F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 11. dan: Alfa Romeo u Formuli 1 (5. dio)

Crankshaft

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Krajem 1983. Marlboro je prestao sponzorirati ekipu, a momčad je dobrodošlicu priredila Benettonu i novom vozačkom paru: Riccardu Patreseu i Eddieju Cheeveru.

Nakon najbolje sezone u svojoj povratničkoj eri kada su osvojili šesto mjesto u konstruktorskom poretku, Alfa je imala velika očekivanja za 1984. u kojoj su nastupili s novim bolidom – 184T. Međutim, novi jednosjed nije ispunio ono što se od njega zahtijevalo.

1984., Benetton Team Alfa Romeo

Međunarodna automobilistička federacija je te sezone uvela ograničenje od 220 litara goriva te je zabranila nadolijevanje, pa je žedni Alfin V8 sa 690 konja, u kombinaciji s manjkom snage, sve slabije pratio korake svojih snažnijih i učinkovitijih rivala: BMW-a, Ferrarija, Renaulta, Honde i TAG-Porschea. Alfin V8, jedini turbo motor s 8 cilindara u to vrijeme, imao je ogromnih problema na brzim stazama, naročito domaćima u Imoli i Monzi. Privremeno rješenje za veliku potrošnju bio je manji tlak prednabijanja kako bi se sačuvalo gorivo, što je za rezultat imalo manju vršnu snagu. To je bio veliki problem na brzim stazama, na kojima su gotovo uvijek morali ići u ‘safe mode’. V8 je tijekom sezone razvijan i poboljšavan, ali potrošnja goriva nikad nije bila svedena na razumnu razinu.

Ironično, Patrese je osvojio treće mjesto na VN Italije (do kojeg je došao nakon što je timski kolega Cheever počeo ostajati bez goriva), što je ujedno i zadnje postolje za momčad Alfa Romea. Talijan je u bodovima bio još samo dva puta, na drugoj utrci u Južnoafričkoj Republici (četvrto mjesto) i na predzadnjoj utrci u Njemačkoj (šesto mjesto). Cheever je do bodova došao samo jednom, na prvoj utrci u Brazilu kada je osvojio četvrto mjesto. U ostalim utrkama bolidi uopće nisu dolazili do cilja, što je uostalom bio slučaj i s gotovo svim momčadima te godine.

Manjak snage je značio da Patrese i Cheever moraju žestoko stiskati svoje 184-ke samo kako bi držali korak, a većina odustajanja dogodila su se zbog nepouzdanosti motora izazvane žešćom vožnjom, ili bi jednostavno ostali bez goriva.

Ekipa je osvojila 11 bodova što je bilo dovoljno za osmu poziciju konstruktorskog poretka.

Riccardo Patrese, Alfa Romeo 184T, VN Monaka 1984.

1985., Benetton Team Alfa Romeo

Za novu sezonu je zadržan vozački par Patrese-Cheever te je pripremljen novi bolid imena 185T, no imao je nastupe na samo osam utrka bez ikakvih uspjeha te je bio obilježen jako lošom pouzdanosti. U intervjuu iz 2000., Ricardo Patrese je 185T opisao kao ‘najgori bolid koji je ikada vozio’. Alfa je zato u uporabu vratila prošlogodišnji model, 184T, koji je unaprijeđen kao specifikacija 184TB kako bi odgovarao aktualnom pravilniku.

Međutim, situacija ni s njim nije bila ništa bolja. Najbolji rezultati za oba vozača su bila tek deveta mjesta, a u ogromnoj većini sezone bolidi uopće nisu dolazili do cilja. Motor je i dalje gutao puno goriva, a snagom nije mogao pratiti svoje rivale. Patrese i Cheever su 1984. i 1985. puno puta odustajali zbog ostajanja bez goriva. Npr., na domaćoj utrci za Alfu u Monzi 1984. godine, Cheever je ostao bez goriva šest krugova prije kraja.

S druge strane, ni odnos Patresea i Cheevera se ne može opisati kao najbolji. Sudari na stazi bili su česti u njihove dvije zajedničke godine. Jednom prilikom je Cheever dobio pitanje o svom timskom kolegi, a Amerikanac je poludio na činjenicu da se Patresea naziva njegovim timskim kolegom.

“Momčadski kolega!”, poludio je Cheever. “Koji momčadski kolega? Jeste li mislili na tog se*onju u drugom zelenom bolidu?”

Ekipa na kraju sezone nije bila ni klasificirana u momčadskom prvenstvu s nula bodova, Alfu je preuzeo FIAT te je odlučeno da bi samo Ferrari trebao predstavljati kompaniju u Formuli 1. To se i dogodilo te je Alfa 1985. posljednji puta sudjelovala u Formuli 1 kao tvornička ekipa.

Podrži nas

Ljudi poput vas sve češće podržavaju neovisne organizacije poput Pulsmedia portala koje se odupiru clickbait naslovima i drže civiliziranu razinu komentiranja. Kako bismo nastavili raditi to što radimo - pozivamo i vas da pomognete.

Naš zadnji Donator je: CrashOverride.
Donirajte i vi slobodan iznos na PayPal

Crankshaft
Pulsmedia autor
642 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. David Croft Frantic Donator Prikaži

    Što ti je reć’ romantika….. :rofl: :rofl:



    2

    0
  2. Lewis Hamilton Har Kl Donator Prikaži

    Znaci nije uvijek bio problem manjak ulja.
    Nekad je I goriva falilo :prcnjau:
    Vedrane dok docekamo bajku taman ce nam I Nova Godina doci :)



    1

    0
  3. Alfu je preuzeo FIAT te je odlučeno da bi samo Ferrari trebao predstavljati kompaniju u Formuli 1. To se i dogodilo te je Alfa 1985. posljednji puta sudjelovala u Formuli 1 kao tvornička ekipa.

    alfa je tada već razvijala rednog četverocilindraša turbaka ali je fiat ujeba projekt ka šta si već spomenio. a i turbo era je bila prid zaključavanjem.


    0

    0