FIA blisko surađuje s IndyCarom u razvoju vjetrobrana

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 6 godina 3 min 31 komentara

FIA-in sigurnosni delegat Laurent Mekies izjavio je kako FIA pomno prati što ostale serije rade po pitanju sigurnosti, pa tako prate i ono što IndyCar radi u zadnje vrijeme kako bi razmotrili je li moguće sličan sistem u budućnosti implementirati u svoje klase, uključujući i F1.

FIA je tijekom prošle godine testirala shield, koncept sličan IndyCarovom vjetrobranu, ali je nakon samo jednog testiranja koje je odradio Sebastian Vettel odlučila odbaciti sistem i uvesti halo u F1, F2 i Formulu E od 2018. IndyCar je odabrao drugi put po pitanju zaštite kokpita te je ovog tjedna na testiranju u Phoenixu po prvi put na stazi testirao vjetrobran kojeg planiraju uvesti na bolide od 2019.

“Naravno da smo ga vidjeli [vjetrobran]”, izjavio je Mekies za RACER. “Što se tiče sigurnosti, blisko surađujemo sa svim ostalim sudionicima motorsporta. Četiri puta godišnje se tijekom naše istraživačke radne skupine susrećemo s ključnim igračima radi istraživanja sigurnosti. Stoga se susrećemo s IndyCarom, NASCAR-om, susrećemo se s ljudima iz V8 Supercarsa u Australiji, stoga smo potpuno svjesni onog što svatko od nas radi“

“Oni znaju točno što smo radili pri stvaranju haloa, a mi znamo da su oni istraživali vjetrobran. Dakle, razmjena funkcionira i mislim da je danas vrlo jasno koje su prednosti, a koje mane tih solucija. Vrlo je dobro što IndyCar ulaže energiju u razvoj solucija jer će jednog dana to možda nadopuniti naš rad.“

“Susrest ćemo se s njima vrlo skoro, za nekoliko tjedana. To je mala zajednica i komuniciramo često.“

Na pitanje hoće li FIA odraditi svoje istraživanje vjetrobrana te hoće li to rješenje možda jednog dana završiti u F1, Mekies je odgovorio:

 “Što se tiče istraživanja, mi se uvijek trudimo podijeliti ono što radimo.“

“Uobičajeno smo referirali IndyCaru da napravi testiranja udaraca na solucijama bazirana na svim testiranjima koje smo mi odradili. Susreli smo se s njima te čak i s kompanijom koja proizvodi vjetrobran nekoliko puta zahvaljući njima. Dakle, funkcioniramo u oba smjera, jedni od drugih možemo imati koristi.“

Ipak, Mekies tvrdi kako vjetrobran neće pridonijeti istim sigurnosnim standardima kao halo jer različite solucije nude različit tip zaštite.

“Jedan od ključnih aspekata je odabrati razinu opterećenja – od čega se želite zaštiti? Ne postoji apsolutna istina po tom pitanju; nitko nije u krivu i nitko nije u pravu. Birate ono od čega se želite zaštititi i nakon toga morate prihvatiti da ukoliko se dogodi nešto gore od toga, to neće pomoći ili neće pomoći onoliko koliko bi trebalo.“

“Vidjet ćemo gdje ih elementi koje su isprobali stavljaju po pitanju razine zaštite. Sjetit ćete se da smo i sami razmotrili različite razine zaštite. ‘Shield’ kojeg smo isprobali lani na Silverstoneu je imao nešto manju razinu zaštite, stoga je cilj pronaći dobar kompromis.“

“Vrlo je dobro da je tako značajan igrač poput IndyCara uključen u ovo te kao što sam rekao, blisko surađujemo s njima.“


Odgovor

31 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    Iceman Donator Prikaži

    Meni je aeroscreen daleko prihvatljivije riješenje, jel estetski…. Nezz kako se naviknuti na taj halo. Taman smo dobili estetski lijepe bolide i sad uvode to što uvode. Razumijem sigurnost je u pitanju, ali… :/



    15
    15

    0
    • avalon Prikaži

      “Nezz kako se naviknuti na taj halo” a sjećaš li se šta se pričalo o shark finu ? kako se pljuvalo po izgledu bolida zbog njega ? tebi su sad bolidi estetski lipi i vidim da se svi slažu sa tobom jer na pljuvani shark fin posli par trka niko nije ni obraća pažnju . sad bi halo treba uticati na izgled bolida , a sve mi se čini da ni njega ( ka ni na shark fin ) posli nekoliko trka niko neče obračat pažnju . činjenica je da osim F 1 i druge serije razmišljaju o dodatnoj zaštiti glave vozača . svaki moto sport ( pa i neki drugi sportovi koji nemaju veze sa moto sportom ) je rizičan ali zašto ne uradit dodatni napor da se rizik umanji ? zbog naše navike , estetike ? navikli smo i na grid cure pa ih više neće bit bilo nam žao ili ne iako su one bile samo ugoda oku . a dodatnu sigurnost najizloženijeg dijela tijela vozača bi trebalo malko zanemarit jer nije estetski i mi nismo navikli na taj “dodatak” !?!??! a i ne znamo kako ćemo se naviknut…



