F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Top 5 vozača svih vremena na ulicama Monaka

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Top liste

[dropcap]Z[/dropcap]vijezde Formule 1 rađaju se i stječu slavu na ulicama Monaka. Svaki vozač sanja o pobjedi na kultnoj stazi. Sličan renome i status imaju jedino još staze poput Spa-Francorchampsa, Suzuke, Silverstonea i Monze. Većinom samo oni najbolji, i to, jasno, sa najboljim automobilima mogu pobijediti u Monaku. Monte Carlo je još od 50-ih godina prošlog stoljeća ultimativni test vozačkih sposobnosti. Konačni rezultat stvaju dobra fizička pripremljenost, preciznost, kontrola, samouvjerenost, moć kontrole automobila i savršeni balans agresivnosti i smirenosti. Izuzetno je pronaći dobar ritam i zadržati ga kroz cijeli vikend.

U kasnijim krugovima utrke, kada ruke otežaju i postanu slabe, kada koncentracija i jasnoća padaju, kada ograde postanu bliže nego što su bile prije – samo oni najbolji ostanu dovoljno fokusirani i podignu pehar. Pogledajte 5 najboljih vozača kojima je Monako bio omiljena stanica.

5. Jackie Stewart

Pobjeda: 3
Pole positiona: 4
Podija: 4

Kao i mnogi, Jackie Stewart je potvrdio status budućeg svjetskog prvaka u Monaku, kvalificirajući se i završivši kao treći u svojoj drugoj F1 utrci u karijeri 1965 godine. Sljedeće godine pobjeđuje u Monaku prvi puta (druga pobjeda u karijeri), završivši čak 40 sekundi ispred Ferrarijevog Lorenza Bandinija. Sreća mu je zatim okrenula leđa i Jackie nije uspio niti završiti utrku sljedeće 4 godine. Diferencijal na njegovom BRM-u stajao ga odustajanja 1967. godine. 1968. ozlijedio je ručni zglob na utrci F2 i nije mogao nastupiti u utrci. Mehanički problemi zaustavili su ga 1969. kada je startao sa pole positiona, kao i 1970. Jackie je ipak uspio pobijediti još dva puta na kraju svoje karijere. 1971. je uvjerljivo dominirao u utrci, osvojivši pole, najbrži krug i pobjedu. Zamalo je uspio ponoviti “hat-trick” 1973., ali je Emerson Fittipaldi uzeo najbrži krug. Jackiea nije mazila sreća i mogao je biti pravi kralj Monaka.

4. Alain Prost

Pobjeda: 4
Pole positiona: 6
Pole positiona: 4

https://youtu.be/HjEdqxaNuP8

Alain Prost nije uspio osvojiti ni boda u svoja prva 3 nastupa u Monaku. Odustao je 1980. i 1981. godine. Uspio je 1983. osvojiti pole position za upravljačem McLarena MP4/2, ali ga je Keke Rosberg izbacio sa čela i osvojio pobjedu. Njegovo prvo slavlje u kneževini je ujedno i ono najkontroverznije. Svi znamo priču o utrci u Monaku 1984. i sugeriranju Prosta da se utrka završi prije kraja zbog jake kiše, dok su u pozadini prema naprijed jurili Senna u Tolemanu i Tyrrellov Stefan Bellof. 1985. ponovno pobjeđuje nakon borbe sa Micheleom Alboretom koji je izletio zbog masne mrlje kod Sainte Devotea (rezultat udesa Nelson Piqueta i Riccardo Patresea prije). 1986. osvaja “hat trick” u Monaku i sa svojom trećom uzastopnom pobjedom potvrđuje status u Monaku. 1988. godine Senna je dominirao čitav vikend, ali je Prost podigao tempo u utrci i izazvao paniku kod Senne koji se slupao kod Portiera i poklonio pobjedu Prostu. Prost je mogao do pete pobjede u svojoj posljednjoj sezoni, ali početnička greška (prerani start sa pole positiona) stajala ga je kazne i vjerojatne pobjede.

3.Graham Hill

Pobjeda: 5
Pole positiona: 2
Podija: 7

Originalni Mr. Monako, Graham Hill bio je prava sila u kneževini 60-ih godina. U vremenu od 1963. do 1969. osvojio je podij u svakoj održanoj utrci. Već 1958. godine vodio je u utrci u Monaku za upravljačem Lotusa, ali je morao odustati 31 krug prije kraja. Čekanje do prve pobjede je bilo dugo čak 5 godina, ali se isplatilo. 1964. godine ostavio je cjelokupni grid jedan krug iza sebe i pobijedio. Kasnije je ovu utrku opisivao kao najbolju koju je ikada vozio. Nevjerojatan je podatak da je u pokušaju zaobilaženja za krug sporog Brabhama Boba Andersona, izletio sa staze u manevru izbjegavanja sudara. Morao je zatim izaći iz bolida, pogurati ga ponovno na stazu i nastaviti vožnju. Zbog ovog čina pao je na 5. mjesto i bio 30 sekundi iza vodećih, ali je herojskom vožnjom pobijedio na kraju sa više od minute prednosti.

2. Michael Schumacher

Pobjeda: 5
Pole positiona: 3
Podija: 7

Gospodin Schumacher je četiri od svojih pet pobjeda u kneževini osvojio u godinama prije petogodišnje dominacije u Ferrariju (1994., 1995., 1997., 1999.). Nije uspio povećati broj pobjeda zbog raznoraznih razloga u vremenu svoje najveće dominacije. Schumacher je bio na putu dominantne pobjede 2000. kada ga je ispušni sustav ostavio na cjedilu. 2004. godine pretrpio je pomalo bizaran sudar sa Montoyom iza sigurnosnog automobila što je izazvalo velike frustracije kod njega. Mogao je ugroziti pobjedu Alonsa 2006., ali je pomaknut na kraj startnog grida zbog blokiranja staze u posljednjim sekundama kvalifikacija. 2012. godine sa 43 godine na leđima, Michael je još jednom uzeo pole position u kneževini za volanom Mercedesa.

1. Ayrton Senna

Pobjeda: 6
Pole positiona: 5
Podija: 8

Baš kao i kod Grahama Hilla, Senna je svoju slavu i ime stekao na ulicama kneževine. Osjećao je veliku ljubav prema ovoj stazi na kojoj je dominirao 80-ih i ranih 90-ih godina. U deset nastupa osvojio je čak 6 pobjeda. 1984. godine u svojem 6 nastupu u F1 za volanom Tolemana izveo je pravu čaroliju ganjajući Prosta u McLarenu. 1985. godine osvaja pole position, ali mora odustati zbog problema s motorom. 1987. mu se sreća vratila kada je preoteo pobjedu Nigelu Mansellu. Sa prvom pobjedom u Monaku i McLarenovim ugovorom u džepu, Senna je pružao sasvim jednu drugu dimenziju nastupa u Monaku od 1988. Ostavio je Prosta u kvalifikacijama čak 1,5 sekundi iza sebe i osigurao prvo startno mjesto. Njegovo izljetanje sa staze koje se dogodilo drugi dan imalo je velik utjecaj na njegove kasnije nastupe (osvojio je sljedećih 5 VN Monaka u nizu). Posljednja pobjeda stigla je 1993., što je bila 5. u nizu.
Senna je tako postao i ostao nedodirljiv kralj Monaka.

Ostali koji zaslužuju biti spomenuti

Stirling Moss nije se našao na ovoj listi. Slavni Britanac nikada nije osvojio naslov prvaka, ali je čak 3 puta pobijedio u Monaku (prvi puta 1956.)

Juan Manuel Fangio prvi je pobjednik službene VN Monaka 1950. godine, tada je vozio Alfu Romeo. Dodao je još jednu pobjedu sa pole positiona sedam godina kasnije za volanom Maseratija.

Mark Webber dvostruki je pobjednik Monaka, kao i Nico Rosberg i Fernando Alonso.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. Mclaren raca Prikaži

    A, kad već spominješ dvostruke pobjednike, zar David Coulthard nije zavrijedio da ga se spomene i još je imao jedan pole? I to sve u ekipi za koju i ti navijaš. Luka,Luka


    0

    0
  2. Mclaren raca Prikaži

    A sad brojke i slova. Senna- 50% ostvarenih polea. 80% podija i 60% pobjeda. Strava


    0

    0
  3. Mclaren raca Prikaži

    Lukica, pa sad sam skužio. Sennina posljednja pobjeda je bila 1993, a ne ’92. Kako neki vele, većeg od njega, Prosta je iberrundao a ostale poubijao


    0

    0
  4. Šumi je mogao i tu biti rekorder, ali baš ga nije htjelo u najboljim godinama, svejedno u mercedesu je pokazao kako se vozi po gradu.
    Ali svatko od spomenutih je zavrijedio svoj status, koliko god nama to bilo nekada dosadno, bar tako ljudi kažu, ja se ne sjećam baš dosadne utrke tu, jer sam ambijent u kojem se juri daje mi poseban dojam, sami kadrovi su mi dovoljni za uživanje u trci. :D


    0

    0