Izdvojeno

Zimska stanka, 58. dan: Sennin najbrži krug kroz pit lane

Piše: Crankshaft

Prije 5 godina, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Ayrton Senna imao je mnoge nezaboravne vožnje u svojoj karijeri, a jedna od njih svakako je i VN Europe 1993. godine na Donington Parku. Te je sezone vozio svoju posljednju sezonu u McLarenu, ali s Fordovim motorom. Bolid nije bio naročito brz, pogotovo u usporedbi s Williamsom FW15C, ali Senna je tog kišnog dana ostavio Hilla u Williamsu za minutu i 23 sekunde, a njegovog timskog kolegu Prosta za čitav krug.

Brazilac se kvalificirao na četvrto mjesto iza Prosta, Hilla i Schumachera (Sennin zaostatak u kvalifikacijama je iznosio 1.649 s za pole sitterom Prostom). Međutim, na startu je izgubio jednu poziciju i tako pao na peto mjesto, da bi do kraja prvog kruga na kišnom Doningtonu prestigao Schumachera, Wendlingera, Hilla i Prosta te zasjeo na vodeću poziciju. U nastavku je devet puta odvozio najbrži krug utrke, a posljednji, najbrži krug VN Europe 1993., odvozio je u 57. krugu i to vožnjom kroz pit lane.

Naime, Senna je ušao u boks, ali njegovi mehaničari nisu bili spremni pa je Ayrton ipak stisnuo gas i krenuo u još jedan novi krug. Budući da je izvedba Donington Parka po ovom pitanju možda malo neuobičajena jer se u boks ulazi prije posljednjeg zavoja, uz činjenicu da tada nije bilo ograničenja brzine kroz pit lane, Senna je u tom krugu postavio najbrži krug utrke jer su mu na neki način sve okolnosti slučajno pomogle kao ‘prečac’. Njegov najbrži krug je bio 1.350 s brži od bilo koga drugog tog dana na Donington Parku.

Sljedeće sezone su u Imoli smrtno stradali Roland Ratzenberger i Ayrton Senna, a FIA je odmah krenula u veliku ofenzivu po pitanju sigurnosti u Formuli 1. Tako je, među ostalim, već na sljedećoj utrci (VN Monaka 1994.) prvi puta uvedeno ograničenje brzine kroz pit lane (120 km/h u utrci, 80 km/h u kvalifikacijama i na treninzima) koje vrijedi i danas (uz nešto manje brzine).

Komentiraj

5 komentara

  1. Mattia Binotto
    Har Kl Donator Prikaži

    Legendarni I nikad prezaljeni …
    RIP



    8

    0
  2. Nevjerojatno…majstor i pol…
    RIP



    5

    0
  3. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Odlični su mi ovi članci u zimskoj stanci.. Informativno zabavno poučno.. Super.. Sve pohvale autorima za trud i zalaganje.. Samo naprjed dečki.. Evo nekoliko prijedloga za još par članaka
    Kacige vozača.. Nedavno je bio članak o preminulom Dan Gurnyu.. Naveden je jedan detalj da je on prvi vozač koji je koristio kacigu zatvorenog tipa kakve se i danas koriste.. Mislim da bi tu bilo materijala za veliku zimsku stanku..
    Safety car.. sigurnosni auto.. Povjest .. Kad je uveden.. Koji su sve modeli bili, koji vozači, koliko snage motora imaju itd…
    Odjeća i obuća vozača.. Kombinezoni i cipele.. Od kakvog su materijala.. Sigurno moraju proći neke provjere po pitanju protupožarne zaštite itd….
    Evo to bi bilo par prijedloga ako bi si netko dao truda da provjeri i istraži.. Hvala..



    1

    0
  4. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Senna je bio i bit će svjetska legenda.. Mislim da je njegova smrt označila veliki preokret u moto sportu po pitanju sigurnosti.. Tko zna dali bi danas imali sve ove sigurnosne mjere da je on nekim čudom preživio.. A zaprano nije puno ni trebalo da preživi.. Da je samo onaj dio vražjeg ovjesa preletio malo višlje iznas kacige.. Da su u Williamsu samo malo bolje zavarili šipku upravljača.. Nebi svega tog bilo.. A možda onda nebi bilo ni toliko sigurnosti.. Tko zna koliko bi naslova osvojio Schumacher.. Sigurno ne svih 7.. Tko će ga znat..



    2

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni