F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

F1 Numerologija

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Felipe Massa, Williams

Felipe Massa, Williams

Pauza od tri tjedna idealna je za analiziranje svega i svačega što smo vidjeli do sada u tekućoj sezoni. Pročitajte zanimljivu statistiku i saznajte neke nepoznate činjenice i podatke.

Broj 1

Samo jedan vozač se kvalificirao do sada na pole positione u 2015 – Lewis Hamilton. Još impresivnije je da je ostvario tri od svoja četiri pole positiona sa svojim “ekonomičnim krugom”. Samo u Bahrainu je morao potvrditi prvu startnu poziciju u zadnjim sekundama u Q3. Bilo je gusto u dva navrata, sa manje od jedne desetinke prednosti ispred drugoplasiranog vozača. U ostala dva navrata prednost je bila osjetnija. Prosječna prednost ispred drugoplasiranog u kvalifikacijama u prve četiri utrke je 0,281 sekundi.

Broj 2

Nakon četiri utrke u 2014. postojala su 2 različita pobjednika u utrkama. Lewis je pobijedio u 4 navrata i Nico jednom. Hamilton je također pobijedio u tri navrata u 2015., ali njegov momčadski kolega ostao je praznih ruku. Sebastian Vettel proslavio je sebe i Ferrari u Maleziji. Njegova pobjeda je prva nakon 2013. u Brazilu i prva za Ferrari nakon Alonsove pobjede u Španjolskoj iste godine. Bilo je to prvi put da je Mercedes izgubio u novoj V6 turbo eri bez sudara ili problema s pouzdanošću koji bi utjecali na njihove performanse.

Broj 3

Samo tri vozača do sada su uspjela završiti sve utrke na istoj ili boljoj poziciji od pozicije na startu. Zvuči dobro, zar ne? Nico Rosberg je uspio postići upravo to, iako je zapravo u kvalifikacijama generalno podbacio. Da je startao odakle je startao Lewis, ne bi bio na ovoj listi. Kad bolje pogledate, Rosberg je završio svaku utrku na poziciji s koje je i startao. On je jedini uspio postići takvo nešto. Felipe Nasr je sljedeće ime na ovom popisu, ali da je startao s pozicije s koje je startao Marcus Ericsson u Maleziji, ne bi bio na ovoj listi. Samo Sergio Perez može držati glavu uspravno. On je svaku utrku završio na boljem mjestu nego što je bila njegova ili startna pozicija momčadskog mu kolege.

Broj 4

Četiri različite ekipe su uspjele postaviti najbrže vrijeme ulaska i izlaska iz bokseva u tekućoj sezoni. Veće ekipe obično vode u ovom segmentu. Imaju bolje obučene mehaničare, bolje resurse za trening i preciznije vozače. Ferrari, Red Bull, Mercedes, Williams i McLaren ostvarili su 18 od 19 najbržih vremena od ulaska do izlaska iz boksa prošle sezone.

Ove godine imamo iznenađenje u tom segmentu utrke. Force India je bila najbrža u Australiji, a Lotus u Bahreinu. Ferrari je obranio čast u Maleziji, Mercedes u Kini. Ako uzmemo u obzir “stationary time” (vrijeme potrebno mehaničarima za promjenu guma kada automobil miruje u mjestu) Ferrari je bio najbolji u tri navrata, Force India jednom.

Broj 5

Sa mnogo problema oko pouzdanosti ove sezone, samo pet vozača je uspjelo osvojiti bodove u svakoj utrci do sada. Top 3 plasirana vozača u prvenstvu predvode listu; Lewis Hamilton i Nico Rosberg završili su svaku utrku na podiju, dok Sebastian Vettel ima 3 podija i peto mjesto.

Felipe Massa nalazi se na ovoj prestižnoj listi. Podatak je za njega tim bolji ako pogledamo rezultate iz 2014. Prošle sezone, Felipe je osvajao bodove u samo četiri od prvih 10 utrka sezone.

Daniel Ricciardo se također progurao na ovu listu. Njegov Red Bull nije bio najpouzdaniji automobil tijekom čitavih vikenda, ali pretrpio je samo jedan katastrofalan kvar – u Bahreinu, nekoliko stotina metara prije kraja utrke. U oblaku dima, Red Bull se dokotrljao preko ciljne linije i upisao bodove za Australca.

Valtteri Bottas je uspio osvojiti bodove u svakoj utrci u kojoj je startao – ali Finac nije startao u Australiji zbog ozljede leđa.

Broj 6

Ukupno 21 vozač je nastupio na utrkama u 2015. do sada; od njih, samo šestorica nisu osvojili ni boda.

Jedan od njih ima čvrstu izliku – Kevin Magnussen se kvalificirao, ali nije startao u VN Australije. Will Stevens i Roberto Merhi također imaju dobru izliku – njihov Manor MR03B je nekoliko sekundi sporiji od sljedećeg najsporijeg automobila. Od preostale trojice, čak dvojica su svjetski prvaci! Fernando Alonso i Jenson Button muku muče sa McLaren-Hondom koja je uspjela dogurati do 11 pozicije na cilju.

Pastor Maldonado je također na ovoj neslavnoj listi. Sljedeća utrka je u Španjolskoj, upravo na toj stazi je pobijedio u 2012.

Broj 7

Strategija igra veliku ulogu u 2015. do sada, sedam je ukupan zbroj “pit-stopova” koje su odradili pobjednici dosadašnjih utrka. Pobjednik je samo jednom imao različit broj ulaska u boks od drugoplasiranog.

Jedan ulazak u boks je bio najčešći u Australiji, u utrci u kojoj smo vidjeli tek ukupno 17 zaustavljanja u boksu. Sebastian Vettel u Maleziji je u boks išao dvaput; Hamilton i njegov kolega Nico su stajali tri puta.

Broj 8

Osam ekipa ukupno je uspjelo osvojiti barem bod u dosadašnjem dijelu prvenstva, jedna više od istog razdoblja lani. Od osmorice, dvije ekipe već sada imaju više bodova nego što su imale čitave 2014.

Lotus ima 12 bodova (svi od Romaina Grosjeana); a u 2014. su na konto uspjeli sakupiti samo 10 bodova. Sauber je napravio još veći napredak, skočivši sa prošlogodišnje 0 na 19 u 2015. Felipe Nasr je osvojio 14. Ekipe bez bodova su Manor i McLaren.

Broj 9

Fernando Alonso ima više bodova u karijeri nego bilo koji drugi vozač na gridu, ali i dalje čeka na bod u 2015. U dosadašnje 3 utrke koje je vozio, Španjolac je ukupno proveo samo 9 krugova na pozicijama koje donose bodove. Dva na osmom, četiri na devetom i tri na desetom mjestu. Pet od ovih krugova odvozio je na VN Malezije.

Jendon Button je proveo 6 krugova na pozicijama koje donose bodove, Pastor Madonado 46.

Samo jedan vozač je uspio voziti barem jedan krug na svakoj poziciji od 1. do 10. mjesta – Kimi Raikkonen – dok samo Lewis, Nico i Sebastian tek moraju kompletirati krug na poziciji van osvajača bodova.

Broj 10

Nico Rosberg je ove sezone uspio provesti samo 10 krugova ispred Lewisa Hamiltona. Hamilton je ispred Nice proveo čak 217 krugova. Najlošiji je to međusobni omjer između timskih kolega na gridu. Najizjednačeniji su vozači McLarena. Fernando je ispred Jensona proveo 44 kruga, Button je 32 kruga proveo ispred Fernanda.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj