F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Tilke: Kako povećati broj pretjecanja? Pogledajte Nurburgring! [anketa]

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Poznati dizajner staza Formule 1 Herman Tilke poriče tvrdnje da njegove staze nemaju dovoljno pretjecanja i kaže da upravo njegove preinake na Nurburgringu pokazuju zašto to nije točno.

“Pogledajte Shanghai ove godine, pogledajte Bahrein ove godine… Što se dogodilo? Pretjecanja. I to s ovim bolidima s kojima je jako teško pretjecati.”

“Pogledajte Austin – uvijek ima pretjecanja, uvijek ima borbe kotač uz kotač. Prema tome, te tvrdnje jednostavno nisu točne.”

“Naravno da ćete imati neke utrke koje su dosadne. Ali, tako je i u nogometu – uvijek ćete imati utakmice koje su dosadne. Što ćemo s tim? Najbrži je prvi, drugi najbrži je iza njega. Ništa se ne događa.”

Tilke kaže da su promjene koje je 2002. godine napravio na Nurburgringu promovirale pretjecanja, i to zbog dodavanja sporijih zavoja na stazi.

“Prva verzija Nurburgringa je bila na kraju starta i finiša, bila je šikana. Brzi Castrol S zavoj je tjerao bolide da se utrkuju jedan iza drugog s velikim razmakom između,” kaže Tilke.

“To je prva stvar koju možete učiniti da upropastite utrku u početku. Zatim smo napravili ovaj oštar i širok zavoj.”

“Imate ovo, a zatim ponovo spori zavoj. To skupi grid zajedno, efekt harmonike. To funkcionira u 70, 80% slučajeva. Zatim nakon starta, nakon jednog kruga – bolidi su blizu jedan drugom. Tada možete pretjecati.”

Utrka Broj pretjecanja
Australija 15
Bahrein 86
Kina 80
Azerbajdžan 70

Kakvu utrku vam je draže gledati?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3318 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

33 komentara

  1. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Abu Dhabi mu je čisti horror. Šteta što su Arapima obećali da će tamo biti finale-



    5

    2
  2. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    Broj pretjecanja se smanjio s razvitkom aerodinamike. Sad je na Libertyu i FIAi da odrede u kakvom ce smjeru F1 krenuti. Želimo li što brže bolide i razvitak novih tehnologija dobit cemo utrke s malim brojem pretjecanja. Ako se odluče za više pretjecanja mora se žrtvovai brzina, pojednostavniti krila.
    Meni su osobno drage ulične staze, ali pod uvjetom da stvarno postoji širina i prostor za pretjecanja.
    Trenutni kalendar F1je ok, ima razno raznih vrsta i tipova staze i svaka ima svoju draž a i na kraju krajeva
    F1 nije samo pretjecanje.



    8

    1
  3. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Nisam pobornik previse pretjecanja, kaosa, ali niti naravno premalo. Australija je npr bila za nijansu “premalo”…

    Staza mora biti zahtjevna i predstavljati dozu izazova vozacima… mogucnost razlicitih putanja, rješenja, mora “nagraditi” skill…
    To ide u paketu s time da je i rizičnija, odn da kaznjava pretjerivanje/pogreske- pjescane “zamke” ili zidovi na ulicnim…



    5

    0
  4. Mclaren KERS Prikaži

    Jbt neznam odgovor na ovo pitanje.



    3

    0
  5. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Šta je preticanje?
    A šta obilaženje?
    Šta je malo, a šta puno preticanja?
    Meni je 30-40 preticanja (kvalitetnih) sasvim OK na trci.
    Dakle, treba ih biti, ne bi trebala biti prelagana (sjetim se Hamiltona u Brazilu prošle godine) tj. ne mora ih biti 300, ali ne bi smjela biti ni preteška (da ih imamo tek 10-15).
    Nekada i borba u kojoj se ne desi preticanje, kada je jedan bolid u mjenjaču ovom ispred sebe zna biti takođe vrlo uzbudljiva.
    Anketa mi je malo previše “isključiva”, ali takve znaju biti ankete. Vidim ispod da se ekipa slaže sa mnom.
    Ipak sam se priklonio manjini.



    14

    1
  6. Alain Prost Alain Prost Prikaži

    Tradicionalna s puno pretjecanja… ali to treba znati, i da, uvijek je bilo teško.
    https://www.youtube.com/watch?v=1ZUfwjHMNrw



    4

    0
  7. Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

    Jesam ja jedini kojem trenutno stanje niti ne smeta puno? Meni je ok kako je sad, moras se dobro naraditi za pretjecanje bolida slicne brzine, a ove sporije ces samo zaobilaziti na pravcu – i to mi je ok. Australija je takva staza gdje nema pretjecanja, niti ih je bilo puno u “boljim” erama F1. Isto vrijedi za Monako, Mađarsku, Singapur… Osobno, ova mi je sezona dosad pruzila vise uzbudenja i zadovoljstva od 80% sezona otkad pratim F1.



    12

    1
  8. Ne mogu bas reci da mi je jedan Sochi bolji od navedenog Nurburgringa primjerice. Ni za voziti (na simulaciji), ni za gledati utrku, ni po razini excitementa.



    7

    0
  9. Adrian Newey zgrobnika Donator Prikaži

    Broj pretjecanja mi uopće nije važan, važna mi je napetost i egzekucija. Bolje jedno preljepo preticanje ili 15 krugova u mjenjaču nego 20 pretjecanja na ravnici s DRS-om. Povećati broj pretjecanja je jednostavno napraviti veće razlike u tvrdoći guma, napraviti puuno mekše gume da imamo minimalno 2-3 odlaska u box, i napraviti gume s jako .oštrim cliffom. To bi dovelo do puno različitih strategija i nužnih preticanja pa bi sami timovi bez obzira na pravila dizajnirali bolide koji su bolji u prljavom zraku. Po mom mišljenju gume na kojima si se kvalificirao nemaju što trajati više od 5-8 krugova, na taj način vodeći ne mogu uteć daleko i taktika slabijih timova dolazi do izražaja.



    29

    2
  10. Marlboro MrDoomroom Prikaži

    Hvala Bogu pa Hakkinen nije imao DRS na SPA ostali bi zakinuti za jedan prekrasan dvoboj na stazi.



    13

    1
  11. Formula1 f1zd Prikaži

    Ni jedno ni drugo, nešto između, mada sam više naklonjen opciji s manje pretjecanja. Jer npr. prošla VN Španjolske je bila fenomenalna iako nije bilo puno pretjecanja..takva bi svaka utrka trebala biti, head-to-head bitka za pobjedu između najboljih vozača i najbogatijih timova :D



    8

    0
  12. Michael Schumacher VRSV546 Prikaži

    Schumi hakinen senna itd… Bez drs bez icega prolazilo se kako triba, kad ga prode cila publika na nogama a sad na nekim stazama drs i prije cilja ovi ispred fuj to



    6

    2
  13. Blue Flag BrrZiiii Prikaži

    Postoji samo jedan način povećanja broja preticanja zamjenom postojećih šikana dvostrukim nasuprotnim zavojtim stazama, nešto nalik na paralelnu sekciju u mirroringu sa penalizacijama u slučaju prekršaja prolaska namjerno ili slučajno ravno kroz šikanu . O ovome sam pisao u konkurentskoj stranici prije nego su me banirali . Postoje i nacrti za takve preinake a sama sekcija takve šikane je jammirana elektronski te ima na sebi 3 točke za digitalizaciju vremena u real timu. iz razloga veće napetosti i količine podataka za gledatelje. Takva nova šikana mora blokirati bilo kakvu telemetriju, možebitne cyber implatante u tijelima vozača koji su skloni varanju (a o tome pravila uopće ne pišu…npr. na živac lijeve noge za kočenje postavimo elektronski impulsator koji zgrči nogu točno u trenutku posljednje toče kočenja, odnosno pored Beacon točke koja se lako može u treninzima postavljati u idealnu točku…). Mogu pojasniti i grafički ukoliko netko od novinara želi pisati o tome sa objašnjenjima. Slobodno kontaktirajte i rado ću prikazati grafikon.



    6

    6
  14. zamaraju glupostima kao i uvijek,nije bitan broj pretjecanja nego nacin na koji se to napravi i same borbe na stazi…. jebes 80 pretjecanja kad 75 bude pod DRSom…. previse umjetnih pretjecanja ima…a premalo pravih…



    5

    0
  15. Sebastian Vettel 5 Pastor Prikaži

    Mislim da ide na gore. Za sljedeću godinu, sa najavljenim izmjenama, predviđaju 1.5 s sporija vremena po krugu, uz 30% efikasniji DRS. Znači još više umjetnih prestizanja. Kaže Charlie da će smanjiti DRS zone ako bude prelako, ali nije to to. Taman kad se sve fino posloži, i grid se sve više zbija, oni idu sve totalno mijenjati…



    1

    0