Izdvojeno

Zimska stanka, 61. dan: Dijamanti (ni)su vječni

Piše: Crankshaft

Prije 5 godina, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Kao što to kaže jedan od popularnih nastavaka iz serijala filmova o Jamesu Bondu, dijamanti možda i jesu vječni, ali definitivno nisu kada ih nekakav pametnjaković odluči staviti na nos bolida Formule 1 koji će upravo voziti u Monaku – na stazi gdje je vjerojatnost za udarac, sudar ili nesreću velika kao kuća. I to na bolid debitanta na najtežoj utrci u kalendaru Formule 1.

Dogodilo se to 2004. godine kada se jedini puta u svojoj karijeri na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja popeo Talijan Jarno Trulli.

Nešto zanimljivija priča dobiva se ako se spustimo malo niže na gridu. U sklopu promocije filma Oceanovih 12 (u kojem se radnja odvija upravo oko krađe dragulja) s izraelskom kompanijom Steinmetz Diamond Group koja se bavi nakitom, Jaguari R5 Marka Webbera i Christiana Kliena su na svom nosu unutar posebnog čeličnog prstena imali ugrađen posuđeni dijamant u vrijednosti od 200 000 američkih dolara, a prema nekim tvrdnjama i 300 000.

Mark Webber je startao 11. te je u 11. krugu utrke odustao zbog problema s mjenjačkom kutijom. Njegov timski kolega Christian Klien je u svakom slučaju prošao gore; startao je 14. te je već u prvom krugu u Loewsu pogodio ogradu i tako završio sa svojom utrkom (i dijamantom).

“To će biti najskuplja vožnja koju ću ikad imati oko Monte Carla”, rekao je Austrijanac nakon utrke.

Njegov Jaguar je tada uklonjen sa staze te je mirovao gotovo dva sata dok je trajala utrka. Kada je bolid došao natrag do Jaguarove garaže, nedostajao je skup i vrijedan detalj. Nav Sidhu, Jaguarov glasnogovornik, bio je kratak:

“Ovog vikenda možda nismo ostvarili najbolji rezultat na stazi, ali definitivno smo ostavili traga u Monaku dodajući glamuru. Netko je ovdje odšetao s nečim što je puno više od motorsportskog suvenira! Ne očekujem uopće da ćemo ga dobiti nazad, ali za ovo smo bili spremni, inače to nikada ne bismo učinili.”

“U tom trenutku sam vjerojatno trebao biti zabrinut za bolid ili za vozača. Međutim, moram priznati, moja prva misao bila je dijamant.”

U izjavi momčadi nakon nedjeljne utrke stoji:

“Christian je izgubio kontrolu te je pogodio ograde, što ga je prisililo na odustajanje. Njegov bolid je vraćen u garažu bez besprijekornog dijamanta kojeg tek treba pronaći.”

Velika potraga za dijamantom nastupila je ubrzo nakon utrke, potvrdio je tada Sidhu. Međutim, Jaguar je ubrzo ponudio nagradu za onoga tko vrati vrijedan dijamant – automobil iz njihove X serije u vrijednosti od oko 60 000 dolara. No, ima li smisla vratiti dijamant tolike vrijednosti za automobil koji košta više nego tri puta manje, a nakon prvog okretanja ključa u bravi i pet puta manje?

“Ne očekujemo da se netko samo tako pojavi i kaže: “Hej, pronašli smo ga!'”, dodao je Jaguarov glasnogovornik.

Nestali dijamant ipak nije bio osiguran u slučaju krađe, a postavlja se pitanje tko bi se usudio ponuditi osiguranje kada je vjerojatnost loma nosa i gubitka dijamanta na ulicama Monte Carla vrlo česta pojava, pogotovo kod debitanata.

Redari uklanjaju Klienov Jaguar. Nalazi li se među njma ‘lopov’?

Komentiraj

3 komentara

  1. Stefan Bellof
    mario550 Prikaži

    Kolika je mogucnost da se Klien sa nekim dogovorio gdje i kad ce se spucati ?,pa dijamant slucajno nestane:)
    Pitanje je dali je dijamant uopce napustio garazu:)
    Stvar je jednostavna !



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni