FIA razmišlja o uvođenju minimalne mase vozača za 2019.

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 6 godina 3 min 1 komentara

Minimalna masa bolida je masa koju propisuje FIA i koja uključuje sve radne tekućine i vozača, ali ne i gorivo. Prošle godine je iznosila 728 kg (povećanje od 26 kg u odnosu na 2016. zahvaljujući težim (većim) Pirellijevim gumama i većim bolidima), dok će za 2018. (ovoga puta je u pitanju dodatna masa halo zaštite) bolidi imati minimalnu masu od 734 kg.

Kako piše Autosport, trenutno se vode razgovori o nekim promjenama za 2019., kada bi još jednom mogli vidjeti povećanje mase bolida koja će ovoga puta iznositi čak 740 kilograma (čak 845 kg na startu utrke u slučaju da se nosi svih 105 kg goriva).

Ono što je najzanimljivije u svemu tome je razdvajanje minimalne mase na minimum koji mora imati bolid i minimum koji mora imati vozač. Time se želi eliminirati faktor kojeg na performanse ima građa i masa nekih F1 vozača. Tako je svojevremeno Nico Hulkenberg tvrdio da na njegove rezultate protiv Sergija Pereza u Force Indiji utječe i masa jer je Nijemac bio oko 11 kg teži od svog bivšeg momčadskog kolege, što donosi razliku od tri do četiri desetinke po krugu (u slučaju samo bolida težeg za 10 kg).

FIA bi tako željela uvesti minimum od 80 kg za vozača i njegovo sjedalo, dok bi ostatak bolida trebao imati minimalnu masu od 660 kg, što ukupno daje 740 kg. Konačni nacrt prijedloga će biti zaključen na sljedećem sastanku Tehničke radne grupe.

Međutim, masa halo sustava, svih njegovih priključaka i prilagodbi na šasiji je momčadi za 2018. koštala čak oko 15 kilograma, tako da će manje balasta biti na raspolaganju ove sezone za postizanje optimalnog rasporeda masa, što znači da će vozači još jednom biti ti koji će biti lijepo zatraženi da pokušaju izgubiti svaki mogući gram.

Svim implikacijama koje tehnikalije imaju na vozača trebalo bi se stati na kraj s podijeljenim minimalnim masama za vozača i za bolid. U slučaju da vozač nema obaveznih 80 kg, već npr. 70 kg, momčad bi pravilnikom bila obavezna dodati 10 kilograma balasta ispod vozačevog sjedala.

Ovaj bi prijedlog mogao biti dobar na razne načine: vozačevo zdravlje se više neće fizički ugrožavati, izjednačit će se performanse za teže vozače te će inženjeri imati jasnu brojku na koju moraju ciljati s masom bolida bez obzira na težinu vozača, što je posebno važno ako momčad tijekom zime još uvijek ne zna svoju vozačku postavu.

Williamsov tehnički direktor Paddy Lowe kaže:

“Ako se vratite unazad mnogo godina, masa vozača zapravo nije bila uračunata u masu bolida. A onda je to dodano negdje sredinom 90-ih.”

“Kako neki smatraju, uključujući mnoge vozače, i dalje je ostao problem s njihovom težinom, ponekad im to može dosta naškoditi. Naročito kod mlađih vozača je može čak voditi do zdravstvenih problema.”

“Za sport bi ovo bila dobra stvar, nešto što mnogi vozači traže već dugo. Da s razlogom uklonimo taj element.”


Odgovor

1 komentar

  1. Ross Brawn
    Tuzlaensis Prikaži

    Odlična stvar! Igranje s metabolizmom i tjelesnom masom je strašno opasna stvar, gledajući narušavanje nivoa hormona u tijelu. Mnogi glumci usljed transformacija za razne uloge rapidno mijenjaju tjelesnu masu i pate od problema sa štitnom žlijezdom. Jednom kada se stvori disbalans hormonalne funkcije u štitnjači, ode sve u..



    10
    10

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.