F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Abiteboul nije siguran hoće li FIA uspjeti regulirati potrošnju ulja u kvalifikacijama

Zvonko Vasilj

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Renaultov šef Cyril Abiteboul nije uvjeren da će FIA uspijeti zabraniti sagorjevanje ulja za vrijeme kvalifikacija u nadolazećoj sezoni. FIA je već za ovu sezonu uvela stroga pravila u vezi potrošnje ulja, a razlog je jasan – neke su ekipe koristile trik kako bi koristile sagorijevanje ulja u svrhu povećanja performansi.

O tom fenomenu se počelo govoriti prošle godine, A FIA je kao protumjeru prije VN Italije uvela par pravila koja su tebala to onemogućiti. Ali, za ovu sezonu su uvedena nova i stroža pravila, koja bi napokon trebala onemogućiti takvu praksu.

Prošlog tjedna je izdata tehnička direktiva koja bi trebala izjednačiti pogonske jedinice tvorničkih momčadi s onima koje dostavljaju drugim momčadima. U toj direktivi se nalazi i odredba o ograničenoj potrošnji ulja koja iznosi 0.6l na 100km, kao i zabrana korištenja ulja drugih specifikacija i korištenja aktivnih ventila na komponentama motora.

Kao odgovor na FIA-in potez šef Renaulta je prozvao FIA-u, rekavši  da rupa u pravilniku još postoji, i da će se ta mala količina ulja koristiti u kvalifikacijama.

“Uvjeren sam da postoje stroga pravila. Ali, nisam siguran u FIA-in kapacitet da provedu takva pravila. Zato blisko surađujemo s njima kako bi bili sigurni da se pravila ispoštuju. Mislim da se puno toga učinilo u vezi ove rupe u pravilniku. Pravilnik je sada čist.”

“Nastaviti ćemo raditi sa FIA-om kako bi bili sigurni da imaju opremu kojom mogu mjeriti potrošnju ulja svih timova tokom cijele sezone. Ulje je lubrikant u svakom motoru, i to će uvijek tako biti, i u F1 će to biti sve dok je u količinama koje imaju svrhu podmazivanja motora i ničega više. Naša želja je, ne samo imati pravila, već i imati snagu da ih provedemo i pratimo njihovu interpretaciju od strane momčadi,” rekao je Abiteboul.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Zvonko Vasilj
Pulsmedia autor
90 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

24 komentara

  1. Netko ce uvijek izmisliti neki trik da poboljsa “ilegalno” performanse…

    U tome i jeste draz sporta i inzinjera…



    13

    3
  2. Honda zekohonda Donator Prikaži

    valjda budkowski može dati koji savjet svojim bivšim kolegama po ovom pitanju…



    10

    0
  3. Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

    Samo neka ih stišće ovaj Abitebolan…

    Da Mercedes nije imao tu extra prednost u kvalama, mislim da bi na kraju sezone bilo drasticno drugacije stanje na tablici…

    Velika je razlika ganjati ili biti ganjan vecinu sezone s ovim bolidima koji imaju problema u pracenju bolida ispred sebe…
    Sjetim se samo koliko je Hamilton imao problema i bio nemocan u Meksiku…

    Kontrolirati tempo utrke, potrosnju guma i goriva, i ne paziti na pregrijavanja je strasna prednost. Koliko su samo puta Merci bili brži u kvalama, a ne toliko ili uopce u utrci… Da su obratno startali?!

    Šta bi dao da se Merđa šutne iz te komfor-zone… nogom u dupe!
    “Ajmo se trkat, ali ja krecem 10m ispred tebe”
    Fuj! Tome treba stat na kraj.



    18

    8
    • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

      Da potkrijepim:
      Koliko je Lewis lani imao pobjeda a da nisu s pole-positiona? -Nula!
      (Ne racunam Singapur, gdje su mu se “makli” sa staze)
      Ne zelim previse omalovazit Hamov uspjeh, ali to su cinjenice.
      I zato bi, vise od svega, htio da se toj ogromnoj prednosti famoznog Merđinog “qualy-modea” stane na kraj.



      18

      9
      • Odlicno zapazanje…

        Sve je jasno… Merc je tu imao ogromnu prednost zbog “qualy mode-a”…

        Vidjet cemo sta donosi ova sezona…



        11

        4
      • Williams Montoya Prikaži

        Da, slažem se potpuno s ovime o Hamiltonovim pobjedama, al just for the records, od hrpe svojih pobjeda Vettel NIKADA nije pobjedio a da je startao niže od 3. mjesta.



        12

        4
      • Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

        Fuj! Ovaj komentar je čisti primjer mržnje ili možda jala prema ovom timu. Pratim Lewisa od 2005. i simpatiziram ga i ljut sam ako napravi glupost. Ne podcijenjujem ostale i volim F1. Namjesto da se čestita boljima na znanju, na mogučnostima, na pristupu što je cilj svakog natjecanja, mi bi ih silom maknuli samo zato što su, ukupno gledano, bolji od ostalih u svemu, gore, spomenutom. Ne pobjeđuje vozač, pobjeđuje tim. Koje licemjerje, skidamo kapu AN-u godinama, a po Mercu se “pljuje”! Da ponovim ono s početka teksta…..?



        13

        10
      • Formula1 f1zd Prikaži

        @Montoya
        90% takvih pobjeda rezultat su čiste sreće. Npr. Ricciardo je sve pobjede ostvorio izvan top 3 na gridu, a za svaku se može reći da je imao ogromnu količinu sreće.



        7

        3
      • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

        @Beethoven87
        Zanimljivo da spominjanje ostvarenih pobjeda sa pole positiona u negativnom kontekstu spominje netko tko ima bedž vozača koji je 70% svojih pobjeda ostvario sa pole positiona, u postotcima najviše od svih svjetskih prvaka.



        10

        3
      • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

        @Berislav
        Moj komentar i namjera nisu usmjerene prema Mercu kao timu niti prema Lewisu, nego prema “situaciji” s tim qualy modom. Dapace, Lewis mi je npr. osjetno draži od npr. Vettela, mercedesovcima skidam kapu, a Toto mi je uz Hornera najsimpaticniji i zanimljiviji lik na gridu (ne racunajuci vozace)…
        Pretjerao sam s “fuj”, ali zbilja mi se popeo na glavu taj qualy-mode.
        Zato bi i htio da se anulira i da Ham još čišće dokaže veličinu…

        @Mazzacane
        Predvidio sam tvoj komentar i usporedbu. I dao sam ti “like”… Stoji i cinjenica je to sto kazes i ovako na prvu nemam protuargument…
        Ali….
        To je opet tema o kojoj bi mogli u nedogled…
        Ukratko, moje je misljenje, a vjerujem i šire mase, da ta statistika nema istu težinu, i na koncu, da bi Hamiltona jos uvijek rangirali ispod Senne u listi najboljih ikad…
        Moguce je da je Senna precijenjen, da “mitomanija” ima strasan utjecaj i da je iskrivila stvari i dojam…
        Ne odbacujem mogucnost da sam u zabludi uz milijune ostalih… To je samo moj osobni dojam…
        Meni je samo zao sto, i u to vjerujem, da danasnji vozaci nemaju priliku zasjati kao sto je zasjao Senna, naprosto zbog “izgleda” moderne F1 koja se na koncu ne da uspoređivati s onim vremenima, divljim, sirovim i romanticnim…



        8

        4
      • Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

        @Bethoven87
        Da još nešto pojasnim. I dalje stoji da Merc samo svojim znanjem, mogućnostima, ljudima zaslužuje to što je tu , gdje je. I ne vidim nikakvog razloga da ga se makne osim, ravnopravno na stazi. Do sada (nadam se do kraja njegovog boravka u trkama) nije učinio ništa ilegalno da bi stekao prednost spram ostalih. I na kraju, ali ne manje važno, vozači Merca koristili su i tijekom utrka mogućnost dodatne snage PU kada im je trebalo (naravno, uz suglasnost boxa). Po nekim saznanjima ove godine i češće: Zašto to nemaju i drugi vozači na gridu……neznam. Hm….neka kupe od Merca MGU-H. Najjednostavnije.



        5

        2
      • Antonio Giovinazzi Mazzacane Prikaži

        @Beethoven87
        Pošten komentar. Slažem se da mi mogli o toj temi u nedogled, čisto mi je ”zapela za oko” usporedba pobjeda i pole positiona i tvog bedža.



        4

        3
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        @1883: Komentar ti je izbrisan, napiši ga ponovo uz bolje formatiranje teksta. Ne možeš staviti 80 imena i za svako uzeti 2 reda, slomio si cijeli dizajn portala.



        1

        0
      • Formula 1 1883 Prikaži

        @avetma
        Isprika. Napravio sam klasični CP i pretpostavio da će objaviti u kolonama i bez razmaka!

        @Beethoven87
        Termin “mitomanija” na ovu temu proizašao je od ljudi koji gotovo da i nemaju, ili upće nemaju doticaja s F1 svijetom. Ne bi se trebao zamarati s tim.
        Objavit ću dio (imena) manje ili više poznatih mitomana, čisto da se vidi:

        Kenny Acheson, Andrea de Adamich, Kurt Ahrens, Christijan Albers, Jean Alesi, Jaime Alguersuari, Philippe Alliot, Fernando Alonso, Mario Andretti, Michael Andretti, Marco Apicella, Rene Arnoux, Ian Ashley, Gerry Ashmore, Julian Bailey, Fabrizio Barbazza, Skip Barber, Rubens Barrichello, Zsolt Baumgartner, Derek Bell, Tom Belso, Allen Berg, Enrique Bernoldi, Olivier Beretta, Michael Bleekemolen, Mark Blundell, Bob Bondurant, Slim Borgudd, Raul Boesel, Jean-Christophe Boullion, Sebastien Bourdais, Thierry Boutsen, David Brabham, Jack Brabham, Bill Brack, Martin Brundle, Gianmaria Bruni, Sebastien Buemi, Luiz Bueno, Luciano Burti, Jenson Button, Tommy Byrne, Mario Cabral, Johnny Cecotto, Andrea de Cesaris, Eddie Cheever, Andrea Chiesa, David Coulthard, Tony Crook, Yannick Dalmas, Derek Daly, Christian Danner, Anthony Davidson, Colin Davis, Jean-Denis Deletraz, Johnny Dumfries, Vic Elford, Bob Evans, Maria Teresa de Filippis, Ralph Firman, Giancarlo Fisichella, Christian Fittipaldi, Wilson Fittipaldi, Norberto Fontana, Patrick Friesacher, Beppe Gabbiani, Bertrand Gachot, Patrick Gaillard, Nanni Galli, Marc Gene, Peter Gethin, Piercarlo Ghinzani, Jose Froilan Gonzalez, Jean-Marc Gounon, Keith Greene, Romain Grosjean, Miguel Angel Guerra, Roberto Guerrero, Mauricio Gugelmin, Dan Gurney, Mika Hakkinen, Lewis Hamilton, Masahiro Hasemi, Nick Heidfeld, Hans Herrmann, Hans Heyer, Johnny Herbert, Damon Hill, Ingo Hoffmann, Gus Hutchison, Jacky Ickx, Eddie Irvine, Jean-Pierre Jabouille, Jean-Pierre Jarier, Stefan Johansson, Bruce Johnstone, Alan Jones, Narain Karthikeyan, Ukyo Katayama, Eddie Keizan, Nicolas Kiesa, Peter de Klerk, Christian Klien, Leo Kinnunen, Robert Kubica, Franck Lagorce, Jan Lammers, Pedro Lamy, Nicola Larini, Oscar Larrauri, Giovanni Lavaggi, Neville Lederle, Gijs van Lennep, Jackie Lewis, Tonio Liuzzi, Brett Lunger, Mike Macdowel, Damien Magee, Jan Magnussen, Helmut Marko, Tarso Marques, Pierlugi Martini, Jochen Mass, Cristiano da Matta, Francois Mazet, Gaston Mazzacane, Allan McNish, Arturo Merzario, Roberto Mieres, John Miles, Franck Montagny, Tiago Monteiro, Andrea Montermini, Juan Pablo Montoya, Gianni Morbidelli, Roberto Moreno, Kazuki Nakajima, Satoru Nakajima, Massimo Natili, Tiff Needell, Brausch Niemann, Hideki Noda, Fritz d’Oray, Torsten Palm, Jonathan Palmer, Olivier Panis, Giorgio Pantano, Max Papis, Tim Parnell, Riccardo Patrese, Luis Perez-Sala, Henri Pescarolo, Paul Pietsch, Teddy Pilette, David Piper, Nelson Piquet Jr, Emanuele Pirro, Antonio Pizzonia, Eric van de Poele, Dieter Quester, Bobby Rahal, Pierre-Henri Raphanel, Nano da Silva Ramos, Brian Redman, John Rhodes, Alex Ribeiro, Pedro de la Rosa, Basil van Rooyen, Nico Rosberg, Ricardo Rosset, Huub Rothengatter, Eliseo Salazar, Mika Salo, Stephane Sarrazin, Ian Scheckter, Jody Scheckter, Tim Schenken, Jean-Louis Schlesser, Bernd Schneider, Michael Schumacher, Ralf Schumacher, Chico Serra, Tony Settember, Scott Speed, Philippe Streiff, Siegfried Stohr, Hans-Joachim Stuck, Danny Sullivan, Marc Surer, John Surtees, Adrian Sutil, Aguri Suzuki, Patrick Tambay, Kunimitsu Takahashi, Gabriele Tarquini, Trevor Taylor, Eric Thompson, Jarno Trulli, Esteban Tuero, Bobby Unser, Nino Vaccarella, Jos Verstappen, Emilio de Villota, Sebastian Vettel, Jo Vonlanthen, Derek Warwick, John Watson, Mark Webber, Karl Wendlinger, Robin Widdows, Mike Wilds, Jonathan Williams, Justin Wilson, Markus Winkelhock, Alex Wurz, Sakon Yamamoto, Alex Yoong, Alex Zanardi, Ricardo Zonta, Ricardo Zunino…
        Ima još ovakvih ili sličnih mitomana.
        Mišljenje ovih gore ljudi je upravo to – mišljenje. Možemo i ne moramo se složiti s njima, na nama je. Imamo i mi svoja mišljenja.



