Sve što trebate znati o 5. utrci sezone

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 9 godina 7 min 9 komentara

Catalunyja, Španjolska

Velika nagrada Španjolske označava kraj trotjedne pauze koja za f1 fanove traje čitavu vječnost. 25. put u nizu, utrka će biti održana na stazi Circuit de Barcelona-Catalunya. Momčadi će se masovno pojavljivati s novim poboljšanjima i nadogradnjama na svojim bolidima.

Pretjecanje je ovdje teško i kvalifikacije mogu bitno utjecati na razvoj i zanimljivost same utrke. Raikkonenova borba s Vettelom se željno iščekuje nakon kontrasta u nastupima u Bahreinu. Od Nice Rosberga se očekuje da napokon pokaže zube i spasi nade za naslov prvaka. Pročitajte kompletni vodič o nadolazećoj utrci i saznajte nešto više o samoj Barceloni, stazi, gumama, DRS zonama i vremenskim uvjetima.

Informacije o Barceloni

Barcelona je glavni grad autonomne pokrajine Katalonije. Ona je glavno trgovačko i industrijsko središte u Španjolskoj, jedna od najvećih luka i najveći grad na Sredozemnom moru. Urbano područje grada se proteže izvan granice gradske uprave na područje oko 803 km² i broji preko 4.200.000 stanovnika, što ga čini šestim metropolskim područjem u Europi.
Ispred Barcelone su Pariz, London, Madrid, područje oko Ruhra i Milan. Barcelona je danas važno kulturno središte i jedna od vodećih turističkih destinacija s bogatom kulturnom baštinom. Barcelona je, nakon Pariza, Londona i Rima, četvrti grad po posjećenosti u Europi, te je, s 5-6 milijuna turista godišnje, najpopularnije turističko odredište u Španjolskoj.

Od zanimljivosti možemo izdvojiti sljedeće: Discovery Channel je nedavno proglasio plaže Barcelone kao jedne od najljepših na svijetu (u urbanim područjima). U Barceloni postoji 7 plaža koje se protežu na ukupno 4,5 kilometara obale. Zanimljivo je da prije 1992, Barcelona uopće nije imala plaža na kojima bi turisti i domaće stanovništvo moglo uživati.
Kompletna obala bila je izgrađena i puna teških industrijskih postrojenja. Preokret se dogodio 1992. godine kada je grad morao preseliti industriju s obale radi potreba Olimpijskih igara.

la Sagrada Familia, najpoznatija građevina Barcelone visoka je 984 metara. Njezin arhitekt Gaudi, nije htio graditi više jer je smatrao da najviša točka grada mora biti nešto što je stvorio Bog. Zbog toga nije htio graditi ni metar više jer je 984 metara visoka i planina Montjuic nedaleko od Barcelone.
Grad Barcelona obiluje muzejima što i priliči gradu takve povijesti i kulture. Najposjećeniji muzej u Barceloni je ipak onaj od “FC Barcelone” kojeg godišnje posjeti oko 1,7 mil. turista. Najprometnija turistička ulica je Portal de l’Àngel kroz koju u jednom satu prosječno prođe 3500 ljudi.
Vozači u Barceloni opisuju se kao jedni od najgorih na svijetu. Statistika kaže da se u Barceloni prometna nesreća dogodi svakih 19 sekundi. Vikendom se taj broj spušta na 10. Mnogi zato preferiraju pješačenje i javni prijevoz.
Napomenimo da ispod Barcelone leži 12 napuštenih stanica podzemne željeznice za koje mnogi stanovnici vjeruju da su uklete. To je u posljednje vrijeme postao pravi mamac za turiste koji se kunu da su vidjeli duhove na stanici između Lau Pau-a i Sagrada Familie.

 

Informacije o stazi

Circuit de Barcelona-Catalunya (prije znana kao Circuit de Catalunya) prvi puta je bila domaćin VN Španjolske 1991 i od tada se redovno održava.
Oduvijek je ova staza smatrana kao sjajna za ispitivanje i testiranje svih segmenata performansi bolida. Zbog toga je to stalna lokacija testiranja svih momčadi prije početka sezone.
12 svibnja na ovoj stazi će se održati i sva seta testiranja na kojima momčadi smiju testirati nove komponente jednako kao i na predsezonskim testiranjima.

