Symonds misli da je Ferrari rado žrtvovao Raikkonena, a da Mercedes ima velikih problema

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 6 godina 3 min 34 komentara

Bivši tehnički direktor u Formuli 1 Pat Symonds tvrdi da je Ferrari potvrdio kako je njihov jedini fokus ove godine osvajanje vozačkog naslova sa Sebastianom Vettelom, a dokaz za to je strategija Kimija Raikkonena na prošloj utrci u Kini.

Raikkonen je prije prvog zaustavljanja ostao sedam krugova duže na stazi nakon čega je promijenio gume i vratio se dva mjesta niže od svoje pozicije prije ulaska.

No, Ferrariju se takva strategija ipak pukom srećom isplatila jer je sigurnosni automobil dao Raikkonenu priliku da iskoristi svoje svježije gume.

“Mislim da moraju odlučiti kako se idu utrkivati. Ono kako su koristili Raikkonena u Kini je nesretno – ostaviti ga tako na stazi da pokuša usporiti druge bolide. Iskreno, to nije ni uspjelo.”

“Dok su konkurenti [Bottas, op.a] došli do njega – njegove gume su bile istrošene i mogli su ga lako preteći, tako da to nije bila sjajna strateška odluka.”

“Mislim da to nije način kako se osvaja konstruktorski naslov.”

“Očigledno misle da je vozački naslov važniji i odlučili su kako će to ići.”

Symonds vjeruje da je Ferrari ove godine u najboljem stanju ikad još od početka hibridne ere.

“U predsezoni smo se nadali da će Ferrari biti blizu, ali smo mislili da je Mercedes ima par aduta u rukavu. Prvih par utrka to nije dokazalo. Ferrari je imao konzistentnije performanse.”

“Imali su razumno dobar tempo u kvalifikacijama i vrlo dobar tempo u utrci.”

“Izgledaju jače nego bilo kad u zadnjih par godina i mislim da imaju svaku šansu za dobru sezonu.”

Također misli da je snažna konkurencija dodatno naglasila Mercedesove probleme s gumama koje je prije maskirala prednost zbog pogonske jedinice.

“Oni zapravo nikad nisu uspjeli srediti svoje probleme s gumama. Prije hibridne ere nisu imali prednost motora koju imaju sad. U tom razdoblju nisu imali sjajne utrke kad ne bi pogodili pravi operativni interval guma.”

“Mislim da su ti problemi bili maskirani 2014.-2016. samo zato jer su imali veliku prednost u snazi motora. Prošle godine smo počeli slušati o nekom bolidu koji se ponaša kao diva, o čemu se tu radilo?”

“Po mom mišljenju razlika u performansama od jednog vikenda do drugog nije zapravo objašnjiva u aerodinamici ili dinamici vozila. S aero strane možete dobiti jednu desetinku ako pogodite setup s petka na subotu.”

“Ali, ako imate veliki preokret i odjednom niste više kompetitivni – to mora biti do guma.”

“Ako je do guma onda to znači da ih ne koriste dobro i ne pogađaju prave temperature.”

Osim toga, misli da su nesavršenosti u Mercedesovoj strategiji došle do izražaja ove godine:

“Strateški su također imali problema. Možda su i prije imali manje savršenih odluka po tom pitanju, ali je prednost u performansama sve to sakrila,” zaključuje Symonds.

[donacija]


Odgovor

34 komentara

  1. Formula1
    f1zd Prikaži

    Kao da su oni jedini koji to rade…



    8
    6

    2
  2. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Iskreno mi je zao Kimija.. Vidi se da je svjestan svega i da mu bas ne lezi ali suti jer je vrlo vjerojatno nakon Ferrarija penzija.
    Ono u prosloj utrci je bilo zalosno.
    Na stazi na kojoj se sleperi prestizu oni blatantno zrtvuju Kimija.. Aj da je Monako, Madjarska, Australina i takve staze pa moze ustopat nekoga, ovako truba. Na kraju je covjek bio razocaran trecim mjestom..
    Seb je brzi ali malo vise ukljucit glavu kod poteza..



