Izdvojeno

Zimska stanka, 57. dan: Teo Fabi i nesretna tri pole positiona

Piše: Crankshaft

Prije 5 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Talijan Teo Fabi je od 1982. do 1987. (ne uključujući 1983.) u Formuli 1 proveo pet sezona, vozeći za Toleman, Brabham i Benetton. U tom je periodu zabilježio 71 nastup (64 starta), 3 pole positiona, 2 najbrža kruga i 2 postolja. Danas 62-godišnji Fabi se u negativnom kontekstu ističe kao jedini vozač koji je osvojio više najboljih startnih pozicija, a da pritom nijednom nije vodio niti jedan krug u utrci.

Prvi pole position za Tea je došao na VN Njemačke 1985. Tada je za upravljačem svog Toleman Harta bio čak 1.187 s brži od drugog najbržeg – Stefana Johanssona u Ferrariju. To je ujedno bio jedini pole za momčad Toleman ikada, ali Fabi je imao loš start te je izgubio prvo mjesto, a do kraja tog kruga u vodstvu je bio Keke Rosberg u Williams Hondi.

1986. je prešao u Benetton BMW gdje mu je momčadski kolega bio Gerhard Berger, i te je sezone osvojio još dva pole positiona.

Prvi se dogodio na VN Austrije kada je Fabi bio samo dvije desetinke brži od timskog kolege Bergera, ali Talijan je na startu izgubio poziciju od Austrijanca. Kasnije je u 17. krugu utrke preuzeo vodstvo, ali mu je motor otkazao prije nego što je kompletirao taj krug, samo par sekundi nakon što je preuzeo vodstvo.

Sljedeća utrka bila je VN Italije u Monzi i Fabi je i tamo uzeo najbolju startnu poziciju, ovoga puta s četiri desetinke bržim vremenom od Alaina Prosta s McLaren TAG-om i osam desetinki bržim vremenom od timskog kolege Bergera. Međutim, neposredno prije utrke je imao problem s bolidom te je tako morao startati sa začelja. Ipak, u 35. krugu je za utjehu barem uspio odvoziti najbrži krug utrke.

1987. je otišao u Benetton Ford gdje mu je momčadski kolega bio Thierry Boutsen, i te je godine u Austriji osvojio svoje drugo i posljednje postolje u karijeri (treće mjesto u Austriji), dok je prvo osvojio 1984. na VN Detroita (također treće mjesto). F1 karijeru je okončao krajem 1987.

U Formuli 1 je tako 56 krugova proveo na drugom mjestu, ali nikada u vodstvu iako je imao tri najbolje startne pozicije.

Komentiraj

6 komentara

  1. Michael Schumacher
    Ferrari Maniac Prikaži

    Genijalno izgleda ovaj Benetton u bojama!



    4

    0
  2. Ayrton Senna
    FerrariF1 Prikaži

    Koji pehist.. E kad te neće sreća.. Dobro kažu da se bolje rodit bez one stvari nego bez sreće..



    2

    0
  3. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Poslije F1, vozio je IndyCar. Tamo je bio uspješniji nego u F1 – koliko se sjećam, pobjeđivao je, ali nisam ziher…..
    Njegov brat Corrado Fabi je također vozio u F1. Koliko se sjećam, vozio je za Toleman.

    Nisam znao da je Teo Fabi uspio dovesti Toleman 1985. na PP? Je li to bio kišni GP vikend? Nürburgring ili Hockenheim?


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni