Mercedes W09 – tehnička analiza

Crankshaft

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Mercedes W09 – tehnička analiza

Crankshaft

Aktualni svjetski prvaci su jučer predstavili W09 EQ Power+, bolid s kojim će pokušati osvojiti peti uzastopni naslov u poretku konstruktora, a jedan od njihovih vozača peti uzastopni vozački naslov za Mercedesovog pilota.

Na prvu bolid dosta baca na prošlogodišnji W08 koji je imao veliki međuosovinski razlog, zbog kojeg su između ostalog bolidu više odgovarale brze staze u kalendaru. Iako su neki mislili da će prije Mercedes skratiti svoj nego što će Ferrari povećati svoj, dogodilo se upravo suprotno. Talijanska momčad je jučer predstavila SF71H za koji je potvrđen da ima veći razmak među osovinama od svog prethodnika, dok je Mercedes potvrdio zadržavanje većeg međuosovinskog razmake i filozofije, čime su se odlučili za evoluciju vrlo dobrog bolida iz 2017.

Prednje krilo i nos (i cape vane ispod njega) su doslovno prebačeni s prošlogodišnjeg modela te je lako moguće da će se situacija na ovom polju promijeniti do ponedjeljka kada počinje prvi predsezonski test. Oblik usisnika za hlađenje kočnica je blago izmijenjen te sada imaju nešto složeniji aerodinamički zadatak upravljanja zračnim strujama koje generira prednje krilo (usmjeravanje oko prednjih kotača), dok su gornja poprečna ramena prednjeg ovjesa zadržala prošlogodišnji koncept spajanja na maleni nastavak ispred kotača te su mjesta spoja s nosom nešto malo viša nego na prošlogodišnjem modelu, obje stavke također već kopirane na nekim ovogodišnjim bolidima. Što su ramena više postavljena, više zraka slobodno prolazi prema kokpitu i bočnim stranicama bolida, što je naravno od ključne važnosti.

Oblik sidepoda je također jako sličan prošlogodišnjem u obliku i veličini, s mrvicu manjim bočnim usisnicima zraka, dok se s bočnih strana kokpita još jednom nalazi boomerang wing (1) čija je zadaća usmjeravanje protoka zraka na bočne plohe. Ispod njih se nalazi veliki vertikalni zakrivljeni usmjerivač i serija na koji se nastavlja nešto manji s tri proreza (2), linije na tom dijelu podnice (3) prate zadan smjer i zrak dalje usmjeravaju na dva deflektora (4), koji su opet povezani s L-krilom (5) što se prostire iznad najšireg dijela bočnog usisnika, filozofija slična prošlogodišnjoj i drugačija od one koju je prošle godine osmislio Ferrari, a ove godine kopirao velik broj momčadi.

Gornji usisnik za zrak je mrvicu širi te je sličnog oblika kao prošlogodišnji, s tim da posjeduje jedan dodatan element koji ga dijeli u četiri dijela, odnosno poprima oblik slova A, što je vjerojatno posljedica narušenih struja zbog dodavanja halo zaštite, koja na predstavljenom modelu ima svoj prirodan oblik (bez krilaca koje smo vidjeli kod npr. Ferrarija i Saubera), a ekipa će vjerojatno kasnije i na tom polju otkriti novotarije koje su u skladu s tehničkim pravilnikom.

Pakiranje stražnjeg kraja se doima nešto uže u novom modelu, nešto elegantnijeg oblika kako se linije približavaju stražnjem kraju, iako je na samom završetku nešto šire. Ostatak stražnjeg dijela bolida uvelike nalikuje prošlogodišnjem modelu. Kao i ostale momčadi, i Mercedes je iskoristio pravilnikom maksimalnu duljinu do koje mogu zadržati shark fin, dok je stražnji koncept revidiran te stražnja gornja poprečna ramena imaju nešto višu poziciju spoja s kotačem na nastavak sličan onom kako je izvedeno na prednjem ovjesu.

Drugi kraj kraka se također spaja nešto više pa se ispušna cijev nalazi iznad poprečnog ramena. Nosač stražnjeg krila dolazi u jednom dijelu za razliku od Ferrarijevog i Williamsovog dvostrukog, dok je na njega već uobičajeno instalirano maleno T-krilo. Stražnje krilo slično je prošlogodišnjoj prema sredini lagano udubljenoj verziji, s kojom je predstavljen i lanjski W08.

Velika nepoznanica je i rad na pogonskoj jedinici M09 koju je Mercedes pripremio za ovu sezonu, ali za vjerovati je Lewisu Hamiltonu koji kaže da iako bolid dosta sliči prošlogodišnjem, dosta truda je uloženo u stvari ‘pod haubom’ koje nisu vidljive oku.

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

8 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7 Ciki-F1 Prikaži

    Ko da su ga vakumirali, bio malo na dijeti.



    1

    3
  2. Vjerujem da porazno zvuči, no pitam se da li bi Mercedes njihovi suparnici mogli pobjediti čak da prošlogodišnji prvaci nisu ništa promjenili na autu od prošle godine. Ne bih se iznenadio da je odgovor negativan.
    Kako su prošle godine bili najbolji nisu im ni potrebne veće izmjene, osim pripreme motora za veću kilometražu i korekcije aerodinamike u vezi s dodatkom halo.
    Bilo kako bilo bar se radujem tijesnoj borbi u sredini poretka (5-10 mjesto) a moglo bi biti gusto i na začelju.



    13

    22
  3. Marlboro Mate Prikaži

    Dabogda ne pobijedili ove sezone..



    11

    17
  4. Jenson Button Foxi_HR Prikaži

    Daj samo pogledajte koliko ovaj Merc izgleda “čišće” aerodinamički od npr. McL-a u dijelu iza motora i oko pogonske osovine!



    1

    0