F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Mercedes: Tri motora u sezoni nisu nikakva ‘znanost’ za inženjere

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Ove godine u Formuli 1 na snagu stupa novo pravilo koje će dodatno smanjiti broj dopuštenih elemenata pogonske jedinice, točnije po tri motora, turbopunjača i MGU-H, te samo dva MGU-K, dvije baterije i dvije kontrolne elektronike. Andy Cowell, voditelj Mercedesovog High Performance Powertrains odjela, tvrdi da to neće bitnije promijeniti stvari u Formuli 1 jer se već skoro 15 godina smanjuje broj dopuštenih motora za jednu sezonu.

“Prelazak na tri motora znači da trebate odraditi sedam utrka sa svakom pogonskom jedinicom, umjesto pet. To je razuman korak prema naprijed, ali zadnjih 10 godina svaki pojedini inženjer koji radi na motoru je postepeno povećavao zahtjeve za životni vijek motora iz svega na čemu je radio, tako da to nije nova znanost, to je samo drugi broj.”

“Imali smo kvalifikacijske motore, ali onda smo tome rekli ne jer je bilo smiješno imati motor za kvalifikacije i onda nakon toga ugradnju motora za utrku. Motor treba biti iste specifikacije za cijeli trkaći vikend. To je bilo prvi puta.”

“To je trenutak kada morate balansirati kvalifikacijske performanse i trajnost u utrci.”

“Nakon toga smo rekli da moraju trajati dva trkaća vikenda, a onda smo rekli osam motora po vozaču, da bi poslije opet rekli pet pogonskih jedinica po vozaču, sve je to učinjeno zbog troškova”, kaže Cowell.

MGU-K, baterija i kontrolna elektronika su dijelovi pogonske jedinice koji su posljednjih sezona bili manje podložni kvarovima, ali momčadi će i dalje morati biti pažljive po tom pitanju jer će samo po dva takva elementa biti na raspolaganju prije dobivanja kazni.

“Tu se radi o posvećenosti detaljima. Vidjet ćete što će vozači trošiti ove godine – baterija i kontrolna elektronika su najmanje zastupljeni kod svih momčadi. To je vjerojatno područje na kojemu je najlakše produljiti vijek trajanja.”

“Kod električnih sustava imate slučaj da će trajati dok god nemate komponente s visokim temperaturama, trajat će koliko to dopušta robusnost izvedbe mehaničkog dizajna podrške svih električnih komponenti.”

Unatoč produljenju životnog vijeka, Cowell smatra da će snaga ostati ista kao i kod prošlogodišnjih izvedbi, dakle nešto manje od 1000 konjskih snaga.

“To je ono čime su inženjeri navikli upravljati, a naša ambicija je uvijek ne ugrožavati kvalifikacijski tempo, ni tempo u utrci, niti imati DNF ili dobiti kaznu.”

“U nekim područjima je to balans između čiste snage i trajanja, u drugim područjima je to bitka između snage i mase.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Stefan Bellof mario550 Prikaži

    Mozda za Mercedes to nije znanost!
    Bojim se da je za Hondu to nepremostiva znanost:)

    Neznam sto bi drugo napisao:) jbga



    29

    0
  2. Mclaren wilson Prikaži

    Vjerojatno za njih nije neka znanost ali nije ni neka znanost da ih gotovo nitko ne voli u ovoj konfiguraciji. Dani kad su se cijedile zadnje mrvice iz bolida u davno prošli. Gledamo skoro pa WEC prvenstvo. O.izdite maksimum za kvalifikacijski krug i onda cruising mode za utrku. Je, prava znanost, prije svega “zanimljiva”. Fućka mi se za MGUHKGB gluposti.



    9

    8
  3. Kao što g. Cowell gore reče, to je “balans između čiste snage i trajanja, u drugim područjima je to bitka između snage i mase”, a sve samo zbog smanjenja troškova. Međutim, uzme li se u obzir broj radnih sati potrebnih da se popravi taj odnos između snage i trajanja, opet se troše veliki novci, tako da je ušteda upitna. Doda li se tome činjenica da se radi o vrhu auto sporta ispada da se radi o spajanju nespojivog. Da, to nisu cestovni auti koji moraju trajati 20-ak godina, da, to su najbolji vozači koji pokušavaju izvući maksimum iz tih istih auta, da, to je najelitniji auto sport i sasvim je u redu da se ne štedi na takvim stvarima.


    0

    0
    • Honda zekohonda Donator Prikaži

      svezi ‘smanjenja’ troškova, ovo je isto cowell nedavno izjavio:

      “We will build at least 80-100 engines and then test them on the bench and take the three or four that have the best reliability and power characteristics.

      “That’s a huge cost that the manufacturers will not be able to recover.”



      2

      0