Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 63. dan: Pedro de la Rosa – najbolji test vozač

Piše: Marko Rakić

Prije 5 godina, 2 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Pedro de la Rosa nikada nije slovio kao brz vozač koji će napraviti razliku, no zato je bio izvrstan u testiranju. To nije nešto što vozači priželjkuju kada dolaze u Formulu 1, no Pedro je tu ulogu prihvatio te radio velike stvari iza kulisa. Španjolac je proveo nevjerojatnih 10 godina kao testni, razvojni ili rezervni vozač, a većinu tog vremena odradio je u McLarenu.

U Formulu 1 Pedro je pristigao 1998. godine, probajte pogoditi u kojoj ulozi :) Eddie Jordan ponudio mu je mjesto test vozača budući da su trkaća mjesta već bila zauzeta, a potrošeno je poprilično novca za dovođenje svjetskog prvaka iz 1996, Damona Hilla. Španjolac je ulogu test vozača prihvatio samo kako bi ušao u Formulu 1 te pratio događanja. Ubrzo je došla i prva ponuda. Arrows je Pedru dao priliku koju je objeručke prihvatio te ostao u momčadi dvije godine.

U debitantskom nastupu se dočepao bodova, a bila je to kombinacija sreće i dobre snalažljivosti. Mnogo je vozača odustalo zbog problema s bolidom ili sudara, a Pedro se uspio održati do kraja utrke te osvojiti šesto mjesto, što je tada bilo zadnje koje je donosilo bodove. Time je pobijedio timskog kolegu te krenuo dobrim putem. Njegove dvije sezone u Arrowsu su se nažalost svele na česta odustajanja zbog nepouzdanog bolida. U 33 odvožene utrke odustao u njih čak 21, a bodove je uspio osvojiti još dva puta. Na kraju sezone mu nije produljen ugovor pa je sreću potražio dalje, a našao ju je u momčadi Prost GP, gdje je postavljen na mjesto test vozača.

Srećom, u toj je ulozi proveo kratko vrijeme. Luciano Burti u Jaguaru morao je svoje mjesto prepustiti de la Rosi, a on je otišao pravac Prosta. Iako je na prvu ovaj prelazak izgledao kao nešto konkretnije od vremena u Arrowsu, ispalo je još gore. Jaguarov bolid bio je pogonjen Cosworthovim motorom koji je bio poprilično nepouzdan te slab u odnosu na najsnažnije konkurente. Još gore za Pedra bilo je što je za momčadskog kolegu imao Eddiea Irvinea, bivšeg vozača Ferrarija koji ga je u obje sezone potpuno porazio. U momčadi nisu bili zadovoljni sa Španjolcem pa su otkupili zadnju godinu ugovora i dali mu nepovratnu kartu za Jaguar.

Pedro de la Rosa ostao je bez trkaćeg mjesta i momčadi krajem 2002. godine, a spas je pronašao u McLarenu, koji ga je tada zaposlio na mjesto test vozača. Na toj je ulozi ostao dugih sedam godina, a priliku u utrkama dobio je 2005. i 2006. VN Bahreina 2005. bila je njegova prva utrka za McLaren, a vozio je zbog Montoyine ozljede ramena. Kvalificirao se na osmo mjesto, u utrci je došao do petog te odvozio najbrži krug utrke, vrlo dobro za prvi put.

2006. je doživio renesansu karijere. Juan Pablo Montoya otišao je iz Formule 1 te je Pedro dobio trkaće mjesto do kraja sezone. Vrlo se brzo snašao te je odvozio neke prilično dobre utrke. Najuspješnija je bila VN Mađarske kada je nakon velike borbe pretekao Schumachera te osvojio drugo mjesto, prvo i jedino postolje u F1 karijeri. Iznenađujuće je dobro odvozio preostalih osam prvenstvenih utrka te se McLaren jedno vrijeme dvoumio oko toga koga će izabrati, njega ili Hamiltona.

2007. mu nije bila na čast budući da je krijumčario s Ferrarijevim podacima. Slao ih je e-mailom Fernandu Alonsu i Mikeu Coughlanu, a sadržaj je bio setup Ferrarijevog F2007. Zbog toga je momčad kažnjena te isključena iz konstruktorskog poretka. Kazna je bila novčana te je iznosila ogromnih 100 milijuna dolara. Dvije je godine još proveo u McLarenu kao test vozač, a onda je 2010. došla ponuda od Saubera. Timski kolega bio mu je Kamui Kobayashi, mladi Japanac koji je pozornost privukao nastupima u Toyoti krajem 2009. De la Rosa nije dočekao kraj sezone, ponovno zbog loših rezultata te je zamijenjen Nickom Heidfeldom.

2011. ponovno je došao u McLaren na mjesto test vozača, da bi već na kraju godine otišao u Hispaniu gdje je odradio zadnju aktivnu sezonu u Formuli 1. Momčad je bila pred raspadom te su imali najsporiji bolid, pa je na kraju sezone ostao bez trkaćeg mjesta jer je HRT odlučio izaći iz Formule 1. Pedro se tako ponovno našao u situaciji kada na kraju godine nema momčad. Početkom sljedeće godine ukazala se prilika u Ferrariju za test vozača. Proveo je tamo dvije godine te se krajem 2014. oprostio od sporta u kojem je proveo 16 godina. Puno od de la Rose nikad nismo vidjeli, barem što se tiče performansi na stazi, no ono što je ostavio u vidu silnog testiranja zasigurno je vrijedno spomena i naklona.

Komentiraj

2 komentara

  1. Williams
    Montoya Prikaži

    Gary Paffett je pak testirao možda i duže od Pedra, a nikad nije dobio priliku odvozit ni jednu jedinu utrku



    5

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni