Nakon što su njihovi vozači osvojili prva dva svjetska prvenstva Formule 1 1950. i 1951. s Alfettom, Alfa Romeo se nakon toga povlači iz Formule 1 zbog nedovoljno financijskih sredstava za razvoj novog bolida.
U Formulu 1 se vraćaju nakon 10 godina, i to kao dobavljač motora momčadi De Tomaso na VN Italije 1961., ali vozači Nino Vaccarella i Roberto Businnello nisu došli do cilja. To je ujedno bila i jedina utrka na kojima je Alfin motor imao nastup u toj sezoni. Bolide je pogonio 1.5-litreni redni četverocilindraš.
Sljedeće sezone isti scenarij. Isti Alfin motor imao je jedini nastup na posljednjoj utrci sezone u Južnoafričkoj Republici kada su s njim nastupali Doug Serrurier u momčadi LDS, te Mike Harris u Cooperu. Nijedan od vozača nije došao do cilja.
1963. godine VN Južne Afrike još jednom bila mjesto gdje su se Alfini motori našli u bolidima Formule 1. Na posljednjoj utrci sezone Doug Serrurier je u LDS-u završio na 11. mjestu, dok momčadski kolega Sam Tingle nije završio utrku. Osim toga, u ne-tvorničkoj Alfi Romeo nastupao je i Peter de Klerk koji se za istu utrku nije uspio klasificirati.
Nakon dvije godine pauze, na VN Južne Afrike momčad LDS je još jednom koristila Alfin četverocilindrični 1.5 motor u bolidu s kojim je nastupao Sam Tingle. Utrku je završio na 13. mjestu. Tu je još jednom bila i ne-tvornička Alfina momčad s istim motorom i vozačem Peterom de Klerkom koji je bio 10.
Nešto frekventniji nastupi zbili su se 1970. godine u McLarenu. Ekipa je te godine nastupala s dva motora kroz sezonu, Ford Cosworthovim DFV 3.0 te Alfa Romeovim T33, također 3-litarskom V8-icom. Taj je motor zapravo razvijan za Alfin sportski automobil Tipo 33 s kojim se talijanski proizvođač natjecao u raznim kategorijama. Razvijao je do 440 konja pri skoro 10 000 o/min, ali u McLarenu nisu bili pretjerano zadovoljni. U bolidu M7D (naslovna slika) je jedan nastup imao Nanni Galli na 10. utrci sezone u Kanadi, ali se nije uspio kvalificirati. Drugi vozač, Andrea de Adamich, imao je nekoliko nastupa kroz sezonu, dva u bolidu M7D, te šest nastupa u M14D s istim Alfinim motorom. Talijan je završio jedino utrke u Austriji (12. mjesto) i Italiji (8. mjesto), dok se za ostale nije kvalificirao ili ih nije završio. Ekipa McLaren Alfa Romeo stoga nije osvojila niti bodova tijekom 1970., dok je McLaren Ford bio peti s 35 bodova.
March 711 Alfa Romeo
Naredne sezone je Alfin T33 imao nastupe u ekipi March koja je, poput McLarena godinu ranije, te sezone vozila i s Ford Cosworthovim DFV motorom. Vozača je bilo nekoliko. March Alfa Romeo 711 vozili su Andrea de Adamich, Nanni Galli i Ronnie Peterson. De Adamich je puno puta odustao, a završio je jedino prvu i posljednju utrku sezone, izvan kruga osvajača bodova. Galli je nastupao na četiri utrke u Marchu s Alfinim motorom, od kojih je završio dvije i to izvan kruga osvajača bodova. Jedan nastup je imao i viceprvak te sezone, Šveđanin Ronnie Peterson koji nije završio utrku u Francuskoj. U ostalima je nastupao u 711-ici s Fordovim motorom. March Alfa Romeo nije osvojio niti boda tijekom 1971., dok je March Ford bio četvrti s 33 boda.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 16 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je toky13.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovaj March je “u oštroj konkurenciji, ipak nešto najružnije” što se ikada pojavilo u F1 cirkusu.
:mrgreen:
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uglavnom Alfa ispada sranje..bar u prvom dijelu.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nisam znao da je Mclaren bio pogonjen motorom Alfa Romeo?!
I kroz F1 sezonu 1970.-u vozili sa dva motora: Fordom i Alfa Romeom?!
Kakva vremena, radilo se što je F1 ljudima palo na pamet – bez restrikcija. To su prava vremena, kada te nitko nije hebao ako “radiš i živiš”.
Alfa Romeo ( čitaj Ferrari ) doživjet’ će renesansu u sezoni 2018.-oj.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bar ce biti pouzdani, dobar PU, lijepe naljepnice i osrednja ili loša šasija.
3
0