F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 74. dan: Laudina vožnja u Jaguaru

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Niki Lauda je tijekom svog “gospodarenja” u Jaguaru dobio želju da ponovno sjedne u bolid. Pripala mu je tako čast da nakon više od 15 godina vozi bolid Formule 1, puno brži od onoga što je on zadnje vozio, a bio je to McLaren MP4/2B iz 1985. godine. Događaj se zbio na stazi u Valenciji, punim imenom Valencia Circuit Ricardo Tormo, danas najpoznatija po održavanju Moto GP utrka.

Zadaća tada 51-godišnjeg Austrijanca bila je da otkrije karakteristike novih bolida Formule 1 te da bolje razumije tehnologiju i elektroniku koja je tada već bila duboko ukorijenjena. Lauda je odvozio 10 krugova na četiri kilometra dugoj stazi.

“Bilo mi je veoma zanimljivo vidjeti sve te tehnološke novotarije koje su nastale u zadnjih 16 godina i kako one čine drugačijim bolid naspram onog vremena kad sam se ja utrkivao. Namjera mi je bila da naučim što više o elektronskim sustavima na bolidu tako da mogu izravno povezati s iskustvima vozača kada opisuju tehničke poteškoće vezane uz računalo. Danas sam konačno otkrio ono što oni doživljavaju te kako u tome pomoći kao šef momčadi.”

Iako vožnja nije bila “brzinskog karaktera”, Lauda je ipak probao odvoziti neko respektabilnije vrijeme. Nije to pošlo Austrijancu za rukom. U prva tri kruga se izvrtio dva puta u istom zavoju (vidljivo u videu priloženom na dnu članka), a na pravcu je tjerao bolid koliko je mogao te nije bio ništa sporiji od de la Rose. Čak je i u zavoje uspijevao ući dobrom brzinom, no nije mogao kompletirati krug adekvatnom brzinom. Nakon prva tri kruga je ušao u boks, ubrzo se vratio na stazu te odvozio još 7 krugova, nešto sporijih kako bi ponešto naučio vezano uz elektroniku.

Bilo je tada podsmijeha i posprdnih komentara na račun Laude budući da je u to vrijeme izjavio da u bolid možete staviti majmuna s obzirom na količinu pomagala koju vozač ima na raspolaganju. Pa majmuniranje možda i nije najbolje ispalo na kraju.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: CrashOverride.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1184 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Ako uzmemo u obzir temperaturu staze, tlak i vlagu zraka i podijelimo s masom bolida gdje uracunamo i tezinu vozaca i kacige, dolazimo do zakljucka da je razlog izvrtanja Laudin ugodno popunjeni stomacic ?



    8

    2
  2. Sebastian Vettel 5 Schumi Prikaži

    Imate jedan problemčić, stranica se skrola ispod dna.


    0

    0
  3. Ayrton Senna FerrariF1 Prikaži

    Eeeeee ispao si lagano iz štosa Nikki.. Godine čine svoje.. Ali mislim da bi se stari lav kroz neko vrijeme već priviknuo i mogao postaviti čist “pristojno” vrijeme..



    2

    1
  4. 51 godišnjak koji 17 godina nije sio u f1 bolid u samo nekoliko krugova goni do samih granica nebi li dostiga vrimena de la rose i irvinea…zar je neko očekiva da će oborit rekord kruga? obavio je ono po šta je doša, upozna kako bolidi funkcioniraju danas :top:



    1

    0
  5. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Koliko je ovaj čovjek bio hrabar i “odan” svojoj esenciji – brzini.
    Pravi F1 vozač i pravi F1 prvak.
    U moje se vrijeme govorilo – kada je netko divljao cestama i za volanom, lud kao Niki Lauda.
    Niki Lauda je stvarno bio, “lud”. Ali ono, pravi, pravi racer – sa instinktom…… šteta što nisam imao priliku gledati ga 70-tih godina 20. stoljeća. Pamtim nešto malo, onih njegovih McLaren dana, ali i to kroz maglu – uvijek sam dvojio, koji je broj od Nikija, a koji broj bolida od Alaina….. koliko se sjećam bez googlanja – Niki je nosio broj 8.

    Eh, ti dani……..


    0

    0