      4
      4

      0
      • avalon Prikaži

        PS … nekdašnjim fanovima vjerovatno oku ugodni nisu bili ni uvedeni spojleri , a današnji bolid je nezamisliv bez njih . pronađi i pogledaj fotke npr ferraria 312/68 ( 1968. ) williamsa FW ( 1976.) , McL M7A ( 1970.) ili još bolje M9A i M7C ( 1969./71. ) , lotusa 49B i 69 ( 1969./70.) … nisu baš neki egzemplari lipote . a da ne spominjem BRM P138 ( 1969.) , march 711 ( 1971./72.) ….



        1
        1

        0
      • Kimi Raikkonen 7
        Iceman Donator Prikaži

        Ja nemam problem sa shark finom. Bit ce mi cudno sad vidjeti bolid bez shark fina. Jbg komad belog mesa ne moze biti na odmet, a tangice su ipak privlacnije na gridsicama nego pred vozacevom glavom. Tko zna mozda uvedu blatobrane na bolidima za koju godinu ili zatvoreni kokpit ili nesto tipa batmobila, a unutra stave cd player sa pesmom ne moze nam nitko ništa….



        2
        2

        0
      • Ferrari
        sisavac Donator Prikaži

        @Iceman
        tangice i pesma – vrh! :D


        0
        0

        0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      @Iceman
      Taman smo “trebali dobiti” estetski lijepe bolide, ali su ih usrali sa shark finom, a pogotovo sa onim T sranjima iz sharka. :mrgreen:
      Jbga, moje mišljenje.
      Meni nikad nije legao taj shark fin.
      Odoh malo u off.



      2
      2

      0
  2. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Vjetrobran ima bolju vidljivost ali nazelost nema cvrstocu kao halo niti izbliza!

    Obadvije solucije imaju mane i prednosti, npr neznam kako bi Halo zautavio oprugu koja je doletjela u Massinu glavu ili kako bi Halo koji je supalj zaustavio bilo koji komadic koji se otkine sa bolida!
    Sa druge strane Halo bi spasio zivot Bianchiju dok vindscreen nebi

    Najbolje rijesenje bi bio Halo vindscreen tako ta sve bude od stakloplastike a rubovi kao u danasnjem Halou i bilo bi dobro da seakne onaj sredisnji dio Haloa koji ometa pogled vozaca!



    2
    -2

    4
    • Kimi Raikkonen 7
      Iceman Donator Prikaži

      Koliko sam ja shvatio Halo se ne uvodi zbog Bianchijeve nesreće već zbog Henry Surteeseove.
      Što se tiče Bianchija, koliko sam skužio on je nažalost nastradao zbog nagle deakceleracije prilikom udara, laički glava/lubanja mu se zaustavila prilikom udara, ali ne i mozak (koji je postao kaša). On nije imao vanjsku ozljedu glave (za razliku od Masse npr). Nisam siguran da bi ga Halo spasio u ovom slučaju. https://en.wikipedia.org/wiki/Diffuse_axonal_injury



      8
      8

      0
      • Stefan Bellof
        mario550 Prikaži

        Bianchi je stradao zato kaj je pogodio glavom u bager .

        I Kubica je imao naglu dekceleraciju pa nije umro, primjer navodim



        3
        2

        1
      • Bmw
        Marko Rakić Donator Prikaži

        @Iceman – Mozak pliva u tekućini koja se zove likvor i takvo gibanje mozga nije moguće pri takvom udarcu.



        2
        2

        0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        @mario550
        Pogodio on ili ne glavom u bager, čovjek je na kraju preminuo od “unutrašnjih” povreda.
        Kao što reče @Iceman.
        Opet podvlačim, ovaj klip (imgur) odlično pokazuje šta je se dešavalo sa Julesovim mozgom, uuntar lobanje.
        Robertova prosječna deceleracija je iznosila 28G, sa peakom od 75G.
        Julesova je bila sa 90G, sa peakom (navodno) od čak 254G.
        Dalje, Robert je imao “sreću” (da se tako izrazim), što je njegov bolid udario o zid i nastavio dalje da se prevrće.
        Julesov bolid se skoro pa uštopao na mjestu.
        Halo mu ne bi pomogao, čak šta više, mišljenja sam da bi Jules sa halom preminuo na licu mjesta, a možda bi mu glava bila izmasakrirana.



        7
        7

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Nisam bas siguran da Halo ne bi spasio Bianchi.
        Ako nista uveliko bi uvecao njegove sanse za prezivljavanjem.
        Decelaracija jeste bila prevelika I jeste uzrok teskih unutrasnjih ozljeda, Ali mislim da je ona posljedica udarca kacige u traktor.
        Da nije bilo tog udarca, vratni bi misici, uz pomoc fiksatora, sigurno ublazili decelaraciju.
        Niko ne zna u kojoj mjeri bi se to desilo, Niti je to bitno nazalost.
        U svakom slucaju podrzavam svaku mjeru, koja unapredjuje sigurnost bilo vozaca, mehanicara ili navijaca.



        3
        2

        1
      • Formula1
        f1zd Prikaži

        @Har Kl
        Čisto sumnjam da bi Bianchija išta spasilo. Koliko sam shvatio, on uopće nije zadobio udarac u glavu (vanjski) već mu se mozak zbog inercije “nastavio kretati”, a glava mu se zaustavila. Znači u teoriji on je tako mogao nastradati (kao i bilo tko drugi) bez ikakvog udarca uz tako ogromnu dekceleraciju. Ili deceleraciju, kako se već kaže.



        1
        1

        0
      • Mercedes
        Har Kl Donator Prikaži

        Podatak koji je iznio @Frantic je Sam Po sebi zastrasujuci, tako da se mogu sloziti sa tvojom sumnjom @f1zd.
        On je Dobio udarac u kacigu.
        Kaciga je odradili ulogu druge lubanje oa nije bilo vanjskih povreda. To dokazuje koliko je tehnologija izrade kacige uznapredovala.
        Da nije bilo tog udarca, doslo bi do produzenja kretanja tijela.
        Da li bi bilo dovoljno ne znam, ali ostavljaju dosta prostora za sumnju.
        Meni dovoljnu da podrzim svaku promjenu koja cini ovaj sport sigurnijim.


        0
        0

        0
      • Kimi Raikkonen 7
        Iceman Donator Prikaži

        Slažem se sa kolegama @Franatic i @f1zd . Nažalost nigdje nisam našao fotku Bianchijeve kacige (lijevu stranu) nakon nesreće, ali ovo što jesam vidim da su mu doktori bez problema digli visor (Massina kaciga izgleda oštećenije, ali ponavljam nisam vidio nigdje kompletnu Bianchijevu kacigu).
        Kažu da je udario kacigom/glavom u bager, ali….. kako da se izrazim….. da je malo točnije udario nema tog hansa i nema te kacige koja bi mu u tom trenu spasila život (ili u to vrijeme produljila život). To bi bio masakr.
        Uglavnom da skratimo….. deceleracija ga je zeznula, a Kubica je imao sreću što se nastavio gibati (iako njegov udar u zid nije bio nimalo bezazlen)



        2
        2

        0
    • Sebastian Vettel 5
      Schumi Prikaži

      Haha, misliš da bi Halo mogao izdržati bager na sebi a da ne pukne. Halo jedino štiti od točka ako se odvali, mislim da su ga napravili tako da točak ne može ni odozgo ugroziti vozača ni sprijeda. I još štiti od većih dijelova koji ne mogu proći kroz onu šupljinu. Ostalo sve, piši propalo.
      A odakle ti to da vjetrobran nije ni izbliza čvrst kao halo? Pa vidiš debljinu toga čuda. Nije to obično staklo koje će prsnuti od običnog udara. Pogledaj malo testiranja, neće to nimalo lako puknuti.



      1
      1

      0
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        @Schumi

        Allison je prije 4-5 dana izjavio da bi Halo mogao podnijeti težinu Double-deckera. Nisam upoznat sa specifikacijama bagera u Suzuki, ali prosječan Double-decker teži oko 80 tona. Dakle nije taj Halo tako slabašan. No kao što je @Iceman spomenuo, nebi ni Halo, a ni druge navedene opcije spasile Julesa.

        FIA se nije odlučila za Halo samo na temelju bolje vidljivosti koju on pruža, nego se Halo i na testovima pokazao kao opcija koja pruža najbolju zaštitu od letećeg kotača. Ustvari, jedino je Halo prošao test u kojemu su ispalili kotač pri brzini od cca. 225 km/h. Druge opcije (Aeroscreen i Shield) su pale na navedenom testu.



        1
        1

        0
      • Honda
        blown diffuser Prikaži

        @DaveGilmour Nisam upoznat sa specifikacijama bagera u Suzuki, ali prosječan Double-decker teži oko 80 tona
        Double-decker ako mislimo na autobus ima 13-14 tona nikako 80.

        Možda sam u krivu al sumnjam da autobus ima 80 tona



        1
        1

        0
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        @zeko
        U pravu si.
        Jučer sam samo letimično bacio pogled na wikipediu i za oko mi je zapela brojka od 80 tona. Budući da je bilo već pola 3 nisam bio sposoban uočiti da je to maksimalna dopuštena masa, ali da su zapravo stvarni busevi mnogo lakši.


