Zimska stanka, 6. dan: Alfa Romeo u Formuli 1 (2. dio)

Izdvojeno

Crankshaft

Prije 6 godina 4 min 4 komentara

Nakon iznimno uspješne dvije sezone početkom 50-ih, Alfa Romeo se iz Formule 1 povukla na kraju 1951. zbog nedovoljno financijskih sredstava potrebnih za izradu potpuno novog bolida, budući da je 159-ka bila praktički 14 godina star dizajn Grand Prix automobila.

1979., Autodelta

Alfa Romeo se kao tvornička momčad u Formulu 1 vraća 1979., i to sa svojim natjecateljskim odjeljenjem koje je bilo poznato kao Autodelta. Međutim, priča je počela dvije godine ranije; 1977. kada je Alfa Romeo Autodelti dala zeleno svjetlo za izradu GP automobila.

Jednosjed je dobio ime Alfa Romeo 177 (po godini početka projekta), a debitirao je dvije godine kasnije na VN Belgije, šestoj utrci sezone. Bolid je snagu dobivao iz Alfinog 12-cilindričnog motora pod uglom od 180 stupnjeva, koji se ranije koristio u utrkama sportskih automobila, a u Formuli 1 je taj isti motor od 1976. do 1979. koristio i Brabham.

Priliku je za upravljačem dobio Bruno Giacomelli, pobjednik europske Formule 2 iz prethodne sezone. Talijan je 177-icu vozio samo na VN Belgije (odustao) i VN Francuske (17. mjesto), dok je već za VN Italije dobio model 179 s 3.0 V12 motorom i ground effectom. U Italiji je momčad prvi puta nastupala i s drugim bolidom, što je bio model 177, a njega je vozio Vittorio Brambilla koji se nakon godinu dana pauze vratio u Formulu 1.

Giacomelli je odustao u Italiji i na posljednjoj utrci koju je te sezone vozio, VN SAD-a, dok je Brambilla u 177-ici bio 12. na VN Italije, odustao u Kanadi s modelom 179, te se nije kvalificirao za utrku u SAD-u također u 179-ki.

Jedan od glavnih razloga zašto je model 177 poslan u mirovinu nakon samo tri utrke bila je konfiguracija njegovog motora. Bokser izvedba zbog svoje širine nije davala puno prostora za eksperimentiranje s donjim dijelom bolida u svrhu iskorištavanja ground effecta, pa je za VN Italije u Monzi otkriven drugi model: Alfa Romeo 179.  Kako bi podnica djelovala poput Venturijeve cijevi, odnosno simulirala tzv. Venturijev efekt, dizajniran je novi V12 motor s kutem između svakog reda cilindara od 60 stupnjeva te je ugrađen u 179 koji je imao i nešto drugačiji vizualni identitet.

Novi V12 motor je razvijao 525 konja pri 12 300 o/min, te 333 Nm okretnog momenta pri 9 500 o/min, dok je bolid imao masu od 595 kg.

Povratnička sezona nije bila sjajna, a Alfa Romeo je nastavio koristiti 179-ku i u sljedećim godinama uz određene modifikacije.

1980., Marlboro Team Alfa Romeo

Naredne sezone momčad mijenja ime nakon dobivanja Marlborovog sponzorstva, a 179 nastavlja svoje putovanje Formulom 1, ovoga puta u punoj sezoni. Ekipa je zadržala Giacomellija, a za timskog kolegu mu je dovela Patricka Depaillera. Momčad je uspjela osvojiti svoje prve povratničke bodove već na prvoj utrci sezone, VN Argentine, kada je Giacomelli ciljem prošao kao peti. Zatim je uslijedilo 13. mjesto u Brazilu, da bi nakon toga Talijan odustao u sljedećih šest utrka. Ništa bolje nije bilo ni na drugoj strani garaže; Depailler je na prvih 8 utrka sezone imao čak sedam odustajanja, dok na preostaloj nije bio klasificiran.

Patrick Depailler, Alfa Romeo 179, VN Belgije 1980.

Tužne vijesti momčad pogađaju na Hockenheimu kada je tijekom kolovoza na testnoj sesiji smrtno stradao Patrick Depailler. Alfa je nakon dvije postaje prvenstva u drugi bolid ponovno stavila Vittorija Brambillu (za dvije utrke), a za posljednje dvije priliku je dala mladoj nadi Andrei de Cesarisu. Ni jedan niti drugi nisu završili svoje nastupe.

Preostalih šest utrka nije bilo ništa bolje ni za Giacomellija, završio je peti u Njemačkoj kada je osvojio nove bodove za momčad, te je nakon toga odustao na svih pet utrka, uključujući VN SAD-a na kojoj je osvojio pole position i vodio do polovice utrke kada je Magneti Marellijeva elektronika otkazala, a motor utihnuo.

179-ka je kroz sezonu poboljšavala svoju brzinu na račun pouzdanosti. Bolid je svakim kvalifikacijama bio brži, ali utrke je rijetko završavao. Alfa je sezonu završila kao posljednja (11. mjesto) s četiri osvojena boda.


Odgovor

4 komentara

  1. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Alfa pouzdana ko uvijek



    9
    9

    0
  2. Ayrton Senna
    maurich Donator Prikaži

    Meni je najjači dio teksta- Andrea De Cesaris – nije završio utrku… :) :) :)



    3
    3

    0
  3. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Odlično Vedrane.
    Samo, motor kood 177-ice nije bio bokser, već flat V12 (V12 pd uglom 180). Ima razlike. ;)
    Neće biti ništa o periodu kada su samo isporučivali motore (prije 1979.) ??
    1978. Brabham-Alfa je bio vrlo dobar.



    2
    2

    0
    • Renault
      Vedran Kristić Prikaži

      Znam da ima razlike u te dvije izvedbe, ali bio sam siguran da sam pročitao da je bokser. Ispravit ću to kad budem na laptopu.

      Što se tiče ovog drugog, slijedit će treći dio s nastavkom Alfine tvorničke momčadi, i onda četvrti dio gdje su bili samo dobavljači motora.



      1
      1

      0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.