    11
    6

    5
  3. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Bio Pat u pravu ili ne, on je (uz Flavia) zadnja osoba u F1 paddocku koja ima pravo nešto nekome spočitavati.
    A pogotovo nema pravo pričati nekome “o žrtvovanju jednog vozača u korist drugog”. :facepalm:
    Pored toga, mislim da je @Clark svu tu priču oko Kimija na VN Kine fino obrazložio na forumu.



    11
    7

    4
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      He emerged from his Lap 28 pit-stop in a distant sixth, some 13 seconds behind Ricciardo. That means he lost 16 seconds through following Ferrari’s orders. It was only due to collisions and a Safety Car, which fortunately meant Raikkonen finished the race on fresher tyres than most, that he salvaged third place and some decent points.
      “The interesting thing was how badly they used Raikkonen to help Vettel,” concluded Nico Rosberg on Sky F1. “They completely ruined his race just to give Vettel a little bit of a chance to overtake Bottas.”



      4
      2

      2
  4. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Za kimia je istina ali mislim isto tako da kimi sve zna i to ke prihvatia jer u utrci nemoze skoro nikako pratit vetela al ne zato jer nije brz nego nije mlad i nema snage kao mlađi (misljenje nekazem da je tocno)
    A za mercedes mislim da su se opustili i da sasija treba radikalnu promjenu koju nisu znacajno mjenjalinod 2015 nego nadogradivali.



    12
    8

    4
  5. David Croft
    Ferrari Prikaži

    Prošle godine je Mercedes Bottasa “žrtovao” u 5. utrci u Barceloni(a u Bahreinu je također propustio Hamiltona prošle sezone u 3. Utrci)…nitko tada nije ovakvu hajku napravio vec su jos hvalili potez Mercedesa jer su na kraju dobili utrku…i to preko VSC-a…kojeg su naravno britanci ove godine kritizirali jer je Ferrari dobio utrku u Australiji pomocu VSC-a…tada je to bio “masterstroke” kako oni kažu.



    45
    39

    6
    • Dan Gurney
      Crash Donator Prikaži

      Nista novo preko kanala



      23
      22

      1
    • Ferrari
      ferrari1984 Prikaži

      I onda jos ova zadnja utrka u Kini sa Charlijevim SC da ubije Bottasa I Seba… Ali Toto nije skuzio da mu Charlie nudi pobjedu za Hama pa se nakraju nije dogodilo to sta je Charlie zamislio…



      26
      23

      3
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Naravno da neće pričati o Bottasovom žrtvovanju. A pogotovo nijedan od tih debila koji forsiraju ovu priču neće spomenuti da je Ferrari imao istu strategiju u Australiji, u obrnutim vozačkim ulogama. Samo što im se tamo posrećilo, a u Kini nije…



      20
      18

      2
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Ne mogu da vjerujem koje situacije ti porediš.
      Pa to je isto kao da si izjavio da LH drugi vozač zato što je ostao duže na stazi da pokuša usporiti SV!!!
      KR je bio dvije sekunde iza VB kad je ovaj otišao u box. Da bi ga ovaj obišao za cijeli krug malo kasnije.
      Ne znam zašto uporno impliciraš da je VB u istoj poziciji kao KR. Ne radi Ferrari ništa nelegalno pa da ih moraš pravdati.
      F1 je u svakom smislu timski sport. Ako ovakva situacija odgovara Ferrariju, treba da odgovara i svim ostalim.



      7
      -7

      14
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        OK…što ne valja u mojoj usporedbi koje su jednake? Samo što mediji ne dižu halaubuku oko toga…

        Ono…kao prvo Vettel je dokazano brži i sposobniji vozač od Kimija…mlađi je od njega više od 8 godina i uvjerljivo ga je pobjedio u zadnje 3 sezone…koga će Ferrari favorizirati? Kimija? Kako i po kojoj osnovi?