Zavoji 1,2 i 3

Krug počinje na startno ciljnoj ravnini uz koju se nalazi i boks. Ravnina nakon starta do prvog zavoja je jedna od najdužih u čitavom kalendaru. Zavoj 1 je srednje-brzi desni zavoj, prvi dio je široka i brza šikana. Drugi dio, lijevi zavoj 2, slijedi kontinuirano i povezuje ova dva zavoja u kompaktnu cjelinu.
Nakon toga, vozači ubrzavaju i penju se do dugačkog, desnog zavoja 3. Nekad se ovuda vozilo “flat-out”, danas su ipak potrebne korekcije. Ovaj zavoj stavlja na teške muke prednju lijevu gumu, ali i stražnju.

Zavoji 4,5 i 6

Na vrhu brda nakon izlaska iz zavoja 3 i početka spuštanja po kratkoj ravnini vozači dolaze do oštrog zavoja 4 koji zahtijeva jako kočenje. Škakljiviji je nego što izgleda na prvu, 180 stupnjeva skretanja u desno zahtijeva lukavost i mudrost korištenja gasa u pravo vrijeme. Staza vodi blago nizbrdo do sljedeće zone kočenja, ovog puta do sporog lijevog zavoja 5.
Ponekad je teško pravovaljano postaviti nos bolida na ulasku u ovaj zavoj. Nakon što zavoj 5 završi, vozači stišću gas do kraja i bez podizanja papučice prolaze blagi zavoj 6.

Zavoji 7,8 i 9

Ubrzo nakon izlaska iz zavoja 6, vozači koče i ulaze u srednje-spori lijevi zavoj 7. Zbog toga što staza cijelo vrijeme vodi nizbrdo i ovo je jedna škakljiva zona za kočenje. Zavoj 8 koji slijedi zahtijeva od vozača široko i kvalitetno savladavanje prethodnog zavoja (7) kako bi se u njega ušlo što je moguće bolje.
Nako toga, staza ponovno vodi uzbrdo do desnog, srednje brzog zavoja 9 kroz koji je bitno što kvalitetnije izači jer nakon njega vozači dolaze na drugu najdužu ravninu na stazi.

Zavoji 10,11 i 12

Ravnina nije predugačka, ali automobili svejedno postižu brzine oko 300 km/h prije oštrog kočenja i ulaska u uski, spori lijevi zavoj 10. U teoriji ovo je mjesto pretjecanja; u realnosti, teško da će se ovdje viđati akcije nakon prvog kruga.
Vozači traže što bolji izlaz kako bi bezbolno savladali brzi zavoj 11. On vodi direktno u dugi, srednje-spori desni zavoj 12.

Zavoji 13,14,15 i 16

Nakon izlaska iz zavoja 12 vozači stisnu puni gas oko 2-3 sekunde prije kočenja zbog uskog desnog zavoja 13. Ovaj dio staze izgleda kao nespretno ubačen u stazu. Dodan je 2007 u (neuspješnom) pokušaju da se poveća broj pretjecanja.
Vozači brzo mijenjaju pravce i traže putanje zbog ulaska u lijevu šikanu zavoja 14 i 15. Ubrzavanjem nakon šikane približavaju se posljednjem zavoju. Zavoj 16 je brzi zavoj kroz kojeg se svi vozači trude proći što bliže “flatout-u”

Gume i DRS zone

The Circuit de Catalunya poznata je po mnogobrojnim dugim, brzim zavojima i površina staze je veoma gruba. Konfiguracija staze je zahtjevna i kad na to dodamo visoke temperature, možemo uvidjeti da je iznimno teška za gume. Kao rezultat toga, Pirelli će dostaviti bijelo označenu srednju komponentu guma i narančasto označenu tvrdu komponentu.
Zavoji 3,9 i 16 označeni su kao kritični za prednju lijevu gumu koja će trpjeti znatna opterećenja. Pirelli je mijenjao konstrukciju svojih stražnjih guma zbog problema na prošlogodišnjoj VN Španjolske. Očekuju se dva ulaska u boks.

DRS zone
Dvije DRS zone će biti postavljene na ovoj stazi.
Prva će imati detekcijsku točku između zavoja 8 i 9, sa aktivacijskom točkom nakon izlaska iz zavoja 9. Zona će trajati sve do zavoja 10.

