F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

McLaren MCL33 – tehnička analiza

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Jučerašnje prve studijske fotografije novog McLarena MCL33 nisu otkrile puno toga. Dapače, bolid je na njima izgledao poprilično ‘prazno’ i kada je riječ o aerodinamičkim novotarijama i sponzorskim obilježjima, iako je novi jednosjed odmah oduševio izgledom u stvarnosti tijekom shakedowna u Navarri, gdje su se mogle primijetiti i neke stvari na bolidu kojih na studijskim fotografijama nije bilo. Nema sumnje, ako se bolid pokaže brz, i sponzora će na bolidu biti više do Melbournea. Osim toga, kod McLarena je jasno da je dosad pokazani MCL33 praktički bio u launch spec konfiguraciji, s obzirom na to da je iz Wokinga stigla potvrda da se već par mjeseci radi na paketu koji će biti uveden na prvoj utrci sezone u Australiji.

Kao i kod dosta ostalih momčadi, prve fotografije pokazuju dosta dijelova prebačenih s prošlogodišnjeg bolida. Kod McLarena se tu radi o prednjem krilu koje je praktički izvedenica koja se koristila u 2017., dok je nos zadržao thumb tip, ali i ‘škrge’ po kojima je prošle godine bio prepoznatljiv. Nos je bolida je također dosta sličan prošlogodišnjem, a na nekim fotografijama možda izgleda zaobljeniji u nekim dijelovima. Razlika je jedino u tome što na fotografijama ne vidimo izlaz S-duct sustava, iako animacija na Twitteru pokazuje potencijalno mjesto za taj otvor (2 otvora) ispod Alonsovog trkaćeg broja 14.

Bočne stranice su također nalik onima s MCL32, relativno visoko postavljeni mali usisnici i dosta slobodnog prostora za protok zraka oko sidepoda prema stražnjeg kraju, čemu pridonose i neke promjene oko kokpita. Iznad njih, a pored kokpita, nalaze se dva reda od po tri vertikalna krilca zaobljena prema van, s tim da je onaj red bliže vozaču spojen s horizontalnim krilcem sličnim onome s MCL32. Uloga je usmjeravanje zračne struje po konturama bočne plohe.

Ispred bočnih strana postoje neki manji noviteti, nazubljeni splitter (1), nešto izmijenjen oblik krilaca pored kokpita, nova četiri krilca ispred bočnih usisnika za zrak (2), zaobljena krilca (3) ispred bargeboarda koji je još jednom spojen s vertikalnim deflektorom (4) (gotovo istim kao iz 2017.). McLarenu je u ovom trenutku najbitnija kilometraža i pouzdanost na novom bolidu s pogonskom jedinicom novog partnera, pa ne treba čuditi manjak novih ideja budući da su u momčadi ranije vjerovali kako je MCL32 dobar koncept s puno potencijala.

Halo zaštita je prikazana ‘gola’ bez ikakvih dodataka koje FIA dopušta u granicama od 20 mm, a sve kako bi se negirao negativan aerodinamički utjecaj same naprave na protok zraka oko tog dijela bolida, ali i na stražnje krilo te na pogonsku jedinicu. Gornji usisnik zraka je dosta malen, slično kao i kod drugog korisnika Renaultove pogonske jedinice – Red Bulla.

Pogled s vrha otkriva dva dosta dugačka proreza u podnici bolida koji se protežu skoro cijelom njenom duljinom, neznatno izmijenjen oblik stražnjeg kraja koji je i dalje u coke bottle formatu. Najveće izmjene događaju se upravo ‘pod haubom’. Odnosi se to na drugačije izvedbe Hondinog i Renaultovog motora. Dok su Japanci koristili koncept podijeljenog turbopunjača, s kompresorom na jednoj i turbinom na drugoj strani, Renault oba dijela svog turba drži na kraju motora, što dozvoljava pomicanje motora prema naprijed i poneke modifikacije oko stražnjeg kraja i ovjesa. Pogled s ptičje perspektive otkriva da McLaren nije što više prema vozaču usmjerio poprečna ramena stražnjeg pullrod ovjesa, već su ona skoro paralelna s imaginarnom osi koja povezuje stražnje kotače. Nadalje, osim stabilizatora koji prati ovaj smjer, gornja ramena ovjesa su savijena kod mjesta spoja s kotačem, te su drugačije oblikovani i na svojim drugim krajevima spojeni s još jednim ramenom ovjesa što na kraju daje teoretski dosta učinkovit aerodinamički oblik.

Središnja potpora stražnjem krilu (slično prošlogodišnjoj verziji) ima jedan stup koji je montiran na poklopac motora, a u svojoj sredini ima podršku za maleno T-krilo koje na bolid nije bilo ugrađeno. Na slici ispod je vidljiv i maleni otvor za usis zraka iznad kokpita vozača.

 

McLarenov MCL33 ne razlikuje se nešto previše od svog prethodnika niti ima nešto radikalno kao neki od već predstavljenih bolida, ali najveća promjena oku nije vidljiva i nalazi se ‘pod haubom’, što za sobom povlači brojne druge kompromise i preinake. S obzirom na to da su i ranije govorili kako im je šasija uz aerodinamiku jedna od jačih strana, uz nešto bolju pogonsku jedinicu (ako se takvom pokaže) McLaren se više nema gdje skrivati, te će bilo što osim prelaska u gornju polovicu poretka biti razočaranje za momčad i navijače.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    U zadnjoj recenici je sazeta proslost, sadasnjost i buducnost McLarena….Ako se ne pokazu brzi onda je netko gadno zasro motku , a na savjesti ce imat Alonsa kojeg ce pokupit, ni manje ni vise nego kombi ludare u Catalunyi



    31

    2
  2. Ja stvarno imam osjecaj da ce ovaj bolid bit prava zvjer..



    13

    2
  3. Jenson Button Foxi_HR Prikaži

    Iako u prvoj rečenici članka stoji da prve studijske fotografije nisu otkrile puno toga, rekao bih da su puno toga i dale naslutiti – sponzorski siromašan bolid također iz tog razloga nije puno niti sakrio pa se razni detalji daleko bolje vide nego li na ostalim bolidima. Jako sam nestrpljiv vidjeti kakva vremena će pokazati na testiranjima i gdje će u poretku biti. Obzirom na broj bolida u kojima se Renault nalazi sumnjam da će pouzdanost biti iole usporediva sa prošlogodišnjom Hondom.
    Ovo otvaranje sezone je vrlo zanimljivo kada se gledaju svi aero dodaci i gotovo da svaka momčad ima neko svoje “autorsko obilježje” po tom pitanju… to je F1 kakve se rado sjećam!
    Nestrpljenje raste svakim danom! :-)



    3

    0