Poznati dizajner staza Formule 1 Herman Tilke poriče tvrdnje da njegove staze nemaju dovoljno pretjecanja i kaže da upravo njegove preinake na Nurburgringu pokazuju zašto to nije točno.
“Pogledajte Shanghai ove godine, pogledajte Bahrein ove godine… Što se dogodilo? Pretjecanja. I to s ovim bolidima s kojima je jako teško pretjecati.”
“Pogledajte Austin – uvijek ima pretjecanja, uvijek ima borbe kotač uz kotač. Prema tome, te tvrdnje jednostavno nisu točne.”
“Naravno da ćete imati neke utrke koje su dosadne. Ali, tako je i u nogometu – uvijek ćete imati utakmice koje su dosadne. Što ćemo s tim? Najbrži je prvi, drugi najbrži je iza njega. Ništa se ne događa.”
Tilke kaže da su promjene koje je 2002. godine napravio na Nurburgringu promovirale pretjecanja, i to zbog dodavanja sporijih zavoja na stazi.
“Prva verzija Nurburgringa je bila na kraju starta i finiša, bila je šikana. Brzi Castrol S zavoj je tjerao bolide da se utrkuju jedan iza drugog s velikim razmakom između,” kaže Tilke.
“To je prva stvar koju možete učiniti da upropastite utrku u početku. Zatim smo napravili ovaj oštar i širok zavoj.”
“Imate ovo, a zatim ponovo spori zavoj. To skupi grid zajedno, efekt harmonike. To funkcionira u 70, 80% slučajeva. Zatim nakon starta, nakon jednog kruga – bolidi su blizu jedan drugom. Tada možete pretjecati.”
Utrka | Broj pretjecanja |
---|---|
Australija | 15 |
Bahrein | 86 |
Kina | 80 |
Azerbajdžan | 70 |
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Abu Dhabi mu je čisti horror. Šteta što su Arapima obećali da će tamo biti finale-
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nemam ništa protiv Abu Dhabija, osim što Brazil treba da bude zadnja utrka.
14
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Definitivno. Abu Dhabi je veoma dobra staza za voziti simulaciju jer ima tri potpuno različita sektora, a i u realnosti je bilo veoma dobrih utrka tamo. Samo zamijeniti mjesta s Brazilom i sve super :)
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A ne znam zašto bi i Brazil morao biti zadnji?
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Broj pretjecanja se smanjio s razvitkom aerodinamike. Sad je na Libertyu i FIAi da odrede u kakvom ce smjeru F1 krenuti. Želimo li što brže bolide i razvitak novih tehnologija dobit cemo utrke s malim brojem pretjecanja. Ako se odluče za više pretjecanja mora se žrtvovai brzina, pojednostavniti krila.
Meni su osobno drage ulične staze, ali pod uvjetom da stvarno postoji širina i prostor za pretjecanja.
Trenutni kalendar F1je ok, ima razno raznih vrsta i tipova staze i svaka ima svoju draž a i na kraju krajeva
F1 nije samo pretjecanje.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam pobornik previse pretjecanja, kaosa, ali niti naravno premalo. Australija je npr bila za nijansu “premalo”…
Staza mora biti zahtjevna i predstavljati dozu izazova vozacima… mogucnost razlicitih putanja, rješenja, mora “nagraditi” skill…
To ide u paketu s time da je i rizičnija, odn da kaznjava pretjerivanje/pogreske- pjescane “zamke” ili zidovi na ulicnim…
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jbt neznam odgovor na ovo pitanje.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odgovorio sam moderna ali pod uvjetom da nije strogo ulična…pa recimo Austin je moderna..malezija..Bahrein..Turska..
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
da, nekad ove ankete znaju biti kako da kažem…siromašne odgovorima, pa da se ne pronađem ni u jednom. :)
16
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Šta je preticanje?
A šta obilaženje?
Šta je malo, a šta puno preticanja?
Meni je 30-40 preticanja (kvalitetnih) sasvim OK na trci.
Dakle, treba ih biti, ne bi trebala biti prelagana (sjetim se Hamiltona u Brazilu prošle godine) tj. ne mora ih biti 300, ali ne bi smjela biti ni preteška (da ih imamo tek 10-15).
Nekada i borba u kojoj se ne desi preticanje, kada je jedan bolid u mjenjaču ovom ispred sebe zna biti takođe vrlo uzbudljiva.
Anketa mi je malo previše “isključiva”, ali takve znaju biti ankete. Vidim ispod da se ekipa slaže sa mnom.
Ipak sam se priklonio manjini.
14
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To je to :thumbs:
Voznja “u mjenjacu” drugog je jedna od najboljih stvari…
9
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tradicionalna s puno pretjecanja… ali to treba znati, i da, uvijek je bilo teško.
https://www.youtube.com/watch?v=1ZUfwjHMNrw
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jesam ja jedini kojem trenutno stanje niti ne smeta puno? Meni je ok kako je sad, moras se dobro naraditi za pretjecanje bolida slicne brzine, a ove sporije ces samo zaobilaziti na pravcu – i to mi je ok. Australija je takva staza gdje nema pretjecanja, niti ih je bilo puno u “boljim” erama F1. Isto vrijedi za Monako, Mađarsku, Singapur… Osobno, ova mi je sezona dosad pruzila vise uzbudenja i zadovoljstva od 80% sezona otkad pratim F1.
