Današnji dan svi su s nestrpljenjem očekivali jer je jutros u Bahreinu Liberty predstavio plan za Formulu 1 za 2021. godinu. Iako nema službenih vijesti, informacije polako dolaze do javnosti. Najprije, Liberty je dobio podršku FIA-e i ekipama su objavili da ovi planovi nisu podložni nikakvoj raspravi, te da momčadi kojima se ne sviđa predloženo – mogu otići iz Formule 1.
Šefovi momčadi došli su na sastanak na kojem ih je dočekala prezentacija Chasea Careya i Rossa Brawna, bez mogućnosti sudjelovanja ili predlaganja. Najprije su informirani da će od 2021. godine postojati ograničenje budžeta, te da će iznositi 150 milijuna dolara. Osim toga, nagradni iznosi na kraju sezone će biti preraspodijeljeni, te će iznosi biti ravnomjerniji među ekipama. Nadalje, motori koji će se koristiti bit će jeftiniji i neće imati MGU-H.
Svi proizvođači motora (trenutno Mercedes, Ferrari, Renault, Honda) će dobiti bonus novac, a veliko kontroverzno pitanje oko dodatnog bonusa za Ferrari također je odgovoreno – dobit će još jedan bonus, ali to neće biti isto kao dosad. Nije poznato što će se dogoditi s drugim različitim bonusima koji se spominju manje od Ferrarijevoj, ali također postoje.
Još uvijek čekamo prve službene reakcije, ali po glasovima koji dolaze iz paddocka čini se da je Helmut Marko relativno zadovoljan. Komentirao je kako je ovaj pristup odličan, ali da treba obaviti dodatne razgovore u ovom smjeru.
Pogonske jedinice
Troškovi
Prihodi
Sportska i tehnička pravila
Upravljanje
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Korak unatrag sa MGU-H
6
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Iskreno MGU-H je odlična tehnologija…ali je toliko skupa i teška za development…pogotovo za nove proizvođače koji bi željeli ući u F1. (pogledaj Hondu pobogu)
Jedino rješenje bi bilo da se MGU-H standardizira…primjerice da ga Mercedes isporučuje svima kao što McLaren isporučuje ECU i ekrane za volan.
18
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Apsolutno se slažem sa tobom oko svega.
Bolje da su ga standardizirali/ preuzeli od Mercedesa nego što su ga ukinuli.
11
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
nepotrebna, skupa, komplicirana tehnologija.
i nikakav road relevance.
10
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@Zeko
F1 nema nikakve veze sa cestovnim razvojem…mislim da smo oko toga već prošli i raspravljali…
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
neke stvari imaju veze, neke nemaju. znam, znam, raspravljali smo.
nego, živcira me kad je merc predstavio onaj project one ‘ f1 za cestu’ , najskuplji, najbrži, 1,6 , v6, blabla, i onda nema mgu-h.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To je to. :thumbs:
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Šakom u stol Liberty :mrgreen:
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
tako treba!
mada, još puno detalja nedostaje za sveobuhvatan komentar.
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovaj nacrt pravila je puno bolji od prvog.
Standardizacija područja koja nisu relevantna za navijače mi je malo nejasna, ali šta god da je, ne može izjednačiti ni bolide ni motore.
Također detalji kako napraviti neke stvari nedostaju. Ali vjerovatno nije ni bitno za ovu fazu.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Aerodinamika je otisla predaleko. Malo pojednostavit ili standardizirati prednje krilo. Praćenje bolida je teski užas. Vise bi volio gledati utrku 2 sekunde sporoju ali vise pretjecanja, nego 2 sec. brzu s 0 pretjecanja.
