F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Whiting: Bolidi iza kojih se može voziti su prioritet za 2021.

Zvonko Vasilj

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Trkaći direktor Formule 1, Charlie Whiting kaže da su bolidi koje je lakše slijediti i koji će se moći lakše pretjecati prioritet za sport. Problem mora biti riješen promjenom pravila koja su najavljena za 2021. godinu.

Kako se nova promjena pravila približava, problem pretjecanja sve više postaje tema rasprave između momčadi i FIA-e. Iako se mislilo da će ovogodišnji bolidi biti uzbudljiviji što se tiče pretjecanja, njihova dodatna širina ih je učinila samo bržima i težima za pretjecanje, a turbulentni zrak koji ostavljaju iza sebe ih je učinio gotovo nemogućima za slijediti.

Problem se mogao vidjeti već na prvoj utrci sezone, VN Australije, na kojoj smo mogli vidjeti samo pet izvršenih pretjecanja nakon prvog kruga. Mercedesov vozač Lewis Hamilton i Red Bullov šef Christian Horner bili su najglasniji u kritiziranju takve utrke, a Ross Brown ju je nazvao “propuštenom prilikom”. Whiting je nakon VN Australije najavio rješenje problema.

“Trenutno radimo na jednom programu kojeg smo pokrenuli nedavno. To je zajednički pothvat FIA-e i FOM-a, a program se odnosi na bolide za 2021. godinu. Ideja je razviti bolid iza kojega će ostali moći voziti.”

FIA je kao trenutno rješenje za VN Australije dodala treću DRS zonu, kako bi olakšala pretjecanja. Iako to nije rezultiralo povećanim brojem pretjecanja, najavili su uvođenje novih DRS zona na sve utrke u ovogodišnjem kalendaru. Brawn misli kako je F1 zapela u ovoj situaciji, i da će se problem riješiti tek promjenom pravila 2021. god, a slično razmišljanje ima i njegov kolega Whiting.

 “Program je jako zahtjevan, neće biti lako. Već bi problem bio riješen u prošlosti da je lako, ali radimo na tome, i stavili smo rješenje problema kao glavni cilj za 2021.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Zvonko Vasilj
Pulsmedia autor
90 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

25 komentara

  1. Marlboro Hey You Prikaži

    Pa nijedna VN Australije nije imala puno pretjecanja i bila je dosadna ja ne kontam svo ovo kukanje nakon prve utrke. Dajte malo vremena da se vidi kako stvari stoje.



    21

    3
    • Kamui Kobayashi Multi 21 Prikaži

      Baš to, nista gore nego prosle godine. Sacekajte sljedece staze gdje se moze pretjecati



      10

      0
    • Fernando Alonso Lovro Andraka urednik Prikaži

      Činjenica je da je Australija staza koja ne pruža puno prilika za pretjecanje, ali je isto tako činjenica da ovi bolidi nisu idealni za utrkivanje. Naravno da će biti i pretjecanja i zanimljivih utrka tijekom ove sezone, ali daleko su ovi bolidi od idealnog, stoga podržavam ovu inicijativu FIA-e i FOM-a da se od 2021. bolidi promjene. Do tad imaju dovoljno vremena da poboljšaju sve aspekte bolida (mogućnost praćenja, težinu, izgled…) te se iskreno nadam da će napokon složiti jedan dobar pravilnik i za bolide i za motore koji će moći dugoročno funkcionirati u F1. Zasad se puno priča o tome, nadam se da nas na djelima neće iznevjeriti.



      2

      2
  2. Kimi Raikkonen bobo Prikaži

    Trenutno savršena stvar za Merc: naprave pole position i ako nema safety car-a nitko im ništa ne može.



    24

    1
  3. Marlboro dt213138 Prikaži

    Ako se ide za time po pitanju dizajna, najvjerojatnije cemo gledati nesto slicno onome iz 2009. Ili pak nesto slicno trenutnom dizajnu indycara ili formule e



    10

    0
  4. Marlboro MrDoomroom Prikaži

    Čemu ta opsjednutost obilaženjem? Ak su bolidi podjednaki naravno da će biti teže, ako nisu podjednaki ovaj brži odmaglit će daleko naprijed i opet ništa.
    Najbolje ostavi ne diraj i ovako je već daleko oslo u krivom smjeru.



    5

    3
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      htio sam nešto napisati o pretjecanju, ali sam odustao kad sam pažljivo pročitao tvoj komentar i shvatio da te zanimaju obilaženja.



      2

      1
    • Sebastian Vettel 5 Schumi Prikaži

      Problem nastaje kada je brži iza sporijeg, a ne može proći. Ali neka, bolje i to nego obilaženja kako kažeš.



      1

      0
    • Jenson Button Foxi_HR Prikaži

      Jasno ko dan! Poanta je u tome da bi auto u zavjetrini trebao biti brži zbog manjeg otpora zraka i tada sustići i preteći ovog ispred. No kada imaš veliki aerodinamički potisak kojim si jako brz kroz zavoje i kada je staza preuska za alternativnu “idealnu” liniju onda je gotovo nemoguće pratiti kroz zavoje jer sa velikom izlaznom brzinom ravnice postaju prekratke za sustizanje. Tu i je najveći problem starijih staza koje su mahom bitno uže od nekih modernijih. Kada moraš ići sporo kroz zavoj aerodinamički potisak nema znatan učinak, a tada je bitno kada i kako kočiš, odnosno kako ubrzavaš.
      Ps. Kad se sjetim Alonsa iz ranijih dana… taj je vrlo često imao drugačije putanje kroz neke sporije zavoje od svojih suparnika koje je lovio.



      3

      2
  5. Sergio Perez Ibarac00 Donator Prikaži

    vratiti sve postavke na 2012.



    3

    3
  6. Charles Leclerc 16 senna66 Donator Prikaži

    Prigovarali fanovi da su bolidi prejednostavi. 2017. dođu mrcine s debelim gumama, nikad brzi. Sad odma ne valja jer nije lako pratit bolid naprijed. I onda kad ih pojednostave opet ce se prigovarat kao za 2009. Onda ce kasnije biti joj imamo previse laganih pretjecanja….

    Najgore je sto F1 slusa fanove. Ovakvim tempom ne gine 10-20 godina tapkanja u krug. Neka ostave ove bolide kakvi jesu i neka se smisli neko rješenje. Hvala bogu jedan Ross Brawn radi na tome, siguran sam da se moze naci neko rjesenje ili u najgorem slučaju kompromis s kojim bi svi bili zadovoljni.

    Iskreno meni je bolje i ovako s malo pretjecanja nego ona pretjecanja sto su bila pred par godina. Stisnes DRS i prosao si u 90% slucajeva. Meni se to manje gleda nego ovo sad.

    Ako cemo svakih 5 godina pricati o promjenama pravilnika jao nama….
    Da nema fanova kojim se nista ne sviđa odavno bi se napravilo dugoročno rješenje



    17

    1
  7. Sebastian Vettel 5 ZamaF1 Prikaži

    Rijetko tko, ako i itko kaze da su mu 2007,2008,2010,2012 bile nezamimljive sezone( do zadnjih par utrka meni je 2017 bila vrlo zanimljiva sezona, vecina ljudi se samo zali na manjak pretjecanja). Problem nastaje u dominaciji timova sto se u F1 cesto dogadja. Ferrari, Red Bull, Mercedes su imali svoje godine dominacije… Te su sezone ne zanimljive i pracenje je jako mizerno kada vec znas ko ce pobjedit. Problem je dominacija, ne toliko pracenje bolida…problema je bilo i prijašnjih godina, pa se opet rijetko ko zali kada imas borbu za prvenstvo koju mozes pratit



    13

    1
  8. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Ma samo promijenite boju kape za pobjednike i uspjeli ste !



    6

    1
  9. Sebastian Vettel 5 Schumi Prikaži

    Mogli bi gledati bolide sa zadnjim krilom u obliku slova V, kao na novom bolidu Formule E. U dizajnu tog bolida je bila uključena FIA, a to zadnje krilo je napravljeno baš zbog boljeg praćenja. Negdje sam čitao da je to stari projekt FIA-e na kojemu odavno radi. Ako upali kod Formule E (iako se tamo svakako blisko prate) zašto da ne pokušaju i u F1.



    6

    0
  10. bolidi bi trebali biti sa manjim aerodinamickim i vecim mehanickim gripom da bi se lakse pratilo bolid ispred sebe , odnsno tezi za voznju. jednostavno je kao dobar dan sto se treba promjeniti no trenutna pravila oko aerodinanike ne idu u tom smjeru a i mislim da bi neke ekipe puno protestirale protiv toga….zna se na koga mislim i tko ima jako velik downforce.



    4

    1
  11. Ne razumijem, od početka devedesetih je počelo sve teže i teže pračenje bolida i sad nakon dvadeset godina, ovakva izjava je pomalo smiješna.


    0

    0