F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Red Bull RB14 – tehnička analiza

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Red Bull je jučer pokazao RB14 što je bilo nešto prije od tradicionalno kasnog predstavljanja posljednjih godina za ekipu iz Milton Keynesa, a sve kako bi momčad što spremnija dočekala prvi predsezonski test i već na prvom danu odvozila više od 100 krugova.

RB14 se na prvu, logično, čini kao evolucija prošlogodišnjeg i ‘za neke nesretnog’ RB13 koji je u drugom dijelu sezone osvojio 20-ak bodova manje od Ferrarija, ali isto tako na ovogodišnjoj inačici Red Bullovog jednosjeda možemo vidjeti i neke druge ideje, blago rečeno kopirane s nekih drugih bolida. Za razliku od prošlogodišnjeg RB13 koji je na svom predstavljanju nekima izgledao ‘ogoljen’ i ni po čemu poseban, na ovoj se kreaciji ipak vidi malo više maštovitosti ako to uopće smijemo reći, budući da nam njegovu brzinu neće otkriti ništa osim predsezonskih testiranja.

Prednje krilo izvedenica je prošlogodišnjeg s testiranja u Abu Dhabiju te će na ovom polju vjerojatno biti dosta izmjena prije potpunog otkrivanja karata. S nosom je spojeno slično kao i na RB13, s tim da se u produžetku nalazi nešto duža ‘kljova’, ali ipak kraća nego na prošlogodišnjem Renaultu R.S.17. Nos je zadržao otvor kao verzija iz 2017.; estetski možda nije najugodniji oku, ali na taj način ništa ne opstruira ulazak zraka u njega, niti protok ispod nosa prema sredini bolida. Izlaz S-ducta nalazi se kod trkaćeg broja vozača na nosu i na prvu je gotovo neprimjetan (1).

Zanimljivost je i dosta visoko mjesto spajanja elemenata prednjeg pushrod ovjesa s nosom (2), poput prošlogodišnjih bolida Mercedesa i Toro Rossa, što dozvoljava bolji protok zraka prema donjoj strani sidepoda i na kraju prema difuzoru. Još jedan detalj je način kako su ti elementi izvedeni; kod prvog i zadnjeg elementa su dijelovi najbliži šasiji ravni neko vrijeme (2) čime se direktno ide na ruku aerodinamici i potisku koji nadalje osiguravaju elementi oko bočnih stranica bolida, da bi se tek nakon toga počeli savijati prema kotaču, naravno, u suprotnim smjerovima jedan u odnosu na drugi. Novost za 2018. je i kamera koja snima u 360 stupnjeva (3) i koja je obavezna na svim bolidima ove sezone, s tim da ovaj detalj nisam primijetio na Haasu i Williamsu.

Bočne stranice su jako uske kao i veoma mali usisnici za zrak, a na prvu također baca na prošlogodišnji Ferrarijev bolid, kao i prva dva predstavljena jednosjeda ove godine. Na vrhu se nalazi dosta veliko krilce koje je pri svoj kraju blago savijeno prema natrag (4), jasno davajući do znanja što mu je svrha. Ispred bočnog usisnika zraka nalazi se još jedno krilo čiji početak kreće od kokpita (5) (i koje zapravo ima prorez u sredini), ali je zanimljivo ono što su Red Bullovi tehničari pokušali učiniti i na ovom dijelu bolida sa zavaravanjem oka. Na nekim se slikama čini kao da je ono spojeno s vertikalnim usmjerivačem koji je isjeckan u nekoliko dijelova (6), negdje se čini kao da nije, dok isti kut s jučerašnjeg shakedowna opet otkriva da je spojeno (slika ispod).

Za razliku od RB13, ovaj bolid je bogat detaljima, odnosno krilcima i zakrilcima koja zrak šalju oko bočne plohe bolida. Na vertikalnim bargeboardsima nalaze se i vodoravno postavljena krilca i na ovom polju se zbilja vidi posvećenost detaljima koji u ovom slučaju u zračnom tunelu i simulacijama očito funkcioniraju. Vertikalni usmjerivač, odnosno deflektor, sastoji se od četiri odvojena dijela te na taj način osigurava negiranje utjecaja turbulencija koje nastaju vrtnjom kotača te usmjerava zrak oko bolida prema stražnjem kraju.

Kontura bočnih usisnika prema poklopcu motora i samog poklopca je nešto drugačija od prošlogodišnje izvedbe, kod bočnih strana u svom najširem dijelu vidljiv je odmak od verzije iz 2017. te prelazak na ono što smo vidjeli i kod Loweovog Williamsa, gdje je rad na protoku zraka oko bočne plohe prema stražnjem kraju bio posebno naglašen.

Fotografija stražnjeg kraja nema pa je teško bolje pogledati što se tamo nalazi. Za to ćemo morati pričekati prve predsezonske testove. Dotad možemo reći da RB14 obećava barem sa slika, s elementima koje su zadržali s prethodnog modela uz nešto novotarija koje su viđene i kod ostalih momčadi.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj