Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 75. dan: Zanimljivosti iz pravilnika koje (možda) niste znali

Piše: Marko Rakić

Prije 5 godina, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Pravilnik Formule 1 zaista je ogroman i kompliciran, pa i povrh toga momčadi uspiju pronaći rupe te napraviti nešto čega se ostali nisu dosjetili. Naravno, tu ima i onih pravila za koje ne biste rekli da su važna, ili vam se možda čine suludima, no upućeni kažu kako je svaka stavka bitna. Primjerice;

– Momčad mora na oba bolida imati potpuno iste kombinacije boja (liverije), a za najmanju promjenu potrebno je zatražiti dopuštenje FIA-e.

Ovo pravilo doneseno je zbog toga jer su momčadi prije znale bojati u crno neke dijelove bolida gdje nisu htjeli da se vidi novo unaprjeđenje koje su donijeli. Idemo dalje;

-Svaki bolid mora biti opremljen s minimalno pet kamera, od kojih ona iznad glave vozača (onboard) predstavlja najvažniju. Također svaki bolid mora imati barem dvije štoperice propisane od službenog proizvođača te svi imaju jednake.”

Razvoj kamera na bolidima započeo je 1985. godine na VN Njemačke. Sljedeća stavka odnosi se na tekućine;

– Rashladna sredstva i ulja ne smiju prolaziti kroz kokpit. Također mora biti osiguran svaki dio kokpita kako ne bi došlo do curenja tekućine u isti.

Jedina tekućina koja prolazi kroz kokpit (cjevčicom) je slamka kojom vozač dobiva pitku vodu. U slučaju upotrebe rezervnog bolida;

– Svaki vozač koji odluči koristiti rezervni bolid ili čiji bolid ima promjenu dijela bez kojeg (pogonski) ne funkcionira, mora u utrku startati iz boksa.

Kada vozač uđe u boks prebrzo ili u boksu prekrši dozvoljenu brzinu kretanja tijekom treninga, njegova momčad platit će;

– 100€ za svaki prekoračeni km/h, a maksimalna kazna je 1000€. Prebrza vožnja kroz bokseve u tijeku utrke rezultirat će kaznom prolaska kroz boks ili vremenskom kaznom.

Do kraja 2009. dolijevanje goriva u utrci bilo je dozvoljeno. Tada je protok goriva kroz cijev bio nevjerojatno brz, oko 15 litara u sekundi, iako su neke momčadi isticale da uspijevaju uliti i do 18 litara u sekundi. Trenutnim pravilnikom bolid mora doći do cilja sa 105kg goriva koje su u bolidu na početku utrke. Zanimljivo je pravilo kojim se danas smije uliti gorivo;

– Dolijevanje goriva može se raditi bilo kada na treninzima ili kvalifikacijama, ali samo u svojim garažama. Protok goriva tijekom ulijevanja ne smije biti veći od 0.8 litara u sekundi.

Komentiraj

1 komentar

  1. Neke kamere nisu ugrađene, ali na njihovom mjestu mora biti imitacija istog oblika i težine.



    4

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni