Zimska stanka, 32. dan: Vozači s najvećim postotkom odustajanja (2. dio)

Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Marko Rakić

Prije 6 godina 3 min 5 komentara

Ostalo nam je pet najnesretnijih vozača, a neka imena zasigurno će vas iznenaditi, kao i brojke kojima se mogu “pohvaliti”. Za početak jedan ugodan podatak – ovih pet vozača nastupilo je na 329 utrka, a od toga su odustali u njih 243. Solidno!

5. Ivan Capelli – Nesretni Talijan stalno odvozio je mirno samo jednu sezonu u svojoj karijeri. Bila je to 1988., kada je odustao samo šest puta u 16 utrka (danas je to velik broj odustajanja) te osvojio dva postolja. Sve ostale sezone bile su teška katastrofa. U sljedeće tri godine (1989. – 1991.) završio je samo sedam utrka, sve ostale je odustao. Od 93 utrke u koje je startao, odustao je 67 puta, što je u postotku 72.04%.

4. Bertrand Gachot – Francuz svoju “slavu” može zahvaliti Michaelu Schumacheru koji ga je zamijenio u Belgiji 1991. godine. Bertrand se u Londonu obračunao s taksistom, pa je završio u zatvoru. Izuzev 1991. kada je vozio za Jordan, njegovo vucaranje kroz Formulu 1 bilo je poprilično mučenje. U 37 utrka nije startao, od 47 koje je započeo odustao je 34 puta te je u cijeloj karijeri osvojio pet bodova. Za razliku od ostalih vozača, on je ponešto svojih odustajanja zaradio sudarima, što se odlično poklapa s pričom iz Londona.

3. Teo Fabi – Kroz karijeru je Talijan bio u vrlo dobrim momčadima, ali gotovo uvijek u krivo vrijeme. Unatoč nekoliko osvojenih pole positiona i postolja, Teo Fabi nikada nije bio dovoljno konkurentan u utrkama. U kvalifikacijama je znao biti vrlo brz u odnosu na timske kolege, no falilo mu je ono nešto da bude kompletan. Bio je poprilično temperamentan van staze, dok je na stazi imao zaista previše nesreće s pouzdanošću bolida. Startao je u 64 utrke, od kojih 48 nije završio, pa dobijemo 75% nezavršenih utrka.

2. Piercarlo Ghinzani – Da budem iskren, za Piercarla nisam čuo do jučer kada sam pronašao temu za pisanje članaka. Talijan je svoju karijeru počeo poprilično kasno, u dobi od 29 godina. Uglavnom je vozio spore i nepouzdane bolide, o čemu možda najbolje govori jedan plasman u bodovima od 76 utrka u koliko je startao. Odustao je 57 puta, što je postotak od 75%. Loš dojam povećavaju 36 utrka u koje nije startao ili se nije uspio kvalificirati.

1. Jean Pierre Jabouille – zadnji vozač koji je bio i inženjer, uvelike je pomogao Renaultu da unaprijedi turbo motor. Njegove trude uživali su Alain Prost i Rene Arnoux početkom 80-ih, dok se Jean povukao iz sporta. Količina nesreće koju je Francuz doživio tijekom svoje karijere bila je nevjerojatna. Jean je bio vrlo brz vozač i odličan za svaku momčad u to vrijeme kada je razvoj turbo motora išao otežano. Na stazi je bio veoma precizan, nikad nije pravio probleme o čemu najbolje govori samo jedno odustajanje zbog sudara. U sezoni 1977. mu se tri puta dogodilo da nije mogao startati u utrku jer bolid nije bio spreman. U 49 odvoženih utrka, odustao je 37 puta. Ipak, s vodećim postotkom od 75.51%, Jean Pierre Jabouille jedini je vozač s ove liste koji je uspio pobijediti u utrci. A Francuz bi to sigurno napravio više puta da ga je bolid nekada poslužio.


Odgovor

5 komentara

  1. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Hehe, pogodio sam prvu trojicu…. :chill:



    2
    2

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.