Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 33. dan: Nepoznate i kratkotrajne F1 momčadi (3. dio)

Piše: Marko Rakić

Prije 5 godina, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

U trećem nastavku ovog serijala spomenut ćemo se momčadi Token Racing. Njihovo učešće u Formuli 1 potrajalo je samo jednu sezonu, a to što su uspjeli napraviti nije bilo posebito – tek pokoji start u utrku.

Iz početka je ovo bio projekt Rona Dennisa koji je svoju F2 momčad Rondel Racing htio unaprijediti u Formulu 1. Ron je uspio mnogo stvari sastaviti, pronašao je sponzore, no naftna kriza potpuno je uništila bilo kakve daljnje ideje, pa je projekt prodan kako bi netko s više financijskih sredstava uspio ući u sport. Ray Jessop dizajnirao je prvi i jedini Token Racing, a ime je momčad dobila prema prvi slovima imena investitora – Tony Vlassopulos i Ken Grob.

Token Racing je momčad za koju je veoma malo ljudi čuli, a kako i ne bi bilo tako kada su se kvalificirali u samo tri prvenstvene utrke te nikad nisu osvojili bodove. Prva utrka na kojoj su uspjeli nastupiti bila je VN Belgije 1974., a tada je svoj debitantski nastup imao i Tom Pryce, mlada nada Walesa. Kvalificirao se na 20. mjesto što je bio uspjeh sam po sebi, budući da su mnoge momčadi muku mučile s kvalifikacijama za utrku. Utrka je bila razočaravajuća – loš tempo te na kraju sudar Prycea sa Scheckterom u 66. krugu.

Momčad je bila spremna za utrku u Monaku, no Pryce ih je otkantao potpisom za March, stoga momčad nije imala vozača. Prva sljedeća utrka na kojoj su doveli bolid bila je VN Velike Britanije, a vozač je bio David Purley. Britanac se nije uspio kvalificirati za utrku te je odmah nakon trkaćeg vikenda napustio momčad. Posljednji vozač koji je upravljao vrlo lijepo dizajniranim i obojanim RJ02 (ime po dizajneru Rayu Jessopu) bio je Ian Ashley. Bila je to njegova prva utrka u Formuli 1.

Ta VN Njemačke 1974. jedina je utrka vrijedna spomena za Token Racing. Iako kvalifikacije nisu bile posebno dobre (Ashley je startao 26.), utrka je bila puno bolja. Mladi Britanac probio se do čak osmog mjesta te je tu poziciju držao gotovo do kraja utrke kada je zbog probušene gume pao na 14. mjesto. U Tokenu su bili veoma zadovoljni te je bilo optimizma za nastavak sezone. Sve je palo u vodu nakon sljedeće utrke, VN Austrije. Ashley se kvalificirao na 24. mjesto, a utrku nije završio zbog problema s kotačima.

Token Racing je nakon toga snašla sudbina mnogih malih momčadi tog vremena – potrošen sav novac i raspad sustava. RJ02 prodan je Safir Engineeringu koji ga je koristio za utrku prvaka 1975. godine.

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni