Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 47. dan: F1 utrke s najviše gledatelja

Piše: Marko Rakić

Prije 5 godina, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

U vrijeme kada znamo imati utrke s oko 50 000 gledatelja te polupraznim tribinama, teško je zamisliti kako to izgleda kada na utrku dođe 200 000 navijača, pa i više. Takvo nešto dogodilo se samo tri puta u povijesti sporta, a koje su to utrke bile, pročitajte u nastavku teksta.

VN Mađarske 1986.

Nakon Bernijeve želje da se utrka Formule 1 održi u hrvatskoj na grobniku, sve je završilo u Mađarskoj na novoizgrađenoj stazi Hungaroring. Hrvatske pregovaračke sposobnosti su tada ponovno došle do izražaja i svi planovi su propali, pa su Mađari spremno preuzeli posao i napravili odličnu stvar. 1986. počela se održavati VN Mađarske i već je prva utrka donijela mnogo toga dobrog. Ayrton Senna ponovno je bio briljantan u kvalifikacijama te je osvojio šesti pole position sezone, dok mu je društvo u prvom redu pravio Nelson Piquet u Williamsu. Na dan utrke dogodilo se nešto potpuno neočekivano – srušen je rekord broja navijača na jednoj F1 utrci. Na VN Mađarske došlo je nešto više od 200 000 ljudi i takvo nešto se nikada nije ponovilo na Hungaroringu. Utrkom su dominirali Senna i Piquet, ali potonji je “ukrao” cijeli show izuzetnim pretjecanjem svog sunarodnjaka. Nelson je time preuzeo vodstvo te pobijedio, a potez je prema mnogima jedno od najboljih pretjecanja u Formuli 1.

2. VN Australije 1995.

Bila je to zadnja utrka sezone te zadnja na Adelaideu, oproštaj prije nego se utrke počnu održavati oko jezera Albert Park u Melbourneu. Navijači su se očito ujedinili te je srušen rekord po pitanju broja posjetitelja na jednoj utrci – 210 000. Utrka nije manjkala događajima, dapače, bilo ih je puno više nego inače. Prvenstvo je bilo riješeno pa su se vozile utrke “za statistiku”. Na pole je bio Damon Hill, dok je drugo mjesto zauzeo njegov timski kolega David Coulthard. Kvalifikacije je obilježio Mika Hakkinen koji je doživio teške ozlijede prilikom izlijetanja, no nije bilo velikih posljedica te se Finac brzo oporavio. Utrka je bila totalni kaos. Odustalo je čak 15 vozača što zbog sudara što zbog otkazivanja pojedinih dijelova bolida. Pobijedio je Damon Hill s čak dva kruga prednosti u odnosu na drugoplasiranog Oliviera Panisa. Bilo je to prvi put nakon VN Španjolske 1969. da je netko pobijedio s dva kruga prednosti u odnosu na drugoplasiranog.

1. VN SAD-a 2000.

Utrka povratnica sezone novog milenija bila je VN SAD-a, ovaj put na novoj stazi. Nakon devet godina izbivanja iz kalendara (zadnja je bila 1991. u Phoenixu) Amerikanci su se zaželili Formule 1 te su to obilježili na najbolji mogući način. Za potrebe Formule 1 izgrađen je zavojiti središnji dio na slavnoj stazi Indianapolis gdje se na kraju održalo 8 utrka. Prvenstvo je bilo potpuno otvoreno – ostale su tri utrke do kraja sezone te je Hakkinen imao dva boda više od drugoplasiranog Schumachera. Nijemac je osvojio pole position ispred Coultharda i Hakkinena s minimalnom predošću. Dan poslije uvjerljivo je srušen rekord broja gledatelja na jednoj utrci. Na VN SAD-a 2000. godine prisustvovalo je čak 250 000 ljudi, broj koji danas zvuči nedostižno. Tribine su bile prepune, izgledalo je kao roj pčela. Sama utrka i nije bila posebno napeta budući da je Schumacher vodio gotovo cijelo vrijeme te uzeo pobjedu, čime je prešao Hakkinena u ukupnom poretku. Utrku poslije osvojio je prvu od pet uzastopnih titula u Ferrariju.

Komentiraj

5 komentara

  1. čini mi se nevjerovatnim da nema niti jedne utrke prije 1986.



    7

    0
  2. Williams
    Montoya Prikaži

    O Adelaide 1995. je Clive James imao interesantan dokumentarac.



    3

    0
  3. Fernando Alonso
    zonosso Prikaži

    Sasvim jasno. Na broj gledatelja utječe cijena ulaznice……………………………………



    2

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni