Stavljanjem krila na svoje bolide, Colin Chapman nije ni slutio što je napravio. “Mrtvački sanduci” su sada izgledali mnogo drugačije, s nekakve dvije “letve” pričvršćene za početak i kraj bolida, a rezultat toga je bio brži prolazak kroz zavoje. Danas je aerodinamika iznimno važan dio suvremenog F1 bolida, što mu omogućuje da lakoćom prolazi zavoje velikim brzinama. U nastavku pročitajte kojih smo 10 zavoja iz sadašnjeg kalendara izdvojili.
Iako prošlogodišnja VN Rusije nije prštila od uzbuđenja, jedna se stvar pokazala kao izvrsna. Treći zavoj, jednostavno nazvan T3, pružio je vozačima mnogo užitka po pitanju brzine i pretjecanja, a njegov spektakularni izgled ne treba zanemariti. Pretjecanja s vanjske strane su izgledala spektakularno, posebno ako uzmemo u obzir da je staza s te strane prljavija.
Jako brzi dvostruki lijevi zavoj je, uz Eau Rouge, najpoznatije mjesto na Spa Francorchampsu. Zahtjeva iznimnu vještinu od vozača, koji ga pak cijene kao jedan od najtežih u F1 kalendaru.
Gotovo slijepi zavoj pravi je izazov za vozače, a nemalo puta se dogodi da debitanti redovito posjećuju izletne zone na tom dijelu. Vrlo je teško mjesto za pretjecanje, stoga je takav potez na ovom dijelu staze hvale vrijedan. Sjetimo se Grosjeanovog pretjecanja nad Massom 2013.
Iako ovaj zavoj nije naročito težak za prolazak, svim gledateljima je drag upravo iz razloga jer se tamo odvijaju jedna od najboljih pretjecanja u kalendaru, te prepoznatljivost koju ovaj zavoj daje Interlagosu. Nerijetko se tamo mogu vidjeti izlijetanja uzrokovana drugim vozačem koji vas pretječe na pomalo sulud način, s obzirom da je ulazak u zavoj nizbrdo i snažno u lijevo, što dodatno otežava vidljivost. Sjetimo se samo Fisichelle koji je 2006. izorao pola staze kada ga je Schumacher nasamario.
Prilično zahtjevan, posebno zbog kočenja po grbavom asfaltu na izlasku iz tunela. Pretjecanja su na ovom dijelu vrlo teška, no onaj tko ih uspije odraditi, dobiva velike ovacije publike. Jedan od poznatijih proboja u ovom zavoju je imao Sergio Perez 2013., kada je prešao nekoliko vozača. Ipak, njegov niz je završio kada je pokušao preteći Kimija Raikkonena.
Zavoj nakon kojeg slijedi poznati „wall of champions“, gdje su svoje potpise ostavili mnogi vozači. Desni pa lijevi zavoj na vrlo uskoj stazi su prilično teški, pa nemalo puta tijekom trkaćeg vikenda vidimo izlijetanja na tom dijelu.
Jedan od najbržih zavoja u Formuli 1, svakako je jedan od zaštitnih znakova Suzuke. G sile u njemu su prilično jake, a samo malo nepažnje može dovesti do velike nesreće. Jedno od najpoznatijih pretjecanja je zasigurno ono Alonsa nad Schumacherom 2005.
Kombinacija lijevo-desno-lijevo prava je poslastica za vozače. Osim što je brz, jako je zahtjevan i često viđamo greške na tom dijelu, što dovoljno govori kakav je Ascari „neprijatelj“.
Parabolica je definitivno sinonim za brzo, opasno i teško. Gotovo da ne postoji vozač koji barem jednom nije izletio u ovom zavoju, a pretjecanja su samo šlag na tortu. Na početku Parabolice je davne 1970. izletio Jochen Rindt i poginuo, jedini posthumni prvak Formule 1.
Eau Rouge je, po mišljenju većine, do prije 10-15 godina bio najteži zavoj u Formuli 1. Prije „aerodinamičkog krika“, vrlo je malo vozača moglo proći kroz ovaj zavoj punim gasom, a da im bolid opasno ne zapleše ili se razbiju od barijere kao što se dogodilo mnogima. Danas taj zavoj više nije tako težak za prolazak, ali dizajnerski je još uvijek daleko ispred svih zavoja kojima su prošli bolidi Formule 1.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je vlado.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
da, 4. u Budimpešti. Čak je i drugi postao pravo mjesto. Nekad kad bi stizali na Hungaroring, mislilo smo da je to neka mala pokrajna cesta a danas je drugo glavno mjesto za preticanje. Nastavite s top listama, to ljudi jako vole.
0
0