Izdvojeno / Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Zimska stanka, 5. dan: Bi li Villeneuve izletio u Jerezu 1997. da Schumacher nije udario u njega

Piše: Marko Rakić

Prije 5 godina, 7 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

U zadnjoj utrci sezone 1997. odlučivao se novi svjetski prvak. Damon Hill osvojio je naslov godinu prije, no odlazak iz Williamsa udaljio ga je od borbe za naslov. Michael je u Jerez došao kao vodeći čovjek prvenstva s bodom prednosti nad drugoplasiranim Villeneuveom. Recept je za Michaela bio jednostavan – mora završiti ispred Villeneuvea na kojoj god poziciji se nalazi u krugu osvajača bodova. Čak bi i jedan broj bodova Jacquesu donio titulu jer je imao više pobjeda od Schumachera.

uzbudljiv vikend nagovijestile su neizvjesne i povijesne kvalifikacije. Jacques Villeneuve, Michael Schumacher i Heinz Harald Frentzen odvozili su identična vremena u kvalifikacijama (1:21.072 – nisam guglao :) ), no s pole positiona je startao Villeneuve budući da je prvi postavio to vrijeme. Nikada u povijesti se to nije dogodilo te rekord stoji i dan danas.

Utrka nije dobro krenula za Jacquesa. Schumi ga je pretekao odmah na startu te počeo graditi prednost. Nijemac je vodio do 48. kruga kada se dogodio povijesni sudar između njih dvojice, a u kojem je deblji kraj izvukao Schumacher. Prednja lijeva osovina bila je slomljena pa nastavak utrke nije bio moguć. Iako je zaradio oštećenje na bolidu koje ga je usporavalo, Villeneuve je nastavio te uspio uhvatiti treće mjesto.

Sudar između njih dvojice zasjenio je sve događaje u vezi VN Europe, a bilo ih je podosta. Odmah je bilo jasno da je Schumacher skrenuo u Villeneuvea te ga udario, no tada su i nastale priče da bi Villeneuve izletio da ga Schumacher nije pogodio. Vidjelo se u prošlim krugovima da je Villeneuve mogao unijeti nešto više brzine u zavoj negoli Schumacher, pa se u 48. krugu odvažio i to učinio vrlo agresivno. Nijemac očito nije bio spreman na taj potez te je skrenuo u Jacquesa pa nismo mogli vidjeti da li bi Kanađanin otklizio u izletnu zonu. Patrick Head dao je jednom priliku izjavu o ovoj situaciji gdje je potpuno odbacio ideju o prebrzom Villeneuveovom ulasku u zavoj:

“Nekolicina ljudi je poslije govorila da je Schumacher udaranjem u Jacquesa spriječio njegovo izlijetanje sa staze. U našim telemetrijskim podacima nije bilo nikakvih pokazatelja da je u zavoj ušao brže nego u prethodnim krugovima. To pobija taj mit.”

“Iako je Michael tada izgubio, Jacques je imao zaista puno sreće. Akumulator je u njegovom bolidu bio smješten na lijevom boku, i kad se nakon utrke vratio u boks, visio je na kablovima, bio je potpuno izbačen iz svog ležišta.”

Što vi kažete na situaciju iz Jereza 1997?

Komentiraj

7 komentara

  1. Michael Schumacher
    izbrisano Prikaži

    Crna mrlja na karijeri MS, ali ima ih svaki sportaš, i to nipošto ne umanjuje činjenicu da je MS za mene najbolji ikada vozač u F1.



    18

    0
  2. Charles Leclerc 16
    Jhkuiz5 Donator Prikaži

    Cilj opravdava sredstvo :))



    1

    0
  3. Sigurno bi nakon svega Head i priznao i za slucaj da je ovaj falio .. I na kraju svega, totalno nebitno.. MS je odigro kako je odigro..


    0

    0
  4. Vrlo moguće.
    Ne treba ti telemetrija kad vidiš relativno “neprirodan” ulazak JVa (tačnije, dive) u zavoj.
    Kako god, nije ni bitno, MS je uradio što je uradio (nije trebao), na svoju, ali i na žalost nas, Ferrarijevih i njegovih navijača, te je zasluženo kažnjen diskvalifikacijom iz poretka.



    1

    0
  5. mislim da ne bi izletio.
    mislim da bi ms i dalje bio ispred njega…do sljedećeg pokušaja.



    5

    0
  6. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Michael Schumacher je drugi puta u svojoj karijeri pokušao na prevaru osvojiti vozački naslov u F1, poslije prvog uspjelog događaja u Adelaidu 1994.
    Michael Schumacher je namjerno udario Jaquesa Villeneuva kako bi osvojio svoj treći F1 naslov.



    7

    0
  7. Da je znao trkeljat kao Senna sad bi bio legenda, ovako je statistika.



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni