F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Maldonado očajnički treba dobar rezultat na VN Španjolske

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Pastor Maldonado, Lotus

Pastor Maldonado, Lotus

F1 ekipe imaju oko 27 milijuna razloga ponuditi Pastoru Maldonadu vozačko mjesto, ali čak i ta brojka je mala satisfakcija nakon razočaravajućih uvodnih utrka tekuće sezone. Tih 27 milijuna dolara je cijena koju on (točnije, PDVSA, njegov sponzor) plaća da bi mogao voziti Lotus u najvišem rangu motorsporta, tvrdi Ian Parkes iz Autosporta.

Dok se Maldonado pretvara da je jedan od 20 najbržih vozača na svijetu, time stjecajući iskustvo i čast dijeljenja asfalta s ljudima poput Vettela, Alonsa i Hamiltona, Lotus, jedna od legendarnijih ekipa u povijesti F1, svedena je na momčad od jednog kompetitivnog bolida. Njihove aspiracije u konstruktorskom poretku lagano blijede.

Ta činjenica je bila zamagljena prošle sezone jer Lotus nije bio u stanju često osvajati bodove. Ove sezone, njegove greške imaju puno veći utjecaj na ekipu. Dolazak srebrnog metka od Mercedesa pod poklopac Lotusa je podigao apetite. Odjednom se od Lotusa očekuje da se bori u sredini poretka i skuplja bodove. Tek sada na vidjelo dolazi nedostatak konzistentnosti i stabilnosti kod Pastora. Njegova nemogućnost redovitog skupljanja bodova ozbiljno je zabrinula sve u ekipi.

Nakon neuspješnog starta u Australiji, gdje su oba automobila odustala u prvom krugu utrke, Grosjean se potvrdio kao regularni sudionik top 10. Ušao je u Q3 u Maleziji, Kini i Bahrainu i osigurao dva sedma mjesta na kraju.

https://youtu.be/S78Rs-Jp2Zk

Maldonado je, osim kronično loših kvalifikacija, pretrpio oštećenje nakon kontakta sa Bottasom u Sepangu, promašio je ulazak u boks, okrenuo se na stazi i sudario se sa Butonom u Shanghaiu prije udaranja Verstappena kao i Masse u Bahreinu.

Pastor nije uspio stići do ciljne zastavice u sve četiri održane utrke – odustao je u Australiji, Maleziji i Kini i pretrpio probleme s motorom u Bahreinu. Jedini je od vozača (ne računajući Manor i McLaren-Hondu) koji još nema ni boda na svom kontu. Njegova forma, čini se, lošija je nego ikada. Prava je šteta što on iz Lotusovog bolida ne može izvući više sada, kada im je to najpotrebnije.

Prema Autosportu, momčad Lotusa u 2014. ima “samo” 6 milijuna funti gubitka (2013. gubitak je iznosio 64 milijuna funti). Očito je da se financije i forma momčadi polako oporavljaju i potreban im je svaki bod. Ne trebate biti financijski stručnjak da vidite u čemu leži kvaka. Onih 27 milijuna dolara iz početka priče itekako su važni u bilo kakvoj zdravoj financijskoj slici ekipe Lotusa.
Maldonadovo mjesto moglo bi se uzdrmati jedino ako Lotus naraste do razine da ga ne uzdrma gubitak 27 milijuna dolara. Drugo je pitanje koja si ekipa uopće može priuštiti takav gubitak.

Ako, u kojem slučaju, Lotus postigne određenu financijsku samostalnost, momčad će imati daleko više manevarskog prostora i slobode što se tiče kreiranja vozačkog kadra. Zaista, Lotusov CEO, Matthew Carter, čovjek koji stoji iza oporavka ekipe, je sugeriraro Pastoru, unatoč što je zaštićen svimm tim novčanicama, da ne može očekivati imunitet od izlaska iz ekipe, rekavši Ianu Parkesu iz Autosporta:

“Oni (PDVSA) su dobar sponzor, kako naši financijski izvještaji rastu, tako raste i sudjelovanje PDVSA u ekipi. U ovom trenutku oni su sastavni dio onoga što čini naš proračun, zbog toga nismo u potrazi za promjenama. Moram napomenuti da ne postoji vozač koji ne može biti izbačen iz ekipe. Oni su dobri koliko su dobri njihovi nastupi, prema tome, Pastor se dokazuje jedino na stazi.”

Znakovito je da su ovi Carterovi komentari stigli baš neposredno prije VN Španjolske, Maldonadovog najvećeg nastupa, njegove prve i jedine pobjede u karijeri na VN Španjolske 2012.
Nakon njegove debitantske sezone u kojoj je uglavnom radio što radi i sada – sudarajući sve i svakog, radeći ludorije po stazi – Maldonado je na toj VN Španjolske pokazao da može biti smiren, obraniti poziciju, izdržati pritisak i odigrati zrelo i pametno.

Trebao je to biti prijelomni trenutak karijere. Trebao je to biti dan konačne potvrde u F1. Nažalost, ispalo je samo kao privremeno sazrijevanje. Tri godine kasnije, Maldonadova statistika ne laže. Od te pobjede, u sljedećih 58 utrka u bodovima je završio samo 5 puta.

30-godišnjak je za službenu stranicu Lotusa rekao sljedeće:

“Taj vikend je pokazao zašto ne smijete nikad odustati u F1, moj mentalitet se promijenio i to me sada gura kada nastupe teški trenuci.”

Nadamo se da je zaista tako, Maldonado treba dobar rezultat na ovoj utrci više no ikada.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

    Od te pobjede, u sljedećih 58 utrka u bodovima je završio samo 5 puta.

    Zvuči nevjerojatno, za nekoga tko je pobijedio u Formuli 1. Još se ne mogu načuditi.


    0

    0
  2. Neznam, u ovoj eri je puno gori nego u atmosferskoj, ili mu sva ta struja u bolidu utječe na impulse u neuronima (elektromagnetsko polje), ili je za njegov granični stil vožnje ova isporuka momenta snage, kao i ogromna razlika u količini downforcea naspram prije, ili pogotovo nižih serija, jednostavno previše za njega.
    Kako god bilo, ako će nastaviti ovim trendom, čak i ako završi svaku drugu trku, a svaku drugu se skrši, trebaju i bez novih sponzora uzeti digitron i izračunati cijene svih komponenti koje je razbio i vidjeti koliko zapravo od tih 27 milja zaista ostaje od njega, jer ako 20 miliona opreme razbije – nema se tu što razmišljati, a o prosutim bodovima da se ne priča!
    U slučaju da nemogu kalkulirati bez njih, mudro bi bilo popričati sa vezom u PDVSA i pitati koji im je mladi vozač još na popisu, i hitno ga staviti u program razvoja, jer nemaju što izgubiti..


    0

    0