        2

        8
      • Sebastian Vettel 5 Schumi Prikaži

        @Berislav, ni Red Bull nije pobjeđen čisto na stazi, nego im je svake godine zabranjivana neka inovacija promjenom pravila. Ne znam zašto bi sad svi trebali stizati nešto što je Mercedes osmislio dugogodišnjim razvojem prije ostalih. Kada su mogli zbog Red Bulla mijenjati pravila da bi legalne stvari postale ilegalne, mogu onda i u ovom slučaju…



        9

        4
      • Ferrari AMG Prikaži

        Tesko je reci je li taj takozvani “qualy-mode” ilegalan ako se pokazalo da taj nacin rada ne trosi vise od ogranicene potrosnje ulja (Tko moze znati da uopce trosi kap ulja? Abiteboul samo moze nagadjati isto koliko ja i bilo tko drugi na ovoj stranici). Mislim da regulacija snage motora, a “qualy-mod” nije nista drugo osim toga, moze biti koristena i da je dozvoljena u F1. Pogledajmo stvar iz suprotne perspektive… Zamislimo da Vettel u sedmom krugu prije kraja utrke ima 23s prednosti iznad drugoplasiranog Hamiltona, i da su svi u Ferrariju a i sam Vettel sigurni da Hamilton nema realnu sansu da dostigne Vettela nego da im je veca prijetnja to da neka komponenta otkaze, i tada Ferrari ukljuci svoj tajni “Cruise-mode” koji mijenja postavke motora onako kako bi taj motor smanji sansu da se dogodi neki neocekivani kvar. To bi bilo legalno samo zato sto nitko ne bi to primjetio? Ili bi to bilo “nelagalno” kao ociti Mercedesov trik?



        4

        4
      • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

        @AMG
        Nije stvar u tome da li je ilegalno ili ne. Redovito su stvari na granici i koketiraju s ilegalnim…
        Poanta je samo da, ako se pokaze kao prevelika prednost, tome se onda stane na kraj ili regulira pravilima…
        Moze proc 1 sezonu, ali ne vise.

        Mislim, sta nije strasno glupo (a prihvatilo se kao normalno):
        podjednaki su u Q1 i Q2, ali eto, sad ce Mercedes ukljucit svoju “čaroliju” i to je to… vec se zna ishod…

        Baca mi mrlju na sve, na težinu necjeg postignuca…
        I onda se ta statistika i pole positioni uspoređuju sa Senninim u “inferiornijem” Lotusu kroz 3 sezone ili onima do skoro dvije sekunde brzim od timskog kolege u Mclarenu, 4strukog svjetskog prvaka…

        Ok, mozda se meni cini vecim “big-dealom” nego sto to je, ali zbog same sumnje to treba “ublazit”, izjednacit, strože izregulirat…



