F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Liberty objavio plan za 2021. koji nije za raspravu, tko se ne slaže – može otići

Ante Vetma

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nemojte propustiti

Današnji dan svi su s nestrpljenjem očekivali jer je jutros u Bahreinu Liberty predstavio plan za Formulu 1 za 2021. godinu. Iako nema službenih vijesti, informacije polako dolaze do javnosti. Najprije, Liberty je dobio podršku FIA-e i ekipama su objavili da ovi planovi nisu podložni nikakvoj raspravi, te da momčadi kojima se ne sviđa predloženo – mogu otići iz Formule 1.

Šefovi momčadi došli su na sastanak na kojem ih je dočekala prezentacija Chasea Careya i Rossa Brawna, bez mogućnosti sudjelovanja ili predlaganja. Najprije su informirani da će od 2021. godine postojati ograničenje budžeta, te da će iznositi 150 milijuna dolara. Osim toga, nagradni iznosi na kraju sezone će biti preraspodijeljeni, te će iznosi biti ravnomjerniji među ekipama. Nadalje, motori koji će se koristiti bit će jeftiniji i neće imati MGU-H.

Svi proizvođači motora (trenutno Mercedes, Ferrari, Renault, Honda) će dobiti bonus novac, a veliko kontroverzno pitanje oko dodatnog bonusa za Ferrari također je odgovoreno – dobit će još jedan bonus, ali to neće biti isto kao dosad. Nije poznato što će se dogoditi s drugim različitim bonusima koji se spominju manje od Ferrarijevoj, ali također postoje.

Još uvijek čekamo prve službene reakcije, ali po glasovima koji dolaze iz paddocka čini se da je Helmut Marko relativno zadovoljan. Komentirao je kako je ovaj pristup odličan, ali da treba obaviti dodatne razgovore u ovom smjeru.

Glavne strateške inicijative

Pogonske jedinice

  • Pogonske jedinice moraju biti jeftinije, jednostavnije, glasnije, imati više snage i smanjiti potrebu za kaznama na startnom poretku.
  • Moraju ostati relevantne za cestovne automobile, hibridne i dozvoliti proizvođačima da naprave unikatnu i originalnu pogonsku jedinicu
  • Nova pravila o pogonskoj jedinici moraju biti privlačna novim proizvođačima, a ekipe koje kupuju PJ moraju imati pristup identičnim performansama

Troškovi

  • Način trošenja novca mora biti važniji od količine potrošenog novca
  • Iako će postojati određeni standardni elementi, razlike u bolidima moraju ostati kao temeljna vrijednost
  • Uvođenje ograničenja troškova koje bi zadržalo Formulu 1 kao vrh motorsporta

Prihodi

  • Nova raspodjela prihoda mora biti balansirana, temeljena na meritokraciji trenutnih performansi i mora nagrađivati uspjeh za ekipe i vlasnika komercijalnih prava
  • Unikatne i povijesne franšize i dalje će biti prepoznate
  • Prihodi za bolide i proizvođače motora

Sportska i tehnička pravila

  • Moramo napraviti bolide koji se lakše utrkuju i povećavaju broj pretjecanja
  • Inženjerstvo i tehnologija moraju ostati temelj, ali vještina vozača mora biti predominantni faktor u performansama bolida
  • Bolidi moraju biti međusobno različiti i zadržati razlike u performansama na područjima poput aerodinamike, ovjesa i pogonske jedinice. Ipak, vjerujemo da će doći do standardizacije područja koja nisu relevantna za navijače

Upravljanje

  • Jednostavna linija upravljanja između ekipa, FIA-e i Formule 1.

Abiteboul, Horner, Marko

Arrivabene, Steiner

Wolff, Arrivabene

Horner, Marko, Abiteboul

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Ante Vetma
Pulsmedia autor
3322 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

65 komentara

  1. Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

    Šakom u stol Liberty :mrgreen:



    8

    2
  2. Honda zekohonda Donator Prikaži

    tako treba!
    mada, još puno detalja nedostaje za sveobuhvatan komentar.



    8

    0
  3. Susie Wolff Har Kl Donator Prikaži

    Ovaj nacrt pravila je puno bolji od prvog.
    Standardizacija područja koja nisu relevantna za navijače mi je malo nejasna, ali šta god da je, ne može izjednačiti ni bolide ni motore.
    Također detalji kako napraviti neke stvari nedostaju. Ali vjerovatno nije ni bitno za ovu fazu.



    5

    0
  4. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    Aerodinamika je otisla predaleko. Malo pojednostavit ili standardizirati prednje krilo. Praćenje bolida je teski užas. Vise bi volio gledati utrku 2 sekunde sporoju ali vise pretjecanja, nego 2 sec. brzu s 0 pretjecanja.



    17

    2
  5. Ferrari AMG Prikaži

    Meni se svidja filozofija kojom Liberty Media zeli voditi F1 kroz budućnost. Formuli 1 su potrebne temeljite promjene kako bi ucinili utrkivanje zanimljivim novim generacijama, a mislim da ovo ujedno odgovara i onima koji F1 gledaju duzi niz godina. Pozdravljam demokraticnost u financijama, to ce sigurno privuci nove ekipe i smanjit ce se ogromna razlika u performansama. Smatram da “tko se ne slaze – moze otici” nece biti tako strogo jer Ferrari, Mercedes i bilo tko drugi dobit je za F1 i treba ostati, ali naravno ne i pod svaku cijenu.



    6

    4
    • Ozbiljno,koga zaboli neka stvar za nove generacije? Šta ja ili ti ili Mara Pizdić imamo od toga da li će moj susjet kojem su počele dlake oko kite rasti htjet gledat f1 ili neće? Meni apsolutno svejedno.

      Budget cap je sranje ,jer onaj tko nema love neka ide van iz f1,neka ostanu samo najbogatiji što se mene tiče. Nadam se da će Ferrari prema izlazu iz F1,pa će onda Liberty bulshit vidjeti što znači ograničenej buđeta i privlačenje novih generacija i ostala sranja koja trkeljaju.

      Zašto bi se ogromna razlika u performansama smanjivala? Kroz cijelu povijest f1 je bilo dominantnih ekipa i ne vidim tu ništa loše,dapače. Onaj tko je napravio bolji posao neka dominira i neka obriše pod sa ostalima i s pola gasa.Budimo realni jedna Force India,Haas,Toro Rosso nikada ne će biti pobjedničke ekipe,nikada,bez obzira na bilo kakvo ograničavanje troškova,unificiranje elemenata bolida i inih gluposti.

      Uvijek treba imati i uvijek će biti jedna ili dvije momčadi koje su dominantne i ostatak šepavaca koji se bore za mrvice,jer je to formula1 kakva je oduvijek bila i takva treba ostati.

      Kome smeta neka ode u NASCA-r Indy i ostale američke poluproizvode.



      7

      8
  6. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Konačno.
    Rješenje koje bi moglo riješiti većinu glavnih problema u F1. Ako ova pravila ne urode plodom i još uvijek bude nezadovoljnih fanova i momčadi, dosadnih sezona…… gasi sve i neka vrate sezonu 2012.



    8

    2
  7. Sebastian Vettel sf16-h Prikaži

    Ne, ne ograničenje budžeta… Sto ako ga netko prekoraci? Pa to ce biti ogromne kalkulacije u sto se smije, a sto ne smije uloziti.
    Mislim, budimo realni, jedan dobar i jedan prosjecan vozac uzmu 50 milijuna. Dakle, ferrariju, mercu, mclarenu ostaje jos 100 mil. za potrositi, a jednom sauberu ostane skoro punih 150 milijuna.
    Kako ce se razvijati bolid kroz sezonu? 150 milja ispari u predsezoni ekipi koja inace ima vise tri puta veci budzet.



    8

    4
  8. Honda zekohonda Donator Prikaži

    Upravljanje

    Jednostavna linija upravljanja između ekipa, FIA-e i Formule 1.

    – predlažu ukidanje strategy group….tooo!!!! umri bernie!



    3

    5
  9. Honda zekohonda Donator Prikaži

    može li sad ferrari uvest veto na prijedloge (ili dio prijedloga) s kojima se ne slaže?



    5

    0
  10. Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

    Ovdje baš i nema puno konkretnih rješenja, sve je to dosta teoretski opisano, ali te smjernice ne izgledaju loše. Veliki lajk za nedemokratski pristup :thumbs:



    9

    1
  11. Mclaren wilson Prikaži

    Suština ovog prijedloga mi se sviđa. Pogotovo onaj koji kaže…kome se ne sviđa,može slobodno otići. Mislim da je u interesu većine da se stvari stave pod kontrolu koliko se već može. Kao što je već rečeno, radije par sekundi sporije vrijeme ali zato zanimljivije,napetije utrke. Ima li gore znati poredak prije početka same sezone?



    5

    2
    • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

      Je da sve je to super…
      Al je bahati i kretenski način ponašanja i pregovaranja…

      Jer što ako svi ili čak i samo oni najjači kažu doviđenja, kakvu li će to onda F1 Liberty imat bez iti jednog bolida ?

      Za takav način pregovaranja moraš bit faca koju apsolutno svi trebaju, a ti njih ne trebaš ni najmanje…
      A Liberty sasvim sigurno nije ta Faca…

      Jer realno Ferrari i Mercedes bez brige mogu napravit svoju seriju (u koju će iste sekunde dotrčat Williams, FI, Haas i Sauber) i lakše će oni sa vlasnicima staza, TV kućama dogovorit sve skupa nego da Liberty izmisli nove atraktivne ekipe…
      A ak se oformi takva serija eto ti odmah i RB-a, Renaulta i McLarena iza toga, jer koji li će im bit smisao ostat u F1 u kojeg nema nikog osim njih…



      3

      3
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        “It was a more a meeting to pass the information and to pass the views onto the teams,” Brawn told Motorsport.com.
        “The teams need to digest it now, and then the discussion proper will start. It was a straightforward meeting with no major controversies.”
        da, svi samo čekaju osnivanje nove serije….



        3

        1
      • aj molim te kazi mi i jedan razlog zasto bi ti timovi trcali za ferarijem i mercedesom…da im placaju skupe pu i skupljaju mrvice?



        8

        2
      • Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

        Te sve prijetnje izlaskom iz sporta su takve nečuvene gluposti. Pa F1 je brand, nikakva druga serija osnovana od strane Ferrarija ili nekog treceg nikad nece bit ni blizu toga i to dobro znaju ti koji prijete. Psi koji laju. Nista vise.



        5

        3
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Bilo je brendova u biznisu koji su napravili istu pogrešku misleći da nema šanse da ih ikakva nova alternativa zamijeni. Ja sam uvjeren da bi uz pametne marketinške poteze Ferrari i Mercedes mogli osnovati seriju koja bi privukla većinu starih i hrpu novih fanova.



        12

        0
      • Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

        Koga će privuć pravilinikom kojeg oni žele? 90% timova koji su u F1 i koji se povezuju s F1 ne želi/može trošiti 500 mil po sezoni. Zašto oni ne bi ostali u F1 gdje sad kad ovih nema, mogu osvajat naslove



        5

        2
      • Ferrari AMG Prikaži

        @Ante Vetma
        Za to bi im trebalo jedno malo čudo.
        Ferrari i Mercedes jednako zele vodu na svom mlinu, bilo bi to dosta kompliciranije izgraditi nego sto se cini. Rivali da kreiraju pravila i strategiju po meni je to u natjecanju tesko ostvarivo.

        Ali sve je moguce…



        2

        1
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Tko kaže da bi se trošilo 500 mil. po sezoni? Nisu blesavi, složili bi prihvatljiv pravilnik. Napraviti razumno ograničenje da privučeš ekipe, ispraviti sve greške koje F1 radi u prošlih 10 godina i koje odbijaju gledatelje, pametno odabrati kalendar – serija bi bila popularnija od F1 u roku dvije-tri godine.