Druga zona će imati detekcijsku točku nakon izlaska iz 15 zavoja. Aktivacijska točka će biti nakon izlaska iz posljednjeg zavoja i trajat će kroz cijelu startno ciljnu ravninu. Završava na kočenju u zavoju 1. U prvoj zoni ne treba očekivati neke posebne akcije, druga će biti zanimljivija. Jedino u slučaju ako gume na nekom bolidu daju svoje, onda će pretjecanja biti moguća gotovo svuda.

Vrijeme

Barcelona ima mediteransku klimu s vrućim ljetima i blagim zimama. Svibanj je početak ljeta u tom dijelu Europe, karakteriziraju ga prosječne dnevne temperature oko 22-23 stupnja. Kiša se statistički u svibnju pojavljuje jednom tjedno. Prognoza predviđa vedro vrijeme i temperature iznad prosjeka. Petak i subota će biti najtopliji dani s temperaturama oko 28 stupnjeva.
Vjetar se ne očekuje u Barceloni tako da Fernando i ekipa iz McLarena može biti mirna.


Odgovor

9 komentara

  1. Bmw
    Marko Rakić Donator Prikaži

    Ukleta podzemna željeznica? Nisam znao za to. Al ono, c’mon guys, usred grada se boje nečega…

    Inače, odlične zanimljivosti o gradu jer mi ove info o stazi već izlaze na uši haha.


    0
    0

    0
    • Emerson Fittipaldi
      diesel Prikaži

      Haha, zanimljivo u svakom slučaju. Bih u Barci prije nekih 10 godina, svidjelo mi se, ali je baš prenapučeno, gužvetina ogromna.


      0
      0

      0
    • Kush Prikaži

      Sad ću ti reć – mislim da je to trasa koja je išla ispod nekadašnje tramvajske pruge, pod čijim je kotačima na putu za posao – gradilište crkve, nesretno i vrlo misetriozno stradao veliki Gaudi (i obično je njegov duh u pitanju, vjerojatno i drugih koji su tu poginuli, jer je pruga išla kroz prenapučeni centar, ali o njegovom se pričalo i pisalo) – nagađalo se da je u pitanju neko tajno društvo, iluminati, masoni(templari), pa čak i sam Bog (ili onaj dolje). Sagrada je bila u početku jako uzburkala crkvene i puritanske vode.
      Bio sam davno u Kataloniji pa sam obišao grad, baš zbog arhitekture, jer Gaudi je za nju bio kao Dali za slikarstvo, dosta ju je izokrenuo i propitivao, ona valovita zgrada na početku videa je njegova i još je efektnija sa strane kad su ti valovi izraženiji, ali ima i luđa “kuća od jaja”, uglavnom je velika i gužva je, ali samo veće crkve obići:D , a po noći je osječaj da si u Južnoj Americi, a ne u Europi, pogotovo glavna avenija puna palmi i zelenila, između prodajni štandovi i papagaji svih vrsta i boja – isto vrijedi i za dame – preporučam obići van sezone i ponijeti širokokutni objektiv :)


      0
      0

      0
  2. Kush Prikaži

    25. utrka – jakov Fak! sjetim se otvaranja staze, bio sam maturant i već okorjeli pratitelj formule i muke po ferrariu, jer su i starci bili i još su, biće i na štakama valjda. Ali baš nevolim kad me tako neki broj vrati u relnost.
    I da bolja je bila originalna verzija kruga, bar meni.


    0
    0

    0
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Da onda ubuduće ne pišem koje je izdanje utrke :D
      Čisto da se ne ubediraš ponovno :P


      0
      0

      0
      • Kush Prikaži

        Haha – blast from the past, ma dobro je kad te nešto ponekad vrati u realnost, ali o utrkama se uvijek priča, o nekim prošlim vremenima, neki lisci stari koji znaju sve, ali uglavnom se ugrizem za jezik, ali nedavno sam nekom klincu baš rekao da začepi ukratko i ne sramoti svoje, ne što je mlad, nego što trese gluposti koje, ma neusporedive, – kad mi je jedan zagriženi alonsovac rekao hvala


        0
        0

        0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.