17
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Sto sporija trka, duze uzivamo u njoj :)
16
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Meni se svidja filozofija kojom Liberty Media zeli voditi F1 kroz budućnost. Formuli 1 su potrebne temeljite promjene kako bi ucinili utrkivanje zanimljivim novim generacijama, a mislim da ovo ujedno odgovara i onima koji F1 gledaju duzi niz godina. Pozdravljam demokraticnost u financijama, to ce sigurno privuci nove ekipe i smanjit ce se ogromna razlika u performansama. Smatram da “tko se ne slaze – moze otici” nece biti tako strogo jer Ferrari, Mercedes i bilo tko drugi dobit je za F1 i treba ostati, ali naravno ne i pod svaku cijenu.
6
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ozbiljno,koga zaboli neka stvar za nove generacije? Šta ja ili ti ili Mara Pizdić imamo od toga da li će moj susjet kojem su počele dlake oko kite rasti htjet gledat f1 ili neće? Meni apsolutno svejedno.
Budget cap je sranje ,jer onaj tko nema love neka ide van iz f1,neka ostanu samo najbogatiji što se mene tiče. Nadam se da će Ferrari prema izlazu iz F1,pa će onda Liberty bulshit vidjeti što znači ograničenej buđeta i privlačenje novih generacija i ostala sranja koja trkeljaju.
Zašto bi se ogromna razlika u performansama smanjivala? Kroz cijelu povijest f1 je bilo dominantnih ekipa i ne vidim tu ništa loše,dapače. Onaj tko je napravio bolji posao neka dominira i neka obriše pod sa ostalima i s pola gasa.Budimo realni jedna Force India,Haas,Toro Rosso nikada ne će biti pobjedničke ekipe,nikada,bez obzira na bilo kakvo ograničavanje troškova,unificiranje elemenata bolida i inih gluposti.
Uvijek treba imati i uvijek će biti jedna ili dvije momčadi koje su dominantne i ostatak šepavaca koji se bore za mrvice,jer je to formula1 kakva je oduvijek bila i takva treba ostati.
Kome smeta neka ode u NASCA-r Indy i ostale američke poluproizvode.
7
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Konačno.
Rješenje koje bi moglo riješiti većinu glavnih problema u F1. Ako ova pravila ne urode plodom i još uvijek bude nezadovoljnih fanova i momčadi, dosadnih sezona…… gasi sve i neka vrate sezonu 2012.
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ne, ne ograničenje budžeta… Sto ako ga netko prekoraci? Pa to ce biti ogromne kalkulacije u sto se smije, a sto ne smije uloziti.
Mislim, budimo realni, jedan dobar i jedan prosjecan vozac uzmu 50 milijuna. Dakle, ferrariju, mercu, mclarenu ostaje jos 100 mil. za potrositi, a jednom sauberu ostane skoro punih 150 milijuna.
Kako ce se razvijati bolid kroz sezonu? 150 milja ispari u predsezoni ekipi koja inace ima vise tri puta veci budzet.
8
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Novcem pojesti sve ostale takodjer nije dobro. Mogu lakse Ferrari, Merc, McLaren smanjiti apetit a mogu i top vozaci. Alonsovih 30M je blago rečeno previse, gdje bi drugo dobio i 10M po sezoni? Ne samo on nego i Hamilton i Vettel da se razumimo. S ovakim troskovima i financijama F1 je postala skoro ko i nogomet, rijetko sto(tko) ima realnu cijenu.
5
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Dečki (@sf16-h i @AMG ) niste dobro “ispratili”… kaže:
” The budget ceiling is set at $ 150 million. Except for salaries for drivers and executives, and spending on marketing. …”
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
150 milijuna ne uključuje plaće.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
150 milja bez plaća nije mala cifra. onako, taman.
samo sam i dalje skeptičan kako će to kontrolirat.
8
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zaboravio sam napisat…
Naprimjer ako McLaren misli da ce im 30M koje uloze u Alonsa donijeti vise nego 30M ulaganja u PU ili sasiju neka tako urade.
@Ferrari
A i da ukljucuje nije to nesto sto se ne moze rijesiti, a da ne nastane veliki problem
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zvijezde treba malo prizemljiti, ako ne žele, isto kao što je i Liberty rekao – tam su vam vrata!
U potpunosti podržavam ograničenje budžeta i mislim da je to prvi i osnovni korak za smanjenje tolikih razlika među ekipama, tim više što će se sada daleko više paziti na to gdje će se ulagati, a ne da se dogodi nova “Honda” koja ulaže u sve i ništa ne radi kako treba!
Mislim da je ovo “zaokret” u dobrom smjeru!
ps. Jeftinije je promijeniti tehnička pravila nego npr. proširiti sve staze po 2 m sa svake strane!
2
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Neka bude kao PulsManager :P
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Upravljanje
Jednostavna linija upravljanja između ekipa, FIA-e i Formule 1.
– predlažu ukidanje strategy group….tooo!!!! umri bernie!
3
5
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
može li sad ferrari uvest veto na prijedloge (ili dio prijedloga) s kojima se ne slaže?
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovdje baš i nema puno konkretnih rješenja, sve je to dosta teoretski opisano, ali te smjernice ne izgledaju loše. Veliki lajk za nedemokratski pristup :thumbs:
9
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Suština ovog prijedloga mi se sviđa. Pogotovo onaj koji kaže…kome se ne sviđa,može slobodno otići. Mislim da je u interesu većine da se stvari stave pod kontrolu koliko se već može. Kao što je već rečeno, radije par sekundi sporije vrijeme ali zato zanimljivije,napetije utrke. Ima li gore znati poredak prije početka same sezone?
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Je da sve je to super…
Al je bahati i kretenski način ponašanja i pregovaranja…
Jer što ako svi ili čak i samo oni najjači kažu doviđenja, kakvu li će to onda F1 Liberty imat bez iti jednog bolida ?
Za takav način pregovaranja moraš bit faca koju apsolutno svi trebaju, a ti njih ne trebaš ni najmanje…
A Liberty sasvim sigurno nije ta Faca…
Jer realno Ferrari i Mercedes bez brige mogu napravit svoju seriju (u koju će iste sekunde dotrčat Williams, FI, Haas i Sauber) i lakše će oni sa vlasnicima staza, TV kućama dogovorit sve skupa nego da Liberty izmisli nove atraktivne ekipe…
A ak se oformi takva serija eto ti odmah i RB-a, Renaulta i McLarena iza toga, jer koji li će im bit smisao ostat u F1 u kojeg nema nikog osim njih…
3
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
“It was a more a meeting to pass the information and to pass the views onto the teams,” Brawn told Motorsport.com.
“The teams need to digest it now, and then the discussion proper will start. It was a straightforward meeting with no major controversies.”
da, svi samo čekaju osnivanje nove serije….
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
aj molim te kazi mi i jedan razlog zasto bi ti timovi trcali za ferarijem i mercedesom…da im placaju skupe pu i skupljaju mrvice?
8
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Te sve prijetnje izlaskom iz sporta su takve nečuvene gluposti. Pa F1 je brand, nikakva druga serija osnovana od strane Ferrarija ili nekog treceg nikad nece bit ni blizu toga i to dobro znaju ti koji prijete. Psi koji laju. Nista vise.
5
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Bilo je brendova u biznisu koji su napravili istu pogrešku misleći da nema šanse da ih ikakva nova alternativa zamijeni. Ja sam uvjeren da bi uz pametne marketinške poteze Ferrari i Mercedes mogli osnovati seriju koja bi privukla većinu starih i hrpu novih fanova.
12
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Koga će privuć pravilinikom kojeg oni žele? 90% timova koji su u F1 i koji se povezuju s F1 ne želi/može trošiti 500 mil po sezoni. Zašto oni ne bi ostali u F1 gdje sad kad ovih nema, mogu osvajat naslove
5
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@Ante Vetma
Za to bi im trebalo jedno malo čudo.
Ferrari i Mercedes jednako zele vodu na svom mlinu, bilo bi to dosta kompliciranije izgraditi nego sto se cini. Rivali da kreiraju pravila i strategiju po meni je to u natjecanju tesko ostvarivo.
