F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Novi pravilnik za 2021. trebao bi izbrisati razliku između vodećeg trojca i sredine poretka

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Vizija Liberty Medije za 2021. godinu i novi pravilnik ide u smjeru uklanjanja dvije razine natjecanja koje i trenutno vidimo u Formuli 1. Naime, jasno je kako su na vrhu tri ekipe – Mercedes, Ferrari i Red Bull, a između njih i prve iduće ekipe velika je praznina. Upravo bi novi pravilnik trebao to promijeniti.

Još od 2013. godine monopol na pobjede čuvaju te tri ekipe, a četvrtoplasirana momčad od prošle godine (Force India) nije imala čak ni pobjedničko postolje.

Force Indijin šef operacija Otmar Szafnauer komentira prijedlog novih pravila:

“Formula 1 se može transformirati iz serije u kojoj pobjeđuje onaj tko je najbogatiji u onu seriju u kojoj pobjeđuje onaj tko je najpametniji.”

“Dvije jakosne skupine ekipa su definirane budžetom. Ono što nas koči je budžet koji nam onemogućava da odradimo eksperimente koje trebamo i želimo da bismo našli optimalna rješenja.”

“Ako nemate budžet onda nadogradnje kasno dolaze čak i kad ih na vrijeme otkrijete.”

“Ako imate novca – sutra ćete već imati te dijelove. Jednom kad se uvede ograničenje budžeta i svi budemo trošili jednake iznose – sve to nestaje. To bi trebalo približiti momčadi na gridu.”

Mercedesov šef Toto Wolff kaže da je predloženo ograničenje budžeta od 150 milijuna američkih dolara neostvarivo za velike ekipe jer su oni, Ferrari i Red Bull prošle godine potrošili više od duplo od tog iznosa.

Szafnauer se ne slaže i kao primjer navodi svoju ekipu koja je dva puta u nizu završila na četvrtom mjestu u poretku iako je trošila puno manje od predloženog ograničenja.

“Mislim da je ovaj prijedlog od 150 milijuna prilično razuman. Morate pristati na kompromis, a možda je pravi kompromis onda kad su svi jednako sretni ili svi jednako nesretni.”

“Za nas bi idealan broj bio još niži, ali to bi bilo nefer prema svima ostalima.”

Kaže da bi standardizirani dijelovi (protiv kojih je Gunther Steiner) bolje odgovarali u takvim uvjetima s ograničenjem potrošnje nego danas.

F1 će tijekom idućeg mjeseca morati odlučiti kakve ćemo točno pogonske jedinice imati od 2021., a do ostalih konkretnih odluka poput ograničenja budžeta morat ćemo još malo pričekati.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3336 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

    Nisam siguran da će ovakova razmišljanja išta pomoći vračanju Formule 1 interesantnosti. Zašto? Limitiranjem troškova možemo samo stisnuti cijelu trku na jednu veliku procesiju koja će voziti istom brzinom. Da bi se mogle ostvariti velike želje za što više pretjecanja moraju biti razlike (delta) među bolidima bar oko 1“. Već sada imamo među prvom trojcom često neinteresantnu procesiju (prvo dvoje već sada troši skoro podjednako veliki buđet). Samo nestandardne, posebice neočekivane situacije su tek razlozi za promjene mjesta. U principu svaka trka je borba za prvo mijesto i koliko možemo vidjeti u manje ili više svim sportovima postoje dominacije (i to po više godina) na vodečim mijestima ali isto tako i u sredinama poretka. Naravno i tu ukupan buđet igra važnu ulogu na mijesto na tablici.
    Formula 1 je elitno natjecanje u tehnici (i to prvenstveno), znanju (pameti) i spretnosti, kako tima tako i vozača. Od uvijek je bilo najprije konstruirati najbolji motor, a zatim napraviti najbolju karoseriju i na kraju imati najboljeg vozača. Taj redosljed je bio i ostao dan danas zakon Formule 1. Čini mi se da smo na to zaboravili. Uvijek se je trošio relativno ogroman novac na tehniku. I prije je bilo, da si mnogi nisu mogli priuštiti sudjelovanje poradi nedostatka financija. Naziv „Elitno Natjecanje“ će nestati limitiranjem buđeta. I tehnika i pamet su danas sve skuplji i razumljivo je imati brigu oko namicanja sretstava ali uvujek je bilo skupo biti dijel elite.



    9

    3
  2. Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

    Inaće, slažem se sa Ferrarijem da nema promjena motora, motora koji su srce Formule 1 oduvijek.



    9

    1