        Kakvu prednost ima Liberty u odnosu na Merc/Fer? Što oni mogu ponuditi ekipama, a da ovi ne mogu? Seriju u kojoj će glavnu bitku voditi Force India Cosworth i Williams Cosworth? Kojoj je momčadi marketinški privlačno vezati se uz te brendove naspram serije u kojoj su Ferrari i Mercedes? Ne izgleda mi baš kao da Liberty ima nekakve jake karte u rukama.



        4

        2
      • Ferrari AMG Prikaži

        @Vetma
        Dvi-tri godine je za moj pojam previse optimisticno. F1 ce i dalje postojati, i sigurno ce biti jaka konkurencija nece spavati(mijenjanje pravila). A mogu im ponuditi sistem koji funkcionira i koji je uhodan (kakav takav) i sve ono sto moze nova serija…
        Svaki pocetak je tezak!



        1

        1
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        liberty nudi :
        – nastupanje u najpopularnijoj, najnaprednijoj single seater seriji na svijetu duge povijesti –
        – nude svjetsko prvenstvo pod okriljem fia-e.
        -nude cca milju pravednije raspodijeljenu – to je velika lova.
        – grade 1 staze.
        -budget cap što je jako bitno malim i ekipama i potencijalnim novim ekipama.( mada i dalje sumnjam kako će to implementirat)
        -jednostavnije i bučnije motore nego sad sa manjim razlikama. vjerojatno i jeftinije…
        – jednostavnije i pravednije donošenje odluka nego do sad.
        jednostavnijji motori uz već navedene zainteresirane aston/coshworth, porsche mogu privući recimo toyotu, audi, bmw i još neke…

        naravno ima masu problema, ali ja i dalje ne vidim zašto bi netko išao u natjecanje gdje glavnu riječ vode ferrari i merc i koji su spremni potrošiti ogromnu lovu .

        -kažeš napraviti razumno ograničenje? pa ako je liberty to sad ‘napravio’. zašto se bune, zašto žele otići? ista stvar je i sa ‘ispravljanjem grešaka’.

        edit: prvi put vidim ovo upozorenje o zabrani komentiranja drugih članova. :D



        2

        1
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Sve što si napisao kao prednosti može se uz dobar marketing vrlo lako zasjeniti. Kampanja “Utrkivanje kakvo je nekad bilo”, malo siroviji pristup od ovog hiperkorporativnog kojeg trenutno imamo, serija koja kod sebe ima (vjerojatno) sve aktivne svjetske prvake, otvaranje prema široj TV publici, bolji ugovori sa stazama koji bi omogućili pristupačnije ulaznice – sve ono što je F1 propustila napraviti ili u čemu je zaglavila sa “Bernijevim ugovorima”, sve se to resetira u momentu kad krene nova serija.

        Ne kažem da bi F1 propala, ali sam siguran da ovo nije bezopasna mogućnost i Liberty bi trebao biti toga svjestan.



        2

        0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        kontam ja to, ali ferrari i merc su primjer tog hiperkorporativnog svijeta.



        1

        1
      • Sebastian Vettel The Best F1 Driver Prikaži

        @zeko sve to što Liberty nudi je isključivo popis lijepih želja, a ne realnost…

        Sve je to divno i krasno no ak malo razmisliš realno potpuno nemoguća misija i ponašaju se u maniri političara koji obećaju sve i svašta iako i sami znaju da je to potpuno neprovedivo i neizvedivo…

        Ono halo sad će oni odjednom izmislit glasniji, jači, jeftiniji motor i da ostane i tehnološko čudo a sve na kaj se isti svodi je okljaštrena verzija sadašnjeg….
        Realno taj i takav će bit slabiji i skuplji od ovog sad…
        Jer razmisli si malo, sadašnji motor će 2021 bit potpuno razvijen i izjednačen među proizvođačima, te naravno onda i jeftiniji pošto je postojeći dizajn…

        Lik koji ima ideju kak će razvoj novog motora i to motora koji odjednom nema određene komponente bit jeftiniji od zadržavanja sadašnjeg potpuno razvijenog koncepta je blago rečeno naivan…