Ali sve je moguce…
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Tko kaže da bi se trošilo 500 mil. po sezoni? Nisu blesavi, složili bi prihvatljiv pravilnik. Napraviti razumno ograničenje da privučeš ekipe, ispraviti sve greške koje F1 radi u prošlih 10 godina i koje odbijaju gledatelje, pametno odabrati kalendar – serija bi bila popularnija od F1 u roku dvije-tri godine.
Kakvu prednost ima Liberty u odnosu na Merc/Fer? Što oni mogu ponuditi ekipama, a da ovi ne mogu? Seriju u kojoj će glavnu bitku voditi Force India Cosworth i Williams Cosworth? Kojoj je momčadi marketinški privlačno vezati se uz te brendove naspram serije u kojoj su Ferrari i Mercedes? Ne izgleda mi baš kao da Liberty ima nekakve jake karte u rukama.
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@Vetma
Dvi-tri godine je za moj pojam previse optimisticno. F1 ce i dalje postojati, i sigurno ce biti jaka konkurencija nece spavati(mijenjanje pravila). A mogu im ponuditi sistem koji funkcionira i koji je uhodan (kakav takav) i sve ono sto moze nova serija…
Svaki pocetak je tezak!
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
liberty nudi :
– nastupanje u najpopularnijoj, najnaprednijoj single seater seriji na svijetu duge povijesti –
– nude svjetsko prvenstvo pod okriljem fia-e.
-nude cca milju pravednije raspodijeljenu – to je velika lova.
– grade 1 staze.
-budget cap što je jako bitno malim i ekipama i potencijalnim novim ekipama.( mada i dalje sumnjam kako će to implementirat)
-jednostavnije i bučnije motore nego sad sa manjim razlikama. vjerojatno i jeftinije…
– jednostavnije i pravednije donošenje odluka nego do sad.
jednostavnijji motori uz već navedene zainteresirane aston/coshworth, porsche mogu privući recimo toyotu, audi, bmw i još neke…
naravno ima masu problema, ali ja i dalje ne vidim zašto bi netko išao u natjecanje gdje glavnu riječ vode ferrari i merc i koji su spremni potrošiti ogromnu lovu .
-kažeš napraviti razumno ograničenje? pa ako je liberty to sad ‘napravio’. zašto se bune, zašto žele otići? ista stvar je i sa ‘ispravljanjem grešaka’.
edit: prvi put vidim ovo upozorenje o zabrani komentiranja drugih članova. :D
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Sve što si napisao kao prednosti može se uz dobar marketing vrlo lako zasjeniti. Kampanja “Utrkivanje kakvo je nekad bilo”, malo siroviji pristup od ovog hiperkorporativnog kojeg trenutno imamo, serija koja kod sebe ima (vjerojatno) sve aktivne svjetske prvake, otvaranje prema široj TV publici, bolji ugovori sa stazama koji bi omogućili pristupačnije ulaznice – sve ono što je F1 propustila napraviti ili u čemu je zaglavila sa “Bernijevim ugovorima”, sve se to resetira u momentu kad krene nova serija.
Ne kažem da bi F1 propala, ali sam siguran da ovo nije bezopasna mogućnost i Liberty bi trebao biti toga svjestan.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
kontam ja to, ali ferrari i merc su primjer tog hiperkorporativnog svijeta.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@zeko sve to što Liberty nudi je isključivo popis lijepih želja, a ne realnost…
Sve je to divno i krasno no ak malo razmisliš realno potpuno nemoguća misija i ponašaju se u maniri političara koji obećaju sve i svašta iako i sami znaju da je to potpuno neprovedivo i neizvedivo…
Ono halo sad će oni odjednom izmislit glasniji, jači, jeftiniji motor i da ostane i tehnološko čudo a sve na kaj se isti svodi je okljaštrena verzija sadašnjeg….