        Isto ide i kod Bottasa…samo što je Bottas ove godine nešto bolji od Hamiltona u Bahrainu i Kini…čak je i Lewis ostao vani da bi blokirao Vettela u Bahrainu…iako je kasnije Hamilton imao najbolju šansu (uz Bottasa) da uzme tu pobjedu jer je Mercedes bio brži.

        Vettel je u Melbourneu isto tako ostao vani na starim gumama…Kimi je dobio preferenciju ulaska u boks da napravi undercut na Hamiltonu…znači o čemu onda govorimo? Vettelu se eto poklopio VSC i isplatilo se…inače bi ostao vani još nekoliko krugova i bio bi prisiljen ići u boks i vratio bi se 15 sekundi iza Kimija na 3. poziciji.
        Seb je bio u Bahrainu i Kini ispred Kimija…i onda dobije preferenciju….druga je stvar što je Ferrari mogao izvesti za oba vozača nešto bolju računicu i strategije…jer su obojica izgubili ne svojom krivicom…uostalom Kimi je mogao dobiti VSC u Kini kao i Seb u Australiji i onda bi drugačije pričali…jako je tanka linija između genija i glupana jer lako je biti general poslije bitke.

        Ono što želim kazati da je meni nevjerojatno da svaki puta nakon što Ferrari zamisli u jednoj utrci favorizira jednog vozača sa strategijom (možda i slučajno) i ODMAH se komentari bacaju od razno raznih “stručnjaka”, kolumne lete na sve strane…pa bemti sve kao da su ubili nekoga…a apsolutno svaki tim to radi…

        Nitko nije komentirao to da je Grosjean u ŠESTOM krugu morao propustiti K-Maga…ALI AJMO KOMENTIRATI KAKO JE FERRARI FAVORIZIRAO VETTELA…WOW ljudi se bore za prvenstvo nakon 11 godina…žele ga osvojiti i moraš maksimizirati sve što možeš.



        15
        11

        4
      • Max Verstappen 1
        Multi 21 Prikaži

        @Ferrari
        Problem je u načinu na koji Ferrari koristi Kimija. Ono u Kini je bila apsolutna katastrofa ( Zeko je dolje naljepio citat dobar). Nitko ne govori da Mercedes ne favorizira Hamiltona, ali oni to rade na puno efikasniji i bolji nacin tako da oba vozaca izvuku maksimum sto mogu dobiti. Ferrari baci jednog pod auto za drugoga. Kad bolje razmislis, Bottas nikad nista nije izgubio propustajuci Hamiltona.
        A to da se diže puno veća graja oko Ferrarija je istina, ali šta se može



        6
        -2

        8
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Ferrari radi glupe startegije. Ali žešća glupost je da to rade namjerno u korist jednog od vozača. To pokazuje strategija u Australiji i Kini. To pokazuje ravnopravna borba na startu, iako bi im bilo pametnije da to izbjegavaju, odnosno da tu donesu timske odredbe o zadržavanju pozicija sa kvala. To pokazuje i prošla sezona kada je Kimi nekoliko puta zadržavao bržeg Vettela.



        7
        3

        4
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Ne valjaju ulazni podaci.
        U tim utrkama drugi vozač nije bio kompetitivan.
        Ovdje je bila borba za 1-2
        Nemoj misliti da ja napadam Ferrari zbog nečega. Sve što si rekao za SV i KR stoji. SV treba da bude favorit.
        Ali Ferrariju vrlo lako može zatrebati KR u pravoj formi da čuva leđa Vettelu.
        Kao što sam napisao i na forumu, upravo navijači Ferrarija najviše osuđuju timske odredbe u drugim timovima, bez obzira koliko one bile opravdane.


        0
        -1

        1
    • Ayrton Senna
      Beethoven87 Donator Prikaži

      A ne spominjes kako je Mercedes odigrao posteno lani u Mađarskoj npr…
      Hamilton je Bottasu posteno vratio poziciju u zadnjem krugu…
      Dok je na istoj utrci Ferrari riskirao i opet blago zrtvovao Kimija. Podsjetnik: vodeci Vettel je imao problem na bolidu i usporavao Kimija iza sebe, koji je bio pod pritiskom Bottasa…
      Srecom pa se nije dalo preticat, pa cemo to pripisat dobroj taktickoj odluci…



      4
      1

      3
      • Sebastian Vettel 5
        ZamaF1 Prikaži

        To nije do Mercedesa koliko do Hamiltona, on je taj koji je vratio nazad poziciju, ne Mercedes



        2
        0

        2
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Aha…znači Ferrari je trebao propustiti Kimija i doslovno ispustiti 1-2 na kraju utrke? Zašto?

        Ti razumiješ da bi Vettela doslovno progutali Mercedesi jer je gubio preko sekunde zbog kvara na upravljačkom mehanizmu…znači izgubili bi ogromne bodove nakon nesreće u SIlverstonu gdje su izgubili hrpu bodova zbog toga što je guma puknula na oba Ferrarija dva kruga prije kraja…

        Genijalno.



        4
        1

        3
      • Ayrton Senna
        Beethoven87 Donator Prikaži

        @ZamaF1
        Kolko se ja sjecam, to je islo preko team-radija, odn preko ekipe…
        Prozivat i trazit kontraargumente za braniti Ferrari po meni nema smisla.

        @Ferrari, ispalo je super… Ali riskirali su da uopce ostanu bez pobjede… da je bila neka druga staza… ili bolje, da je bilo obratno: Kimi s “kvarom” vodi, a Vettel iza brži i u opasnosti od Merca…? Realno…

        Opci dojam je da Merc, pogotovo npr. Red Bull igraju fer igru među vozacima kolko god je to moguce, a Ferrari najmanje od svih… (Mercedesov Bahrein lani je npr. bila zdrava logika…)



        1
        -2

        3
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        @beethoven
        Pa sve ti ovisi u kakvoj je poziciji jedan vozac ili drugi. Da je Kimi bio ispred u prvenstvu na tablici onda bi propustili Kimija ili bi Seb ostao iza njega i tjt.
        Dajem ti primjer jel.

        Trebamo uzeti u obzir da u Silverstoneu te godine nismo imali najbolju sreću te smo prosuli bodove kada su na oba bolida puknule gume i bili su očajni za pobjedom jer je Hamilton tada vratio ogroman komad bodova.



        3
        2

        1
      • Ayrton Senna
        Beethoven87 Donator Prikaži

        @Ferrari
        Bas sam htio dodati, Ferrari je istina imao i najvecu razliku među vozacima…
        Seb je previse derao Kimija pa je zato i bilo logicno da se Vettela tretira kao 1.vozaca…
        A ove godine cemo vidjet… Po meni, u ovoj ranoj fazi prvenstva bi trebali biti fer sto nisam siguran da li su bas bili u Kini…



        1
        -1

        2
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Dobro, ne praviti sada sveca od Hamiltona. Dogovor je bio, nije uspio prestići Ferrarije, i vratio poziciju. Sve po dogovoru. Bilo je takvih odluka i u ostalim ekipama.

        Što se tiče Ferrarija u Mađarskoj, Vettel nije gubio ništa na pravcu. A jedino si na pravcu mogao prestići. Ne vidim zašto je trebao pustiti Kimija. Kimi mu na stazi nije mogao ništa, i onda tražio od tima da ga pusti…



        4
        4

        0
  6. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    Mislim da je to greska sto Ferrari radi. Pogotovo je greska kad imas tako lose stratege da provedu te “strateske odluke”



    10
    8

    2
  7. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Nek se ne ljute Ferrarijevci, ali cinjenica je da je kod njih najizraženija prica s prvim i drugim vozacem…
    Ja to ne osudjujem, to je njihovo pravo i njihov izbor.
    Draže mi je kad toga nema, ali treba sagledat malo i iz njihove perspektive…



    6
    3

    3
  8. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Kako je jednom davno jedna ”druga violina” rekla: ”Sve je to u ugovoru.”.



