F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Povijest Volkswagenovih brendova u F1

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

volkswagen

Prošlog tjedna je s čelne pozicije Volkswagen grupacije odstupio Ferdinand Piech. Mnogi analitičari ovaj potez vide kao priliku da se snažna njemačka kompanija polako priključi F1 svijetu.
Piech i Bernie Ecclestone imaju vrlo buran i neprijatan odnos. Prošlog prosinca, novinar BBC-a Andrew Benson je napisao:
“Netko od te dvojice mora odstupiti s pozicije koje imaju, inače VW grupa nikad neće ući u F1.”

Sada je jedan od te dvojice odstupio, spekulacije su se pomaknule s “hoće li” na “kada će” što se tiče VW-a i F1. Pitanje je koji će od mnogobrojnih brendova Njemačkog diva zastupati VW boje u prestižnom svijetu motorsporta. Na raspolaganju stoje Bugatti, Porsche, Audi, Lamborghini, Bentley. Takvim imenima ne može se nitko posramiti. Moramo biti svjesni činjenice ako ljudi iz VW-a danas odluče ući u F1, treba im najmanje tri godine priprema da izvedu bolid na stazu.

Pogledajmo sada povijest brendova u F1 koji su u VW grupaciji.

Bugatti

Bugatti je bio dominantna sila u utrkama 20-ih i 30-ih godina prošlog stoljeća. Brend postoji i danas, pod budnim okom VW-a, povezan je samo s originalnim Bugatti automobilima jedino po imenu. Bugatti ima bogat trkaći pedigre. Najuspješniji bolid, Type 35, osvojio je 3 uzastopne Vn Italije u periodu od 1926. do 1928., 4 Vn Francuske od 1928. do 1931., prvu ikada održanu Vn Monaka i brojne druge utrke. Veliki Tazio Nuvolari uzeo je svoje prve pobjede za volanom Bugattija T35 prije nego je otišao u Alfu Romeo. Louis Chiron – koji i danas drži rekord najstarijeg vozača koji je nastupio u utrci F1, također je počeo karijeru u Bugattiju. Posljednji nastup u F1 utrci  bio je 1956. na VN Francuske u Reimsu. Maurice Trintignant startao je s Bugattijem T251, ali odustao nakon samo 18 krugova. Tužan kraj za ekipu koja je ilustrirala povijest F1.

Bentley

Bentey nema gotovo nikakvu spomena vrijednu F1 povijest, ali postoji jedan slavan trenutak. 1930-e, Sir Henry Birkin plasirao se sa svojim Bentley Blowerom na VN Francuske u Pau.
Prema novinaru BBC-a, Benu Trusloveu, Birkin nije uspio uvjeriti osnivača kompanije W.O.Bentleya da proizvede trkaću verziju 4.5 litarnog automobila, Henry je sam uložio vlastiti novac u razvoj automobila. Nakon odsutajanja na utrci 24 sata Le Mansa, Birkin je stigao u Pau i kvalificirao se kao šesti. Utrka je imala 25 krugova na 16 kilometarskoj stazi. Birkin je kroz cilj prošao kao drugi, tri i pol minute iza Philippea Etancelina iz Bugattija. Bentley kasnije te godine proglašava stečaj i završava trkaći program. Na kraju tvrtku kupuje Rolls-Royce. Birkin je umro tri godine kasnije na VN Tripolija, gdje je vozio za Maserati.

Audi

Audi trenutno uživa uspjeh u WEC-u (World Endurance Championshipu), njihovi trkaći geni sežu u razdoblje prije ratova kada je moćni Auto Union vodio bitke s Mercedesom za dominaciju u svijetu motorsporta 30-ih godina. Audi i tri ostala Njemačka proizvođača automobila osnovala su Auto Union kompaniju koja je, uz Mercedes, bila sponzorirana od strane Njemačke vlade. Adolf Hitler je pokazivao na sve načine snagu njemačkog inženjerstva.

Hans Stuck poveo je Auto Union do prve pobjede na VN Njemačke 1934. na Nurburgringu. Prije kraja godine, Stuck je pobijedio u Švicarskoj i Čehoslovačkoj. Sljedeće sezoe, Stuck je završio treći u Europskom prvenstvu, pobijedivši na Monzi. 1936., Auto Union je imao svoju najbolju sezonu. Bernd Rosemeyer pobijedio je u tri od četiri utrke Europskog prvenstva, osvojivši naslov, Stuck je završio drugi. Sljedeće dvije godine gledali smo Mercedesov povratak na tron, ali Hermann Paul Muller je osvojio naslov Europskog prvaka 1939., posljednjeg prije 2. svjetskog rata. Nakon rata, Auto Union je nastavio proizvoditi cestovne automobile, ali ne i trkaće. 1960-ih, kompanija je preuzeta od strane VW-a, ali zadržano je ime Audi.

