F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Top 10 zavoja u aktualnom kalendaru

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Stavljanjem krila na svoje bolide, Colin Chapman nije ni slutio što je napravio. “Mrtvački sanduci” su sada izgledali mnogo drugačije, s nekakve dvije “letve” pričvršćene za početak i kraj bolida, a rezultat toga je bio brži prolazak kroz zavoje. Danas je aerodinamika iznimno važan dio suvremenog F1 bolida, što mu omogućuje da lakoćom prolazi zavoje velikim brzinama. U nastavku pročitajte kojih smo 10 zavoja iz sadašnjeg kalendara izdvojili.

  1. T3 – Sochi Autodrom

Iako prošlogodišnja VN Rusije nije prštila od uzbuđenja, jedna se stvar pokazala kao izvrsna. Treći zavoj, jednostavno nazvan T3, pružio je vozačima mnogo užitka po pitanju brzine i pretjecanja, a njegov spektakularni izgled ne treba zanemariti. Pretjecanja s vanjske strane su izgledala spektakularno, posebno ako uzmemo u obzir da je staza s te strane prljavija.

  1. Pouhon – Spa Francorchamps

Jako brzi dvostruki lijevi zavoj je, uz Eau Rouge, najpoznatije mjesto na Spa Francorchampsu. Zahtjeva iznimnu vještinu od vozača, koji ga pak cijene kao jedan od najtežih u F1 kalendaru.

  1. Četvrti zavoj – Hungaroring

Gotovo slijepi zavoj pravi je izazov za vozače, a nemalo puta se dogodi da debitanti redovito posjećuju izletne zone na tom dijelu. Vrlo je teško mjesto za pretjecanje, stoga je takav potez na ovom dijelu staze hvale vrijedan. Sjetimo se Grosjeanovog pretjecanja nad Massom 2013.

  1. Senna S – Interlagos

Iako ovaj zavoj nije naročito težak za prolazak, svim gledateljima je drag upravo iz razloga jer se tamo odvijaju jedna od najboljih pretjecanja u kalendaru, te prepoznatljivost koju ovaj zavoj daje Interlagosu. Nerijetko se tamo mogu vidjeti izlijetanja uzrokovana drugim vozačem koji vas pretječe na pomalo sulud način, s obzirom da je ulazak u zavoj nizbrdo i snažno u lijevo, što dodatno otežava vidljivost. Sjetimo se samo Fisichelle koji je 2006. izorao pola staze kada ga je Schumacher nasamario.

S Senna, Brazil

Senna S

  1. Nouvelle šikana – Monte Carlo

Prilično zahtjevan, posebno zbog kočenja po grbavom asfaltu na izlasku iz tunela. Pretjecanja su na ovom dijelu vrlo teška, no onaj tko ih uspije odraditi, dobiva velike ovacije publike. Jedan od poznatijih proboja u ovom zavoju je imao Sergio Perez 2013., kada je prešao nekoliko vozača. Ipak, njegov niz je završio kada je pokušao preteći Kimija Raikkonena.

  1. Zid prvaka – Montreal

Zavoj nakon kojeg slijedi poznati „wall of champions“, gdje su svoje potpise  ostavili mnogi vozači. Desni pa lijevi zavoj na vrlo uskoj stazi su prilično teški, pa nemalo puta tijekom trkaćeg vikenda vidimo izlijetanja na tom dijelu.

  1. 130R – Suzuka

Jedan od najbržih zavoja u Formuli 1, svakako je jedan od zaštitnih znakova Suzuke. G sile u njemu su prilično jake, a samo malo nepažnje može dovesti do velike nesreće. Jedno od najpoznatijih pretjecanja je zasigurno ono Alonsa nad Schumacherom 2005.

  1. Ascari – Monza

Kombinacija lijevo-desno-lijevo prava je poslastica za vozače. Osim što je brz, jako je zahtjevan i često viđamo greške na tom dijelu, što dovoljno govori kakav je Ascari „neprijatelj“.

 

  1. Parabolica – Monza

Parabolica je definitivno sinonim za brzo, opasno i teško. Gotovo da ne postoji vozač koji barem jednom nije izletio u ovom zavoju, a pretjecanja su samo šlag na tortu. Na početku Parabolice je davne 1970. izletio Jochen Rindt i poginuo, jedini posthumni prvak Formule 1.

 

  1. Eau Rouge – Spa Francorchamps

Eau Rouge je, po mišljenju većine, do prije 10-15 godina bio najteži zavoj u Formuli 1. Prije „aerodinamičkog krika“, vrlo je malo vozača moglo proći kroz ovaj zavoj punim gasom, a da im bolid opasno ne zapleše ili se razbiju od barijere kao što se dogodilo mnogima. Danas taj zavoj više nije tako težak za prolazak, ali dizajnerski je još uvijek daleko ispred svih zavoja kojima su prošli bolidi Formule 1.

s4WP70QQqCybEHdQ

Eau Rouge, Mercedes, 2014.

Odaberite svoja tri omiljena zavoja!

Rezultati

Loading ... Loading ...

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

1 komentar

  1. da, 4. u Budimpešti. Čak je i drugi postao pravo mjesto. Nekad kad bi stizali na Hungaroring, mislilo smo da je to neka mala pokrajna cesta a danas je drugo glavno mjesto za preticanje. Nastavite s top listama, to ljudi jako vole.


    0

    0