        4

        1
      • Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

        @Schumi
        RB je forsirao pravila na samoj granici, a u nekim detaljima i preko granice i naravno, dobivao po „nosu“. Naravno da je to išlo FIA-i na živce. Dakle, to nije usporedivo s Mercom. Koristio je ulje u dozvoljenim granicama. Potez FIA-e, nakon toga bio je „smanjiti dodatnu potrošnju ulja svima redom“. Međutim ovdje nitko nije spomenuo u komentarima da je „spremljena količina energije“ kod Mercedesa ooosjetno veče nego kod svih ostalih na gridu (MGU-K i MGU-H). Što spriječava ostale da porade na tome? Dokle god FIA ne bude unificirala komponente PU, timovi imaju pravo koristiti svoju pamet i novac za bolji i nagrađeniji rezultat. Ne zaboravimo da je osnovni cilj svake utrke doči prvi, a ne zabaviti gledatelje. I timovi imaju potpuno jednake uvijete za postizanje tog cilja. Dali su svi sposobni postići taj cilj u okviru zadanih pravila…..to je već drugo pitanje.



        6

        1
      • Sebastian Vettel 5 Schumi Prikaži

        @Berislav, ti blage veze nemaš. Red Bull nikada nije imao ništa nelegalno dok se pravila nisu promjenila, da to “na granici” postane nelegalno.

        @AMG, nije qualy mode u Mercedesa nelegalan, niko ne kaže da jest. Ali ipak promjenom pravila (ako znaju čime to postižu) može postati nelegalan. Isto kao u slučaju Red Bulla. Ovaj Berislav mi prilča bajke kako je to potpuno različito od Red Bulla. A šta je Red Bull radio nego iskoristio svoju pamet da pronađe prednost, a da ne krše pravilnik. Krila im jesu bila savitljiva, to se vidjelo na video snimcima. Ali su uredno prolazili FiA-ine testove fleksibilnosti, jer su mogli podnijeti zadatu težinu, a da se ne savijaju više od dozvoljenog. Sve dok nisu ti testovi postroženi. I šta je to bilo nego legalno, dok su važila pravila sa tim testovima koje je Red Bull uredno prolazio. Kada su postroženi testovi fleksibilnosti, i Red Bull je ojačao krila. Sve legalno. Isto kao što će sada timovi morati smanjiti potrošnju ulja prema novim pravilima. I to isto važi za sve ostale stvari koje su Red Bullu zabranjene. Ovdje neki pokušavaju prikazati da je Red Bull sa nelegalnim bolidima osvajao prvenstva, a to nema veze sa istinom.



        3

        4
      • Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

        @Schumi
        E, Schumi, Schumi…ako si tako mene okarakterizirao u prvoj rečenici, budi dobar pa mi reci kako da tebe opišem……nakon ovih par podataka: RB, vikend u Kanadi, 2012.g, zabrana i nalog FIA-e……. itd, itd. Moraš još jako „puno graha pojesti“ da bi mogao ovdje dijeliti drugima epitete na istinit a posebice, pristojan naćin.
        Niti jednog trenutka, nigdje, nisam spomenuo da je RB nelegalnim bolidima osvajao prvenstva, uz napomenu-ako tvoja, zadnja, rečenica ide mene.



        5

        0
      • F1puls Portal Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Dečki, komentiranje korisnika je zabranjeno. Komentirajte temu o kojoj pričate, a ne jedan drugog.



        2

        0
      • Ferrari AMG Prikaži

        @Schumi

        Ja nemam nista protiv da se potrosnja ulja smanji, jer to nece ograniciti samo mercedes nego i ostale momcadi.
        Ali mi je to glupo iz razloga kad vec ostale momcadi “znaju” da je to nacin na koji Mercedes stjece prednost, zasto to ne implementiraju? Jer da su svi dok su pravili PU razmisljali kao Mercedes i da sada svi na taj nacin iskoristavaju ulje ne bi bilo govora o smanjenju potrosnje istog, odnosno nitko ne bi rekao da je ilegalno/polulegalno/nepravedno. Pobjednicki bolid ce uvijek bit “ilegalan” u ocima suparnika.

        Red Bullova savitljivost je po meni bila na rubu ilegalnoga iz razloga sto smatram da su oni dok su to razvijali bili vodjeni motom “kako prevariti FIA-inu metodu mjerenja savitljivosti” dok je Mercedes tokom razvijanja razmisljao kako da na najbolji nacin iskoristi kolicinu ulja koju ne potrose (ako je vec ulje to koje je zasluzno za “qualy-mode”).



        1

        1
      • Lewis Hamilton 44 Berislav Donator Prikaži

        @Admin
        Moja isprika-i primio na znanje!



        4

        0