        Osim toga uvođenje nekakvog ograničenja budžeta je takaj ludost i to velika ludost, jer je potpuno jasno da to oni neće bit u stanju kontrolirat i provest…

        Priča o pravednijoj raspodjeli love takaj zvuči krasno, no ak malo razmisliš o ovome kaj je Liberty napisal u svojem popisu želja ista znači još više love za Mercedes i Ferrari nego sad i još manje za male ekipe poput FI…

        Jer kaže pazi sad da će se nagrađivat ekipa i proizvođač motora (a ovi su jedno i drugo) sa vjerojatno logikom da proizvođač motora koji ima više mušterija dobije više lovice, pa onda vrednovanje povijesnih ekipa (eto opet lovice), pa onda vrednovanje rezultata i eto opet lovice….
        Sve to imaju Ferrari i Mercedes, a FI realno nema baš ništ od toga…

        Koliko god bio lud onaj stari prdonja Max Mosley daleko više smisla je imao onaj njegov prijedlog sa šemom ograničenja tehničkim u pravilima za one koji su iznad određenog budžeta i bez ograničenja za one koji su ispod određenog budžeta…
        To je već imalo nekog smisla, ovo Libertyevo nema nikakvog i zvuči kao nekakva sklepana PR obavijest lika koji je prolupao ili nema pojma o F1 i odnosima snage unutar iste…



        1

        0
      • Honda zekohonda Donator Prikaži

        -zaboli me za tehnološko čudo. bit će obični turbo hibrid i to je to. nema se tu što izmišljat, sve se zna.
        -bit će razvoj jeftiniji jer je jednostavniji. i više standardiziran. (tako su najavili prije)
        – za budžet po stoti put ponavljam – nije mi jasno kako će to provodit
        -ne znači još više love za ferrari i merc. pogledaj malo kako sad tablica podjele prihoda izgleda.
        -pogotovo ne znači manje love za manje ekipe. jesi čitao što su izjavili clarie, zak, fernely, vasseur i gunter?
        -ovo su ciljevi, ponavljam. pravi detalji će malo kasnije. već su izjavili kako su vlada ‘zavjet šutnje’ zasad.



        1

        1
      • Ferrari AMG Prikaži

        Ako, ako, kad bi, sigurno ce, bez problema…

        Meni je u svemu jedino sigurno da do nove serije nece doci. Mercedes kao dionicarsko drustvo je u principu nadprosjecno konzervativno, nova serija je riskantan posao. Ferrari sam ? Ovisno kako raspolozenje bude u FCA, ali sumnjam da su sami spremni preuzeti rizik, i tko bi uopce sudjelovo u ocitoj Ferrari1 seriji?



        1

        1
      • Jenson Button Foxi_HR Prikaži

        Sve valjani argumenti, ali hipotetski da Ferrari i Merc odu i osnuju nešto “svoje” jel kužite koliko bi to bio neusporedivo veći logistički i financijski zalogaj od npr. samo natjecanja gdje ovisiš “sam o sebi”?
        Liberty ima gotov i uhodan sustav… ovi bi ga morali proizvesti.
        A da ne kažem da sam uvjeren kako zasigurno postoje i drugi proizvođači motora koji bi se moguće upustili u “budget friendly” natjecanje u kojem dva nesumnjivo trenutno najveća i najjača, najpotentnija tima ne sudjeluju!
        I kao treće, to što merc i/ili ferrari ne bi kao timovi sudjelovali ne znači da možda ne bi prihvatili prodati tehnologiju i motor nekom drugom kao što je to radio npr. cosworth.
        U svakom slučaju dijelim mišljenje da je bolje imati sporije bolide sa više pretjecanja nego obrnuto.


        0

        1
  12. F1 je skup sport i nije za svakoga, ako nemaš dovoljno novca, nađi si drugo zanimanje – Bernie E.

