Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 54. dan: Mađarska čarolija

Piše: Marko Rakić

Prije 5 godina, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Bivši vozač Formule 1 te svjetski prvak iz 2009., Jenson Button, danas slavi 38. rođendan. Britanac je u sportu bio punih 17 sezona te je za to vrijeme uspio puno toga osvojiti. U početku njegove karijere nije se doimalo da bi mogao nešto postići, no godine u BAR Hondi te poslije u Hondi pokazale su da Jenson ima što za pokazati. Tog 6. kolovoza poklopilo se sve kako bi Jenson osvojio spektakularnu pobjedu.

Sve se već zakuhalo u petak na slobodnim treninzima. Fernando Alonso dobio je kaznu od dvije sekunde na odvoženo vrijeme u kvalifikacijama zbog pretjecanja i opasne vožnje pod žutim zastavama. Poveselili su se tada navijači Ferrarija i mislili kako je ovo izvrsna prilika da Schumacher osvojio pobjedu te nadoknadi zaostatak za Alonsom. Slavlje nije dugo trajalo – Schumacher je na trećem slobodnom treningu pretekao Kubicu i Alonsa pod crvenim zastavama, pa mu je dodijeljena ista kazna kao i Alonsu.

Njih dvojica pretvorili su kvalifikacije u vlastiti zabavni program. Iako su imali deficit od dvije sekunde na odrađeno vrijeme, odradili su sjajan posao. Schumacherovo stvarno vrijeme je bilo brže čak sedam desetinki od najbržeg te subote. Pole position osvojio je Kimi Raikkonen ispred Masse i Barrichella, dok su Schumacher i Alonso osvojili 12., odnosno 15. startno mjesto.

Utrka je bila prva kišna u povijesti održavanja VN Mađarske (od 1986. se vozi na Hungaroringu) i to je vrhunski odgovaralo momčadima koje su koristile Michelin gume. Na Bridgestoneu su bili Ferrari, Toyota, Williams, Spyker i Super Aguri. Odmah na startu utrke bilo je jasno da Bridgestone ni u jednom pogledu ne može parirati Michelinu, a to je izvrsno pokazao Alonso koji se nevjerojatnom vožnjom probio na prvu poziciju već u 18. krugu. Za to je vrijeme Schumacher bio daleko iza te se borio s bolidom. Prekretnica utrke za Jensona dogodila se u 31. krugu. Kimi Raikkonen mučio se na novom setu guma te se zabio u stražnji kraj Vitantonija Liuzzija, vozača Toro Rossa. To je izazvalo sigurnosni automobil te je Jenson tada odlučio da ne uđe u boks. Odluka se pokazala ispravna te je nakon izlaska sc-a bio na drugoj poziciji, odmah iza vodećeg Alonsa.

Button je cijelo vrijeme bio brz te je izgledalo kao da bi se mogao sukobiti s Alonsom, no morao je otići u boks po gorivo, pa borbu nikada nismo ni vidjeli. U 51. krugu poklopile su se sretne zvijezde za Britanca – Alonso je otišao u boks po nove gume, no mehaničar zadužen za stražnju desnu gumu nije dobro obavio svoj posao. Rezultat je bio Renault van staze u trećem zavoju te Alonso van utrke. Button je tada zgrabio vodstvo i krenuo prema svojoj prvoj pobijedi. Iza njegovih leđa događale su se epske borbe između Schumachera i izazivača kojih je bilo nekoliko. Nijemac je odlučio ostati na intermedijama, dok su ostali vozači prešli na gume za suho te imali očitu prednost.

Prvi koji je pokušavao bio je Pedro De La Rosa u jedinom preostalom McLarenu. Španjolac je svašta pokušavao, na pravcu nije mogao prestići jer je Ferrari bio strašno brz te je bilo jasno da će morati pričekati dok Schumacheru ne počnu propadati gume. Tako je i bilo. Pet krugova prije kraja De La Rosa je uspio prestići Ferrarijevog vozača, a sljedeći na redu bio je Nick Heidfeld. Schumacher se praktički više nije mogao braniti jer su gume bile na rubu, potpuno potrošene, no uspio je svog sunarodnjaka zadržati čak dva kruga iza sebe. Prilikom pretjecanja Nick se dotaknuo s Michaelovim bolidom te je došlo do oštećenja osovine na Ferrariju, što je označilo kraj njegove utrke.

Naprijed je bilo veliko slavlje i puno novih, nesvakidašnjih statističkih podataka. Jenson Button osvojio je svoju prvu pobjedu u Formuli 1 za što mu je trebalo 113 utrka. Bio je to novi rekord, a kojeg je tri godine poslije skinuo Mark Webber. Pobjeda za Hondu bila je prva nakon VN Italije 1967. kada je slavio John Surtees. Pedro De La Rosa osvojio je drugo mjesto što mu je bilo prvo i jedino postolje u karijeri, a time je postao tek drugi Španjolac u povijesti F1 koji je uspio doći do postolja. Na trećem mjestu završio je Nick Heidfeld, osvojivši tako prvo postolje za BMW Sauber u prvoj godini suradnje.

Sažetak utrke pogledajte u sljedećem videu.

Komentiraj

1 komentar

  1. dani ponosa i slave, drugi dio.



    7

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj košta, vrijeme košta, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez pomoći naših čitatelja - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Starački domovi F1 vozača: TV lica

Oktanski koktel // Ante Maras

Dolazimo do kraja našeg serijala o putevima kojima krenu F1 vozači nakon što napuste kraljicu motorsporta Za razliku od prijašnjih dijelova, u ovom ćemo se dotaknuti onih vozača koji su upravljač bolida zamijenili mikrofonom i slušalicama te postali komentatori i stručni analitičari TV kuća po pitanju Formule 1 Dobitna kombinacija za obje strane: televizijske kuće dobivaju vrhunske stručnjake koji svojim analizama i znanjem...

Što sve vozač vidi na ekranu volana

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Na primjeru Charlesa Leclerca i njegovog Ferrarija možemo jasno očitati što vozač vidi na ekranu svog volana Primjer ekrana na F1 volanu 1) Prethodni krug U gornjem lijevom kutu vidi se vrijeme posljednjeg odvoženog kruga, u ovom slučaju je iznad dvije minute jer se radilo o izlaznom krugu u kvalifikacijama 2) Broj okretaja Nova generacija bolida Formule 1 ne postiže više od 15 tisuća okretaja u minuti, ali samo...

Pogled u budućnost – 1. dio: Mercedes i Red Bull

Lociranje // Lovro Andraka

Iako više od polovice trenutnih vozača u Formuli 1 nije niti će tako skoro zagaziti u tridesete godine života, momčadi uvelike razmišljaju o mladim vozačima koji se tek razvijaju i probijaju kroz juniorske kategorije Ne samo da razmišljaju o njima, već ih imaju pod ugovorima i podupiru njihove karijere Razvijanje vlastitih mladih vozača u sklopu juniorskih akademija postalo je standard u suvremenoj F1 i zato danas gotovo sve...

Još kolumni