Zimska stanka, 44. dan: Pobjednik s čak šest ulazaka u boks na jednoj utrci

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 6 godina 5 min 8 komentara

VN Kanade iz 2011. ostat će zapamćena kao utrka koja je oborila nekoliko rekorda Formule 1. Zbog velike kiše koja je zbivanja na stazi prekinula na čak dva sata, utrka na stazi Gilles Villeneuve iz te godine drži rekord kao najduža u povijesti F1, s trajanjem od četiri sata, četiri minute, 39 sekundi i 537 tisućinki. To znači da je prosječna brzina pobjednika iznosila samo 74.844 km/h, što je rekord za utrku s najmanjom prosječnom brzinom ikada. Treći rekord je onaj s najviše izlazaka sigurnosnog automobila u jednoj utrci – čak šest puta. Četvrti rekord, o kojem ćemo danas napisati par riječi, onaj je za najviše odlazaka u boks pobjednika utrke.

Jenson Button je u zadnjem krugu VN Kanade iskoristio pogrešku Sebastiana Vettela na kočenju te je ciljem prošao kao prvi, nakon čak šest odlazaka u boks te nedjelje, uključujući jedan zbog kazne jer je bio prebrz iza sigurnosnog automobila.

Tijek utrke

Sebastian Vettel je osvojio pole position u svom Red Bullu ispred Fernanda Alonsa, Felipea Masse, Marka Webbera, Lewisa Hamiltona, Nice Rosberga, i Jensona Buttona na sedmom mjestu. Kiša je toga dana bila neumoljiva te je staza bila mokra uoči utrke, a novi pljuskovi su se očekivali sat vremena kasnije.

Nakon pet krugova pod sigurnosnim automobilom, utrka je konačno započela te je Vettel zadržao vodstvo. Webber i Hamilton su imali kontakt te su pali u poretku, a u istom krugu je pogrešku napravio i Button koji je pao iza svog momčadskog kolege. Nešto kasnije je opet pogriješio Hamilton pa se još jednom našao iza Buttona. Lewis je zatim u osmom krugu pokušao prestići svog momčadskog kolegu na startno-ciljnom pravcu, ali je došlo do dodira te je Hamilton morao odustati. Button je na kraju tog kruga otišao na promjenu guma po intermedije, a na stazu je izašao sigurnosni automobil zbog krhotina McLarenovog bolida.

Sigurnosni automobil napušta stazu u 13. krugu, a Button dobiva kaznu prolaska kroz boks zbog prebrze vožnje za vrijeme sigurnosnog automobila te nakon odsluživanja iste pada na 15. mjesto.

Button treći puta ulazi u boks već u 19. krugu, kao i dosta drugih vozača koji su zbog novih pljuskova otišli po kišne gume, a neki po novi, svježi set guma za kišu. Već u sljedećem krugu na stazu opet izlazi sigurnosni automobil, a uvjeti na stazi se pogoršavaju te u 26. krugu jaka kiša konačno zaustavlja utrku na čak dva sata.

Utrka je potom nastavljena iza sigurnosnog automobila na full wet gumama budući da je na stazi bilo dosta vode, a Maylanderov Mercedes sa staze odlazi nakon sedam krugova. Par krugova kasnije, na kraju 35. kruga, u boks po intermedije odlazi Jenson Button, što je svjetskom prvaku iz 2009. bio četvrti ulazak u boks.

Odmah potom, na početku 37. kruga, Button je pokušao prestići Fernanda Alonsa te je došlo do dodira u prvom sektoru. Španjolac je morao odustati, a Button je zaradio probušenu gumu, pa je McLarenov vozač i peti puta otišao u boks, što se dogodilo upravo na kraju tog 37. kruga. Sigurnosni automobil je još jednom izašao na stazu, a Button je nakon obavljene promjene guma bio na zadnjem – 21. mjestu. Tri kruga kasnije, dakle u 40. krugu, sigurnosni automobil odlazi u boks te se utrka nastavlja. Button je u tom trenutku, naravno, posljednji.

Uzbuđenja ni kasnije nije nedostajalo, utrka je bila puna incidenata, ponovnih izlazaka sigurnosnog automobila, izlijetanja, ali i Buttonovog odlučnog proboja prema vrhu. 10 krugova kasnije, Jenson je s posljednjeg mjesta došao na osmo, a u 51. krugu odlazi u boks posljednji (šesti) puta.

U 55. krugu, kada su i ostali odlazili u boks po slickove, Button je već bio četvrti, a 10 krugova kasnije (65. krug, samo pet krugova prije kraja) Button je već bio na drugom mjestu iza Vettela sa zaostatkom od nekoliko sekundi. Jenson je osjećao da je pobjeda itekako moguća te je nastavio jako pritiskati. U posljednjem krugu utrke, Vettel je imao prednost nad Buttonom od samo 0.9 sekundi te nas je čekao veliki obračun.

Button je i dalje pritiskao koliko je mogao, a onda u šestom zavoju Sebastian odlazi široko na dijelu staze koji je još uvijek bio vlažan. Button objeručke prihvaća takav poklon i preuzima vodstvo koje nije ispuštao u preostale dvije trećine kruga. Gospodin ‘Massive Understeer’ tako nakon šest odlazaka u boks potpuno zasluženo postaje pobjednikom VN Kanade, a Vettel uspijeva doći do drugog mjesta, ispred timskog kolege Webbera na trećem i sunarodnjaka Michaela Schumachera na četvrtom mjestu. Vitalij Petrov je bio peti, dok je Massa u posljednjim metrima prestigao Kobayashija za šesto mjesto.


Odgovor

8 komentara

  1. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Više ga pamtim po ovoj utrci nego osvajanju naslova svjetskog prvaka. Dan danas se naježim kad se sjetim…ona nevjerica kada je pretekao Vettela u zadnjem krugu i to nakon svih onih piz*arija…..gasi sve, motaj kablove…nema dalje. Definitivno jedna od najboljih utrka ikada.



    12
    12

    0
  2. Mada Max Prikaži

    Jedva čekam da se ponovno desi slicna utrka ?



    7
    7

    0
  3. Williams
    Montoya Prikaži

    Stalno vrtim u glavi Donington 1993. uvjeren kako je i Senna bio 6 puta. Al nije, bio je 4 puta, al je zato na podiju bio Prost koji je bio 7 puta u boksu



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.