        0
        0

        0
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        nisam ja u pravu nego difuzor. ;)
        eh ti vetmini avatari… :D



        8
        8

        0
      • Max Verstappen
        DaveGilmour Prikaži

        Ups hahah
        Vidim Hondin avatar i automatski zaključim da to moraš biti ti :zubo:

        @blown
        Isprike na zamjeni :pivo:



        3
        3

        0
      • avalon Prikaži

        zekohonda …. stvarno su “novi” avatari učinkoviti . odma prepoznaš sa kim “komuniciraš” , a dobar primjer je baš ovaj …. DaveGilmour je pomislija da ” komunicira” sa tobom , a zapravo je “komunicira” sa blown diffuser – om :) :) :) živila ograničena sloboda , ograničena raznolikost i personalizacija koja je kako neki misle …. jedini put do originalnosti. pošto je ovo moto portal evo da se “pozovem” na izjavu henryja forda kako kupci mogu dobiti automobil u bilo kojoj boji dok god je ta boja crna. ovo je malko karikirano ali … i mi možemo odabrat bedž koji želimo u OKVIRU onih koji su nam ponuđeni …. ili nametnuti ?


        0
        -1

        1
      • Honda
        zekohonda Donator Prikaži

        @avalon
        i meni se više sviđaju stari avatari od ‘novih’ bedževa.
        ajde, da se tu i tamo složimo oko nečega.


        0
        0

        0
    • David Croft
      Frantic Donator Prikaži

      @Iceman je u pravu.
      Prije koji mjesec smo to komentarisali.
      Tada sam napisao isto ovo.
      Julesa ne bi ništa spasilo.
      Pogledati ovaj klip što je stavljen.



      2
      2

      0
  3. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Nisam ni za jedno ni drugo….ali ako već moraju neka to onda odrade bez ikakvih kompromisa, jer koju god zaštitu odabrali opet ima neke mane koje nisu zanemarive. Spajanje haloa i vjetrobrana (ajmo ga nazvati halobran haha :D) čak i nije loša ideja po pitanju sigurnosti. Halo ne štiti od manjih krhotina, vjetrobran da, a vjetrobran nije izdržljiv poput haloa. Čini se kao idealna kombinacija. Meni je svejedno jer ionako ovo već sada ružno izgleda, ali ako se bira sigurnost neka se odradi kako se spada, bez kompromisa.

    Bit će tu još puno izmišljotina tako da neće taj halo biti dugog vijeka. Na kraju će sve voditi prema zatvaranju cockpita, jer mislim da ništa drugo ne može pružiti kompletnu zaštitu. Gledat ću F1 ako bude dobrog utrkivanja, ali mi to nikada neće biti ista F1 kao prije.



    7
    5

    2
  4. Sebastian Vettel 5
    Schumi Prikaži

    Ne mogu da vjerujem da su u F1 onako lako odustali od vjetrobrana. Samo zato što je vidljivost bila slaba, a vidjelo se iz aviona razlog tome. Savijen na sve strane. Ovaj u Indy Car-u ide pravo od nosa bolida, samo se sa strane zakrivljuje. Zato vozač nema iskrivljen pogled. Svima je jasno da je F1 požurila sa ovim halo-om.



    4
    4

    0
  5. Mclaren
    KERS Prikaži

    Štite se od kotača (najčesšći primjer mogućeg udesa) a kotači su na sajlama, sve da i pukne ta sajla koja je šansa da pogodi nekog drugog vozača u glavu? Taj rizik vozač mora prihvatiti (kao i FIA naravno) naime zato su i papreno plaćeni.



    3
    2

    1
  6. Nando
    Lux14 Prikaži

    POV snimka shielda na ovalu
    http://www.racer.com/indycar/item/147305-racer-video-indycar-phoenix-windscreen-test-visor-cam
    Jako malo izobličenja slike, zahvaljujući tome što se IndyCarov shield razvijao s firmom koja razvija canopye za borbene zrakoplove usaf-a koji su rađeni da mogu bez problema odbiti pticu pri oko 850 kmh



    3
    3

    0
  7. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    po meni su se odlučili za Halo jer se ne treba čistiti. do sad su vozači mrlje na viziru rješavali tako da su odlijepili sloj zaštitne naljepnice (i dalje će tako). a tko bi im za vrijeme utrke čistio vizir?
    lako ovima na Indycaru gdje se voze u krug po stadionu. F1 se zovi po šumama i gdje sve ne. pa tko će im maknuti s vizira fleku dok pogodi nekog debelog bumbara s 300 km/h? da, imaju dva-tri boxa tijekom trke, ali sumnjam da će netko ići u box jer mu treba oprati šajbu. :)



    2
    1

    1

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.