Porsche

Ferdinand Porsche dizajnirao je prvi VW Beetle i razvijao trkaće automobile Auto Uniona, stoga je kompanija Porschea usko povezana s VW grupacijom. Nije to samo običan dioničarski odnos.
Od 1957 do 1962, Porsche je radio na F1 timu, iako je kompletirao samo dvije sezone, 1961. i 1962. 1961., iza Dan Gurneyeva tri druga mjesta, Porsche je završio treći u konstruktorskom poretku. Sljedeće sezone, Gurney je uzeo jedinu pobjedu za ekipu, na VN Francuske, gdje je bio više od kruga ispred drugoplasiranog Tonya Maggsa. Unatoč tome što je završio peti u konstruktorskom poretku 1962. (ispred Ferrarija), Porsche je odustao od natjecanja u F1 na kraju sezone.

Paul Fearnley iz Motor Sport Magazinea je napisao da je F1, čak i u 1962., je bio preskup sport za Porsche. 1983., Porsche ponovno ulazi u F1 svijet kao dobavljač motora za McLaren. Projekt je bio podržan od strane Mansour Ojjeha i Techniques d’Avant Gardea. 1.5 litarni V6 turbo motor je brendiran kao TAG-Porsche. Sljedeće sezone, Alain Prost i Niki Lauda zajedno su odnijeli 12 od 16 utrka. Niki je odnio naslov prvaka sa prednošću od samo pola boda. McLaren nije bio tako dominantan u 1985. godini, ali je uspio osvojiti drugi uzastopni naslov konstruktorskog prvaka, dok je Prost ovaj puta bio vozački prvak, ponajviše zbog nevjerojatnih pehova na Laudinom bolidu (13 odustajanja u 16 utrka). Prost je ponovno pobijedio 1986. u McLarenu MP4/2C s Porscheovim motorom, ali je Williams – Honda uzela konstruktorski naslov kojeg je obranila u 1987. 1988. godine McLaren prelazi na Hondin motor te Porsche još jednom nestaje iz F1 svijeta.

Kompanija je još jednom pokušala kao dobavljač motora u 1991., ali ekipa Footworka, pogonjena Porscheovim V12 motorom, mučila se kvalificirati na početne utrke sezone i odustajala bez dolaska na cilj kada im je to i pošlo za rukom. Nakon Vn Meksika, momčad se okrenula Fordovim motorima, završivši Porscheovu karijeru u F1.

Lamborghini

Posljednji brend grupacije VW koji je nastupao u F1 bio je Lamborghini (iako, naravno nije bio u VW grupaciji u to vrijeme)

Od 1989. do 1993., Lamborghini je dostavljao V12 motore za nekoliko ekipa, uključujući Larousse, Lotus, Ligier i Minardi. Sve u svemu, projekt nije bio osobito uspješan, iako je Larousse uspio ostvariti jedino postolje u povijesti ekipe na VN Japana 1990. s Lamborghinijevim motorom. To treće mjesto pokazat će se kao i najbolji rezultat za Lamborghini.

1991., Lamborghini je dizajnirao šasiju koja će najbolje odgovarati njihovom motoru za potrebe nove ekipe koju je vodio Meksički biznismen Fernando Gonzalez Luna. Problem je bio u tome što je Luna ostao bez novca prije nego je bolid izašao na stazu. Budući da je već investirao novac u razvoj automobila, Lamborghini je preimenovao ekipu u Modena i podržavao njihove operacije za tekuću sezonu. Nakon razočaravajuće sezone bez bodova, ekipa je bila osuđena na raspad. Nakon još dvije godine kao dobavljač motora, sa samo 5 bodova osvojenih u tom periodu, Lamborghini je odustao od F1 prije nego što ga je kupio VW 1998.

Ako se VW odluči nastupiti u F1, što mislite, koji brend (ime) će odabrati za nastupe?

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Michael Schumacher josip123 Prikaži

    Po meni, može svaki brend od ovih…. Svi su jaki.
    Al mi nekako naviše zvuči Audi. Dosta ga spominju u zadnje vrijeme…

    Dobar članak! :) ;)


    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Članak odličan kao i uvijek Luka :)

    Renault kao samostalna momčad i VW brand s Red Bullom, to će biti odlično za Formulu 1.


    0

    0
  3. Fernando Alonso croatic f1 urednik Prikaži

    Odličan članak :thumbs:

    Ako (kad :D ) se odluče za ulazak u F1, sličnog sam razmišljanja kao i Josip, Audi se čini kao najizgledniji kandidat, njih najviše spominju. Uz Audi, jedino realno bi mi bilo da uđu kao Porsche ili naravno, jednostavno kao VW. Lambo, Bentley i Bugatti se trenutno (koliko ja znam) ne natječu u nijednom od nekih većih i poznatijih motorsport natjecanja, stoga su mi ovi iz WEC-a najveći kandidati.


    0

    0