12
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
edit: pod “ova sezona” sam mislio 2017. Ali i 2018. ide u jos boljem smjeru.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisi jedini.
Prije su vozači gubili previše vremena iza sporijih vozača.
Sada više imamo dvoboja između vodećih.
Ja bih popravio samo širinu staze, uz naravno jača ograničenja prednjeg krila. U tom slučaju DRS bi bio nepotrebna stvar.
Mislim da upravo rade na tome.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne mogu bas reci da mi je jedan Sochi bolji od navedenog Nurburgringa primjerice. Ni za voziti (na simulaciji), ni za gledati utrku, ni po razini excitementa.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Broj pretjecanja mi uopće nije važan, važna mi je napetost i egzekucija. Bolje jedno preljepo preticanje ili 15 krugova u mjenjaču nego 20 pretjecanja na ravnici s DRS-om. Povećati broj pretjecanja je jednostavno napraviti veće razlike u tvrdoći guma, napraviti puuno mekše gume da imamo minimalno 2-3 odlaska u box, i napraviti gume s jako .oštrim cliffom. To bi dovelo do puno različitih strategija i nužnih preticanja pa bi sami timovi bez obzira na pravila dizajnirali bolide koji su bolji u prljavom zraku. Po mom mišljenju gume na kojima si se kvalificirao nemaju što trajati više od 5-8 krugova, na taj način vodeći ne mogu uteć daleko i taktika slabijih timova dolazi do izražaja.
29
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Odlično napisano, od riječi do riječi!
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Puno mekše, cliff i lutriju smo imali 2013. ako me sjećanje ne vara.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja mislim da se ne varaš, ako se dobro sjećam vodeći RB je najviše plakao oko toga, što je dobar znak.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je Benz najviše plakao.
Oni su imali i ono “javna tajna” testiranje guma….. :chill:
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Frantic
RB plakao a MB testirao
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
U pravu si. :pivo:
Benz nije plakao jer su imali “javna tajna” testiranje.
Red Bull nije imao to testiranje, zato su plakali. :mrgreen:
Opet, Vettel na kraju balade uzme 9 zaredom. :chill:
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tu bih samo dodao da treba imati par setova guma samo za kvalifikacije, odnosno u kvalifikacijskoj mješavini! Utrka je nešto sasvim drugo.
No kako stvari stoje postoje planovi i za kvalifikacijske utrke, pa stoga pitanje koliko bi se i ovo dalo primijeniti…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala Bogu pa Hakkinen nije imao DRS na SPA ostali bi zakinuti za jedan prekrasan dvoboj na stazi.
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ljepo se prisjetiti tog događaja,možda i najljepše pretjecanje svih vremena
https://www.youtube.com/watch?v=Pd0LMH6yijA
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nikad nisam shvatio zašto je ovo “najljepše” preticanje, jedan vozač s jedne, drugi s druge strane obilaze zaostalog vozača i brži bolid izlazi kao pobjednik.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ni jedno ni drugo, nešto između, mada sam više naklonjen opciji s manje pretjecanja. Jer npr. prošla VN Španjolske je bila fenomenalna iako nije bilo puno pretjecanja..takva bi svaka utrka trebala biti, head-to-head bitka za pobjedu između najboljih vozača i najbogatijih timova :D
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Schumi hakinen senna itd… Bez drs bez icega prolazilo se kako triba, kad ga prode cila publika na nogama a sad na nekim stazama drs i prije cilja ovi ispred fuj to
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
mansell i stariji?….a kad se ručno šaltalo sa desnom a lijevom bez serva peglali parabollicu?
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Postoji samo jedan način povećanja broja preticanja zamjenom postojećih šikana dvostrukim nasuprotnim zavojtim stazama, nešto nalik na paralelnu sekciju u mirroringu sa penalizacijama u slučaju prekršaja prolaska namjerno ili slučajno ravno kroz šikanu . O ovome sam pisao u konkurentskoj stranici prije nego su me banirali . Postoje i nacrti za takve preinake a sama sekcija takve šikane je jammirana elektronski te ima na sebi 3 točke za digitalizaciju vremena u real timu. iz razloga veće napetosti i količine podataka za gledatelje. Takva nova šikana mora blokirati bilo kakvu telemetriju, možebitne cyber implatante u tijelima vozača koji su skloni varanju (a o tome pravila uopće ne pišu…npr. na živac lijeve noge za kočenje postavimo elektronski impulsator koji zgrči nogu točno u trenutku posljednje toče kočenja, odnosno pored Beacon točke koja se lako može u treninzima postavljati u idealnu točku…). Mogu pojasniti i grafički ukoliko netko od novinara želi pisati o tome sa objašnjenjima. Slobodno kontaktirajte i rado ću prikazati grafikon.
6
6
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
zamaraju glupostima kao i uvijek,nije bitan broj pretjecanja nego nacin na koji se to napravi i same borbe na stazi…. jebes 80 pretjecanja kad 75 bude pod DRSom…. previse umjetnih pretjecanja ima…a premalo pravih…
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da ide na gore. Za sljedeću godinu, sa najavljenim izmjenama, predviđaju 1.5 s sporija vremena po krugu, uz 30% efikasniji DRS. Znači još više umjetnih prestizanja. Kaže Charlie da će smanjiti DRS zone ako bude prelako, ali nije to to. Taman kad se sve fino posloži, i grid se sve više zbija, oni idu sve totalno mijenjati…
1
0