Realno taj i takav će bit slabiji i skuplji od ovog sad…
Jer razmisli si malo, sadašnji motor će 2021 bit potpuno razvijen i izjednačen među proizvođačima, te naravno onda i jeftiniji pošto je postojeći dizajn…
Lik koji ima ideju kak će razvoj novog motora i to motora koji odjednom nema određene komponente bit jeftiniji od zadržavanja sadašnjeg potpuno razvijenog koncepta je blago rečeno naivan…
Osim toga uvođenje nekakvog ograničenja budžeta je takaj ludost i to velika ludost, jer je potpuno jasno da to oni neće bit u stanju kontrolirat i provest…
Priča o pravednijoj raspodjeli love takaj zvuči krasno, no ak malo razmisliš o ovome kaj je Liberty napisal u svojem popisu želja ista znači još više love za Mercedes i Ferrari nego sad i još manje za male ekipe poput FI…
Jer kaže pazi sad da će se nagrađivat ekipa i proizvođač motora (a ovi su jedno i drugo) sa vjerojatno logikom da proizvođač motora koji ima više mušterija dobije više lovice, pa onda vrednovanje povijesnih ekipa (eto opet lovice), pa onda vrednovanje rezultata i eto opet lovice….
Sve to imaju Ferrari i Mercedes, a FI realno nema baš ništ od toga…
Koliko god bio lud onaj stari prdonja Max Mosley daleko više smisla je imao onaj njegov prijedlog sa šemom ograničenja tehničkim u pravilima za one koji su iznad određenog budžeta i bez ograničenja za one koji su ispod određenog budžeta…
To je već imalo nekog smisla, ovo Libertyevo nema nikakvog i zvuči kao nekakva sklepana PR obavijest lika koji je prolupao ili nema pojma o F1 i odnosima snage unutar iste…
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
-zaboli me za tehnološko čudo. bit će obični turbo hibrid i to je to. nema se tu što izmišljat, sve se zna.
-bit će razvoj jeftiniji jer je jednostavniji. i više standardiziran. (tako su najavili prije)
– za budžet po stoti put ponavljam – nije mi jasno kako će to provodit
-ne znači još više love za ferrari i merc. pogledaj malo kako sad tablica podjele prihoda izgleda.
-pogotovo ne znači manje love za manje ekipe. jesi čitao što su izjavili clarie, zak, fernely, vasseur i gunter?
-ovo su ciljevi, ponavljam. pravi detalji će malo kasnije. već su izjavili kako su vlada ‘zavjet šutnje’ zasad.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ako, ako, kad bi, sigurno ce, bez problema…
Meni je u svemu jedino sigurno da do nove serije nece doci. Mercedes kao dionicarsko drustvo je u principu nadprosjecno konzervativno, nova serija je riskantan posao. Ferrari sam ? Ovisno kako raspolozenje bude u FCA, ali sumnjam da su sami spremni preuzeti rizik, i tko bi uopce sudjelovo u ocitoj Ferrari1 seriji?
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Sve valjani argumenti, ali hipotetski da Ferrari i Merc odu i osnuju nešto “svoje” jel kužite koliko bi to bio neusporedivo veći logistički i financijski zalogaj od npr. samo natjecanja gdje ovisiš “sam o sebi”?
Liberty ima gotov i uhodan sustav… ovi bi ga morali proizvesti.
A da ne kažem da sam uvjeren kako zasigurno postoje i drugi proizvođači motora koji bi se moguće upustili u “budget friendly” natjecanje u kojem dva nesumnjivo trenutno najveća i najjača, najpotentnija tima ne sudjeluju!
I kao treće, to što merc i/ili ferrari ne bi kao timovi sudjelovali ne znači da možda ne bi prihvatili prodati tehnologiju i motor nekom drugom kao što je to radio npr. cosworth.
U svakom slučaju dijelim mišljenje da je bolje imati sporije bolide sa više pretjecanja nego obrnuto.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
F1 je skup sport i nije za svakoga, ako nemaš dovoljno novca, nađi si drugo zanimanje – Bernie E.