    Svi su sa radošću dočekali tu vijest da stari Bernie odlazi. Svi su bili 100% ubjeđeni da dolaze boli dani za F1, malo ko je mislio šta ako bude gore???? Ja nisam čuo za osobu koja može voditi toliku organizaciju tj. da zamjeni Bernija. Stari lisac je tačno znao kad treba da popusti šaraf ja 1 milimetar ( a to je bila rijetkost ) a kada da u lice kaže Ferrariju, Red Bullu ili bilo kome drugome da napuste F1 ako im se ne sviđa. Svaki put kada je dolazilo do promjene pravila, bile su velike svađe ali na kraju je uvjek Bernie pobjeđivao. Jedina osoba koja je držala 10, 11 ili 12 ekipa u formuli 1 a da nisu bili 100 % sretni i zadovoljni.
    Došle su nove ”pametne” glave koje u poslednji mjesec dana imaju više pehova nego Bernije u 10 godina, a možda i više. Super veleslalom na testu u Barceloni, zabrana djevojaka na gridu, ograničenje budžeta…… šta je sljedeće? Formula 1 postaje humanitarna organizacija? Smanjivanjem budžeta da bi privukli nove ekipe. Smanjivanjem budžeta hoćete da napravite F1 neizvjesnim sportom? Onda šasiju i motor za svakoga isto, pa da gledamo trku vožača a ne F1 trku. Neko je dole u komentarima spomenuto 150 miliona i već 50 ode na Alonsa, Hamiltona ili tako te skupe vožače. Ne. Alonso, Hamilton, Vettel je vjerovatno voziti za svoje timove za 1 euro po sezoni, dok će sponzor plaćati ostatak od 20,30 50 miliona. Ograničenje budžeta je lov u mutnom, ekipe će trošiti koliko imaju novca i koliko zacrtaju da mogu potrošiti za jednu sezonu, ostalo se sve da sakriti i ispeglati kroz papire i dokumentaciju, to je svakodnevnica.



    10

    3
  13. Niki Lauda wapi Donator Prikaži

    Mislim da ćemo kod ovog glasanja saznati ima li Ferrari pravo veta ili nema. Ovakav prijedlog će Ferrari sigurno zakočiti ako za to ima pravnu osnovu.



    2

    0
  14. Ma bravo Liberty….
    F1 – vrhunski autotakmičarski sport sa luzerskim buđetom (u njihovom, F1 levelu, 150M + to je taman ko da si osim čevapa još mogu naručiti i pizzu) i luzerskim “svejedanisti” motorima, dakle bez inžinjerskog poticaja na napredak.

    Zbilja vrhunski !!!



    7

    3
  15. BTW: “Liberty objavio plan za 2021. koji nije za raspravu”… hahahahahahaha

    Liberty _____ VS ____ plan koji nije za raspravu

    hahahahaha… baš im je prikladno … very cool & so american



    3

    1
  16. Ferrari Passion Prikaži

    Pravila za PU, odaju ovi plan kao neozbiljan. Zamislili su Perpetuum mobile prve vrste…. Mora biti jaci, jednostavniji, glasniji, stedljiviji pouzdaniji uz manji proracun….. da san sef momcadi, donira bi fakultetima novac i prostore na koristenje, a top ing. Bi predavali na fakultetima i razvijali za mene motor po F1 pravilima :-)


    0

    0
  17. Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

    Slažem se sa @hematokritom, ali bih dodao tom mišljenju da bi trebali i Merc i Ferrari staviti glave na hrpu i povest razgovore s oastalima koji žele, i pokušat dogovoriti sa FIA-om „novu“ Formulu a „Liberty“ neka uživa u svojoj (privatnoj). Sa druge strane nemožemo izbjeći ćinjenicu da svaki motosport polako jede sam sebe poradi želje da se bude prvi a tehnologija koja je njegov temelj, napreduje ogromnom brzinom kao i njezina cijena. To više nije razvoj u garaži nego u sterilnim laboratorijima. Ako želimo „jučerašnju“ Formulu, jednostavno moramo pristati na to. Sve ostalo što bi netko maknuo ili promijenio bila bi najobićnija kastracija smisla kojeg ima Formula od svog početka u onim davnim, prljavim, garažama. Ne zaboravimo, tamo davno, tako su počeli i Ferrari i Mercedes i mnogi drugi…..



    2

    2