F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 15. dan: Alfa Romeo kao dobavljač motora (1. dio)

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nakon što su njihovi vozači osvojili prva dva svjetska prvenstva Formule 1 1950. i 1951. s Alfettom, Alfa Romeo se nakon toga povlači iz Formule 1 zbog nedovoljno financijskih sredstava za razvoj novog bolida.

U Formulu 1 se vraćaju nakon 10 godina, i to kao dobavljač motora momčadi De Tomaso na VN Italije 1961., ali vozači Nino Vaccarella i Roberto Businnello nisu došli do cilja. To je ujedno bila i jedina utrka na kojima je Alfin motor imao nastup u toj sezoni. Bolide je pogonio 1.5-litreni redni četverocilindraš.

Sljedeće sezone isti scenarij. Isti Alfin motor imao je jedini nastup na posljednjoj utrci sezone u Južnoafričkoj Republici kada su s njim nastupali Doug Serrurier u momčadi LDS, te Mike Harris u Cooperu. Nijedan od vozača nije došao do cilja.

1963. godine VN Južne Afrike još jednom bila mjesto gdje su se Alfini motori našli u bolidima Formule 1. Na posljednjoj utrci sezone Doug Serrurier je u LDS-u završio na 11. mjestu, dok momčadski kolega Sam Tingle nije završio utrku. Osim toga, u ne-tvorničkoj Alfi Romeo nastupao je i Peter de Klerk koji se za istu utrku nije uspio klasificirati.

Nakon dvije godine pauze, na VN Južne Afrike momčad LDS je još jednom koristila Alfin četverocilindrični 1.5 motor u bolidu s kojim je nastupao Sam Tingle. Utrku je završio na 13. mjestu. Tu je još jednom bila i ne-tvornička Alfina momčad s istim motorom i vozačem Peterom de Klerkom koji je bio 10.

Nešto frekventniji nastupi zbili su se 1970. godine u McLarenu. Ekipa je te godine nastupala s dva motora kroz sezonu, Ford Cosworthovim DFV 3.0 te Alfa Romeovim T33, također 3-litarskom V8-icom. Taj je motor zapravo razvijan za Alfin sportski automobil Tipo 33 s kojim se talijanski proizvođač natjecao u raznim kategorijama. Razvijao je do 440 konja pri skoro 10 000 o/min, ali u McLarenu nisu bili pretjerano zadovoljni. U bolidu M7D (naslovna slika) je jedan nastup imao Nanni Galli na 10. utrci sezone u Kanadi, ali se nije uspio kvalificirati. Drugi vozač, Andrea de Adamich, imao je nekoliko nastupa kroz sezonu, dva u bolidu M7D, te šest nastupa u M14D s istim Alfinim motorom. Talijan je završio jedino utrke u Austriji (12. mjesto) i Italiji (8. mjesto), dok se za ostale nije kvalificirao ili ih nije završio. Ekipa McLaren Alfa Romeo stoga nije osvojila niti bodova tijekom 1970., dok je McLaren Ford bio peti s 35 bodova.

March 711 Alfa Romeo

Naredne sezone je Alfin T33 imao nastupe u ekipi March koja je, poput McLarena godinu ranije, te sezone vozila i s Ford Cosworthovim DFV motorom. Vozača je bilo nekoliko. March Alfa Romeo 711 vozili su Andrea de Adamich, Nanni Galli i Ronnie Peterson. De Adamich je puno puta odustao, a završio je jedino prvu i posljednju utrku sezone, izvan kruga osvajača bodova. Galli je nastupao na četiri utrke u Marchu s Alfinim motorom, od kojih je završio dvije i to izvan kruga osvajača bodova. Jedan nastup je imao i viceprvak te sezone, Šveđanin Ronnie Peterson koji nije završio utrku u Francuskoj. U ostalima je nastupao u 711-ici s Fordovim motorom. March Alfa Romeo nije osvojio niti boda tijekom 1971., dok je March Ford bio četvrti s 33 boda.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Ovaj March je “u oštroj konkurenciji, ipak nešto najružnije” što se ikada pojavilo u F1 cirkusu.
    :mrgreen:



    3

    0
  2. Mclaren KERS Prikaži

    Uglavnom Alfa ispada sranje..bar u prvom dijelu.



    2

    0
  3. Stefan Bellof pigmalion Prikaži

    Nisam znao da je Mclaren bio pogonjen motorom Alfa Romeo?!
    I kroz F1 sezonu 1970.-u vozili sa dva motora: Fordom i Alfa Romeom?!
    Kakva vremena, radilo se što je F1 ljudima palo na pamet – bez restrikcija. To su prava vremena, kada te nitko nije hebao ako “radiš i živiš”.

    Alfa Romeo ( čitaj Ferrari ) doživjet’ će renesansu u sezoni 2018.-oj.



    2

    0