F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Vettelova predstava u Bahreinu – tko radi taj i griješi

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna
Sebastian Vettel, Ferrari

Sebastian Vettel, Ferrari

Sebastian Vettel je imao onaj poznati sjaj u očima nakon kvalifikacija VN Bahreina. Sedam dana nakon što je završio 0.9 sekundi iza Lewisa Hamiltona u kvalifikacijama VN Kine, Nijemac je uspio razdvojiti Mercedesov dvojac, gurnuvši Nicu Rosberga na treću poziciju.

Pirellijeva emisija uoči staze otkrila je podatke da je staza u Bahreinu “staza najvećeg stupnja hrapavosti asfaltne površine tijekom cijele godine”. Start utrke danju uz više temperature koje se smanjuju kako pada noć, idealni su to uvjeti za pravu, čistu taktičku utrku. Upravo u takvoj priči mnogi favoriziraju Ferrari. Ferrari je opravdao takvo razmišljanje u Maleziji kada su čistom taktikom i u sličnim uvjetima ostvarili dugo očekivanu pobjedu.

Startajući drugi na gridu, s pozicije s koje je Lewis Hamilton startao 2014. i do prvog zavoja preuzeo vodstvo, mnogi su Vettelu stavljali na leđa ulogu pritajenog favorita. Bila je to zapravo, po svim predispozicijama i pokazateljima, utrka u kojoj je trebao pokazati zube i podići pehar pobjednika.

Nažalost, stvari se nisu odvijale po planu. Vettel nije uspio ugroziti Hamiltona od trenutka gašenja crvenih svjetala pa sve do kraja utrke.

Ono što mu je omogućilo start iz prvog startnog reda 24 sata ranije, je njegova oštra i riskantna vožnja. Njegov vozački stil i sposobnost vožnje na rubu omogućili su mu priliku da ugrozi Hamiltona na startu. Upravo ta žestina, snaga i stil koji ga je proslavio u kvalifikacijama ga je pokopao u utrci. Prema Marku Hughesu iz Sky Sportsa, Sebastian nije uspio očuvati svojstva i performanse svojih guma. Upravo to polazilo je za rukom njegovom momčadskom kolegi- Kimi Raikkonenu.

https://youtu.be/bFpHiNLP3lo

Zaista, ubrzo nakon Vettelove prve pogreške u osmom krugu (otišao preširoko u prvom zavoju) koja je omogućila Rosbergu da se primakne bliže i prestigne sunarodnjaka u sljedećem krugu – Raikkonen je preko radioveze obavijestio momčad da ga Nijemac zadržava. Greška koja je uslijedila i rezultirala odlaskom u boks po novo prednje krilo, upropastila je sve Sebastianove nade.

Kada su oba Mercedesova vozača pretrpjeli probleme s kočnicama u posljednja 2 kruga, Vettel, umjesto da je bio u poziciji da kapitalizira Mercedosovu nesreću i osvoji drugu pobjedu sezone, on je bio nekih 40 sekundi iza, pokušavajući i neuspijevajući prestići Williamsovog Valtterija Bottasa u borbi za četvrto mjesto.

Nakon obećavajućeg i sjajnog starta u svojoj prvoj sezoni na mjestu Ferrarijevog vozača, ostvarivši tri uzastopna podija i vrativši nešto ponosa propetom konjiću, Vettelove performanse u Bahreinu su pale. Čak i u 2014, možda i najtežoj sezoni Sebastiana Vettela u kojoj se mučio s prilagodbom V6 turbo regulacija i zahtjeva i nije uspio pobijediti u utrci, Vettel nije napravio toliko očitih grešaka kao što je uspio u jednoj utrci u Bahreinu prošlog vikenda.

Ferrarijev tehnički direktor, James Allison, rekao je novinaru Motorsporta Pablu Elizaldeu, da ovo nije bio njegov najbolji dan i da se takve stvari događaju.

Sam Vettel je sam ponudio nešto elokventnije objašnjenje, rekavši novinaru Sky Sportsa Peteu Gillu, da je vjerojatno danas pokušavao malo previše. Benu Andersonu i Jonathanu Nobleu iz Autosporta je rekao:

“Vjerojatno sam pritiskao previše i napravio neke greške. Mislim da sve u svemu, nije ovo bila perfektna utrka. Očito, nisam ušao u pravilan ritam i gubio sam pozicije kada to nisam smio.”

Unatoč svim sličnostima između Malezije i Bahreina, od “grindinga” asfaltne površine do strategije očuvanja guma, bila je tu jedna ključna razlika između ovih utrka, koja je postala jasna tek nakon završetka utrke. Barem ako je suditi prema nekim medijima.

Nakon Ferrarijeve dugo očekivane pobjede u Sepangu koja je iznenadila sve, uključujući Mercedes – čiji je šef momčadi, Toto Wolff, okarakterizirao pobjedu Ferrarija kao alarm za uzbunu. Prema Jamesu Gallowayu iz Sky Sportsa – Od Vettela se očekivalo mnoštvo borbe i natjecanja u Sakhiru. Lewis Hamilton je označio Nijemca kao svojeg najvećeg rivala prije utrke.

Ova sezona će biti limitirana mogućnostima i prilikama za sve vozače koji nisu za volanom Mercedesa. Pucanje pod pritiskom nije dozvoljeno u tim rijetkim prilikama za pobjedu. Pobjeda u Maleziji je došla prirodno, Bahrein je Vettelu stvorio pritisak i imperativ moguće pobjede. Lako ga je sada okriviti zbog jedne loše utrke kao što su to učinili neki Britanski mediji, ali on je vozač koji je rođeni pobjednik. Njegova glad za pobjedama je enormna, želja i trud mu se vide u svakom koraku.

Želja za pobjedom često dovodi do grešaka. A tko radi taj i griješi. Ako pogledamo Vettelove vožnje kada je lovio svoj prvi naslov svjetskog prvaka, njegove vožnje su oscilirale od briljantnih do loših. Bilo je tu vikenda potpune dominacije i vikenda u kojima se sudarao s ostalim bolidima.

https://youtu.be/xi-86Uptjco

Njegov vozački razvoj nakon toga išao je samo uzlaznom putanjom. Sebastian ne mora nikome ništa dokazivati. On je dokazao da je svjetska klasa i da mu je malo vozača sposobno parirati. On je došao u Ferrari jer je to projekt. Projekt na kojem on intenzivno radi i kojeg razvija. To mu nudi zadovoljstvo i podsjeća ga na rane dane iz Red Bulla. To su bili dani u kojima se morao dokazivati i pokazati svijetu tko je on. Uživao je u tim danima, zbog toga sada uživa i u Ferrariju. Greške se događaju, veliki ljudi iz njih uče i izlaze jači. Vettel je to već pokazao i dokazao. Ne treba od jedne loše utrke raditi tolike drame i analize. Prava slika stanja doći će u sljedećim utrkama u kojima će, vjerujem, Sebastian opet biti ono što on je – četverostruki svjetski prvak.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Luka, odlično kao i inače.

    Seb je opet u 2009. godini, napreduje s momčadi i ulaže puno rada.


    0

    0
  2. Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

    Kvalitetan tekst.


    0

    0
  3. Hvala obojici

    Da on je ponovo u fazi dokazivanja i to je dobra stvar. Cikličko kretanje karijere
    (Dokazivanje i pobjeđivanje)
    :) tako treba i biti


    0

    0