Zimska stanka, 68. dan: David Purley – čovjek koji je preživio udarac od 180 G

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 6 godina 3 min 1 komentara

David Purley bio je britanski vozač Formule 1 poznat po dva događaja iz povijesti ovoga sporta, a tema današnjeg članka zimske stanke je preživljavanje nesreće čija je sila iznosila čak 180 G.

Rođen je 26.1.1945. te je u svojoj karijeri zabilježio 11 F1 nastupa, od kojih je prvi bio na VN Monaka 1973. (Marchov 731, ali pod imenom momčadi LEC Refrigeration Racing obiteljske kompanije LEC Refrigeration). Iako nije imao briljantne nastupe i karijeru po kojoj bismo ga pamtili kao jednog od velikih vozača Formule 1, šira javnost je prvi puta za njega čula na VN Nizozemske 1973. kada je Purley odustao od vlastite utrke i riskirao život kako bi pokušao spasiti Rogera Williamsona čiji je bolid završio naopačke i u plamenu nakon velikog udesa. David je dao sve od sebe, pokušao je sam preokrenuti bolid, otrčao je do aparata za gašenje vatre i pokušavao ublažiti plamen dok su obližnji redari praktički samo gledali. Za taj je čin odlikovan Georgeovom Medaljom Ujedinjenog Kraljevstva i Commonwealtha za hrabrost. Spasiti ga, nažalost, ipak nije uspio.

https://www.youtube.com/watch?v=OdkH3X0XIvU

Tijekom pretkvalifikacija za VN Velike Britanije 1977., Purley je u vlastitom bolidu LEC CRP1 (potpomognut obiteljskom tvrtkom LEC Refrigeration) zadobio višestruke prijelome kostiju (većina rebara, zdjelica, obje noge) u nesreći koja se dogodila nakon što je pritisnuta papučica gasa ostala zaglavljena, te je udarac u zid bio neizbježan. Purley je sa 173 km/h u samo 66 centimetara potpuno zaustavljen pa su svi mislili da je na licu mjesta ostao mrtav. Međutim, Purley je ipak bio živ, a njegov slučaj se i danas pamti kao onaj F1 vozača koji je preživio najveću dosad zabilježenu G-silu – 179.8 G. To bila najveća sila koju je neki čovjek preživio sve do 2003. kada je Kenny Brack imao teški udes od čak 214 G!

David Purley pored olupine svog bolida

VN Velike Britanije 1977. bila je posljednja F1 utrka u njegovoj karijeri, ali Purley se nastavio natjecati u Aurora AFX seriji Formula 1 utrka u rodnoj domovini (britansko F1 prvenstvo). Nakon prekida karijere u motorsportu, Purley se okrenuo akrobatskom letenju, da bi na kraju poginuo 2. srpnja 1985. u zrakoplovnoj nesreći kada se njegov dvokrilac Pitts Special srušio u La Mancheu blizu Bognor Regisa.

Bio je David tako pomalo poput mačke s devet života. Kao padobrancu (prije motorsportske karijere) našao se u situaciji da mu se padobran nije htio otvoriti, te je sletio na ramena svog kolege i preživio. S druge strane, nakon nesreće na Silverstoneu njegov bolid je bio dvostruko kraći i totalno unakažen, ali Purley se nije predavao unatoč teškim ozljedama te je neustrašivo nastavio s motorsportskom karijerom, a kasnije i s drugim oblicima adrenalinskih sportova.

https://www.youtube.com/watch?v=4PJijyGuxNs


Odgovor

1 komentar

  1. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Kenny Brack stranooo, jebeno jezivo, momci svaka vam cast!



    6
    6

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.