    1
    0

    1
  9. Jim Clark
    987456123 Prikaži

    to je najveci problem Ferrarija, nikad nije imao strategiju da budu oba dva vozaca u prvom planu i da se bore medjusobno ali oni stalno preferiraju jednog vozaca a drugi mora radit kako mu se kaze, ne razumijem zasto bi dosao netko sad na mjesto Kimija i da bude vodonosa ?! tako i kad bude netko mjenjao Kimija to ce bit neki mladi vozac kojem ce se moc sefovat.. kao i na VN Kine Vettel izgura Kimija i vec na pocetku utrka unistena, da je bila drugacija situacija zna se sto bi bilo.. tako da mi je i drago sto je Vettel imao upropastenu utrku na kraju, iako sam fan Ferrarija.



    9
    3

    6
    • David Croft
      Ferrari Prikaži

      Znači tražiš jednakost no kada je na startu potpuna jednakost i jedan vozač nadmurdi drugoga onda to ne valja?

      Odluči se što želiš…

      Ne može ti sigurno biti drago što nam je utrka upropaštena, ako si pravi fan.



      5
      -1

      6
      • Jim Clark
        987456123 Prikaži

        ako mislis da je ono u kini bila fer i korektna utrka prema kimiju onda ne znam sto da kazem to nije bilo nikakvo nadmudrivanje nego cisto guranje sa staze jer kimi je imao kraci zavoj i znao je vettel sto bi se moglo dogodit pogledaj jos jednom start utrke i poziciju vettela kako je stao na startu. svaka budala zna kako ferrari funkcionira godinama, imaju amatere u strategiji i drugi vozac mora bit vodonosa. vrhunski team. to sto sam fan ferrarija sigurno necu biti slijep i reci “da sve je uredu forza ferrari”



        10
        5

        5
      • David Croft
        Ferrari Prikaži

        Tko je rekao da je bila fer i korektna utrka prema Kimiju? Ja pričam o startu kojeg si se ti uhvatio…

        Napravili su pogrešku na uštrb oba vozača. u strategiji…greške se dešavaju…na kraju je Kimi završio 3….a ovaj 8….

        Ti govoriš o situaciji na startu gdje su u potpunosti JEDNAKI i gdje jedan vozač tj. njegov kolega brani svoju poziciju…što bi trebao napraviti? Pustiti Kimiju? Kako onda ide ta jednakost koja se zagovara?

        Što bi bilo da je Bottas prošao pokraj obojice na startu dok je Vettel po tvoje prijedlogu trebao propustiti Kimija? Jer to se vrlo lako moglo dogoditi.

        Kako je stajao Vettel na startu? Kimi je zapravo taj koji je imao pozicioniran bolid prema lijevo tj. prema poleu…
        Evo ti i slikica:
        https://i.imgur.com/RPv6QLe.png

        Ferrari ima amatere u strategiji? Pa lako je biti general poslije bitke…bili su genijalci u Australiji i Bahrainu, a sada su amateri nakon Kine…a Mercedes je sve 3 utrke mogao dobiti da nisu bili kako ti kažeš “amateri” u strategiji…

        Jako je tanka linija između genijalnosti i “amaterizma”.



        6
        -1

        7
      • Max Verstappen 1
        Multi 21 Prikaži

        Nisu bili genijalci niti u Australiji, a pogotovo ne u Bahreinu. U Australiji su imali sreće, a u Bahreinu ih je spasilo remek djelo Vettela. Nema nikakve neistine kad netko kaze da Ferrari ima dosta slabiji strateski tim od nekih timova.



        2
        2

        0
  10. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    U Australiji i Kini su napravili identičnu stvar. Lošije plasirani vozač je ostao dulje na stazi kladeći se na Safeta. U Australiji je Safet došao na vrijeme u Kini je okasnio. Da se Safet u Kini dogodio 5 krugova ranije taktika Raikonena bi bila “briljantna”…

    A mi sad razglabamo pizdarije. Poslije bitke kad raspoažemo svim informacijama i znamo što se događalo je lakše biti pametan. Momčadi svoje odluke neće obrazlagati jer se onda algoritmi otkrivaju suparnicima, pa ostajemo na ovoj generalštabnoj diskusiji nakon bitke….



    9
    9

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.