F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Iza scena: Kako izgleda priprema momčadi za F1 vikend

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Svi znamo da je potrebno puno sati rada i truda da se F1 ekipe presele s jedne lokacije na drugu. Ponekad se samo u nekoliko dana moraju prevaliti tisuće kilometara. Formula 1 sve više putuje s kontinenta na kontinent. Dok vozači još ispijaju šampanjac, počinje pakiranje u boksevima. Baš kao u pravom cirkusu – show završi i seli se na novu lokaciju, s njime i oprema. Koliko je potrebno financijskih sredstava, infrastrukture, materijala i računala? Puno.
Saznajte više o tome kako se momčadi pripremaju za F1 vikendu u ovom članku.

Red Bull F1 team i njegovo pripremanje za VN SAD-a 2014. u Austinu snimljeno je kamerom u trajanju od 24 sata. Ole Schack trkači mehaničar i Gerrard O’Reilly timski koordinator i logističar zaslužni su za ovaj projekt. Red Bull nam je prikazao kako to zapravo izgleda u boksu. Radi se o 30 000 kilograma opreme koju treba na propisan način zbrinuti nakon utrke i preseliti na novu lokaciju.

Samo za primjer, između Shanghaia i Bahreina je 6800 kilometara udaljenosti. Ovdje su do krajnjih granica stavljene na kušnju logističke sposobnosti F1 ekipe.
Neki od komada opreme već su se nalazili u Sakhiru neko vrijeme, dok je zračni teret (koji uključuje nekoliko primjeraka trkaćih automobila – teret od izuzetne važnosti i vrijednosti) tek trebao biti ukrcan u Shanghaiu. Avioni moraju preletjeti velike udaljenosti, iskrcati teret, ekipa mora istovariti opremu i spremiti sve za utrku u samo nekoliko dana. To je jedna od nevidljivih strana F1 spektakla. Ovakve stvari odvijaju se iza scena TV kamera, ali su od izuzetne važnosti. Moguće je upropastiti cijeli vikend i nastup ako se pojave problemi u transportu veoma važne infrastrukture i opreme. Vettel, Hamilton i ostali u mogućnosti su voziti zbog ljudi koji su nevidljivi široj javnosti.

Najbolja osoba za objašnjenje ovih stvari je Gerrard O’Reilly, koji je ujedno i glavni logističar Red Bull ekipe. On je podijelio svoja bogata iskustva između VN Kine i Bahraina ove sezone.

– Možete li zamisliti koliko je potrebno dečkima da spreme sve stvari nakon utrke? Završe li sa svime u nedjelju navečer kada i vozači napuštaju lokaciju?

“Cjelokupni proces traje oko 6-8 sati ovisi o stazi na kojoj se nalazimo. Postupak je na svakoj stazi isti i doveden je gotovo do savršenstva. Razlika leži u tome koliko nam je vremena potrebno da dovedemo kamione i kontejnere za zračni prijevoz do paddocka. Veći paddock znači manje vrijeme potrebno za ukrcaj i pakiranje. Najbrže pakiranje ikada imali smo u Kini, za što nam je bilo potrebno negdje oko 6 sati nakon završetka utrke. Razlog je jasan, svi znamo da je u Shanghaiu paddock ogroman što omogućava da raspremite svu opremu i ostavite dovoljno mjesta viličarima da rade svoj posao ukrcavanja. Uvijek završavamo posao u nedjelju navečer – ne zato jer se užasno vratiti na stazu u ponedjeljak ujutro kada je sve tiho i prazno što je grozno. Zapravo u Kini u nedjelju to nikako nije bila ni opcija jer smo imali rezervirane letove za Bahrain u ponedjeljak u 6 ujutro.”

– Naravno da su neki od komada opreme već čekali u Bahreinu i prije nego što je ekipa napustila Kinu. Da li postoji razlika između prijevoza tereta brodom i avionom? Koliki je broj “garaža” koji se nalazi na brodovima koji plove svjetskim oceanima u svakom trenutku?

“Imamo set “garaže” koju transportiramo zračnim prijevozom. Teži 32 tone i koristi se za sve utrke. Dodatno posjedujemo pet setova “garaža” na brodskom prijevozu koji putuju svijetom. Jedan brodski set predstavlja tri kontenjera. Svaki set je identičan – posjedujemo, dakle, po pet komada identične opreme, svaka je u jednom setu. Raspoređujemo setove na način da minimaliziramo troškove. Set iz Malezije putuje direktno za Kanadu za potrebe 7 utrke sezone. Neki od setova putuju kući u Milton Keynes. Na kraju sezone imamo primjerice još sedam zračnih transporta. Set opreme iz Singapura ide u Brazil. Set iz VN Japana će biti korišten u Abu Dhabiju. Bitne su uštede, logistika i ekonomično planiranje.

Putovanje između Kine i Bahreina ove godine je jedno od najtežih u kalndaru. Srećom sve je prošlo glatko. Nije bilo odgoda u zračnom prijevozu, što ponekad zna itekako poremetiti raspored. Zanimljivo će biti putovanje između Austina i Mexico City-a zbog toga što je utrka u Meksiku, zapravo, novi i nepoznati teritorij. Ono što nam ide na ruku je činjenica da je staza udaljena samo 10 minuta od aerodroma. Singapur-Japan je također zahtjevno putovanje. Singapur, je naravno, noćna utrka i svi ćemo raditi po europskom vremenu, tada imamo tranzit direktno u Suzuku i prebacivanje na lokalno Japansko vrijeme. Tako da je ovdje puno napornog lančanog posla i gubimo oko 8 dragocijenih sati zbog vremenske razlike, plus svi moramo prilagoditi svoje tijelesne satove. To će biti interesantno.”

– Sigurno postoji značajna razlika između transkontinentalnih i utrka koje se održavaju jedna za drugom na Europskom kontinentu, kao što je sada slučaj. Imali smo utrku u Španjolskoj sada je pred nama Monako. Kako se na ovo prilagođavaju dečki iz transporta?

“Europa nam služi kao izvor energije i predah. Kao prvo koristimo cestu i kamione, između utrka sa velikim udaljenostima naša postrojenja i objekti se stalno mijenjaju. U Europi uvijek koristimo iste stvari. Nisam siguran da li nam to otežava ili pojednostavljuje stvari, ali svakako je drugačije. Očito je da nakon što provedete nekoliko mjeseci tisuće kilometara i 11 vremenskih zona udaljeni od baze, utrkivanje u Europi je za nas kao utrkivanje u susjedstvu. Ne postoji staza u Europi na koju ne možemo stići u jednom danu.

Stvari su se drastično promijenile u nekoliko posljednjih godina. Broj utrka u Europi je u padu. Nekada smo bili izrazito orijentirani na kamione i cestovni prijevoz zbog toga što je većina utrka bila nadomak ruke. Sada smo orijentirani na avione i brodove. Trošimo puno vremena i novaca da dizajniramo što lakšu opremu – zračni prijevoz plaćate po težini. Nije naša oprema sačinjena od egzotičnih materijala zbog toga što je to trend, to je zbog smanjivanja težine tereta što je više moguće.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

7 komentara

  1. Chase Carey hattrick Donator Prikaži

    Super, super!!


    0

    0
  2. Michael Schumacher Ferrari Maniac Prikaži

    Odličan članak! :D


    0

    0
  3. Hvala!
    Zelja mi je bila prikazati i manje glamuroznu stranu F1

    Ta strana obavlja itekako vazan i tezak posao i svaka im cast na tome! :)


    0

    0
  4. Članak je vrhunski!
    Ovo s 5 setova opreme na brodovima me fasciniralo, zanima me kako Manor tu stoji, dali uopće imaju extra opreme.


    0

    0
  5. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Luka, ne stignem te pohvaliti koliko si brz, bolji si od Mercedesovog motora hehe ;)

    Izgleda nevjerojatno sve ovo, kao i troškovi oko svega toga.


    0

    0