Izdvojeno

McLaren MCL33 – tehnička analiza

Piše: Crankshaft

Prije 5 godina, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Jučerašnje prve studijske fotografije novog McLarena MCL33 nisu otkrile puno toga. Dapače, bolid je na njima izgledao poprilično ‘prazno’ i kada je riječ o aerodinamičkim novotarijama i sponzorskim obilježjima, iako je novi jednosjed odmah oduševio izgledom u stvarnosti tijekom shakedowna u Navarri, gdje su se mogle primijetiti i neke stvari na bolidu kojih na studijskim fotografijama nije bilo. Nema sumnje, ako se bolid pokaže brz, i sponzora će na bolidu biti više do Melbournea. Osim toga, kod McLarena je jasno da je dosad pokazani MCL33 praktički bio u launch spec konfiguraciji, s obzirom na to da je iz Wokinga stigla potvrda da se već par mjeseci radi na paketu koji će biti uveden na prvoj utrci sezone u Australiji.

Kao i kod dosta ostalih momčadi, prve fotografije pokazuju dosta dijelova prebačenih s prošlogodišnjeg bolida. Kod McLarena se tu radi o prednjem krilu koje je praktički izvedenica koja se koristila u 2017., dok je nos zadržao thumb tip, ali i ‘škrge’ po kojima je prošle godine bio prepoznatljiv. Nos je bolida je također dosta sličan prošlogodišnjem, a na nekim fotografijama možda izgleda zaobljeniji u nekim dijelovima. Razlika je jedino u tome što na fotografijama ne vidimo izlaz S-duct sustava, iako animacija na Twitteru pokazuje potencijalno mjesto za taj otvor (2 otvora) ispod Alonsovog trkaćeg broja 14.

Bočne stranice su također nalik onima s MCL32, relativno visoko postavljeni mali usisnici i dosta slobodnog prostora za protok zraka oko sidepoda prema stražnjeg kraju, čemu pridonose i neke promjene oko kokpita. Iznad njih, a pored kokpita, nalaze se dva reda od po tri vertikalna krilca zaobljena prema van, s tim da je onaj red bliže vozaču spojen s horizontalnim krilcem sličnim onome s MCL32. Uloga je usmjeravanje zračne struje po konturama bočne plohe.

Ispred bočnih strana postoje neki manji noviteti, nazubljeni splitter (1), nešto izmijenjen oblik krilaca pored kokpita, nova četiri krilca ispred bočnih usisnika za zrak (2), zaobljena krilca (3) ispred bargeboarda koji je još jednom spojen s vertikalnim deflektorom (4) (gotovo istim kao iz 2017.). McLarenu je u ovom trenutku najbitnija kilometraža i pouzdanost na novom bolidu s pogonskom jedinicom novog partnera, pa ne treba čuditi manjak novih ideja budući da su u momčadi ranije vjerovali kako je MCL32 dobar koncept s puno potencijala.

Halo zaštita je prikazana ‘gola’ bez ikakvih dodataka koje FIA dopušta u granicama od 20 mm, a sve kako bi se negirao negativan aerodinamički utjecaj same naprave na protok zraka oko tog dijela bolida, ali i na stražnje krilo te na pogonsku jedinicu. Gornji usisnik zraka je dosta malen, slično kao i kod drugog korisnika Renaultove pogonske jedinice – Red Bulla.

Pogled s vrha otkriva dva dosta dugačka proreza u podnici bolida koji se protežu skoro cijelom njenom duljinom, neznatno izmijenjen oblik stražnjeg kraja koji je i dalje u coke bottle formatu. Najveće izmjene događaju se upravo ‘pod haubom’. Odnosi se to na drugačije izvedbe Hondinog i Renaultovog motora. Dok su Japanci koristili koncept podijeljenog turbopunjača, s kompresorom na jednoj i turbinom na drugoj strani, Renault oba dijela svog turba drži na kraju motora, što dozvoljava pomicanje motora prema naprijed i poneke modifikacije oko stražnjeg kraja i ovjesa. Pogled s ptičje perspektive otkriva da McLaren nije što više prema vozaču usmjerio poprečna ramena stražnjeg pullrod ovjesa, već su ona skoro paralelna s imaginarnom osi koja povezuje stražnje kotače. Nadalje, osim stabilizatora koji prati ovaj smjer, gornja ramena ovjesa su savijena kod mjesta spoja s kotačem, te su drugačije oblikovani i na svojim drugim krajevima spojeni s još jednim ramenom ovjesa što na kraju daje teoretski dosta učinkovit aerodinamički oblik.

Središnja potpora stražnjem krilu (slično prošlogodišnjoj verziji) ima jedan stup koji je montiran na poklopac motora, a u svojoj sredini ima podršku za maleno T-krilo koje na bolid nije bilo ugrađeno. Na slici ispod je vidljiv i maleni otvor za usis zraka iznad kokpita vozača.

 

McLarenov MCL33 ne razlikuje se nešto previše od svog prethodnika niti ima nešto radikalno kao neki od već predstavljenih bolida, ali najveća promjena oku nije vidljiva i nalazi se ‘pod haubom’, što za sobom povlači brojne druge kompromise i preinake. S obzirom na to da su i ranije govorili kako im je šasija uz aerodinamiku jedna od jačih strana, uz nešto bolju pogonsku jedinicu (ako se takvom pokaže) McLaren se više nema gdje skrivati, te će bilo što osim prelaska u gornju polovicu poretka biti razočaranje za momčad i navijače.

Komentiraj

3 komentara

  1. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    U zadnjoj recenici je sazeta proslost, sadasnjost i buducnost McLarena….Ako se ne pokazu brzi onda je netko gadno zasro motku , a na savjesti ce imat Alonsa kojeg ce pokupit, ni manje ni vise nego kombi ludare u Catalunyi



    31

    2
  2. Ja stvarno imam osjecaj da ce ovaj bolid bit prava zvjer..



    13

    2
  3. Jenson Button
    Foxi_HR Prikaži

    Iako u prvoj rečenici članka stoji da prve studijske fotografije nisu otkrile puno toga, rekao bih da su puno toga i dale naslutiti – sponzorski siromašan bolid također iz tog razloga nije puno niti sakrio pa se razni detalji daleko bolje vide nego li na ostalim bolidima. Jako sam nestrpljiv vidjeti kakva vremena će pokazati na testiranjima i gdje će u poretku biti. Obzirom na broj bolida u kojima se Renault nalazi sumnjam da će pouzdanost biti iole usporediva sa prošlogodišnjom Hondom.
    Ovo otvaranje sezone je vrlo zanimljivo kada se gledaju svi aero dodaci i gotovo da svaka momčad ima neko svoje “autorsko obilježje” po tom pitanju… to je F1 kakve se rado sjećam!
    Nestrpljenje raste svakim danom! :-)



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni