Vijesti

Todt iznenađen negativnim reakcijama na halo

Piše: Ante Vetma

Prije 5 godina, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA-in predsjednik Jean Todt kaže da je “vrlo iznenađen” negativnošću koja se stvorila nakon potvrde da će u Formuli 1 iduće godine biti halo sustav zaštite cockpita.

Formula 1 već dulje vrijeme traži dodatnu zaštitu za glavu vozača, a nakon intenzivnih testova halo-a 2016. godine najprije je koncept odgođen, a onda i potvrđen za iduću sezonu.

Nekoliko aktivnih vozača, ali i navijači skoro unisono diljem svijeta su kritizirali estetski faktor.

Todtu nije jasno zašto se stvorilo toliko negativnosti, te kaže:

“Vrlo sam iznenađen… Za mene je halo mala promjena, ali može biti ogroman korak unaprijed po pitanju sigurnosti.”

“Moram reći da sam fasciniran koliko sam toga čuo o uvođenju haloa, što je normalan korak u procesu povećavanja sigurnosti u kategorijama jednosjeda.”

“Mogu se složiti da je Formula 1 vrh motorsporta i mediji su puno glasniji kad se priča o Formuli 1. Ali, ovo je također uvedeno u ostale jednosjede bez nekakvih komentara.”

“Za mene – ključna stvar je povećanje sigurnosti, a to halo donosi vozaču.”

“To je sad problem za inženjere. Imali smo dva različita istraživanja i na oba se pokazalo da je halo najbolje rješenje. Nažalost, ni to nije savršeno.”

“Motorsport je manje opasan nego nekad, ali je još uvijek opasan. Što god možemo napraviti da učinimo bolide sigurnijima – to ćemo napraviti,” zaključio je Todt.

Komentiraj

10 komentara

  1. Jenson Button
    the_HD Prikaži

    Što će napraviti na primjer ako se desi sudar i kod nekog vozača se polomi Halo tako da zatvori vozača u kokpitu i da vozač ne može izaći, što će onda biti.Ili kada se isto desi ali vozač ima neku ozbiljnu ranu i ne može izaći što onda, kako da dođu do njega.Za mene je Halo i Shield malo previše najbolje je da ostave ovako kako je. Na primjer Jules Bianchi ja mislim da njemu ni Halo ni Shield ne bih pomogao i možda bih ga Halo zarobio u kokpitu.



    12

    0
    • Vjerujem da bi ga i halo ubio koliko je stravičan i jak udarac bio.



      7

      0
    • Julesu ne bi ništa pomoglo.
      On je zadobio teške povrde glave (mozga) zbog prevelike decelarije., ne zbog udarca.
      A Halo bi ga možda samo još više povrijedio, te bi možda preminuo na licu mjesta.



      6

      0
      • Mattia Binotto
        Har Kl Donator Prikaži

        Kako mislis od decelarije? Decelaracija mozda? Pojam suprotan od ubrzanja?!
        Hoces da kazes da on nije imao fizicki kontakt kacige SA traktorom, vec zbog prevelikih sila deceleracije je doslo do povreda mozga?

        Hvala na informaciji u svakom slucaju.
        Zaista nisam imao pojma o tome.
        Mislio Sam da su povrede glave nastale kao direktno posljedica udarca u kacigu.



        1

        0
      • Deceleracija, naravno.
        Tipfeler, jbga.
        Ma bilo je kontakta kacige sa “nečim”, naravno.
        Bilo bi čudno da nije.
        Ali ne tolikog koliko smo svi ispočetka mislili.
        Tj. da bi prouzrokovao momentalnu smrt.
        Ili onoliko dugačku komu.
        Googlaj “Diffuse axonal injury” ili “Difuzna aksonalna povreda mozga”.
        Recimo, na žalost, da mu se mozak “pomjerao” unutar lobanje, naprijed pa nazad pri čemu je došlo do udarca u prednji dio lobanje, pa u zadnji, pa je došlo do oštećenja mozga (ovo je onako laički).
        Poenta – nikakav Halo ne bi njemu pomogao, a dokazano je koliko je F1 sigurna (između ostalog i kaciga), jer je Jules preminuo od “unutrašnjih” povreda, a ne od “vanjskih”.



        3

        0
    • Jenson Button
      the_HD Prikaži

      Pa da i to govorim Renault_F1_team udarac je toliko jak da bi zdrobio Halo i možda nanio još teže ozljede. Frantic možda bi ga zbog Halo zarobilo unutra i kako sam već naveo da bi dobio još teže ozljede. A i Jules nije imao nikakvih vanjskih ozljeda njega je sama kaciga zaštitila i da se samo zabio u barijeru možda bi preživio i možda bio u komi ili kao Massa da se vrati godinu dana kasnije



      1

      0
  2. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Moj osvrt na zadnju rečenicu (Hi): Ukinite F1, vozači će biti tada sigurno najsigurniji. Zaista smiješno. Zanima me dali su kod testiranja ove rugobe simulirali situaciju “klina” (podvlačenje pod prepreku) kao što je bilo kod Bijankija. Ah da g.Todt, ne zaboravite na g. Murphija.: “Sve što se može dogoditi, dogodit će se!!!”



    9

    0
  3. Ross Brawn
    Tuzlaensis novinar Prikaži

    Gospodine Todt, Vi ste nevjerovatno slijepi ili nevjerovatno bezobrazni!



    10

    0
  4. Williams
    Montoya Prikaži

    Oće onda i MotoGP dobit roll-bar kad se prevrnu da klize po cijevima



    7

    0
  5. Nigel Mansell
    pero Prikaži

    Gospon Jean je malo star a naočale nije stavio još od 1988 kada su mu
    otkrili slabovidnost.
    Veli, loše mu stoje.
    Neka vozači zajedno sjede u sobi i na daljinski…….
    Naravno dodati im pojaseve, protupožarna odijela…. nikad se ne zna.



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni