, kao što navijači konkurentskih ekipa vole misliti. Da bi ga koristili moraju dokazati da je sporni prijedlog u suprotnosti s njihovim poslovnim interesima. To nema veze s ovakvim promjenama pravila, već se radi o biznisu. Pretjerujem, ali recimo – da se donese pravilo kako svaki proizvođač motora mora besplatno dijeliti pogonske jedinice svima koji ih ne proizvode – tu Ferrari može uložiti veto jer je očito protiv njihovih poslovnih interesa.



      15

      0
    • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

      Ovo su Pirelli i FIA proglasili sigurnosnim pitanjem, a onda im ne treba ničija siglasnost pa onda niti veto ne igra ulogu. To se jedino može sudski osporiti tako da se ospori to da se radi o sigurnosnom pitanju, a dok to postigneš, eto ti Abu Dhabija.



      8

      0
      • Ferrari RedOne Prikaži

        Upravo to, ne znam da je nekome guma pukal zbog degradacije ili nekvalitete. Ovdje, po meni, nema sigurnosnih razloga.

        Opet, svaku tvrdnju treba dokazati…očito je Mercedes imao dokaze, ali da su gume pucale ikome igdje – nisu.



        11

        0
  5. Malo licemjerno od vetela . Mozda je zaboravio 2013 god kad su isto gume promjenjene . red bul i mecka su proradile dok su ferari i lotus pali u formi



    16

    26
    • Blue Flag dFixxx3r Prikaži

      ispada licemjerno ako se gleda da je on to rekao.
      ako se gleda da predstavlja ferari, što realno i je nj zadatak da kao nj vozač predstavlja i reprezentira svoj tim, onda je fajn, jer ferari je bio zakinut i 2013 a zakida se i sada po toj logici
      :)



      21

      1
    • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

      Zašto bi bilo licemjerno po pitanju te 2013 ?
      I taj put je Pirelli mijenjao gume na nagovor Mercedesa…
      Druga je stvar što je posljedica toga bilo to da Lotus i Ferrari više ne funkcionira najbolje na novim gumama, da Mercedes funkcionira bolje ali ne i najbolje, a da se RB najbolje snađe na tim novim gumama…

      I ova sad promjena uopće ne mora značiti da će najbolje pasati baš Mercedesu, čist komotno može najbolje odgovarati McLarenu ili Renultu, a nemreš onda njih nazivat licemjerima zato kaj je Mercedes tražio promjenu nebi li se okoristio i nebi li istovremeno naštetio Ferrariu…



      2

      0
  6. Fernando Alonso Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Svatko bi pokusao nagovoriti Pirelllija da uskoci u pomoc kada bi imao iste probleme. Sad je li uredu prema drugim ekipama koje su tijekom testiranja pridodale vise paznje i truda razumijevanju guma… Po meni ne.



    27

    1
    • Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

      Slažem se da bi svako pokušao promijeniti stvari u svoju korist. Samo što to mnogima nebi upalilo. I prije se tražilo da se mijenjaju stvari pod izgovorom:” iz sigurnosnih razloga”, ali dosta puta ne upali. Zavisi ko se žali…



      10

      0
  7. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Opet malo se naginje na ideju, da Mercedes ima više uticaja kod Pirelija od Ferrarija., što je po meni besmisleno. Ako ništa onda zbog geografije.
    Mercedes je poslao šta je poslao. Ako autor zna šta je napisano nek objavi.
    Nakon toga Pirelli zbog sigurnosnih razloga mijenja sloj gume.
    Jedina zvanična informacija je iz Pirellija da bi oni to promijenili u svakom slučaju.
    Ne znam razlog pravljenja atmosfere da se radi o nekoj uroti protiv bilo koga, pogotovo što se ne raspolaže pravim informacijama o čemu se radi.



    8

    27
    • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Nema urote, samo pišemo ono što je poznato:
      1: Pirelli nije iz vedra neba promijenio gume nego su to odlučili nakon upozorenja iz Mercedesa
      2: Vettel misli da je to pogodovanje ekipama koje se nisu snašle s gumama

      Jasno da bi i Ferrari lobirao da njima gume ne odgovaraju, a onda bi vozači iz konkurentskih ekipa pričali isto što sad priča Vettel.

      A da Mercedes ima utjecaja u Pirelliju je dokazano otkad im je Pirelli dao gume za privatno testiranje, što nijedna ekipa nije uspjela otkad je zabranjeno neograničeno testiranje.



      38

      9
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Nikako ne možeš znati da:

        Pirelli nije iz vedra neba promijenio gume nego su to odlučili nakon upozorenja iz Mercedesa

        To možeš samo pretpostaviti.
        S obzirom na izjavu Pirellija da su to ionako namjeravali uraditi, ti ustvari navodiš da oni ne govore istinu.
        Privatno testiranje nema nikakve veze sa ovim. To jeste urađeno kako je urađeno.
        A ono opet nema nikakve veze sa činjenicom da Ferrari uvijek bolje “razumije” Pirellijeve gume od ostalih ekipa. Bez obzira kako ih proizvedu.



        8

        23
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Ne možeš ništa sigurno znati i skoro sve u F1 možeš relativizirati, ali možeš uzeti u obzir izvore koji su uglavnom povjerljivi i onda donijeti “educated guess”. Ako AMuS otvoreno piše da je Mercedes urgirao od Pirellija da to urade, a Mercedes to ne opovrgne – onda sa priličnom sigurnošću možemo pretpostaviti da je točno.

        Meni je puno klimavija tvrdnja da Ferrari uvijek bolje “razumije” Pirellijeve gume od ostalih ekipa. Odakle potvrda za tu tvrdnju? I kako se to uklapa u tvoju rečenicu iz prošlog komentara: “Ne znam razlog pravljenja atmosfere da se radi o nekoj uroti protiv bilo koga”?

        Privatno testiranje sam spomenuo zbog tvog “Opet malo se naginje na ideju, da Mercedes ima više uticaja kod Pirelija od Ferrarija” – jer je to crno na bijelo nepobitni dokaz da Mercedes ima utjecaja na Pirelli.



        24

        2
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        To i jesam namjerno ostavio za kraj, samo da naglasim poentu.
        Mogao bih ja još teorija urote protiv Mercedesa iznijeti, ali sam po prirodi legalista pa se slažem da sve što nije propisom zabranjeno, da je dozvoljeno.

        Nedavno sa odgovorio za navode iz AMuS-a.
        Nigdje ni imena ni izvora informacije.



        1

        10
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Ma sve pet, samo što treba stvari nazvati pravim imenom. Nešto je “možda”, nešto je “teorija zavjere”, a nešto je “varanje”. Mercedesov test je bio varanje. Tako da ne bih relativizirao takve stvari.



        14

        0
      • David Croft Frantic Donator Prikaži

        Da te citiram @Har Kl:

        Nikako ne možeš znati da Ferrari uvijek bolje “razumije” Pirellijeve gume od ostalih ekipa. Bez obzira kako ih proizvedu.



        1

        0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        Ante, u takmičenju, gdje su definisana pravila, da bi nešto bilo varanje, mora i nadležno tijelo to proglasiti varanjem. Ja se ne sjećam da je to FIA proglasila varanjem, kao ni da je kaznila tim koji je varao.
        Granicu između možda i teorije zavjere je teško iscrtati.
        Tako da recimo, od tebe neću vidjeti da si napisao članak, gdje si se zapitao otkud Ferrariju tako brzo rješenje sa retrovizorima. Jer naravno to je za tebe moižda. Nikako dio neke urote.
        Podsjetit ću te da smo nedavno se složili oko jednog teksta sa konkurentnog portala.
        Složili smo se, da bi novinari trebali izdignuti se iz navijačkih okvira kada pišu tekstove za šire mase.

        @Frantic, nisi me baš ispravno citirao (ako već koristiš izraz “citiram”), ali razumio sam šta si htio reći. U pravu si naravno



        1

        9
      • F1puls Portal Sarma Donator Prikaži

        Naravno da je varanje, nego šta drugo?! 2013. Mercedes je osim što su isprobali modificirane gume za ovu sezonu, Mercedes je imao ekskluzivno pravo isprobati i prototip guma za 2014. godinu. Znači u tajnosti su Mercedes i Pirelli testirali gume. Proglašeni su i krivima, samo što je kazna bila smiješna. Jbga, ali realno to je varanje bilo.



        11

        0
      • Niki Lauda wapi Donator Prikaži

        Ferrari i retrovizori: Ferrari je bio taj koji je pitao smije li se to. FIA je odgovorila . Ferrari je izbacio rješenje koje je unaprijed pripremio zajedno s pitanjem smije li se to. To je vrlo logično objašnjenje.



        3

        0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        @Sarma, ja se ne sjećam te kazne. Vjerovatno si u pravu.

        @Wapi, to je možda tako, a možda je i Ferrari u dogovoru sa FIA-om to uradio.
        To je logika navijača Ferrarija kad je u pitanju Mercedes vs. Pirelli.
        Ja se slažem sa tobom da su oni vjerovatno prvo razvili pa onda upitali. Upalilo im i sve je legalno. Nemam razloga da drugačije tvrdim osim ako ne dobijem neki dokaz.
        A upravo je zbog toga rasprava i počela.
        Odakle informacija da je Pirelli uradio nešto mimo propisa? I odjednom sad Pirelli favorizuje Mercedes u odnosu na Ferrari.



        1

        6
      • ” ali sam po prirodi legalista pa se slažem da sve što nije propisom zabranjeno, da je dozvoljeno.” e moj legalisto izgleda da si “propustija” pročitat vetminu rečenicu iz njegove prve replike tebi “A da Mercedes ima utjecaja u Pirelliju je dokazano otkad im je Pirelli dao gume za privatno testiranje, što nijedna ekipa nije uspjela otkad je ZABRANJENO neograničeno testiranje.” ako je ZABRANJENO onda je to testiranje guma od strane mercedesa valjda bilo i nelegalno ali …. pojia vuk magarca prošlo je , a merc je posli toga naglo proradija po pitanju guma čiji problem do toga testiranja nikako nisu mogli riješit . i to sezonama . “takmičenju, gdje su definisana pravila, da bi nešto bilo varanje, mora i nadležno tijelo to proglasiti varanjem. Ja se ne sjećam da je to FIA proglasila varanjem, kao ni da je kaznila tim koji je varao.” zavisi koji bi tim bija u pitanju . npr RB se “igra” sa “urezima” podnice , promjenom kuteva paljenja , flexi prednjim krilom i … samo je upozoravan bez kazne . jučer se max posli izljetanja vratija na stazu NEPROPISNO i ? je li kažnjen ? pusti tu demagogiju ka i onu o tome kako je ferrari uvik bolje razumijeva pirelli gume ( insinuacija ? ) . pirelli je tu od 2011. i ferrari je često ima problema sa zagrijavanjem guma . toliko o njihovom boljem razumijevanju ( insinuacija pala u vodu ? ) valjda je bernie bolje upućen od nekih od nas ( možda ne baš od Har Kl -a ) pa je ipak izjavija da je merc ima prste upletene kod V6 i time steka prednost šta se pokazuje već 4 kompletne sezone . ovo nema veze sa gumama ali ima veze sa uticajem mercedesa . ali neka , zaslužuju . ipak su oni u F 1 ( sa motorom ) od 1954. /55. a onda su uzeli kratku pauzu do 1994. …tek 39 godina i zato im tu kratku odsutnost treba priznat ka da su svo vrime bili prisutni pa stoga i imaju pravo glasa snažnijeg/ vridnijeg od svih drugih timova . ako se desi da ih nko prestigne svojom PU i to bi se moglo instant prominit ne traženjem mercedesa nego bi umisto pirellia to odlučila FIA zbog … ma bilo čega . PS ovo me podsjeća na ligu prvaka di su suci “vodili” real i liverpul prema finalu samo sad će bit je*eno jer kako sudit ? na čiju stranu
        sad stat ?



        1

        0
      • Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

        @avalon, ako može molim te da se držiš teme. Nisam propustio ništa pročitati.
        Taj događaj od prije pet godina mi je toliko nebitan, da se neću ni potruditi da potražim na netu epilog.
        Koliko se ja sjećam, sve su ekipe mogle to organizovati. Samo je Mercedes to uradio. Čim je tajno bilo jasno mi je da je muljanje bilo. Čak su pokušali i slagati da to nije bilo Ali ispadne poslije da nije protiv pravila, već rupa u pravilima. Taj pojam postoji otkako postoji pojam pravilnik.
        Ti voliš kopati pa kopaj onda informacije šta je to Mercedes uradio. Nakon toga donesi informacije. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.
        Za motore, opet vrtiš vodu na svoj mlin.
        Da nisi slučajno zaboravio ko je stavio Veto na pravilnik o konfiguraciji motora i u zadnji čas promijenio motore sa V4 na V6?
        Nema smisla da ovako ubacuješ likove i događaje iz drugih tema.
        Ne mogu to sve kvalitetno odgovoriti u jednom postu, a paušalno odgovarati ne znam.
        Ako budeš blizu Sarajeva, dođi na kafu pa da se ispričamo.


        0

        0
  8. Sebastian Vettel ferarista Prikaži

    nadam se da im nece pomoci..a ako im pomogne gledamo sezonu u jednom smjeru,a to je guranje mecki naprijed



    22

    5
  9. Smijesno da se mijenjaju gume zbog SIGURNOSNIH RAZLOGA kad je jasno da su gume potpuno sigurne… Pa na nekim trvdim komponentama bi se mogla odvoziti cijela utrka…

    Nedrzi im vodu da je razlog sigurnost… Nitko nije imao problem sa puknucem gume da je sama od sebe pukla…

    Pokusavaju sve da sj….u Ferrarije…



    37

    3