Svi su sa radošću dočekali tu vijest da stari Bernie odlazi. Svi su bili 100% ubjeđeni da dolaze boli dani za F1, malo ko je mislio šta ako bude gore???? Ja nisam čuo za osobu koja može voditi toliku organizaciju tj. da zamjeni Bernija. Stari lisac je tačno znao kad treba da popusti šaraf ja 1 milimetar ( a to je bila rijetkost ) a kada da u lice kaže Ferrariju, Red Bullu ili bilo kome drugome da napuste F1 ako im se ne sviđa. Svaki put kada je dolazilo do promjene pravila, bile su velike svađe ali na kraju je uvjek Bernie pobjeđivao. Jedina osoba koja je držala 10, 11 ili 12 ekipa u formuli 1 a da nisu bili 100 % sretni i zadovoljni.
Došle su nove ”pametne” glave koje u poslednji mjesec dana imaju više pehova nego Bernije u 10 godina, a možda i više. Super veleslalom na testu u Barceloni, zabrana djevojaka na gridu, ograničenje budžeta…… šta je sljedeće? Formula 1 postaje humanitarna organizacija? Smanjivanjem budžeta da bi privukli nove ekipe. Smanjivanjem budžeta hoćete da napravite F1 neizvjesnim sportom? Onda šasiju i motor za svakoga isto, pa da gledamo trku vožača a ne F1 trku. Neko je dole u komentarima spomenuto 150 miliona i već 50 ode na Alonsa, Hamiltona ili tako te skupe vožače. Ne. Alonso, Hamilton, Vettel je vjerovatno voziti za svoje timove za 1 euro po sezoni, dok će sponzor plaćati ostatak od 20,30 50 miliona. Ograničenje budžeta je lov u mutnom, ekipe će trošiti koliko imaju novca i koliko zacrtaju da mogu potrošiti za jednu sezonu, ostalo se sve da sakriti i ispeglati kroz papire i dokumentaciju, to je svakodnevnica.
10
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Mislim da ćemo kod ovog glasanja saznati ima li Ferrari pravo veta ili nema. Ovakav prijedlog će Ferrari sigurno zakočiti ako za to ima pravnu osnovu.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ma bravo Liberty….
F1 – vrhunski autotakmičarski sport sa luzerskim buđetom (u njihovom, F1 levelu, 150M + to je taman ko da si osim čevapa još mogu naručiti i pizzu) i luzerskim “svejedanisti” motorima, dakle bez inžinjerskog poticaja na napredak.
Zbilja vrhunski !!!
7
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Iz aviona se vidi da je Liberty dno dna. Citroen je potrošio 350 miliona za dvije sezone uslaskom u WTCC Touring Car Championship, a sad ćemo gledati Formuli 1 koja je lider motospotra i tehnologije, koja No.1 po svemu za 150 po sezoni. Formula 1 je uvjek bila rat, rat divova sa velikim budžetima a ne trećerazredni rally sa autima starih 25 godina.
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Moze link za citroenovih 350?
4
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To je bilo prije par sezona kada su ušli u WTCC, neki njihov šef je dao komentar, kada su spremali citroen elysee za WTCC, pokušaj naći na netu, nemam link jer je bilo davno
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nikad ali nikad niko nije potrosio ni blizu 35 000 000 u wtcc a kamoli 350 000 000.To je teska stamparska greska.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
@onomatopeja
i meni je puno logičnije da je jedna nula viška, zato i i pitam.
35 je isto velika cifra, ali moguća.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
BTW: “Liberty objavio plan za 2021. koji nije za raspravu”… hahahahahahaha
Liberty _____ VS ____ plan koji nije za raspravu
hahahahaha… baš im je prikladno … very cool & so american
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Dogovorili su se sa Todtom, frajeru u Monacu su pustili da gleda komade u minicama pa misle da su time i njega kupili…. Pustit će i Putinu komade u minicama, pa niti on valjda ne bude nikam :D
Tragedija. Najvjerojatnije je se bude o ovom prijedlogu jako raspravljalo. Jeste li primjetili da u prijedlogu ne piše ništa konkretno – osim 150m. Dakle, od toga će se odustati, a ostalome će se pregovarati.
Odavno su zaključili da u F1, za razliku od košarke ne možeš ograničiti novce, ali sad su došli gušteri koji moraju proći svoje školovanje u pregovaranju s momčadima.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
rasprave su u tijeku, pregovori su u tijeku…. pa čitate li vi išta osim naslova na f1pulsu ???
evo čak i toto ne kmeči. samo treba pročitati cijeli tekst, a ne samo naslov:
https://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-says-150m-f1-budget-cap-not-achievable-1022473/
zak zadovoljan, clarie zadovoljna, gunter zadovoljan. so far, so good!
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Zadovoljni oni bez novca i motora…. To je bilo za očekivati.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
čekaj rb, oni imaju love i bit će zadovoljni.
a ponavljam, toto nije na prvu popizdio, počeo prijetit i sl. to mi je ugodno iznenađenje.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nije bilo za ocekivat reakcije na prvu loptu. Nisu to djeca, to su ozbiljni ljudi, trenirani za pregovore. Ali kako je netko napisao Ferrari i Merc su se nasli da malo prodiskutiraju kaj su čuli. Treba sad pričekat radni tjedan tada ce biti reakcija kad se korporativni PR odjeli vrate na posao….
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
https://www.grandprix247.com/2018/04/07/brawn-it-is-very-clear-this-is-not-take-it-or-leave-it/
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pravila za PU, odaju ovi plan kao neozbiljan. Zamislili su Perpetuum mobile prve vrste…. Mora biti jaci, jednostavniji, glasniji, stedljiviji pouzdaniji uz manji proracun….. da san sef momcadi, donira bi fakultetima novac i prostore na koristenje, a top ing. Bi predavali na fakultetima i razvijali za mene motor po F1 pravilima :-)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
nisu to pravila nego ciljevi.
prije pola godine je nešto detaljnije objašnjeno kako postići te ciljeve:
https://www.f1puls.com/22730/poznati-detalji-formule-motora-za-2021/
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Slažem se sa @hematokritom, ali bih dodao tom mišljenju da bi trebali i Merc i Ferrari staviti glave na hrpu i povest razgovore s oastalima koji žele, i pokušat dogovoriti sa FIA-om „novu“ Formulu a „Liberty“ neka uživa u svojoj (privatnoj). Sa druge strane nemožemo izbjeći ćinjenicu da svaki motosport polako jede sam sebe poradi želje da se bude prvi a tehnologija koja je njegov temelj, napreduje ogromnom brzinom kao i njezina cijena. To više nije razvoj u garaži nego u sterilnim laboratorijima. Ako želimo „jučerašnju“ Formulu, jednostavno moramo pristati na to. Sve ostalo što bi netko maknuo ili promijenio bila bi najobićnija kastracija smisla kojeg ima Formula od svog početka u onim davnim, prljavim, garažama. Ne zaboravimo, tamo davno, tako su počeli i Ferrari i Mercedes i mnogi drugi…..
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Nijemci i prljava garaža? Ne bi išlo. :)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Jest, imaš pravo, sigurno nije bilo pjeska……ali su ruke bile masne, lica musava, hlaće uljevite ….i da ne nabrajam dalje.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
čitao sam(ili gledao dokumentarac, ne sjećam se više) kad je fangio došao prvi put testirati za merc na hockenheim koji je onda bio nekakva ‘jadna test staza’ u ‘nekakvoj selendri’.
i kad je završio onako prljav od prašine, ispušnih plinova dolazi u improvizirani boks i tamo ga čeka ručnik, sapun i topla voda. – u tom trenutku je znao da je odabrao pravi tim. :D
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa ja…
Nećeš to za Hondu pročitati.
0
0